شاتل‌لند - گیم‌سنتر
فروشگاه گیفت کارد
 
ردیس‌گیم در تلگرام پردیس‌گیم در تلگرام
فروشگاه اورجینال کی گارانتی کنسول‌های بازی
Adrien Chmielarz : مردم دنبال نوآوری نیستند

به تازگی آقای Adrien Chmielarz ، سازنده بازی The Vanishing of Ethan Carter و کارگردان Gears of War: Judgment ، طی مصاحبه ای با وبسایت OXM اظهار داشته که گیمر ها به دنبال نوآوری نیستند. او در پاسخ به این سوال که به شخصه دوست داشت مبارزات باس ها در Judgment چگونه باشد توضیح داد:

"نمیدونم دیدگاهم در گذشته بهتر بود یا نه. اما متفاوت بود. مردم می گویند که خواهان نوآوری هستند اما چیزی که واقعا میخوان، همان بازی قدیمی و مشابه تنها با بسته بندی جدید است. خب شاید Epic Games درمورد تغییر Greas of War Judgment به چیزی شبیه به Gears of War 3.5 حق داشت. کسی چه می داند؟!"

نظر شما چیست؟ عناوین سالانه ای که همیشه با کمترین نوآوری ها عرضه می شوند را ترجیح می دهید یا بازی هایی که بعد از چند سال با بخش گسترده ای از نوآوری و ویژگی های جدید به بازار می آیند ؟! دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید .

نوشته شده در: 10 شهريور 1394
دسته: مطلب متفرقه، Gears of War: Judgment
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Unreal Engine 4
  • Gears of War: Judgment
  • Gears of War: Judgment
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه، باید وارد شوید!
 

متاسفانه حرف کاملا درستی زده، اگه به امار فروش عناوین نگاه کنیم میبینیم هشتاد درصد عناوین، بازیهای سالیانه هستند که بدون کمترین نوآوری روانه بازار میشن و با فروش سرسام آوری رو به رو میشن، امیدوارم از این پس این موضوع کم رنگ و کم رنگ تر بشه
سوال سختیه!
نمونه های زیادی هستن که جمله "مردم می گویند که خواهان نوآوری هستند اما چیزی که واقعا میخوان، همان بازی قدیمی و مشابه تنها با بسته بندی جدید است." واسشون صادقه، حالا این که بشه به این دیدگاه خرده گرفت رو باید از چند زاویه مختلف بهش نگاه کرد. میشه گفت که خود اون بازی هست که تعیین کننده نحوه برخورد گیمرها رو تعیین میکنه.
بعضی بازی ها عرضه سالیانه دارن و طبیعتا تکرار توشون ذوق می زنه ولی باز هم به طرز عجیبی فروش بالایی دارن! یا بعضی مواقع مثل موقعیت خود ایشون که یه دنباله واسه یه بازی معروف ساختن و با توجه به فروش کمتر از حد انتظار این بازی حق هم دارن این طوری صحبت کنن. واقعا تو اون شرایط نوآوری ای که ایشون مد نظرشه رو بیشتر گیمر ها نمی خوان.
واسه نوآوری در حالت ایده آل یا باید از قبل واسه یه بازی برنامه مشخص وجود داشته باشه که سر و تهش معلوم باشه(مثل witcher) یا در حالت قابل قبول سیاست شرکتایی مثل bethesda که بازی هاشونو چند سالی یه بار منتشر میکنن و تو این بازه فرصت برای نوآوری رو دارن پیاده بشه. جفتشون هم کارای سختین، مخصوصا خلق یه ip جدید که حد اقل واقعا به لحاظ فنی کار طاقت فرساییه. اگه چند سال یه بار هم یه نسخه از یه بازی رو عرضه کنن هم باز مشکلات خاص خودشو داره(مثلا DMC که واسه زنده کردنش ریبوتش کردن).
جدای از این مسایل که مربوط به بازی سازاست خود گیمر ها هم تو این مساله دخیلن. در مورد گیمرها مساله خیلی پیچیده تر هم میشه، قشرای مختلف تو رده های سنی مختلف با سلیقه های مختلف! امیدوارم یه مقدار وضعیت بهتر بشه و از این حالت که بخشی از سلایق ما رو که خود بازی سازا دارن شکل میدن، در بیایم.
به نظرم اشتباس نظر ایشون چرا که هرچه جلوتر میریم گیمرها با تجربه تر میشن و چیزهای جدیدی رو تجربه مکنن دقیقا مثل شخصی که معتاده کوکائینه..اولش با یه لاین شروع میشه بعدش روزی سه چهار تا تا که مغزش بترکه.. من خودم همیشه دنبال نو آوری و به وجود آوردن چیزهای نو تو زندگیم هستم چونکه زندگی روتین آدم رو داغون میکنه.... حالا این مسئله به گیم خیلی مربوطه چرا که فقط جناب آقای Adrien Chmielarz عده ای از گیمر هارو منظورش هست که بازیهایی مثل CODرو میخوانن هر سال تو یه قاب جدید ولی بسیار تکراری داشته باشن کلا دید مردم باید نسبت به گیم که هنره تغییر کنه... گیم پلی نو کاراکترهای که به تمامی قسمت های شخصیتیشون پرداخته شه و این نباشه که یه آدم خوشتیپ با 6 پک رو کاراکتر بازی قرار بدن که همه رو میکشه و خلاصه......

