نخل مارکت
فروشگاه گیفت کارد
 
امپراطوری مجازی ایران نخل مارکت
فروشگاه اورجینال کی گارانتی کنسول‌های بازی
PS4 و HDR: مصاحبه با اعضای تکنیکی ناتی داگ
نویسنده: shayan_48
User_image

یکی از بهترین نکات مراسم رونمایی از PS4 Pro خودمانی بودن آن بود. کنفرانس از چیزی که همگان فکر می‌کردند کوچک‌تر و خاکی‌تر بود و بعد از آن در مراسم اجازه داده شد تا توسعه‌دهندگان در طبقاتی کوچک بازی‌های خود را به نمایش بگذارند و بسیار باز با همه صحبت کنند و همچنین تاثیرات ویژگی‌های جدید PS4 Pro را در بازیهای‌شان به نمایش بگذارند.

یکی از این توسعه دهنده‌ها، ناتی داگ بود که بوسیله سه صفحه نمایش کار‌های خود را به نمایش می‌گذاشت. این استودیو در ذهن همگان به عنوان یک پیشگام در ویژگی‌های تکنیکی بازی‌هایش شناخته شده است. این استودیو در حقیقت اهرم تکنیکی سونی برای مدت زمان زیادی بوده است. حال نظر این استودیو در مورد کار با PS4 Pro چیست؟

ما با آقای "کریسشن گیرلینگ" (Christian Gyriling) از ناتی داگ مصاحبه کردیم تا نظرشان را در مورد این تکنولوژی‌های جدید بفهمیم. آقای گیرلینگ به طور واضحی در مورد این تکنولوژی هیجان زده می‌باشد. ایشان بعد از کار به عنوان رهبر تیم برنامه‌نویسی Uncharted 4 ، اکنون برای توسعه پچ‌های نسخه PS4 Pro دو بازی Uncharted 4 و The Last of Us Remastered کار می‌کند.

در طی مصاحبه، ایشان از مراحل سوم و دوازدهم Uncharted 4 به همراه پچ PS4 Pro دمو‌هایی را به ما نشان داد. متوجه شدن تفاوت ها با نسخه غیر Pro برروی یک صفحه نمایش یا یک استریم کمی سخت است اما تغییرات مربوط به HDR بسیار عمیق هستند.

VG247: خب، این باید یک لحظه بسیار بزرگ برای شما باشد. نظر شما در مورد این رونمایی چیست؟ بنظرتان این ویژگی ها به مردم منفعت می‌رساند؟

Christian Gyrling:

خب، من یکی از رهبر های تیم برنامه‌نویسی Uncharted 4 بودم و اکنون نیز مسئول ساخت پچ های تمامی بازی های PS4 Pro در استودیوی ناتی داگ هستم، این چیزی است که بسیار احساس قوی در مورد آن دارم. من در مورد این تکنولوژی ها و این ارتقا بسیار احساس خوبی دارم چون همه‌ی آنها را دیدم و لمس کردم و همچنین بسیار خوشحال می‌شوم تا به همگان این‌ را نشان دهم که بازی های ما می‌توانند چه شکل و شمایلی داشته باشند. دیگر محدودیتی وجود نخواهد داشت، دیگر نیازی نیست رزولوشن و یا دیگر چیز ها را محدود کنیم...همه چیز برای ما آزاد است.

این آن چیز های کوچک می‌باشد. مانند چیزی که هم اکنون در حال تماشای آن هستیم ( در حال تماشای سومین Chapter بازی Uncharted 4 )حتی کوچک ترین جزئیات مرجان های دریایی... این ها رنگ هایی بودند که همیشه در ذهن من حضور داشتند، من فکر می‌کردم که در حالت عادی این بازی زیبا بنظر می‌رسد. اما اکنون در هنگام تماشای این دمو، احساس میکنم که در حال تماشای یک مستند طبیعت هستم.

" ما به خودمان افتخار می‌کنیم که زیباترین بازی ها از لحاظ بصری را برروی کنسول ها می‌سازیم. این کاری است که ما می‌کنیم، نه بدلیل اینکه به ما دستور داده شده بلکه بدلیل اینکه ما عاشق این کار هستیم"

شما حتما باید کنترلر را بدست بگیرید و خودتان آنرا تجربه کنید. اینها هرچه هم باشند تنها تصویر هستند...حتی در همین جایی که ما نشستیم، در حال بازی کردن نمی‌باشیم...شما نمی‌توانید تنها با این تصاویر قضاوت کنید. بازی کردن با آن رزولوشن بالاتر، احساس آن ثبات تصویری که ایجاد شده است و تماشای نور هایی که از بازتاب تالاب های روی زمین یا بازتاب نور از ساختمان ها و یا منظره های زیرآب وجود دارند... اینها لحظاتی هستند که شما متحیر خواهید شد.

