شاتل‌لند - گیم‌سنتر
فروشگاه گیفت کارد
 
جشنواره ملی بازی‌های موبایلی جشنواره ملی بازی‌های موبایلی
فروشگاه اورجینال کی گارانتی کنسول‌های بازی
پیش نمایشی بر For Honor

پیش نمایشی بر For Honor

"به قلم علی قربانی"

گرچه یوبی‌سافت کماکان به عنوان یکی از ناشرین مطرح عرصه گیم خودنمایی می‌کند اما تقریبا می‌توان مطمئن بود دیگر خبری از آن عناوین جریان‌سازش نیست؛ غول فرانسوی در جدیدترین تلاش خود که نام آن For Honor می‌باشد کوشیده تا به سبکی جدید ورود و تا حدی جسارت از دست رفته‌اش را بازیابد.

For Honor آغازگر یک فرنچایز احتمالی جدید برای یوبی‌سافت در سبک Hack & Slash می‌باشد که تمرکز آن بر روی مبارزات تیمی و پیوند روح بازی‌های شوتر و Hack & Slash می‌باشد. اتفاقات بازی در حال و هوای قرون وسطایی رخ می‌دهند و قبیله‌های اصلی که بازیکنان می‌توانند نقش هرکدام از آن‌ها را بر عهده بگیرند شامل Knight، Vikings و Samurai می‌شوند. این برش هیجان‌انگیز از تاریخ جهان بنظر می‌رسد تنها در جهت فراهم کردن زمینه‌های گیم‌پلی موردنظر سازندگان باشد، چرا که تمرکز بسیار کم آن‌ها برروی بخش تکنفره نشان دهنده آن است که قرار نیست روایت هیجان انگیزی را از این برهه تاریخی شاهد باشیم.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم بازی شامل سه قبیله اصلی می‌شود که هرکدام از آنها در طول تاریخ جنگ‌های بزرگ و خونینی را از خود برجای گذاشته‌اند. هرکدام از این قبایل در مقیاس کوچکتر شامل 4 کلاس مختلف جنگجو با ویژگی‌های متفاوت می‌شوند که در زیر به تفصیل آن‌ها را شرح خواهیم داد.

Vanguard: کلاسی بالانس که حرکات دفاعی و تهاجمی قابل قبولی دارد.

Assassin: در نبرد‌های کوچکتر در مقابل دشمنان موفق‌تر هستند و دارای سرعت بالایی می‌باشند. البته ضرباتی که وارد می‌کنند آسیب کمی را به دشمنان می‌رساند.

Heavies: ضربات آنها مهلک و مرگبار می‌باشد و از ویژگی‌های دفاعی بسیاری برخوردارند. البته سرعت آن‌ها در مبارزات نیز پایین می‌باشد.

Hybrids: تلفیقی از سه کلاسی که بالا ذکر شدند می‌باشد و از ویژگی‌های غیرمشترک آن‌ها بهره می‌برد.

البته هرکدام از این کلاس‌ها دارای تعدادی زیرشاخه می‌باشند که تابحال تنها تعداد محدودی از آنها معرفی شده‌اند. فایده هرکدام از این زیرشاخه ها آن است که تا حد امکان نقاط ضعف هر کلاس را بپوشاند و به همین دلیل انتظار می‌رود تنوع این زیر شاخه ها تا حد زیادی بالا باشد. تمامی مبارزان و قهرمانان بازی دارای ویژگی و سبک مبارزات مخصوص به خود هستند و از اسلحه‌های مخصوص به خود استفاده می‌کنند. بازیکنان با از بین بردن دشمنان و ضربه زدن به آن‌ها امتیازهای ویژه‌ای را بدست می‌آورند که با به حد نصاب رسیدن این امتیازات می‌توان از امکانات خاصی همچون تیراندازی به سمت دشمنان با تیرکمان و یا منجنیق استفاده کرد.

