شاتل‌لند - گیم‌سنتر
فروشگاه گیفت کارت
 
فروشگاه اورجینال کی فروش محصولات MSI
فروش جدیدتری اکانت‌های PS4 با قیمت عالی فروش بازی‌های PS4 و Xbox One
مصاحبه با مرد پرحاشیه این روز‌های سونی: آیا PS4 Pro برای سونی همانند iPhone برای اپل است؟

چه کسی در سال 2013 زمانی که PS4 عرضه شد فکر می‌کرد که سونی در این فاصله زمانی 3 ساله نه یک، بلکه 2 کنسول جدید معرفی خواهد کرد.

PS4 Pro اولین کنسولیست که سونی یا هر شرکت سازنده کنسول دیگری به عنوان یک کنسول میان دوره‌ای عرضه می‌کند؛ و بنابر حرف‌های "اندرو هاوس" (Andrew House) کنسول Xbox دیگر به خوبی گذشته عمل نمی‌کند و رقابت کم‌رنگ‌تر شده و تقریبا از دست رفته است. ولی تنها PS4 Pro و PS4 Slim نیستند که یک سال قوی را برای Sony به وجود آورده‌اند بلکه باید PlayStation VR را نیز در نظر گرفت.

طی هفته گذشته DigitalSpy با رئیس بخش سرگرمی‌های Sony یعنی "اندرو هاوس" مصاحبه‌ای را پیرامون PlayStation ترتیب داده که در ادامه شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

در سال 2013 ما در توکیو نشسته بودیم و منتظر عرضه PS4 بودیم؛ در آن زمان کارشناسان و آنالیزورهای صنعت عقیده داشتند که احتمالا Xbox One آخرین کنسول از نوع خود باشد. ولی اکنون 3 سال گذشته و ما با دو کنسول جدید و قدرت‌مند‌تر روبرو هستیم؛ چه اتفاقی افتاده است؟

خب این یکی (به PS4 Slim اشاره می‌کند) قوی‌تر نیست در حالی که این یکی (به PS4 Pro اشاره می‌کند) قوی‌تر است!

و دیگر کنسول قوی‌تری که در آینده عرضه خواهد شد، Project Scorpio کنسول Xbox است!

آه شرمنده؛ من در دنیای خودم زندگی می‌کنم؛ این که اشاره کنیم که این یک نسل جدید نیست مهم است. این یک صنعت است که در چرخه خود به گونه کنونی شروع به خلاقیت و تغییر گرفته است.

من گفته قدیمی خود را تفسیر می‌کنم "شایعه‌های از بین رفتن کنسول‌ها کاملا بزرگنمایی شده‌اند" و این در سه سال گذشته نیز بیشتر شده است. به نظرم این تنها درباره مصرف‌کنندگان است – خوشبختانه برای  ما – آن‌ها در هر بعدی نظیر استفاده از گران‌ترین و پیشرفته‌ترین وسایل و ابزار گیمینگ اشتیاق و حمایتی عظیم از خود نشان داده‌اند.

شما در نیویورک و همایش PlayStation Meeting گفتید که PS4 Pro در ابتدا برای بازیکنانی که در PC نقص و کاستی می‌دیده‌اند طراحی شده بود ...

فکر نمی‌کنم چنین چیزی گفته باشم و به نظرم از جمله من بد برداشت شده است. چیزی که من در آنجا گفتم این بود که دو گروه مخاطب اصلی برای PS4 Pro وجود دارد.

سوالی که شما مطرح کردید این است " آیا شما از آن دسته بازیکنانی هستید که به دنبال بهترین گرافیک ممکن در عنوانی که انجام می‌دهید هستید؟" اگر جواب "بله" است، پس به نظر من ارزش دارد که به PS4 Pro نیز فکر کنید.

به علاوه، چیزی که من پیشنهاد می‌دادم این بود که بعضی بازیکنانی که به سوال بالا جواب "بله" داده‌اند آن‌هایی هستند که به صورت ذاتی تمایلی نسبی برای جذب شدن به سمت PC دارند و شاید این‌بار در چرخه زندگی کنسول‌ها چنین کاری را انجام دهند.