VG247: بنظر من به نوعی همه ی این ها مانند نگاه کردن به دو تصویر از دو دوربین متفاوت می‌باشد. شما آن جزئیات را در دنیای واقعی می‌دانید و ذهن شما نیز تا حد بسیاری با آن آشنا است اما هنوز هم بسیار تعجب بر انگیز است که آن جزئیات را در تصویر ببینید. و این یک چیز بسیار سخت برای انتقال دادن در اینترنت است تا کاربران متوجه شوند چیزی که در تصویر می‌بینند همان جزئیات واقعی نیست.

من مطمئن هستم که شما همیشه بصورت همیشگی HDR را مقایسه می‌کنید که به طور ساده در داخل روشن می‌باشد و در بیرون تاریک. اما زمان های بسیاری وجود دارد که شما تصویری را میگیرید و احساس می‌کنید که چیزی که در دوربین نشان داده شده است با چیزی که در حال تماشای آن هستید کاملا فرق دارد. ممکن است تاریکی و یا روشن بودن آن کافی نباشد و یا حتی رنگ ها به آن حالتی که شما در حال تماشای آن هستید مشخص نمی‌شوند. در کل ممکن است در تصویری که با دوربین گرفتید چیز هایی که شما را وادار به گرفتن آن تصویر کرد را نبینید.

اضافه کردن HDR و رزولوشن بالاتر برای نشان دادن تمامی جزئیات می‌باشد. کاری می‌کنند که چیزی که تصویر میبینیم مانند چیزی باشد که در دنیای واقعی وجود دارد.

VG247: شما به عنوان توسعه دهنده بسیار متفاوت از استودیو های دیگری که در این مکان وجود دارند مانند BioWare، Crystal Dynamics و Ubisoct هستید. آنها همگان پورت هایی برای نسخه PC بازیهایشان دارند. این به آنها اجازه می دهد تا از لحاظ بصری دستشان باز تر باشد. آیا این برای شما چالشی بوده که تنها برای کنسول که محدودیت هایی دارد بازی بسازید؟

Christian Gyriling:

حقیقتا...خیر. مانند تمام بازیهایمان که مرز های بصری را جابجا کردند. این کاری است که ما انجام می‌دهیم. ما به خودمان افتخار می‌کنیم که زیباترین بازی ها از لحاظ بصری را برروی کنسول ها می‌سازیم. این کاری است که ما می‌کنیم، نه بدلیل اینکه به ما دستور داده شده بلکه بدلیل اینکه ما عاشق این کار هستیم. به ارمغان آوردن گیم پلی و آن حس غوطه‌وری در دنیاهایمان...این کاری است که ما انجام می‌دهیم.

"شما می‌توانید تمامی ارقام مربوط به قدرت دستگاه ها را محاسبه کنید اما در نهایت همه چیز به این بستگی دارد که شما با آن اعداد چه کاری انجام می‌دهید."

زمانی که کار ما با PS4 Pro باشد، کاری که ما در حقیقت انجام می‌دهیم چیزی بیشتر از پاک کردن لکه های روی عینک شما نمی‌باشد، ما زاویه‌ی دید را تغییر می‌دهیم تا همه چیز را واضح تر ببینید. این راهی است که ما می‌رویم. ما قصدمان مقایسه با نسخه PC یک بازی یا چیزی شبیه این نیست. البته باید بگویم که این بدین معنی نیست که ما چشممان را نسبت به کاری که دیگر بزرگان صنعت انجام می‌دهند می‌بندیم. ما همیشه سعی داریم پیشرفت کنیم.

ما به هدفی دیگر نیاز نداریم، چون این همان کاری است که ما انجام می‌دهیم. ما کاملا به المان های بصری بازیهایمان در نسخه عادی PS4 افتخار می‌کنیم، و ما بسیار هیجان زده هستیم که به همه نشان دهیم که بازیهایمان در  PS4 Pro و تلوزیون های HDR به چه شکل خواهند بود.

VG247: بدون شک در همین لحظه که بعد از کنفرانس در حال صحبت کردن هستیم، مردم در مکان هایی مانند Twitter و NeoGAF و دیگر جاها در حال محاسبه مشخصات رسمی PS4 Pro هستند...اما شما زمان بیشتری را با این کنسول گذراندید. نصحیت شما به مردمی که در حال قضاوت کردن بوسیله ارقام منتشر شده هستند چیست؟

بنظر من، سیستم گیمینگی که امروز در اختیار داریم بسیار عالی است. یک تلوزیون بزرگ وجود دارد به همراه یک مبل راحتی که تاحدودی نزدیک به صفحه نمایش می‌باشد.منظورم این است که شما نزدیک تر از این به صفحه نمایش نمی‌شوید تا از بازی های رایانه ای لذت ببرید درست است؟ با چیزی که ما در حال ارائه هستیم – ثبات تصویر و رنگ ها با قابلیت HDR – بسیار هیجان انگیز خواهد بود که چیزی که در ذهن داریم را شما در آینده برروی مبل راحتیتان تجربه کنید.

