شاتل‌لند - گیم‌سنتر
فروشگاه گیفت کارت
 
فروشگاه اورجینال کی فروش محصولات MSI
فروش جدیدتری اکانت‌های PS4 با قیمت عالی فروش بازی‌های PS4 و Xbox One
پیش‌نمایشی بر Gravity Rush 2

 

 پیش‌نمایشی بر  Gravity Rush 2

 "به قلم علیرضا رزمجویی"

Gravity Rush را می‌توان نقطه‌ی عطفی در عملکرد ناامید کننده‌ی PS Vita دانست. عنوان درخشانی که همه را به این کنسول قدرتمند امیدوار کرد و دریچه‌ای به پتانسیل اصلی این کنسول را به رویمان گشود. اما در نهایت این نام سری Gravity Rush است که بر سر زبان‌ها افتاده است در حالی که روز به روز امید در دل طرفداران PS Vita در حال محو شدن است. این Gravity Rush است که باری دیگر با سبک هنری و انیمیشن‌های منحصربفرد خود در یک کنسول بسیار قدرتمندتر و محبوب‌تر به سراغمان خواهد آمد.

دیداری دوباره با Kat و Raven

این نسخه کمی بعد از پایان اتفاقات نسخه‌ی اول را روایت می‌کند. "Kat" شخصیت اصلی و دوست‌داشتنی نسخه‌ی اول همراه با دوستش “Syd” گرفتار یک ناهنجاری جاذبه‌ای می‌شوند و ناخواسته از شهر Hekesville که در نسخه‌ی اول مرکز اتفاقات و کشمکش‌های داستانی بود، جدا شده و به شهری کوچک  با نام Banga که محلی برای معدن کاری است،‌ منتقل می‌شوند.  Kat بدون گربه‌ی همراهش "Dusty" که منشا قدرت‌های جذابش محسوب می‌شود، به گشت و گذار و ملاقات با شخصیت‌های جدیدی می‌پردازد که شروعی بر ماجراجویی‌هایش در این نسخه‌ است. به نظر می‌رسد شخصیت محبوب “Raven” در این نسخه از نقش کلیدی‌تری بهره می‌برد و حضور موثرتری در مبارزات دارد و این بار از ابتدا در کنار Kat حضور دارد و او را حمایت می‌کند.

خوشبختانه بازی از طریق همان سبک دلنشین کمیک بوکی نسخه‌ی اول روایت می‌شود. چیزی که داستان و دیالوگ‌های شخصیت‌های مختلف در نسخه‌ی اول را بصورت بسیار لذت بخشی به تصویر می‌کشید و با توجه به تصاویر و تریلرهای منتشر شده از این نسخه، انتظار می‌رود این بخش حتی قدرتمندتر و زیباتر از قبل ارائه شود.

 

جاذبه‌هایِ جاذبه

تنها مشکل بزرگی که در گیم‌پلی نسخه‌ی قبل به وضوح می‌توانستیم به آن خرده بگیریم، تکراری شدن مبارزات و دشمنان در طول بازی بود. مبارزاتی که هر چند در ابتدای بازی نو و مبتکرانه به نظر می‌رسید اما با تکرار شدن بیش از حد آن در مواجهه با موج‌های مکرری از دشمنانی یکسان، لحظه به لحظه نیاز به دشمنان و حرکات جدیدتر را تقویت می‌کرد. به نظر می‌رسد اعضای تیم Gravity به خوبی به بازخوردهای طرفداران توجه کرده‌اند و در تریلری نسبتا طولانی  در Tokyo Game Show با روش‌های مبارزات پیشرفته‌ و متنوع‌تر در کنار دشمنان عجیب و غریب‌تر که هر نوع آنها روش خاصی برای مبارزه را می‌طلبند، آشنا شدیم.