سوالی دیگر که من مطرح کردم این بود که " آیا تاکنون یک تلوزیون آخرین مدل و گران‌قیمت که از 4K و HDR پشتیبانی کند، تهیه کرده‌اید و یا به فکر خرید آن هستید؟ " اگر جواب این سوال "بله" است، پس PS4 Pro در حال حاضر وسیله‌ای مناسب برای ارائه‌ی محتوا در چنین تلوزیونی است.

پس این بیشتر به مانند یک راهنمایی کوچک برای مخاطبان است تا اینکه در ابتدا آن‌ها را هدف قرار بگیرد!

آیا برای صنعت کنسول‌ها امکان دارد تا همراه با PC پیشرفت کند؟ همان‌طور که می‌دانید آن‌ها به آسانی قابل ارتقا هستند در حالی که کنسول‌ها چنین قابلیتی ندارند. آیا یک استراتژی قابل دوام وجود دارد که بتواند کنسول‌ها را در چنین رقابتی نگه دارد؟

من فکر نمی‌کنم که این هدف اصلی باشد؛ PlayStation 4 Pro از تلاقی و هم فکری درباره چندین چیز کوچک به وجود آمد. مهم‌ترین آن نظر همکاران ما و کسانی که محتوا را ارائه می‌دهند درباره طولانی شدن نسل گذشته کنسول‌ها بود؛ هم‌چنین آن‌ها از ما درخواست می‌کردند که اگر امکان وجود نوآوری و خلاقیت در چرخه وجود داشت، به مراتب برای آن‌ها بهتر بود و می‌توانستد خلاقیت و نوآوری بیشتری در عناوین خود به کار ببرند. به نظر من چنین چیزی عالی است. به نظرم این مفید بوده و به نفع همه است. در واقع این یکی از افکار ما بود.

دومین چیز این بود که ما با دیدن اتفاقاتی که در صنعت موبایل رخ می‌داد، تحت تاثیر قرار گرفتیم و تنها توانایی یا تمایل برای مصرف‌کنندگان بود که ما را ترغیب به ساخت کنسولی آپگرید شده با مزیت‌هایی بسیار داد. پس این باعث شد که با خود فکر کنیم و بگوییم "آیا تغییر و نوآوری باید هر 6 یا 7 سال اتفاق بیافتد؟ "

اگرچه، آن باید همراه با اندیشه‌ها و اهداف دیگر متعادل باشد که به نظرم کلید اصلی برای حواب دادن به سوال شما همین است؛ اینکه ما نمی‌خواهیم ریشه‌ها و پایه‌هایی که کنسول‌را عالی کرده‌اند، از بین ببریم.

برای من، این به معنای داشتن یک پلتفرم پایدار و با‌ثبات و یک جامعه یگانه از بازیکنان است. اینکه توسعه‌دهندگان بدانند تجربه بازی برای همه افراد یکسان است. از این جهت، منفعت‌های PlayStation 4 Pro بیشتر از همه در زمینه‌های گرافیکی است و تغییراتی در گیم‌پلی بازی و یا چیز‌هایی نظیر محتوایِ جدید در بازی ایجاد نمی‌کند؛ چرا که این کار به نوعی جامعه بازیکن‌ها را از هم جدا می‌کند.

