شاتل‌لند - گیم‌سنتر
فروشگاه گیفت کارد
 
ردیس‌گیم در تلگرام پردیس‌گیم در تلگرام
فروشگاه اورجینال کی گارانتی کنسول‌های بازی
پیش نمایشی بر Titanfall 2

 

خوبی‌ها و بدی‌های Titanfall 2

"به قلم Nicola Ardron از وب‌سایت God is a Geek"

ماه گذشته شرکت Respawn Entertainment یک نسخه‌ی پیش‌آلفا برای تست فنی بازی شوتر اول شخص خود یعنی Titanfall 2 در دسترس قرار داد. این بازی یکی از موردانتظارترین بازی‌ها برای من در فصل پاییز است چرا که طرفدار سرسخت نسخه‌ی ابتدایی آن بودم که در در سال 2014 به صورت اختصاصی برای Xbox عرضه شد. این تست فنی یک فرصت خوب برای Respawn بود تا عملکرد سرورهای خود را آزمایش کند و ببیند که بازی چگونه توسط افراد واقعی اجرا می‌شود. در این مقاله قصد داریم مروری بر بخش‌های مختلف این اثر داشته باشیم:

1- نقشه‌ها و مدهای بازی

در طی این تست سه نقشه به نمایش گذاشته شد که هرکدام با دیگری تفاوت زیادی داشت و هرکدام شیوه‌ی بازی خاص خود را می‌طلبید. نقشه‌ی Homestead بزرگ‌ترین نقشه با فضاهای باز وسیعی برای جنگ تایتان‌ها بود. با این وجود ساختما‌ن‌های کمی برای "پایلوت‌ها" (Pilot) به منظور حرکت بر روی دیوارها وجود داشت.  نقشه‌ی Boomtown برخلاف نقشه‌ی اولی خیلی جمع‌و‌جور‌تر بود. نقشه‌ی کوچکی با تعداد زیادی ساختمان که امکان مانور زیادی به پایلوت‌ها می‌داد. وقتی تایتان شما در این نقشه به جنگ فراخوانده می‌شد، نبردها تبدیل به زد‌و‌خوردهای سریع می‌شدند چون فضای کافی برای مانور آن‌ها وجود نداشت. نقشه‌ی سوم ترکیبی از هر دو عنصر قبلی بود: به اندازه‌ی کافی بزرگ برای تایتان‌ها و به اندازه‌ی کافی کوچک برای پایلوت‌ها؛ دیدن این سه نقشه خیلی اشتیاق‌آور بود و دیدن این‌که بقیه‌ی نقشه‌ها در بازی کامل چگونه هستند برای من خیلی جذاب است.

به ما سه گزینه برای نوع بازی داده شده بود. مد Amped Hardpoint یکی از موردعلاقه‌ترین مدهای من در بازی قبلی، مد Pilot V Pilot که تغییرنام‌یافته‌ی Pilot Hunter است و یک مد جدید به نام Bounty Hunt؛ مد Amped Hardpoint در واقع مدی است که در آن باید تعدادی نقاط بر روی نقشه تصرف شوند. تصرف کردن این نقاط یک امتیاز برای تیم‌تان به ارمغان می‌آورد. اما اگر شما بتوانید در آن نقطه بمانید و به اصطلاح آن را تقویت کنید دو برابر امتیاز برای تیم‌تان کسب خواهید کرد. این یک امکان اضافه‌شده‌ی خوب است و یک امتیاز برای تیم‌هایی محسوب می‌شود که تمرکزشان بیشتر بر روی اهداف تیمی است و نه کشتن هرچه بیشتر دشمنان؛ این یک مد 6 به 6 است که اجازه‌ی استفاده از تایتان‌ها در آن داده می‌شود. بنابراین در اواسط یک مسابقه شما شاهد آن خواهید بود که جریان مبارزه توسط تیمی که زودتر تایتان‌هایش را ساخته است تغییر می‌کند.