در این نسخه‌ شاهد سه سبک مبارزه هستیم که یکی از آنها همان قابلیت‌های نسخه‌ی قبل را شامل می‌شود. Lunar شیوه‌ی جدیدی است که مناسب برای مبارزه با دشمنان سریع و چابک است. حین استفاده از این روش،‌ ضربات Kat ضعیف‌تر اما سریع‌تر خواهد بود و برای درگیری با دشمنان بالداری که در گریز از ضربات معمولی Kat مهارت دارند، بهترین گزینه است. سبک Jupiter هدفی معکوس را دنبال می‌کند و با در اختیار گذاشتن ضربات سهمگین و البته کندتر، از بین بردن دشمنان قوی‌تر و همینطور تحت تاثیر قرار دادن قشر وسیعی از آنها را ساده‌تر می‌کند.

با دیدن نمایش مختصری از دشمنان متنوع‌تر و حتی باس‌های جاه‌طلبانه بازی،‌ بدون شک می‌توان گفت که این نسخه با هدفی برای به کمال رساندن نسخه‌ی اول و تبدیل نکات منفی به مثبت، پا به میدان گذاشته است. البته حتی با وجود این تغییرات در گیم‌پلی، نمی‌توان به طور حتم از آن مطمئن بود و ممکن است روند بازی به گونه‌ای طی شود که همین امکانات بیشتر و تنوع در گیم‌پلی نیز در باتلاقی به نام تکرار گرفتار شوند.

 

زیباتر، بزرگتر، پرجزئیات‌تر

بازی همه‌ی عناصر قدرتمند و محبوب خود را حفظ کرده است و قدم در مسیر بهبود مشکلات خود گذاشته است. چه چیز دیگری می‌توانیم از یک نسخه‌ی دوم انتظار داشته باشیم؟ پیشرفت و توسعه؛ برای بیشتر مخاطبان اولین سوال‌هایی که ممکن است به ذهنشان خطور کند این است که محیط ها چقدر وسیع‌تر هستند؟ نقشه چقدر بزرگتر از نسخه‌ی قبل است؟ زمانی که طول می‌کشد از این سر نقشه‌ تا سر دیگر آن برویم چقدر است؟ و از این قبیل سوال‌ها. برای اینکه خیالتان را از این بابت راحت کنم، به اطلاعتان برسانم که  کارگردان بازی "کیچیرو تویاما" (Keiichiro Toyama) اعلام کرده است، نقشه‌ی بازی 2.5 تا 3 برابر بزرگتر از نسخه‌ی گذشته خواهد بود. به شخصه این موضوع به تنهایی برایم از اهمیت پایینی برخوردار است اما زمانی که همزمان با این وسعت، صحبت از جزئیات بیشتر و محیطی زنده‌تر و پویاتر به میان می‌آید، پیشرفت واقعی برایم معنا پیدا می‌کند.

زیبایی در ذات Gravity Rush وجود دارد. مهم نیست با چه رزولوشنی و با چه تعداد پیکسل آن‌ را تماشا کنید، به هر سمتی بنگرید و جاذبه را به هر سمتی بچرخانید، رویایی است.  جهش بزرگ گرافیکی در این نسخه به لطف قدرت PS4 غیر قابل انکار است اما چیزی که اهمیت بالاتری دارد طراحی هنری بازی است که همچنان تحسین‌ برانگیز است. GR زیبا بود و GR 2 نیز زیباست. این تنها چیزی است که نیاز است بدانید.

 

پایانی بر داستان Kat

با بازی کردن‌ نسخه‌ی قبل اطلاعات زیادی و مطمئنی از ریشه‌های Kat بدست نیاوردیم. در واقع لابه‌لای بازی پر از اشاره‌های مخفی و بسیار امیدبخشی به موضوعات مبهم در مورد Kat، محل زندگیش، اثر جاذبه‌ بر زمان و انگیزه‌های دشمنان بود اما پاسخ روشنی برای آنها وجود نداشت. سازندگان وعده‌ داده‌اند در این نسخه پرده از گذشته‌ی پر رمز و راز Kat خواهند برداشت. بنابراین این فقط یک ماجراجویی معمولی دیگر نیست و کنجکاوی طرفداران برای یکی از بزرگترین راز‌های بازی را برطرف خواهد کرد.