بخش آنلاین بازی شامل 5 مُد متفاوت به نام‌های Dominion، Brawl، Duel، Skirmish و Elimination می‌باشد. در مُد Dominion بازیکنان در یک نقشه نسبتا بزرگ در تیم های 4 نفره با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. هدف تسخیر قسمت های تحت تسلط حریف می‌باشد. پس از رسیدن به این هدف و بدست آوردن امتیازات کافی، باید تمامی بازیکنان باقی مانده از تیم حریف را از بین برد. در این مُد تعدادی هوش مصنوعی نیز که از خط سلامتی کمتر و دمیج پایین‌تری برخوردار هستند شما را در رویارویی با دشمنان یاری می‌دهند.

Brawl: در مُد بازیکنان در تیم های دونفره به رقابت می‌پردازند و هدف از بین بردن تیم مقابل است. همکاری تیمی و استفاده از شرایط محیطی می‌تواند نقشی مهم در تعیین کردن نتیجه بازی داشته باشد.

Duel: همانطور که از نامش پیداست در آن بازیکنان به مبارزات تن به تن می‌پردازند.

Skirmish: در فلسفه و هدف شبیه به Brawl است و تنها در تعداد بازیکنان تفاوت دارد. اینبار تیم‌ها در 4 به 4 به رقابت می‌پردازند. هر تیمی که بیشترین امتیاز را با کشتن بازیکنان تیم مقابل در زمان مشخص شده بدست آورد، برنده بازی شناخته می‌شود.

Elimination: نیز در مورد کشتن و زنده ماندن است. بازیکنان در تیم های 4 نفره در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و هدفشان کشتن و زنده ماندن است. در پایان تیمی که جنگجوی زنده داشته باشد و تیم مقابل را کامل از بین برده باشد برنده خواهد شد.

بازی از یک سیستم مبارزه تاکتیکی‌ و متفاوت‌تر به نام The Art Of Battle نیز بهره می‌برد که به هنگام مواجهه با دشمنان نیرومند‌تر به کار بسته می‌شود. در این حالت بازیکن می‌تواند از سه جهت مختلف بالا، چپ و راست به سمت دشمنان نشانه برود. با استفاده از راهنمایی های موجود در صفحه و دقت در حرکات دشمنان می‌توان به نقاط ضعف و ترتیب حملات آن‌ها پی برد و از این طریق به آنها حمله کرد. انتخاب نقطه ضعف درست علاوه بر وارد کردن آسیب بسیار بر دشمنان، می‌تواند حملات آن‌ها را نیز بلاک کند. البته بازیکنان توانایی‌های ویژه دیگری همچون تنه ناگهانی به دشمن و پا پس کشیدن سریع را دارند. تعیین مقدار قدرت هر حمله جهت هر چه بیشتر حس کردن فضای مبارزه به عهده خود بازیکن گذاشته شده.

در تریلر‌هایی که از گیم‌پلی بازی منتشر گشته بارها مشاهده کردیم که همکاری تیمی در طول مبارزات می‌تواند نقش بسزایی در پیروزی و یا شکست تیم شما داشته باشد چرا که اگر تلاش کنید بازیکنان تیم مقابل را محاصره کنید و تک به تک آن‌ها را از بین ببرید، زمان Respawn آن‌ها پس از هربار مرگ افزایش پیدا می‌کند و از این مدت می‌توان برای تسخیر نقاط تحت کنترل آن‌ها استفاده کرد.

دیگر نکته جالب مپ‌های بسیار بزرگ بازی هستند که می‌توانید در هر نقطه از با بازیکنان حریف درگیر شوید و هرچه این درگیری دورتر از مرکز جنگ باشد، شانس پیروزی شما افزایش میابد. این نکته می‌تواند در غافلگیر کردن دشمنان نیز تاثیر داشته باشد. اگر یکی از دشمنان را در میدان نبرد از پشت غافلگیر کنید و ضربه‌ای به او وارد کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که با یک حرکت خشن او را از بین ببرید و یا مبارزه را با دشمن تضعیف شده ادامه دهید.

بازیکنان یک نوار قدرت هم به نام Revenge دارند که پس از دریافت ضربه از طرف دشمنان به مقدار کافی و یا وارد کردن ضربه به آن‌ها، می‌توانید این نوار را فعال کنید تا ضربات قدرتمند‌تری را به دشمنان وارد کرده و با هر حمله دشمن آسیب کمتری به شما وارد شود. زمانی که تیم حریف به کسب امتیاز کامل نزدیک می‌شود، بازی به شما پیغام Stand and Fight می‌دهد و اعلام می‌کند که برای دفاع از چند نقطه تحت سلطه وارد عمل شوید و با تمام توان به مبارزه با دشمنان بپردازید تا شانس هرچند کم خود برای پیروزی را از دست ندهید.