مد Pilot V Pilot را می‌توان یک مد death match نامید، که هیچ تایتانی برای فراخواندن وجود ندارد. این مد به صورت 8 به 8 است و به نظرم قدم اشتباهی برای سازنده‌هاست. مد اصلی Pilot Hunter به این خاطر به این نام خوانده می‌شد زیرا نقشه مملو از سربازان هوش مصنوعی بود و پیدا کردن سربازان دشمن کاری سخت محسوب می‌شد. تیم‌ها در صورتی امتیاز می‌گرفتند که یک پایلوت کشته می‌شد نه یک هوش مصنوعی؛  با این که این مد موردعلاقه‌ی من نبود اما به هرحال تعداد زیاد سربازان هوش مصنوعی، نقشه‌ها را پر و زنده نگه می‌داشتند و شما می‌توانستید هنوز تایتان خود را فراخوانید که این‌ها در مد جدید Pilot V Pilot دیده نمی‌شوند. اول از همه نقشه‌هایی که برای این مد در نظر گرفته بودند با وجود تعداد نسبتا زیاد بازیکنان خیلی بزرگ بود. باید زمان زیادی صرف گشت‌و‌گذار در نقشه و پیدا کردن بازیکنان دشمن می‌شد. در بازی‌ها من تعداد زیادی از بازیکنان را می‌دیدم که با تک‌تیرهای خود در گوشه‌و‌کنار نقشه نشسته‌اند و به نقاط مرکزی نشانه رفته‌اند. برای بازی‌ای که بیشتر هیجان خود را مدیون حرکت و استفاده از تایتان‌هاست، به نظرم این خیلی بیهوده است که دنبال بازیکنانی بگردیم که در گوشه‌ای نشسته و جایی را نشانه رفته‌اند.

به نظرم مد Pilot V Pilot بیشتر برای راضی کردن طرف‌داران Call of Duty طراحی شده اما مسیری که پیش‌گرفته بسیار نگران‌کننده است. بازی قبلی Titanfall دقیقا به این خاطر خوب بود که سعی نمی‌کرد یک کپی CoD باشد. شما یک میدان مسابقه مملو از هوش‌های مصنوعی داشتید که حس درگیر شدن در یک نبرد وسیع را انتقال می‌داد. هدف قرار دادن هوش‌های مصنوعی مقدار کمی امتیاز XP به شما می‌داد که زمان ساختن تایتان را کم می‌کرد یا می‌توانست یک سرگرمی به هنگام جستجوی پایلوت‌های دشمن محسوب شود. اما در این مد جدید، ما اکنون نقشه‌هایی داریم که هر کس در گوشه‌ای از آن با تک‌تیر خود پناه گرفته است و این به نظرم اصلا سرگرم‌کننده نیست. علاوه بر این Call of Duty در طول سال‌ها تغییر کرده و نقشه‌های آن کوچک‌تر شده است و بازیکنان می‌توانند با چند ثانیه جستجو چیزی برای هدف گرفتن پیدا کنند. Titanfall 2 نمی‌تواند انتظار ما را در این مورد برآورده کند و برای این گیمرها راضی‌کننده نیست. 

سومین مد بازی Bounty Hunt نام داشت. این مد ترکیبی از مدهای Attrition و Frontier Defense از بازی قبلی است. مد Bounty Hunt یک مد مسابقه‌ای است که تیم‌ها برای کامل کردن چالش‌هایی طی موج‌های مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. تیم‌ها باید جوایزی را که در انتهای هر موج بدست می‌آورند در یک بانک ذخیره کنند تا بتوانند امتیاز بدست آوردند. بازی شامل هوش‌های مصنوعی است که شلیک کردن به آن‌ها یا بازیکنان دشمن منجر به بدست آوردن جوایزی می‌شود که قابل ذخیره‌سازی در بانک هستند. موج‌ها همچنین شامل جوایز بزرگ‌تری نیز هستند که برای مثال از نابود کردن یک تایتان بدست می‌آیند. هر تیمی که زودتر این کار را انجام دهد افزایش قابل‌ملاحظه‌ای در امتیاز خود خواهد داشت. جوایز می‌توانند از بازیکنان دشمن با هدف قرار دادن آن‌ها در طی یک موج و قبل از ذخیره‌ی آن در بانک دزدیده شوند. بانک‌ها در دو نقطه‌ی نقشه دیده می‌شوند و تیم‌ها حتی می‌توانند با تایتان‌های خود دسترسی به این بانک‌ها را برای دشمن مسدود کنند. به نظرم این مد یک مد سرگرم‌کننده است و من مشتاق دیدن چیزهای بیشتری از آن در بازی نهایی هستم.

