شاتل‌لند - گیم‌سنتر
فروشگاه گیفت کارت
 
فروشگاه اورجینال کی فروش محصولات MSI
صندلی های گیمینگ dxracer

DOTA 2 مطلب متفرقه

صفحه شخصی من وبلاگ من - گیمری هستم با طعم کیوی، که اگر یک نقش آف...
تصویر نویسنده
چرا آپدیت 7.00 بازی Dota 2 یک افزونه ارزشمند است؟

چرا آپدیت 7.00 بازی Dota 2 یک افزونه ارزشمند است؟

"به قلم Chris Thursten از وبسایت PC Gamer"

ایده‌ی "دوتا 3" (Dota 3) این روزها یک شوخی رایج در جامعه‌ی دوتا بازهاست، و معمولا زمانی استفاده می‌شود که تغییرات در یک نسخه آن‌قدر زیاد است که از آن‌چه که پیش از آن می‌شناختیم تقریبا چیزی باقی نمی‌ماند! و از آن‌جایی که این یک جامعه‌ی ویژه دوتا بازهاست، به روز رسانی‌هایی (Update) قابل توجه می‌توانند هر چیزی باشند، از جابجایی در HUD تا تغییر میزان طلایی که از گرفتن کیل (Kill) به دست می‌آورید.

اما به روز رسانیِ این هفته، که در سرور تست بازی هم در دسترس است، حکایت دیگری دارد. این دیگر واقعا می‌تواند نسخه سوم بازی محسوب شود!‌ و از آن‌جایی که کمپانی "والو" (Valve) اجازه استفاده از عدد 3 را برای نسخه جدید بازی‌های خود ندارد!!، آن‌ها این نسخه را Dota 2 7.00 نامیده‌اند.

این عدد 7 برای خودش چیز متفاوت و معناداری است. اگر اخبار هفته اخیر را دنبال کرده باشید، لابد از خود پرسیده‌اید که چطور طرفداران این بازی تنها سر یک عدد این چنین به تب و تاب افتاده اند! اما این عدد معنای خاصی دارد، حقیقت این است که طی بیش از ده سال گذشته و به روز رسانی‌های مختلف، نسخه‌های مختلف پَچ بازی "دوتا" همیشه حول عدد 6 می‌چرخیده است.

پس از پدیدار شدن ماد اصلی بازی "وارکرفت 3"  در سال 2004، برای حدود یک سال بازی دچار تغییرات زیاد و پَچ‌های پُرتعدادی شد. تغییر از نسخه 5.84b به 6.00 به نوعی پایان یک دوره، و عرضه نسخه 6.02 آغاز ورود طراح مرموز بازی با نام مستعار "آیس فراگ" (IceFrog) بود.

از آن زمان به بعد "دوتا" با تغییراتی کوچکی همراه بود تا به نسخه 6.69c رسید، جایی که آغاز ورود کمپانی والو به کار طراحی و عرضه‌ی به روز رسانی‌های بازی بود. از نسخه 6.70 نیز گسترش ماد و بازی هر دو به موازات هم پیش رفتند. من تجربه‌ی این بازی را از اواسط سال 2012 و نسخه‌ی 6.74 آغاز کردم. از آن زمان طی چهار سال و اندی بازی با رسیدن به نسخه‌ی 6.88 به یک تعادل (بالانس) فوق العاده دست یافت. زمانی که خبر انتشار به روز رسانی 6.89 رسید، همه‌ی طرفداران هیجان زده و مضطرب بودند!

به همین علت است که معرفی نسخه 7.00 این چنین مورد توجه‌ست. این یک تحول اساسی است، آن‌هم نه تنها در بازی دوتا، بلکه شاید در تاثیرگذارترین ماد تاریخ دنیای PC Gaming. چرا که این تغییر یک جور "مُدرن سازی" بازی است، از رابط و منوی‌های بازی گرفته تا نقشه بازی، تغییراتی که پیچیده‌ترین عنوان سندباکس و رقابتیِ دنیای گیم را تقویت خواهند کرد.