اینکه شما می‌گفتید بازی‌ها برروی هر دو پلتفرم قابل بازی هستند، تا چه مقدار قابل‌دوام و ماندگار است؟ شرکت Apple نیز تصمیم گرفت چنین کاری را انجام دهد و طبق این برنامه پیش برود، و این کار برایشان تا حدی نیز دشوار بود؛ هم‌اکنون بازی‌های پیشرفته که از حداکثر تکنولوژی استفاده می‌کنند، فقط برروی دستگاه‌های جدید‌تر Apple قابل اجرا هستند. آیا زمانی فرا می‌رسد که شما به توسعه‌دهندگان اجازه دهید تنها برای PS4 Pro بازی بسازند؟

من فکر می‌کنم که ساختار ما کمی با Apple در این موضوع تفاوت دارد؛ ما با توسعه‌دهندگان کار می‌کنیم ولی با ناشران بزرگ نیز همکاری داریم. به طور مشخص در زمانی که تنها طرحی مفهومی از Pro وجود داشت در تمامی گفت‌و‌گو‌های ما درباره PS4 Pro یک موضوع ثابت و همیشگی وجود داشت؛ اینکه ما نباید دو دنیای جداگانه برای بازیکنان به وجود آوریم.

پس به نظر من نوعی معنی و مفهوم مشترک میان ناشران و صاحبان پلتفرم‌ها وجود دارد که درجه خوبی از اعتماد به نفس را در من درباره اینکه می‌توانیم سیاست خود را حفظ کنیم، به وجود می‌آورد.

اگر PS4 Pro تبدیل به موفقیتی درخشان شود، که مطمئنا امیدوارید چنین اتفاقی بیافتد، آیا چرخه‌ای یک یا دو ساله که شما در آن سخت‌افزار کنسول‌ها را تقویت کنید، به وجود می‌آید؟‌

به نظر من برای پاسخ دادن به چنین سوالاتی بسیار زود است؛ روشن است که ما هنوز PS4 Pro را عرضه نکرده‌ایم. همچنین یکی از دلایلی که من پیش‌تر نیز درباره آن صحبت کردم احساس بزرگ ما درمورد تکنولوژی‌های نمایشی بود که در آن موقعیت به وقوع پیوسته بود. اگر به جلوتر نگاه کنم، مطمئن نیستم که شما بتوانید تضمین کنید این شرایط خود‌به‌خود به وجود آمده است.

قلمرو  Crystal Ball (گوی‌هایی که در داستان‌ها جهت پیشگویی استفاده می‌شود!!!)

اوه بله!

آیا شما به ساخت یک PlayStation با اجزای قابل ارتقا فکر می‌کنید؟

در فکر داشتن چنین چیزی در حال حاضر برای من بسیار سخت و دور از فکر است.

فقدان وجود درایو 4K Blu-ray در کنسول PS4 Pro استدلال مخصوص به خود را دارد و مطمئنا دلایل آن معتبر هستند؛ پس آیا این آغاز استراتژی Sony به سوی آینده‌ای تنها دیجیتال است؟

نه من فکر می‌کنم نباید چنین برداشتی داشته باشیم. اگر به سیاست کاری فعلی ما نگاه کنید، وقتی صحبت از بازی‌ها می‌شود، متوجه می‌شوید که بسته‌های ثابت و استواری از محتوا عرضه شده و به فروش می‌رسند.

از سوی دیگر، وقتی من به روش‌های دیگری که افراد از PS4 خود استفاده می‌کنند می‌نگرم، متوجه می‌شوم که محتوای ویدئویی بدون شک در درجه دوم استفاده افراد از کنسول قرار دارد. ولی علاقه به استریم کردن بیشتر از بسته‌های مدیا است؛ ما به این موضوع نگاه کردیم و با خود گفتیم که احتمالا اینجا جاییست که باید تاکید بیشتری داشته باشیم.

ولی من فکر می‌کنم که شما نباید از روی این استراتژی پیش‌بینی کنید که ما می‌خواهیم فلسفه و سیاست خود را در حیطه‌های دیگر کاری تغییر دهیم.

آیا PS4 Pro از از سرویس Ultra Streaming شرکت Sony پشتیبانی خواهد کرد؟

به نظرم در موقعیت کنونی این چیزی است که در آینده تعیین خواهد شد.