 

2- گیم‌پلی، آپگریدها و تایتان‌ها

تریلرهایی که از بخش مالتی‌پلیر بازی منتشر شده است، یک بازی با آهنگ سریع به همراه تعدادی نمای عامه‌پسند را نشان می‌دهد که بر حرکت و ویژگی جدیدی به صورت چنگک تاکید دارد. اما گیم‌پلی و تایتان‌ها در هنگام دو تست فنی بازی چگونه بودند؟

اول از همه حرکت در بازی هم‌چنان حرف اول را می‌زند. سرعت و لذت پرش‌ها، دویدن‌های نامحدود و قابلیت دویدن بر روی دیوارها دقیقا از عنوان قبلی تقلید شده است و شما می‌توانید به راحتی کاری را که شرکت Respawn دو سال پیش انجام داد فراموش کنید. به نظر می‌رسد تغییر چشم‌گیری در این زمینه صورت نپذیرفته و تنها چیز قابل‌توجه اضافه شدن یک چنگک جدید است که به شما اجازه می‌دهد با سرعت بیشتری نقشه‌ها را طی کنید. شما هم‌چنین می‌توانید از این چنگک برای سواری گرفتن از یک تایتان دوست یا آسیب رساندن به یک تایتان دشمن استفاده کنید. 

تعدادی تغییر چشم‌گیر نسبت به بازی قبلی مشاهده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها نبود دشمن‌های هوش مصنوعی در هیچ‌کدام از نقشه‌ها در مدهای مختلف است. دیگر هیچ Burn Cardای در بازی وجود ندارد که به شما فرصت کارهایی مانند تقویت اسلحه‌های اصلی، اسکن کردن نقشه برای یافتن محل دشمنان یا کاهش زمان ساخت تایتان را بدهد. اکنون به نظر می‌رسد این قابلیت‌ها به صورت امکانات شخصی‌سازی کلاس پایلوت شما درآمده‌اند. تایتان‌ها نیز یک سیستم کلاس‌بندی جداگانه دارند که دو مورد از آن‌ها در تست فنی نمایش داده شد: Ion و Scorch. تایتان‌های Ogre و Stryder و Atlas با امکانات قابل شخصی‌سازی دیگر وجود ندارند. ما در بازی تایتان‌های تاکتیکی را با قدرت‌های ویران‌کننده داریم که ساختن‌شان به مقداری زمان نیاز دارد. Ion یک اشعه‌ی لیزر بزرگ دارد که از سینه‌اش شلیک می‌شود. در نقطه‌ی مقابل، Scorch یک دیوار آتشین داغ به رنگ سفید آزاد می‌کند یا می‌تواند تله‌های آتشین کار بگذارد. هر دوی این تایتان‌ها سنگین به نظر می‌رسیدند و قدرت مانور متفاوتی داشتند. من بی‌صبرانه مشتاق دیدن تایتان‌های دیگر در نسخه‌ی نهایی بازی هستم.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات نسخه‌ی قبلی بازی نبود آیتم‌های قابل گشایش بود که باعث حفظ رغبت بازیکنان به ادامه‌ی بازی می‌شوند اما به نظر می‌رسد در نسخه‌ی فعلی این مشکل تا حدودی رفع شده است. هرچند هنوز معلوم نیست که آیا تست فنی بازی شامل همه‌ی آیتم‌های قابل گشایش برای پایلوت‌ها و تایتان‌ها بوده است. به نظر می‌رسد که آیتم‌های قابل شخصی‌سازی نیز برای اسلحه‌های اصلی و اسلحه‌های ضد تایتان وجود دارند. همچنین قابلیت‌هایی برای نسبت دادن به دکمه‌های bumper دیده می‌شوند. برای مثال چنگکی که قبلا از آن صحبت کردیم و با دکمه‌ی bumper فعال می‌شود می‌تواند جایگزین تولید یک سیگنال شود که به دشمنان در شعاع عمیاتی‌اش ضربه می‌زند و یا یک پایلوت مجازی تولید نماید که دشمنان را از محل شما منحرف کند. چیزهای خیلی زیادی وجود داشتند که باید منتظر بود و دید که در بازی کامل چگونه عمل می‌کنند و چه تغییراتی در تجربه‌ی کل بازی به وجود می‌آورند. چیزی که اکنون می‌توان گفت این است که این قابلیت‌ها محدود به استفاده از Burn Cardهای یک‌بار مصرف نیستند. 