این تنها چیزی نیست که این نسخه را خاص کرده است. طبق مصاحبه‌ی توسعه‌دهندگان، این پایانی برای داستان Kat است. از همان ابتدای ساخت Gravity Rush، سازندگان از سرانجام Kat و روایت شدن داستانش در 2 نسخه مطلع بودند. این ممکن است برای افرادی مایوس کنند باشد و آنرا به عنوان خداحافظی همیشگی از Kat بپندارند اما همیشه در چارچوب گیم راه‌هایی برای گسترش داستان و بازگشت به آن وجود دارد. این مسئله که توسعه‌دهندگان می‌دانند چه هدفی دارند و از همان ابتدا آینده‌ی سری را تحت کنترل خود درآورده‌اند بسار امیدبخش است و نوید تجربه‌ای قدرتمند و مطمئنی را می‌دهد.

 پیش‌نمایش تصویری

 

" دشمنان در این نسخه به Nevyها و Scarabها خلاصه نمی‌شوند. Kat و Raven بعضا باید با دشمنانی به اندازه یک شهر کامل روبه رو شوند. پیشرفتی عظیم! "

 

" Kat در طول ماجراجویی‌هایش دوباره به Hekseville باز خواهد گشت اما این منطقه تغییرات زیادی کرده است. "

 

"Kali Angel، یکی از محافظان جدید Hekseville"

 

" Kat در حال استفاده از Surge Kick. ضربه‌ای که باید در هوا شارژ شود و با برخورد آن به زمین منطقه‌ی وسیعی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد."

 

"در طول بازی لباس‌های متنوعی برای Kat در دسترس خواهد بود"

  

" Talilsmanها آیتم‌هایی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید قابلیت‌های Kat را تغییر بدهید"

 

" The Rift Plane، منطقه‌ای ممنوعه با آیتم‌های مرموز"

بازی آماده است اما 2 ماه دیگر باید صبر کنیم!

حدود 3 هفته‌ی پیش خبر گلد شدن بازی منتشر شد بنابراین بازی آماده‌ی انتشار است. انتشار بازی تقریبا همزمان با Final Fantasy XV و The Last Guardian که طرفداران برای هر کدام تقریبا یک دهه صبر کرده‌اند گزینه‌ی هوشمندانه‌ای برای Sony نیست و ممکن است به فروش بازی بصورت قابل توجهی لطمه وارد کند. اما برای طرفدارانی که فقط می‌خواهند بازی را هر چه زودتر تجربه کنند این تاخیر 2 ماهه می‌تواند آزاردهنده باشد. شاید اگر Sony ایمان بیشتری به بازی داشت و به نادیده‌ گرفتن آن در کنفرانس‌هایش ادامه نمی‌داد، حالا نیازی نبود که از مواجهه با رقیبان ترسی داشته باشد.

به هر حال اگر اتفاق دور از انتظاری نیافتد، Gravity Rush 2 سال 2017 را با قدرت و جاذبه‌ای مهارنشدنی آغاز خواهد کرد. با وجود تاخیر آن،‌ به نظر می‌رسد بازی روند توسعه‌ی خوبی را پشت سر گذاشته است و توسعه‌دهندگان از محصول خود مطمئن هستند. در پایان به همه‌ی شما پیشنهاد می‌کنم قبل از تجربه‌ی نسخه‌ی دوم، برای درک بهتر شخصیت‌ها و روابطشان، نسخه‌ی اول را تجربه کنید.

نوشته شده در: 22 آذر 1395
دسته: پیش‌نمایش
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Gravity Rush 2 - PSX 2016
  • Gravity Rush 2
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

ممنون بابت این پیشنمایش زیبا .