فروشگاه گیفت کارت
 
خرید گیفت کارت
پلی به گذشته: Ghost Recon: Future Soldier
نویسنده:
صفحه شخصی من وبلاگ من - فارغ التحصیل مهندسی الکترونیک و معتاد به...
User_image

درود بر همراهان عزیز ما در پردیس گیم. پس از وقفه ای چندماهه، تصمیم گرفتیم بار دیگر طرح "پلی به گذشته" را کلید بزنیم، طرح پلی به گذشته نگاهیست دوباره به عناوین قدیمی و به یادماندنی به مناسب نزدیک بودن سالروز عرضه آنها ...

پلی به گذشته: Ghost Recon: Future Soldier

"به قلم محمدصادق تواضعی"

در روزهایی که اکثر مخاطبین بازی های ویدیویی با ترس و لرز به عناوین مورد انتظارشان نگاه می کنند بد نیست به گذشته برگردیم. یادی کنیم از نوستالوژی هایمان. از عناوینی که با آن ها زندگی کردیم! عناوینی که بعضا از متا بالایی برخوردار نبودند ولی عناصر نهفته ای داشتند که تجربه اش برای مخاطب لذت بخش بود. به شخصه عاشق تمامی سری "تام کلنسی" (Tom Clancy) بودم و هستم. فکر می کنم برای سایرین هم همین گونه باشد. مخصوصا نسخه سوم که خیلی ها مجبور به ارتقا سیستم PC خود شده تا به توانند این عنوان را تجربه کنند.

تقریبا تا 10 سال پیش خیلی ها سمت شوتر های تاکتیکال که باید به هم تیمی های خود دستور و آن ها را مدیریت کنی نمی رفتند. ولی یکی از همین روز ها عنوانی عرضه شد به نام Rainbow Six Vegas جدید ترین نسخه از سری "رینبو سیکس" که تحولی در این سبک (شوتر تاکتیکال) بوجود آورد. بعد از این عنوان نوبت به سری محبوب "گوست رکون" رسید تا جدید ترین قسمت این سری با نام Advanced Warfighter 2 را روانه بازار کند. شاید این عنوان از داستانی گیرا و یا گرافیکی خیره کننده برخوردار نبود ولی گیم پلی غنی داشت و به خوبی مخاطب را سرگرم می کرد.

دو سال گذشت و شایعاتی از نسخه جدید این سری به گوش می رسید. شایعاتی که با نام Ghost Recon 4  روانه بازار شده بود و خب تمامی مخاطبین این سری را شگفت زده کرده بود ولی یوبی سافت علاقه خاصی در زمینه تشنه نگه داشتن مخاطبین عناوین خود دارد ! سال به سال اخبار و حواشی مختلف که اکثر آن ها حول PC گیمر های بیچاره بود. از جایگزین شدن Ghost Recon Online به جای بازی اصلی گرفته تا عرضه نشدن و یا کنسل شدن نسخه PC!! که قطعا هر PC گیمری از این قسمت قضیه خوشش نمی آید.

شاید 4 سال چنان زمان زیادی نباشد ولی مقایسه 4 سال پیش با الان خیلی فرق می کند. به عنوان یک هوادار با خون دل هایی که سر عرضه بازی خوردم با تجربه Future Soldier  به کل جبران شد. داشتن چند دوست پایه برای انجام مراحل به صورت Co-Op از همان ابتدا بسیار لذت بخش بود و چیزی که این روزها به سختی گیر میاد! اینکه مدام در حال صحبت در مورد استراتژی های مختلف برای مخفی کاری رفتن و حملات را با یکدیگر باشید لذت بازی را دوچندان می کرد.

یکی از دلایلی که علت موفقیت این نسخه در بین Co-op باز ها  استفاده از گجت های موجود در بازی بودند. گجت هایی که شاید نمونه آن ها را چهار سال قبل در عنوان Frontlines: Fuel of War تا حدی دیده بودیم. در عنوان "سربازان آینده" همیشه اولین کاری که انجام می شد استفاده از "درون"(Drone) های شناساگر بود. درون ها توسط یکی از بازیکنان به پرواز در می آمد تا دشمنان را علامت گذاری کند. سپس هر 4 سرباز تا حد امکان به دشمنان علامت گذاری شده نزدیک و از Camouflage های خود جهت غیب شدن استفاده می کردند و سپس به سراغ قسمت لذت بخش ماجرا می رفتند. بخشی که در اکثر بازی ها همیشه هیجان انگیز بوده و هست. با زدن دکمه مورد نظر آن ها را از طریق Melee Attack که بکشیم.  