مسلما با عرضه دستگاه جدید صحبت‌های زیادی درباره 4K و HDR خواهد شد. به نظر شما مصرف‌کنندگان معمولی تا چه مقدار از مزیت‌های این نوآوری‌ها و ویژگی‌های جدید آگاهی دارد؟

به نظرم لازم است صنعت بازی وقت بیشتری را نه تنها برای توضیح‌دادن بلکه برای نشان‌دادن اینکه این مزیت‌های جدید چه هستند، صرف کند. یکی از دلایلی که ما تصمیم گرفتیم تا ایده PS4 Pro را ادامه دهیم، این بود که 4K و HDR به طور خاص جزئی از طبیعت بازی‌ها هستند. برای اکثر مردم دیدن تفاوت آشکار میان این دو تکنولوژی بسیار واضح و آسان است.

سوال شما پیرامون "کاربران و مصرف‌کنندگان معمولی" بود. ما  کنسول را “PlayStation 4 Pro” نامیدیم ... پس به نظرم نام کنسول مناسب و برازنده است؛ حقیقتا من اهل این نیستم که موضوعات جدی را با شوخی و مزاح بیان کنم.

ما این کنسول را برای کسانی که کاملا آگاه بوده و و سرگرمی مورد نیاز خود را به خوبی می‌شناسند، ساخته و چنین افرادی را هدف گرفته‌ایم.

شاید افرادی که بیشتر بدبین باشند بگویند که در شبیه‌سازی بازار تلوزیون‌های 4K نیز منفعت وجود دارد مخصوصا که Sony در این زمینه امکان و احتمال سود بیشتری دارد. آیا شما‌ چنین دیدگاهی را تایید می‌کنید؟

هر جوابی به این سوال بدهم بد است و سبب حاشیه می‌شود! چرا که اگر بگویم "نه" به عدم عقیده داشتن به  "تنها یک Sony" و اینکه من و همکارانم پشت هم دیگر می‌ایستیم، قرار می‌گیریم. اگر بگویم "بله" به بدبین بودن متهم می‌شوم.

من فکر نمی‌کنم که همه این موضوع یک فاکتور مهم و اصلی در اثر گذاشتن به تصمیم ما باشد. و اگر با آنالیزور‌ها صحبت کنید به نظرم آن‌ها تایید می‌کنند که تغییر و حرکت به سوی 4K در حال اتفاق افتادن است. صنعت در حال حرکت است و در آینده‌ای نزدیک به جایی می‌رسیم که قیمت تلوزیون‌های 4K با قیمت تلوزیون‌های 2K یکسان و یا حتی ارزان‌تر از آن‌ها است. پس چه ما این دستگاه را عرضه کنیم یا نه این اتفاق به عنوان بخشی از صنعت به وقوع می‌پیوندد.

“4K Gaming” چیزی تماما سست و محو می‌باشد که کاملا نیازمند توضیح و تفسیر است. آیا ما قرار است تا 4K واقعی را برروی PS4 Pro تجربه کنیم یا بیشتر آن به صورت Upscale اتفاق می‌افتد؟

من به شما می‌گویم که بیشتر آن Upscale خواهد شد ولی حداقل در زمان کنونی به کیفیت بازی نیز بستگی دارد.

به نظر شما این گونه‌ای فریب‌دادن نیست؟

نه من چنین فکری نمی‌کنم. به نظرم من شرایط هر چه که هست، سوال اصلی اینست که آیا مردم تفاوتی قابل شرح و فاحش در تجربه بازی حس می‌کنند یا نه؛ جدا از شرایطی که ما به کار می‌بریم.

من فکر می‌کنم این چیزیست که مردم به دنبال آن هستند و آن‌ها خود قضاوت می‌کنند که آیا این دستگاه برای آن‌ها مناسب است یا نه!

بیانیه Xbox در پاسخ به شما که در روز‌های گذشته منتشر شد جالب بود؛ مدیر‌های خاصی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به دو کنسول "گلوله‌های آتشین" پرتاب کردند و پست‌های مختلفی در قیاس ویژگی‌ها و قابلیت‌های شبیه به هم Xbox One S و Slim و Pro منتشر کردند. شما در جواب به آن‌ها چه چیزی آماده کرده‌اید؟

به نظرم این چیزی جالب و جذاب بود که ما یک سال چیزی به اسم "یک مایکروسافت جدید و متفاوت" را با توجه به رفتار آن‌ها در رقایت دیده بودیم اما دیگر دوره آن گذشته است.