استَت (Stat)های لِول آپ بازی دیگر وجود نخواهد داشت، و جای خود را به یک سیستم مهارت (Talent System) برای هر قهرمان (Hero) داده‌اند که دارای امتیازاتی در سطوح 10،15،20 و 25 خواهد بود. بر خلاف گذشته که قدرت‌های ویژه به در سطوح بخصوص یا با آیتم‌های بخصوصی در دسترس قرار می‌گرفتند، اکنون قهرمانان بازی این فرصت را دارند تا طی فواصل زمانی منظم‌تر و نزدیک‌تری از این قدرت‌ها استفاده کرده و از رقبای خود پیشی بگیرند.

هرچند این سیستم به ظاهر مشابه عنوان Heros of the Storm به نظر می‌رسد، اما زمانی که به ساختار بازی دوتا 2 منتقل شود به کلی چیز دیگری خواهد بود. این یک بازی است که معمولا در تشخیص درست رابطه‌ی قدرت‌های دو کاراکتر و اتخاذ تصمیم درست بر اساس آن معنا پیدا می‌کند. اضافه کردن این سیستم مهارت به بازی ابتکار عمل و تنوع بازی را بالا می‌برد، و پیچیدگی‌ها و نقاط عطف غافل‌گیر کننده‌ای را در قسمت‌های پایانی بازی سبب می‌شود که پیش از این ممکن نبوده است.

بازیکن‌های با تجربه‌ی این بازی نیز باید چیزهایی را دوباره از نوع فرا بگیرند، چرا که این سیستم این امکان را فراهم می‌کند که بتوان از یکسری ضد حمله‌های غافل‌گیر کننده استفاده کرد. فکر می‌کنیم این تغییر برای بازیکنانی که تازه سراغ این بازی رفته‌اند نیز خوب باشد، چرا که این سیستم مهارت نسبت به سیستم قبلی و فرمولی که از آن حاصل می‌شد، با خواندن هرکدام نسبتا ساده و راحت درک و فراگرفته می‌شوند. و از آن‌جایی که بازیکن‌های قدیمی‌تر این بازی ناچار خواهند بود زمانی را بگذارند و چیزهایی را دوباره یاد بگیرند، فاصله‌ی میان آن‌ها و بازیکن‌های جدیدتر (دست کم برای مدتی) کم خواهد شد.

ساده بگویم، واقعا شب گذشته هم‌چنان که یکی از نقشه‌های بازی را، که شاید برای چندین هزار ساعت در آن جنگیده‌ام می گشتم، واقعا خود را غرق در بازی یافتم. نسخه 7.00 بازی را به یک سطح حیرت انگیزی می‌برد، سرزمین بازی را به بالا رودخانه می‌برد، تک تک کمپ‌ها را جابجا می‌کند و حتی تعدادی بدان‌ اضافه می‌کند، چهار طلسم بیشتر (Bounty rune spawn) نیز وجود خواهند داشت. آگاهی و تسلطی که طی هزاران هزار ساعت از هر نقشه بدست آمده است، از بین می‌رود و باید دوباره از نو بدست بیاید. و تک تک راهنمایی‌های بازی در هر بخش نیز باید دوباره نوشته شود.

رابط کاربری (UI) جدید بازی نیز جالب توجه است، بخشی از به روز رسانی جدید که فکر می‌کنم طی دو هفته آینده تغییراتی را در آن شاهد باشیم. در مجموع باید گفت که تغییر در رابط کاربری بازی مثبت به نظر می‌رسد، تمیزتر و مرتب‌تر شده و فضاهایی نیز برای تغییرات احتمالی در آینده لحاظ شده است.

البته چیزهایی نیز در این میان دست به نظر نمی‌آیند، مانند پنجره مربوط به خرید (Shop) که جلوی اطلاعات مربوط به "کیل‌ها" را می‌گیرد و جایگیری پنل جدیدی که جزییات و اطلاعات دشمنان را نشان می‌دهد،‌ این‌‌ها چیزهایی هستند که بعد از سالیان سال عادت کردن به بازی، وجودشان کمی آزار دهنده می‌شود. البته کم کم به این تغییرات جدید خو خواهیم گرفت.