استفاده از اسلحه‌ها محدود بود هرچند هنوز یک یا دو مورد برای انتخاب در هر کلاس اسلحه‌ای وجود داشت. من امیدوارم شاهد گزینه‌های بیشتری در بازی کامل باشیم. نرخ فریم بازی کاملا روان بود، با این وجود هنوز تاخیر در بازی در هر دو آخرهفته مشاهده می‌شد که البته برای یک نسخه‌ی تست چندان غیرطبیعی نیست. چند ویژگی نیز وجود داشتند که به درستی عمل نمی‌کردند از جمله ویژگی‌های شبکه که یک روش خوب برای تشکیل گروه‌ها و پیدا کردن دوستان است. در ابتدا این ویژگی کمی کار کرد اما در ادامه نتوانستم به هیچ عنوان در طی دو آخرهفته از آن استفاده کنم.

یکی از بزرگ‌ترین ناامیدی‌های من از تست فنی در هفته‌ی اول، تغییر چگونگی دستیابی به تایتان بود. در بازی قبلی، شما تایتان خود را به وسیله‌ی کشتن بازیکنان دشمن یا سربازان هوش مصنوعی بدست می آوردید اما در این نسخه بدون وجود سربازان هوش مصنوعی در نقشه، زمان لازم برای ساختن تایتان به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد. این حالت بیشتر شبیه killstreak بود یعنی بازیکنانی با مهارت بیشتر پاداش بیشتری دریافت می‌کردند. اصلا دور از انتظار نیست که اگر شما بازی بدی داشته باشید یا فاقد مهارت کافی باشید نتوانید تایتان را در مسابقه بدست آورید. خوش‌بختانه Respawn در آخرهفته‌ی دوم فیدبک‌های دریافتی از بازیکنان را عملی کرد و نحوه‌ی ساختن تایتان تا حدودی شبیه به نسخه‌ی قبلی شد.

متاسفانه تایتان‌ها در این نسخه ضعیف‌تر هستند و نسبت به نسخه‌ی قبلی راحت‌تر نابود می‌شوند. به نظر نمی‌رسد خبری از زره در میان باشد و پایلوت‌های دشمن دیگر نمی‌توانند با بالا رفتن از تایتان و شلیک کردن، آن را نابود نمایند. در عوض آن‌ها این امکان را دارند تا یک باتری را از تایتان بردارند که باعث افزایش آسیب‌پذیری آن می‌شود. باتری‌ها می‌توانند پس از حذف شدن در تایتان‌های دوست دوباره استفاده شوند. اما فایده‌ای که این کار برای کنترل‌کننده‌ی تایتان و همچنین قراردهنده‌ی باتری دارد چندان روشن نیست.