ما تقریبا کمتر از 20 روز تا عرضه PS VR فاصله داریم. آیا هنوز هم همانند کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC) عقیده دارید که در فصلی جدید از صنعت بازی قرار داریم؟

بله! به نظر من این تکنولوژی وسیله‌ای کاملا متفاوت یا آن‌چه تاکنون دیده‌ایم است؛ این با توجه به بعضی از دمو‌هایی که من بازی کرده‌ام کاملا جدید است. این تکنولوژی تجربه‌ای بالاتر از هیجان را ارائه می‌دهد. حتی اگر شما از فردی بدیبن و سخت‌پسند که برای 20 سال در صنعت بوده نیز سوال کنید، از نظر وی نیز این تکنولوژی چیزی کاملا جدید و هیجان‌انگیز است.

اگرچه من باید اشاره کنم اکنون در روز‌های بسیار بسیار اولیه این تکنولوژی قرار داریم و هنوز کار‌های زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ چیز‌هایی نظیر رابط کنترلر و فهمیدن اینکه مفهوم واقعی و درست این تجربه چیست. ولی من فکر می‌کنم که چیز جالب و دلیلی که من صنعت بازی را دوست دارم اینست که ما بسیار سریع یاد می‌گیریم و خیلی سریع آن را تکرار می‌کنیم.

معرفی PlayStation VR در مراسم E3 هوشمندانه بود؛ تعداد بسیار زیادی IP بلاک‌باستر و AAA نظیر Star Wars، Batman، Final Fantasy وجود داشتند. ولی در حال حاضر تمامی این بازی‌ها به جای اینکه کامل شده باشند تجربه‌ای ناقص هستند.

چرا شما، توسعه‌دهندگان و ناشران تصمیم گرفتید با چنین برنامه‌ای پیش بروید؟

اول از همه، بدون شانه خالی کردن از این موضوع، به نظرم این سوال به جای اینکه از ما پرسیده شود باید از ناشران این عناوین پرسیده شود.

من فکر می‌کنم که ما با آوردن تجربه کامل بازی‌ها چه برروی دیسک‌های ابتدایی و چه بازی‌هایی نظیر RIGS و Farpoint بهترین قدم رو به جلوی ممکن را بر‌می‌داریم. شما به چندین تجربه و عنوان که توسط ناشرانی بزرگ منتشر می‌شوند اشاره کردید ولی در میان نزدیک به 50 عنوان، به شما می‌گویم که تعداد بسیار زیادی از این بازی‌ها از پایه برای واقعیت مجازی ساخته شده‌اند.

اطلاعات و جزئیات کمی از تجربه‌های غیر بازی واقعیت مجازی و استفاده‌های آن منتشر شده است. آیا استفاده‌های غیر بازی دیگری برای واقعیت مجازی وجود دارد که شما بتوانید درباره آن صحبت کنید؟

چیزی که ما هم‌اکنون برروی آن کار می کنیم - The Walk یک مثال کوچک از آن است - جاییست که شما از یک IP فیلم استفاده می‌کنید و نوعی تجربه واقعیت مجازی پیرامون آن به وجود می‌آورید؛ و این کار برای عملی شدن زمان زیادی نیاز دارد.

اگر شما به بازی‌ها نگاه کنید، ابزار و اظهارات فنی زیادی برای خلق تجربه‌های بسیار خوب واقعیت مجازی وجود دارد. اگر شما به هر نوع محتوای زنده نگاه کنید، متوجه می‌شوید که آن ابزار‌ها هم‌اکنون در مرحله حرفه‌ای قرار ندارند.