باید بگویم که تحت تاثیر تغییراتی قرار گرفته‌ام که در منو‌های ابتدایی و پیش از آغاز بازی لحاظ شده است. زمانی که دکمه‌ی "Accept" را فشار می‌دهید، برخلاف گذشته به سرعت وارد لابی می‌شوید. این تغییر برای آن دسته افرادی که با صفحه‌های بارگذاری (Loading) این بازی زندگی می‌کرده‌اند می‌تواند خبر بدی باشد! اما برای دیگران اتفاق بسیار خوبی خواهد بود. ابزار بیشتر برای برقراری ارتباط میان بازیکنان و اتخاذ استراتژی‌های لازم، هم‌چنین امکان انتخاب و خرید آیتم‌ها پیش از آغاز بازی، همگی تغییرات خوب و مثبتی هستند، و همین طور در جهت مدرن کردن بازی، بدون این‌که به چالش رقابت در بازی خدشه‌ای وارد شود، و هم‌چنین مقدمه‌های انیمه مانند و دیوانه‌وار که پیش از هر مَچ نمایش داده می‌شوند را بسیار دوست دارم.

جالب است که برجسته‌ترین نکته در مورد این پَچ جدید، یعنی شخصیت "Monkey King" اولین قهرمان انحصاری بازی دوتا 2، زیر سایه‌ی تغییرات گسترده‌ی بازی در نظر دور ماند، خصوصا به این خاطر که این قهرمان واقعا دیوانه است! آن‌ها شخصیتی به بازی اضافه کرده‌اند که می‌تواند از درختان بالا برود، ارتشی از میمون‌ها را احضار کند، و در میدان مبارزه بدود و وانمود کند که یک موز است! و این‌ها تازه کم‌ترین نکات جالب پچ جدید هستند. واقعا نمی‌دونم چه بگویم، او به هرحال یک قهرمان جدید است. اغلب بازیکنان می‌دانند چطور با این تغییرات کنار بیایند. آن‌چه که نمی‌دانند این است که چطور با این حس غرق شدن در یافتنِ ردپایی از "روشان" (Roshan، یکی از شخصیت‌های بی‌طرف در بازی) کنار بیایند..

باید این را اذعان کنم که اگر نگران این تغییرات هستید، و اگر فکر می‌کنید نسخه جدید به معنای پایان یافتنِ آن حس عجیبی‌ست که در "دوتا 2" یافت می‌شود، هم‌چنان قهرمان جدید (Monkey King) نشانه‌ای است بر این حقیقت که این بازی هنوز هم میراث همان نقش‌ها و سیستم‌هایی است که بیش از یک دهه اخیر بهم پیوسته‌اند. برای پایان دادن به این مقاله باید بگویم که: امروز صبح من سواری بودم در آخرالزمان، که به تیمم کمک کردم تا میمونی را بیابند و بکُشند، آن‌هم با خوردن یک درخت به کمک چند عدد لوبیای سحرآمیز!

همگی باید بدانید: که این هنوز هم یک "دوتا" است.

ترجمه: ایرج لطیفی

نوشته شده در: 27 آذر 1395
دسته: مطلب متفرقه، DOTA 2
 

آموزش آنریل انجین 4آموزش آنریل انجین 4

آموزش یونیتی سه بعدیآموزش یونیتی سه بعدی

آموزش یونیتی دو بعدیآموزش یونیتی دو بعدی

آموزش سی شارپ در یونیتیآموزش سی شارپ در یونیتی

آموزش واقعیت مجازی در یونیتیآموزش واقعیت مجازی در یونیتی

آموزش گیم میکر استودیو آموزش گیم میکر استودیو GameMaker
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

چرا آپدیت 7.00 بازی Dota 2 یک افزونه ارزشمند است؟
این سوالو ول کن من یه سوال دیگه میپرسم:
چرا پردیس گیم دوتا رو نقد نکرده ولی میره سراغ اون بازی هایی که تا حالا اسمشو نشنیدیم؟!!!!
یه حسی بهم میگه مانکی هم نرف خواهد شد
گند زدن به بازی با این میمونه
اول بازی هم تو رودخونه جنگ نمیشه مثل قبل که خیلی ناراحت کننده هست
اولین باری که دیدم 6 گیگ باید واسه آپدیت جدید مصرف کنم واقعا عصبانی شدم و این عصبانیت وقتی که بازی رو واسه بار اول انجام دادم چند برابر شد (چون واقعا هیچ چیز سر جای خودش نیست چه از خرید ایتم تا اندازه منو ها)
ولی بعد از چند بار بازی کردن واقعا به بهبود پیدا کردن سیستم بازی پی بردم.
تقریبا اکثر تغییرات به جا و خوب بودن و درخت پیشرفت واقعا عالی بود
دوستانی که ترک کردن یه چیزی رو بدونن. دو روز زندگی ارزش نداره که دوتا رو تجربه نکنین
خیلی جالبه که در باره بازی leauge of legedns که بزرگترین و شلوغ ترین بازی آنلاین که 4 5 برابر دوتا 2 و بقیه بازی ها بازی کن داره تو این سایت مطلب نمیزارید
یک گوگل سرچ کنید
most online game played
ببینید تفاوت تعداد بازی کن رو :))