البته تمامی این ها بهانه است. هدف اصلی از این کار بدست آوردن قابلیت Execute کردن دشمنان از طریق  علامتگذاری آن ها که در سری اسپلینترسل نظیرش را دیده بودیم. این که هر شخص در جای مناسب قرار بگیرد و یکی از دشمنان را با این قابلیت از پای در آورد  دغدغه هر شخص بود. اگر جز آن دسته از مخاطبینی هستید که تنهایی به بازی کردن می پردازند باز "سربازان آینده" می تواند برای شما لذت بخش باشد. می توانید برای هر یک از سربازان خود یک هدف مشخص کرده که فقط به آن شلیک و نابودش کنند. چیزی که در آن زمان تا حدی باعث آزار و اذیت می شد، هوش مصنوعی هم تیمی ها در حالت تک نفره بود که در بعضی از صحنه ها رو اعصاب می رفت.

در آخر فکر می کنم در این روزهای شلم شوربا نسل هشتم فکر کردن به گذشته و یادآوری عناوینی که ادعایی نداشتند ولی پرمخاطب بودند می تواند کمی روحمان را تسکین دهد. همین الان که این مقاله را نوشتم دوست دارم باز می توانستم آن گروه قدیمی و دوستانه دور هم جمع کرده و "گوست رکون: سربازان آینده" نصب و به بازی کردن به پردازیم. ناگفته نماند این عنوان تقریبا دو ماه دیگر 4 ساله می شود. چه زود گذشت!

نوشته شده در: 11 ارديبهشت 1395
دسته: مطلب متفرقه
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Ghost Recon: Future Soldier
  • Ghost Recon: Future Soldier
  • Ghost Recon: Future Soldier
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

این مطلب شما همچون پلی بود ک مارا از این هستی(پای کامپیوتر) ب هستی دیگر (دنیای ghost recon) منتقل کرد...عالی بود آقا
من اصلا با این شماره حال نکردم، سریع انداختمش از کنسول بیرون :|
کلا سمت بازی های شوتر میری اکثرا این اتفاق میوفته :دی
بعضی از ویژگی هاش خیلی خوب بود مثلا گیم پلی بازی سند باکس خوبی داشت هم می تونستی مخفی کاری بری هم اکشن کاملا بعد اسلحه هاش خیلی حر فه ای طراحی شده بود ولی مثلا جنبه تاکتیکال بازی خیلی کم بود مثلا به جز نشانه گزاری نمی تونستی دستور دیگه ای به یارات بدی ( برخلاف نسخه های قبلیش ) بعد اینکه گرافیکش احساسم بهم می گه افتضاح بود داستانشم که اصلا این قدر ساده بود نفهمیدم چی به چی بود
ولی کلا خوب بود
مشاهده 1 پاسخ دیگر
واقعا لذت بخش بود برام... از روزی که این بازی معرفی شد اواتارم تو پردیس گیم همین سربازان رو گذاشتم ، هر چند که بازی معرفی شده با اون چیزی که اومد تفاوت هایی داشت ، اما هنوز هم لذت بخش بود
در نسخه ی پی سی ابتدای انتشار بازی به شدت از مشکلات افت فریم و گرافیکی و باگ رنج میبرد ، اما بعد حدود 2-3 گیگ پچ بازی از زمین تا اسمون فرق میکرد ، افت فریم درست میشد و بازی بسیار لذت بخش تر میشد ، بسیاری از مکانیزم های گیمپلی بازی به خوبی کار شده بودند ، فقط مشکل ساده بودن داستانش و همون مشکلاتی که گفتم بود که منتقدین رو راضی نکرد ، بازی هدف خاصی نداشت معمولا و بیشتر برای عاشقان تاکتیک طراحی شده بود (هرچند که در درجه سختی Elite فقط تاکتیکالی بازی معلوم میشد نه حالت عادی!) اما واقعا زیبا بود
ممنون بابت مقاله... سرعت گذشتن عمر غیر قابل باور هست به خصوص چیزهایی که لذت بخش هستند ، انگار همین دیروز بود که سال 2000 داشتیم Red Alert 2 بازی میکردیم!!
یادش بخیر واقعا ...
خیلی ممنون اقای تواضعی. طرح خوبیه ادامه اش بدین. گوست ریکون فیوچر سولجر هم با اینکه نسبت به نسخه های قبلیش یک سری ایرادات داشت اما تجربه خوبی بود بخصوص بخش co-opش که بهش اشاره کردید
ممنون از اقا صادق پل خوبی زدی
یه بازی اکشن سوم شخص تاکتیکی جذاب و زیبا
این بازی دقیقا وقتی که از سرباز بودن و فقط به اهداف مختلف شلیک کردن خسته شده بودم امد و باعث شد تا برای درگیری ها نقشه بکشم و فکر کنم
البته واقعیتش این بعد نقشه کشیدن عالی نشده بود و ولی خوب بود و استفاده از گجت ها ارزیابی موقعیت و واکنش مناسب رو همراه داشت که میون این همه اکشن شبیه به هم راهش رو کمی جدا کرد و باعث شد مخاطب برای درگیری ها فکر کنه و الکی به دل دشمن نزنه
گرافیک بازی هم خوب بود و دوربین بازی زمانی که پشت سنگر مورد حمله شدید تیربار قرار میگرفتید به حالت سینمایی زاویه جذابی پیدا میکرد