3-سخن آخر

تا این‌جای کار، من از چیزی که در تست فنی بازی ارائه شد تا حدودی ناامید شدم. اما باید قبول کرد که این هنوز یک نسخه‌ی پیش‌آلفا از بازی است که برای تست سرورها طراحی شده است. در طی این مدت، سازنده‌ها آپدیت‌هایی را ارائه کردند که باعث تغییراتی مانند افزایش سرعت ساخت تایتان و افزایش سرعت پایلوت‌ها شد، پس این خیلی خوب است که آن‌ها به فیدبک‌ها توجه می‌کنند. من هنوز منتظر هستم تا ببینم Titanfall 2 به هنگام عرضه‌ی بازی کامل چه چیزهای بیشتری خواهد داشت و البته بخش داستانی تک‌نفره چگونه خواهد بود. با این وجود چیزی که من را خیلی نگران می‌کند این است که بازی در زمان سختی عرضه می‌شود. تاریخ انتشار بازی فعلا بین دو عنوان Battlefield 1 و Call of Duty: Infinite Warfare قرار دارد و به اعتقاد من در حال حاضر کشش Titanfall 2 به اندازه‌ای نیست که توجه‌ها را از این دو عنوان بزرگ به سوی خود جلب کند.

ترجمه: علیرضا محزون

نوشته شده در: 25 شهريور 1395
دسته: پیش‌نمایش
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Titanfall 2 - Multiplayer
  • Titanfall 2 - Meet the Titans
  • بخش داستانی Titanfall 2
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه، باید وارد شوید!
 

لیاقت EA همون مدفوع طلایی هم نبود
از بن کردن آی پی های ایران توی آپدیت جدید Origin و لانچر احمقانه ی Battlelog و پشتیبانی و moderator های عوضی او احمق انجمناش
تا خود Smart Pistol و پریمیوم پس 60 دلاری BF1
حالا بماند که خود لانچر Origin از ایده عینک زدن به چشمای مرغ برای جلوگیری از نوک زدن بقیه مرغا به چش این مرغ که تو قرن 20 مطرح شد هم احمقانه تره

توی E3 از سازنده های بازی پرسیدن بازم این Smart Pistol هم هست ؟
اینا هم گفتن آره خوشگلم Wallhack و Aimbot هم داریم شما نوبا خوش بگذرونید بازیمون یه نوب تو نوبیه که از کلن FaZe هم بازیکن بیاریم نمیفهمه چی به چیه ما خودمون نفهمیدیم بازیمون چیه بعد میخوای تو بفهمی ؟

آی پی های ایران بن شده توی آپدیت جدید و EA دروغ گو هم میگه مشکل از ما نیست شاید خود کشورتون فیلتر کرده ... ایران فیلتر کرده بعد مینویسه Access Denied ?
برنامش به شدت احمقانس
با کلی زور رفتم Medal o Honor 2010 رو دانلود کردم دانلود تموم شد بجای Play مینویسه Install هر چقدر هم میزنم نصب کنه دوباره مینویسه Install چند بار هم حذفش کردم و از اول نصب کردم و یه بار هم از اول دانلود کردم از 3 آگوست هم تیکت زدم هیچ جوابی بهم ندادن

لانچر Battlelog به شدت احمقانس حتی از خود Origin هم احمقانه تر
یه بار توی فرومش یکی اعتراض کرد که به شدت احمقانس چی میشد مثل BFBC2 داخل خود بازی باشه Server Browser ? و کلی ازشون انتقاد کرد
درست 5 ساعت و نیم بعد توسط Moderator های EA متن اصلی رو حذف و خود تاپیک بسته شد
ولی من از 3 آگوست تیکت زدم هنوز جوابی نرسیده چون پشتیبانی میخوام ولی انتقاد رو خیلی زود پاک میکنن