پس فکر کنم دو چیز مورد نیاز است که ما برای دست یافتن به تجربه‌های غیر بازی واقعا خوب در زمینه‌های غیر از سرگرمی به سختی برروی آن‌ها کار می‌کنیم؛

اولین آن داشتن ذهن‌های خلاق و هیجان‌زده در مورد پتانسیل این تکنولوژی و فکر کردن درباره چگونه روایت کردن داستان توسط واقعیت مجازی است. ولی راه عملی شدن آن همکاری بخش‌های مختلف Sony برای پر کردن حفره‌ها و رخنه‌های این تکنولوژی و چیز‌هایی نظیر محتوای 360 درجه گرفته شده توسط دوربین‌های حرفه‌ای، ویرایش کردن و پردازش است که می‌تواند در دستان توسعه‌دهندگان و خالقان خوب و خلاق بصری قرار بگیرد.

همه این‌ها بسیار هیجان انگیز هستند و ما به سختی در حال کار بر روی آن هستیم ولی مطمئنا برای آماده شدن برای بازی‌ها و جا افتادن در بازار زمان بیشتری لازم است.

موفقیت PlayStation VR از دید شما به چه شکلی است؟

موفقیت همانند ساخت یک پایگاه توسط افراد مشتاق و علاقه‌مند است که می خواهند وارد بخش جدیدی از صنعت بازی شوند.

امیدوار هستیم از مطالعه این مصاحبه لذت برده باشید و در آینده سعی می‌کنیم این دسته از مطالب را به شکل جدی‌تر برای شما پردیسی‌ها پوشش دهیم. در نهایت دیدگاه شما درباره صحبت‌های آقای "هاوس" چیست؟ از دید شما سیاست‌گذاری سونی در عرضه PS4 Pro مثبت بوده است؟ از دید شما در رقابت آینده سونی و مایکروسافت و نینتندو کدام شرکت تاج سطلنت بازار کنسول‌های خانگی را بدست می‌آورد؟

نوشته شده در: 9 مهر 1395
دسته: مصاحبه
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Gran Turismo Sport - Gameplay Trailer
  • Ashen E3 Reveal Trailer
  • Hellblade: Senua's Sacrifice | Ragnarok Trailer
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

کاشکی تفاوت گرافیکیش با اسکورپیو خیلی زیاد نباشه..
جونم پرو و وی ار ، مایکروسافتم ترکونده با اسکورپیو فقط وی ار میمونه چون هولولنز که معلومه چیز خاصی نمیشه ازش دربیاد وبه احتمال زیاد مثل کینکت میشه با این قدرت اسکورپیو جون میده واسه وی ار ولی امیدوارم مایکرو هم مثل سونی بیاد عینک خودشو تولید کنه و سمت اکیولس و وایو نره که با اینکارش اگه قیمت گذاری اسکورپیو هم زیاد باشه که بعید میدونم شکست بدی از سونی میخوره توی فروش الان سونی با یه عینک چهارصد دلاری و یه دیوایس سیصد یا چهارصد دلاری واسه کسایی که بهترین تجریه رو می خوان وی ار و میتونه به خونه همه بیاره و از رقیباش فعلا یه سر و گردن بالاتره چه ا اون قیمتای فضایی شون و نیاز داشتن به سیستمای قدرتمند که قیمتشون از خود هدست فضایی تره
ای بابا چرا پیامم ناقصه ؟!
نمیدونم چرا حرفهای این آندرو هاوس رو با این که میدونم خیلی بزرگ نمایی میکنه، انقدر بدلم میشینه! فانه
"به نظرم این چیزی جالب و جذاب بود که ما یک سال چیزی به اسم "یک مایکروسافت جدید و متفاوت" را با توجه به رفتار آن‌ها در رقایت دیده بودیم اما دیگر دوره آن گذشته است."