ولی من که خیلی وقته دیگه بازی نمی کنم. رفتم تو کار اورواچ
همش به تعداد بازیکن نیست دوتا یادگیریش سختره ومکانیک های بسیار زیادی داره وگیمر با سنای بالاتر جذب خودش میکنه ولی lol برای جذب مخاطب بیشتر نصف که هیچ یک چهارم دوتا پیچیدگی نداره واگه به شکل شمایل طراحی بازی هم دقت کرده باشین کلا برای همه سنین طراحی شده
وlolبیش از حد برای من که دوتا بازی می کنم سادست وبسیار کند تر از دوتا هستش وبیشتر برو پشت سرهم زدن لول ورفلکس میچرخه تا هوش ومهارت
شما توی lol نمی تونی کریپتارو برای دشمن بلاک کنی یا دینایی شون کنی یا کریپت دشمن به طرف جنگل سوق بدی وکلی مکانیک دیگه تو دوتا هست ولی توی lolنیست مثلا همین استیت هیروها که بسیار ساده طراحی شده در صورتی که در دوتا اینجوری نیست
توی بازی دوتا یک هیرو می تونه چندین نقش مختلف بپزیره واین برای lol پلیر ها می تونه پیچیده باشه
واینو می تونی از کسایی که هردو بازی رو بازی کردن بپرسی
همینطوری مقدار جایزه هایی که برای بخش رقابتی دوتا 2 می زارن
شما لول رو بازی نکردی
خیلی هیروها جاهای دیگه هم باهاشون میرن
و خیلی نیاز به فکر و اسکیل هم اتفاقا داره که و به عکس العمل خیلی بالایی نیاز داره
د ر مورد سن و این حرفها هم درست نیست

کلا بازی لول جذاب تره
من خودم دوتا1 رو برای 7 8 سال بازی می کردم
دوتا 2 هم فقط رو گرافیکش و اسم دوتا1 مانور میده

یکبار دوتا 2 بازی کردم
دیدم نوشته بازی تا 40 ثانیه شروع میشه
بعد از 40 ثانیه دیدم همه لول 2 هستن =))
یعنی اصلا صبر نکرده بود زمانش تموم بشه.

بعد سیستم رنکی که لول داره هیچ بازی آنلاینی نداره. از نظر طبقه بندی و ...

و وقتی شما میبینی تعداد بازی کن هاش زیاده و 4 5 برابر بازی دوتا و بقیه بازی ها هستش
حتما جذابیتی داشته کحه اینطوری شده. الکی که نمیشه :))