بتل 1 خودش 60 دلاره
ولی اگه بخوای به مپ های بهتر و تفنگ های بهتر دسترسی داشته باشی باید یه 60 دلار دیگه هم بریزی شکم جیب اینا
60 دلار برا فقط 4 تا DLC
بعد به CoD میگید برا خوردن پول ملت MWR رو منتشر میکنن
شما 100 دلار میدی
2 تا بازی کامل یعنی Infinite Warfare و Modern Warfare Remasterd رو میگیرد
و Seasson Pass خود IW که احتمالا 4 تا یا بیشتر DLC هر DLC یه Map Pack و یه اپیزود زامبی هستش
Modern Warfare که خودتون میدونید چیه
یه Camping کامل به همراه یه مولتی فوقالعاده
Infinite Warfare هم Camping فوق العاده ای داره آره اعضای Infinity Ward رفتن ولی کلی آدم جدید اومدن که جای اونا رو به احتمال زیاد پر میکنن و درضمن هر چقدر هم آشغال باشه Camping اش بازم به بتل نمیرسه کلا تو بتل بخش Camping دکوریه بغیر از Bad Company بقیشون آشغاله
بخش Camping و یه زامبی فوقالعاده
حالا کدوم محتوای بیشتری داره ؟ BF1 یا Infinite Warfare
حالا از مزایای پیش خرید بگذریم که برا بتل 1 کلا یه شاتگان و کلت و چاقوی داغون با یه مدال کوچولو هستش
فقط ایران نیست...

بعدشم! مگه اولین باره که یه کمپانی ای پی ایران رو فیلتر میکنه؟!
نت ایران کلا فیلتر نشه جای شکر داره حالا شما سر EA دعوا داری؟!
shakila-combat@
نسخه 9 اوریجین چنین مشکلی نداشت نسخه 10 اوریجین اینطوری شده و کامل حق میدم به HAMiD67s خود منم خیلی اعصابم ریخت بهم
مشاهده 2 پاسخ دیگر
یه سوال فنی......یوقت فکر نکنید برام مهم هستش اما Smart Pistol در نسخه دوم هم هست؟
ناموسن ته نوبیه خیلی بدم ازش میاد
با کمال تاسف بگم بهت اسی
که سازندهاش با حالتی که انگار چیزی بهشون بدهکاریم گفتن هستش و بایدم باشه
توی نسخه اول شدیدا overpower بود اعتراض کردن قوی تر هم شد
برا من که مهم نیست چون نه میخرمش نه دوست دارم بخرمش
همون پولی که بابت نسخه اولش دادم هم حروم شد
smart Pistol will return in Titanfall 2, regardless of what you say
مشاهده 3 پاسخ دیگر
تایتانفال یک به شدت برای من معتاد کننده بود و هست به طوری که من 600 ساعت گیمپلی زدم در حالیکه برای مولتی مورد علاقه ی بعدیم تنها 250 ساعت رکورد گیم پلی دارم ولی میتونم بگم تایتانفال 2 یک دانگرید محصوب میشه دوستان اسم بازی تایتانفاله نه پایلوت فال ! اولا که تایتان شما به راحتی تو میدون نبرد از بین میره و خدا نکنه که یک پایلوت با چنگک گیرتون بیافتوه اینقدره میپره رو تیاتانتون که تا به خودتون بجنبید تایتان و خودتون رو هوایید!!‌ ولی چیزی که منو خیلی ازار داد سوم شخص بودن انیمیشن هاست هیچ لذتی تو این بازی مثل اون موقعی نیست که میخوایید وارد یا خارج از تایتانتون بشید یا مهمتر از اون یک ترمینیشن انجام بدید!‌ ولی با سوم شخص شدن ادم قشنگ احساس میکنه داره با اسباب بازی بازی میکنه!!!‌

دوستانی هم که مشکل ارجین دارن شما اول باید با ق ن د شکن وارد ارجین بشید بعد که ارجین لود شد ق ن د تونو غیر فعال کنید ارجین فعلا به تغییر پروکسی حساس نیست مثل نسخه های قبلی
نسخه بتا اوریجین( نسخه10) رو پاک کنید نسخه 9 رو نصب کنید درست میشه.فقط نسخه بتا رو تحریم کردن