این قسمتش خیلی جالب بود واقعا =))
من به شخصه طرفدار چیزی که تعدادی از هواداران مایکی اونو از فوت و فن های تجاری میدونن نیستم! همچنین سونی رو هم از این تبرئه نمیکنم!
ولی واقعا منم موافقم دوره اون کل کل های مجازی و بیانیه های منظور دار واقعا گذشته! میتونیم یه فضای رقابت سالم تر رو داشته باشیم بدون این جریانات!
البته مقصر اصلی هم ما گیمرها هستیم نه کمپانی ها!
مثلا خود من هیچوقت فکر نمیکردم که در سال 2016 , عصر پیشرفت و تکنولوژی , در پردیس خبری با مضمون تمجید مدیر سابق سونی از رقیب دیرینش گذاشته بشه و حتی زیر "اون" پست هم اون بحث هارو شاهد باشیم :دی

راجع به ساپورت کنسول های آینده و فعلی هم بی تعصب نگاه کنیم حداقل در برهه کنونی سونی مطمئن تر از مایکروسافت نشون داده یکم.
آقا یک حقیقت تلخ برای ما ایرانیان وجود داره اونم گرونی توی مملکت ما هست چرا ما باید از کنسول جدید ناراحت بشیم چون برای کنسول قبلی کلی هزینه کردیم. تنها ناراحتی گیمرها هزینه دوباره برای اونهایی که پولدار نیستن....
آفرین..
مشکل اینجاست این مسئله ی مالی درکنارش برای یه سری مشکلات روحی روانی هم به وجود میاره که طرف عصبانی و عقده ای میشه میبینه یه مدل بالاتر از کنسولش اومده و یه عده دارن میخرن.. و شروع میکنه به کوبوندن و توهین به شرکت تولید کننده و...
که خب کم تر شده این داستانا .. خیلیا چشمشونو باز کردن
یه نکته خیلی خوبی و تقریبا بهانه ی اصلی برای ساخت کنسول PS4 Pro رو هم دوباره در این مصاحبه متذکر شد تا افرادی که هنوز هم به این نوع کنسول میان نسلی (بطور مشخص کنسول های میان نسلی PS و نه Xbox که دارای سیاست های متفاوتی هستند) شک دارند و قصد خرید PC یا PS4 Pro رو دارند، شکشون کاملا برطرف بشه:
سوال:
اگر PS4 Pro تبدیل به موفقیتی درخشان شود، که مطمئنا امیدوارید چنین اتفاقی بیافتد، آیا چرخه‌ای یک یا دو ساله که شما در آن سخت‌افزار کنسول‌ها را تقویت کنید، به وجود می‌آید؟‌"

جواب:
"به نظر من برای پاسخ دادن به چنین سوالاتی بسیار زود است؛ روشن است که ما هنوز PS4 Pro را عرضه نکرده‌ایم. همچنین یکی از دلایلی که من پیش‌تر نیز درباره آن صحبت کردم احساس بزرگ ما درمورد تکنولوژی‌های نمایشی بود که در آن موقعیت و وضعیت به وقوع پیوسته بود.(HDR و 4k گیمینگ هر چند نه بصورت کامل)
اگر به جلوتر نگاه کنم، مطمئن نیستم که شما بتوانید تضمین کنید این شرایط خود‌به‌خود و بنا به پیشرفتِ طبیعیِ صنعت جلوه های بصری، به وجود آمده است."
ممنون از ترجمه این مصاحبه طولانی

با خوندن این مصاحبه یکم خیالم از حمایت سونی راحت شد امیدوارم این حرفایی که از پشتیبانی مشترک زده میشه در عمل هم اینطوری باشه
تشکر بابت مصاحبه عالی بود . باید امیدوار باشیم این فرمول جدید سونی در زمینه انتشار کنسول ها باعث تقویت بازار کنسولی بشه . فراموش نباید کرد دیگه دوره کنسول هایی با طول عمر 7 8 ساله گذشته و الان سیاست هایی که ما از سونی و مایکروسافت می‌ بینیم در راستای زنده نگه داشتن کنسول ها هستش و ایده کنسول میان نسلی بخشی از این سیاسته