راستی. خود من وقتی لول رو شروع کردم به شدت بدم میومد. 2 3 هفته که بازی کنی به شدت عاشقش و معتادش میشی
مشاهده 2 پاسخ دیگر
یه سری چیزای عجیب غریب اضفه شده نمیدونم چیه مثلا امروز بازی میکردم اویال بازی هنوز 3 دقیقه هم نشده ک تو قسمتی بودم هیرو treant protector روبه روم بود سمتش رفتم برای fb ولی نمیدونم چرو یهو bash کرد منو اصلا موندم اونم نه یبار بلکه دوبار نه ایتمی نه لولی هنوز لول 1 بود و لای درختا قایم میشد چنین قابلیتی بهش اضافه شده یا نه ؟! قضیه چیه
بله اضافه شده ترنت هم بش سنگین داره مخصوصا وقتی لول25 بشه لول یک وقتی وارد درخت بشه برای لول 7 ثانیه لایه درختا بمونه انویز میشه ووقتی توی همون حالت به کسی اتک بده اون هیرو رو بش میکنه
که باتلنت 25 هیرو این بش مقدارش هم افزایش پیدا میکنه
tp اوضاش خراب شده رسما میشه گفت وقتی وقتی فوول شه یوزر که چه عرض کنم 5 تایی تو بازیم برین سمتش کاری نمیتونین بکنین
:| البته بستگی به ایتماش داره و ایتمای حریف ولی اره تغیرات باحالی کرده یوزر جدیدی شده واس خودش :|
من نزدیک به چهار هزار ساعت که دوتا دو بازی میکنم
اولین تغییر مثبتش hud عالی طراحی شدست چون مشکل hud قبلی این بود که فقط برای 16.9 بهینه بود ولی برای 21.9 افتضاح بود که این مشکل الان حل شده
دومین تغییر جابجایی کمپ های جنگلی وکاهش aoe محل استقرار کمپ جنگلی که باعث شده کمپ های جنگلی فشرده تر بشه ونشه چنتا کمپ باهم استگ کرد که این خیلی به بالانس بازی کمک میکنه
سومین تغییر نقشه اضافه شدن پستی وبلندی های بیشتر که اگه دوتا باز باشین می دونین به چه درد می خوره
چهارمین تغییر مپ بلند شدن درخت هاست که این مورد به طبیعی تر شدن بازی خیلی کمک کرده ومیان هیرویی مثل نایت که ویژن عالی تو شب داره با یه هیروی رنج تعادل برقرار شده
پنجمین مورد گرافیک که از هر لحاظ اورحال شده اولین تغییر درخت ها هستن که الان دیگه مثل چوب خشک نیستن تکون میخورن
واضافه شدن گرث یا همون پوشش گیاهی به بازی که با رد شدن هیرو ها اون پوشش تکون می خوره
واضافه شدن شراین به بازی که به بالانس هرچه بیشتر بازی کمک کرده
واینکه خیلی دوستان می گن مانکی اصلا بالانس نیست که من می گم دراشتباهید باد بیشتر دوتا یاد بگیرید
که بخوام توضیح بدم شاید کمی کامنتم طولانی بشه
هر موقع اپدیت میاد همیشه یه سری میگن اپدیت بدرد نمیخوره بعد از 7 گیگ اپدیت اولین کسایی هستن که وارد بازی میشن و بازی فایند میکنن!!! خیلی از تغیرات و ایتم ها و اسکیل های بازی نیاز به ویرایش جزیی برای بالانس شدن دارن که طبق روال گذشته دچار تغیرات میشن موضوع بعدی اضافه شدن هیروی مانکی هست که خیلی ها میگن بالانس نیست ولی با توجه به تغییرات گیمپلی با یه کانتر پیک درست میشه جلوش گرفت هنوز. اپدیت های قبلی بازی محدود به عوض کردن جزیی مپ و تغیرات جزی ایتم بودن که با این اپدیت روند گیمپلی شکل تازه ای به خودش گرفته
همیشه تعدادی هسستن که مخالفت می کنن با تغییر ولی همین پویایی دوتا 2 هستش که هیچ وقت خسته کننده نمیشه واین تلنت های هیرو به کل با hos بلیزارد فرق داره ودر دل استیت هت وتفاوت های هیرو جایی گرفته وباعث rgp تر شدن بازی وتنوع بیشتر بازی شده الان فقط 114 هیرو وجود نداره الان تعداد هیرو ها بیشتر شده وهیروهای مختلف می تونن نقش های بیشتری رو به خودشون بگیرن
من دیدم تو استیم همه دارن آپدیت ۷ رو فحش میدن و منفی دادان
انقدری که ویژگی های گیمپلی این پچ این بازی رو شبیه به HoS کرده بود که سایت پی سی گیمر به طور کلی (حالا یا به تیکه ، یا به اشتباه) ی مقاله ی کامل رو نوشته بود و نوشته بود که بلیزارد این پچ رو ساخته :
https://web.archive.org/web/20161211190615/http://www.pcgamer.com/dota-2-patch-700-detailed-adds-monkey-king-talents-hud-changes-and-more/
----
در هر صورت... از اونجایی که والو حق استفاده از نام تجاری دوتا 3 رو نداره ، هر چند سال شاهد تغییرات بنیادی در گیمپلی خواهیم بود ، که عملا میشه گفت نسخه ی بعدی با پچ میاد ، از جهاتی خوبه و از جهاتی هم خیر...
من که خودم دوتا باز نیستم. همون اوایل که با گیفت میشد بازی کرد ، کمی بازی کردم زیاد به سلیقه م نخورد و بیخیال شدم و گاهی فقط بخاطر دوستان بازی میکردم وگرنه هرگز به طور حرفه ای دنبال نکردم