تنها نکته منفی در نمایش‌های بازی، هوش مصنوعی نسبتا ضعیف یاران خودی بود که بیشتر نقش سیاه لشگر را ایفا می‌کردند و کمتر تاثیری در جریان بازی داشتند. امید می‌رود این مشکل تا عرضه نهایی بازی برطرف شود تا ایده یک جنگ تمام عیار نزدیک به ایده‌آل شود.

For Honor یک تجربه جدید با ایده‌ای بلندپروازانه برای یوبی‌سافت محسوب می‌شود. پیوند روح چندنفره بازی‌های شوتر با سبک Hack & Slash راهی است که قبلا طی نشده و شاید اولین تلاش آن هم توسط شرکتی که سابقه جریان سازی و طی کردن راه‌های کمتر رفته شده را دارد نزدیک به موفقیت باشد. موفقیت For Honor در گروی ایجاد تنوع و چالش لازم در بخش چند نفره و برآمدن از پس ایده مبارزه های تن به تن است. جسارت یوبی‌سافت را در پرداخت ایده‌ای جدید و تقریبا جدید تحسین می‌کنیم. اما برای صدور نظر قطعی درباره نتیجه نهایی باید تا عرضه نسخه نهایی منتظر بمانیم. For Honor در تاریخ 14 فوریه 2017 برای پلتفرم های Windows، Xbox One و PS4 منتشر می‌شود.

نوشته شده در: 7 آذر 1395
دسته: پیش‌نمایش، For Honor
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • For Honor
  • تحلیل آلفا For Honor
  • Ubisoft - E3 2016
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه، باید وارد شوید!
 

حس میکنم چیز خیلی جالبی از اب درمیاد چون این اتمفسری که من میبینم گیرا و عامه پسنده
خوده یوبی سافت گفته تجربه غنی بخش‌داستانی متحیر میشید اونوقت نویشنده عزیز میگه انتظار بخش‌داستانی خوبی نداشته‌باشید
خوب عزیزم معلومه که یوبیسافت اینو میگه. انتظار داشتی مثلا بگه:"منتظر یه بخش داستانی مزخرف باشید؟"
یوبیسافت زمانی آفریننده ی شاهکار های زیادی بود. حالا هم به نظر من علیرغم تموم خرده هایی که بهش میگیرن شرکت خوبیه و حتی جدیدا این شانس رو داره پیدا میکنه که به اوج برگرده.
ولی اگه از حق نگذریم بسیاری ایده و کانسپت عالی هم وجود داشتن که همین یوبیسافت عزیز گند زد توشون. از جمله:far cry primal. division
خب می دونی بخش داستانی بازی همونقدر می تونه خوب باشه که بخش داستان بازی مثل BF1 خوبه
مشاهده 3 پاسخ دیگر
به این یکی واقعا امید دارم!
یکی از بازی هایی که خیلی بهش امید دارم! تریلرهایی که ازش دیدم نشون میده بیشتر از همه سعی کردن روی کار تیمی کار کنن. بخش مبارزات هم خوب در اومده و تریلری که از حالت دوئل اومد عالی بود.

به نظر من این بازی میتونه جریان ساز باشه چون قبل از این من یادم نمیاد یه بازی سمت چنین ایده ای بصورت انلاین رفته باشه
ایده کلی بازی منو بشدت یاد Devil Kings انداخت.
که البته همونطور که خودتون عرض کردید، تجربه آنلاین این ایده رو تابحال نداشتیم.
همچین بازی رو کم داشتیم . حس خوبی براش دارم
بازی خیلی جذابیه گرافیک خوبی داره سیستم مبارزات هم خیلی واقع گرایانه و جدیه اما ایکاش از تمدن های بیشتری درون بازی استفاده میکردن ... یک مشکلی هم که در تریلرها دیدم هوش مصنوعی NPC ها بود چه خودی چه دشمن که هیچ چالشی نداشتن