مردم دنبال نوآوری نیستند

منظور این زبون بسته چیه؟

Matin_Mafia مسئول موسیقی بازی‌ها 6 امتیاز 10 شهريور 94، 17:06

Call of Duty - Assassin's Creed- FIFA ....
اهان ی تیکه خیلی خوب به ی سری بازی ها انداخت
دمش گرم
روشنفکرای عزیز منو کشتن دیگه... :))
این کارگردان نظرش رو در مورد خواسته ی مردم گفته و منظور خاص دیگه ای نداره!
اگر بخوایم واقع گرایانه نگاه کنیم متای بازی ها هم ربطی به نواوریشون نداره... چرا؟
Far Cry 4 کم مونده بود حتی اسم شخصیت هاش هم مثل 3 باشه ... داستانش که شبیه همون بود و محیط و قابلیت هاش هم شبیه همون... متاش شد 85 فکر کنم... و بعضی از مردم گفتن وااااای چه بازی قشنگی!
اما AC Unity واقعن سیستم پارکور کاریش خیلللللی بهینه تر و بهتر از اساسینز های قبلی بود ساده ترین حرکتش این که بالانسی بود بین پایین رفتن و بالا رفتن ارتفاع و این باعث میشد که مرگ از ارتفاع کمتر بشه... اما چون مشکل نرم افزاری و موتور بازی داشت متاش اومد پایین... گرافیکش هم بسیار عالی بود... داستانش هم قشنگ و هیجانی بود... شاهکار نبود اما بازی خوبی بود... اما جو سازی خاص و مشکل موتور بازی باعث شد که ضعیف نشون بده خودش رو... Advanced Warfare هم اگر اسم کالاف دیوتی رو نداشت به خاطر نواوری هاش نمره ی بالای 85-86 میگرفت... اما حتی منتقد ها هم انگار دیگه با اسم کالاف مشکل دارن و نمیتونن قبول کنن که کالاف دیگه مثل یک برند میمونه و باید محصول رو نسبت به خودش بسنجی نه بر اساس گذشته ش... بازی هایی باید باشن که 2-3 سال وقت صرف ساختشون بشه و منتشر بشن وگرنه جامعه گیمرا کمبود احساس میکنن... FIFA - NFS - AC - CoD - BF و امثالش... شما فکر کنید یک سال فیفا نیاد :-| میشه؟ کالاف همه میدونن که دیگه مخصوصن از BO2 به بعد بیشتر گیمر ها بخاطر مولتی رقابتیش (Esport - Championship ) بازی میکنن... اون هم نیاد؟
اشتباهه... عقل تکرار بعضی چیز ها رو میپسنده... مثل عمل غذا خوردن شاید هر بار طعمش عوض شه و ی شگل و رنگ جدید داشته باشه... اما خود عمل همیشه تکرار میشه... ورزش هم همینه...
لطفن انقدر گیر ندید به بازی هایی که خوشتون نمیاد و بی خود وقتی که هنوز تجربه شون نکردید گیر ندید... (BO3 - Syndicate - Fifa 16 - NFS ...) موفق باشید
یعنی میگه اگه IGI 3 با همون گرافیکی کهنه ولی با چند مرحله جدید دوباره بیاد اونوقت جذب شدن رو دریابید حرفاش حقیقت محضه
IGI 3
IGI فقط دوتا قسمت داشت نه سه تا