شما می‌توانید تمام روز را به شمردن و محاسبه ارقام بگذرانید  اما در نهایت همه چیز به این بستگی دارد که شما با آن اعداد چه کاری انجام می‌دهید. بیشتر از دوبرابر شدن قدرت GPU، افزایش فرکانس CPU ها باعث اجرا بازی ها با نرخ فریم ثابت تری می‌شود، و همچنین ما قادر خواهیم بود تا از دارندگان PS4 کنونی بدون گرفتن هر گونه چیزی از آنها پشتبیانی کنیم...مانند همه چیز هایی که در حال اضافه کردن هستیم، اضافه کردن پشتیبانی از HDR به نسخه استاندارد PS4. این آپدیت در ماه نوامبر منتشر خواهد شد تا هردو دارندگان PS4 و PS4 Pro بوسیله یک تلوزیون HDR از این قابلیت بهره‌مند شوند.

تکنولوژی تنها برای پشتیبانی کردن وجود دارد. در نهایت شما متوجه تفاوت های کیفی بازی ها در کنسول های بازی خواهید شد. مشخصات سخت افزاری یک چیز است اما تفاوت های بین بازی ها نیز وجود دارند. در حقیقت همه چیز به این بستگی دارد که با آن سخت افزار چه کاری انجام دهید.

VG247: واضح است که شما تنها برروی پچ های ارتقا گرافیکی بازی ها کار نمی‌کنید و همچنین شما حرفی در مورد پروژه های آینده خود نمی‌زنید. بنظر شما وجود PS4 Pro چه تغییراتی را در پروژه های آینده شما به ارمغان خواهد آورد؟

ما در حال حاضر نیز در حال انجام تغییرات هستیم. به نوعی شبیه اضافه کردن چند بخش جدید به جعبه رنگ نقاشی یک هنرمند می‌باشد. ما تاکنون قادر نبودیم از قصد محدوده رنگ هایی که در حال حاضر در اختیار داریم را نشان دهیم. منظور من این است که می‌خواستیم چنین کاری انجام دهیم اما قادر نبودیم. اکنون ما کاملا قدرت این را به هنرمندانمان می‌دهیم تا محتوایی را خلق کنند که مرز های بصری را جابجا کنند.

همچنین آنها می‌دانند که می‌توانند این کار ها را بدون محدود کردن چیز های دیگر انجام دهند. ما طبقه بندی رنگ ها را داریم، ما تمامی این چیز های مختلف مانند تکنیک Tone mapping را داریم تا مطمئن شویم تمامی رنگ هایی که نیاز داریم را در محدوده سخت افزاری صفحه نمایشمان شاهد هستیم. همچنین ما می‌دانیم که همیشه می‌توان کار بیشتری انجام داد، مثلا برای چه از یک رنگ بی روح سبز استفاده کنیم در حالی که قادر هستیم از یک نوع بسیار روشن تر آن استفاده کنیم؟ البته باید گفت که ما این کار را انجام نمی‌دهیم ولی اکنون متوجه پتانسیل کامل تصویر هستیم.

ما بسیار هیجان زده هستیم که یک پروژه را از اول با این دید شروع کنیم. من فکر می‌کنم تقریبا هر بازی از HDR پشتیبانی خواهد کرد. این آینده می‌باشد و ما دلیلی برای پشتیبانی نکردن از آن نمی‌بینیم.  نمایش دادن HDR تقریبا هیچ گونه هزینه ای ندارد اما مملو از منفعت های بسیار است.

 

نوشته شده در: 10 مهر 1395
دسته: مصاحبه
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Injustice 2: Swamp Thing Reveal Trailer
  • Tekken 7 | Eddy Gordo Reveal Trailer
  • Introducing Orisa | Overwatch
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه، باید وارد شوید!
 

خدایا پول یه تی وی فور کی برسون بلند بگو آمین قیمتشم یکم مناسب تر شه بی زحمت
شیااومی زده 65 اینچ فور کی 750 دلار کاشکی چیز دیگکه میخواستی برادر
به امید انچارتد بعدی با پشتیبانی از واقعیت مجازی VR.
مشاهده 3 پاسخ دیگر
مصاحبه ی خوبی بود..
دارن hdr رو روی ps4 اوریجینال هم پیاده میکنن. و این واقعا عالی هست..
دلم میخواد یک روز این بزرگواران رو ببینم و بپرسم چطوری رو اون سخت افزار اون گرافیک رو پیاده کردی