نماوا
فروشگاه گیفت کارت
 
بازی تانکی آنلاین
گیمر باش فروش گیفت‌کارت - سریع و ارزان
تصاویری زیبا از بازسازی محیط Dark Souls در Unreal Engine 4

http://up.vbiran.ir/uploads/19912148323775326842_zzzzzzzzzz.jpg

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dark Side of Gaming، طراح اسبق استودیو DICE یعنی آقای "سایمون بارل" توانسته محیطی شگفت‌انگیز در Unreal Engine 4 خلق کند که از Dark Souls و تا حدودی هم از Bloodborn الهام گرفته شده‌است. مدلسازی این محیط توسط "سایمون" حدود 4 روز به طول انجامید.

طبق گفته‌های "سایمون"، مدلسازی آبجکت‌ها توسط نرم‌افزار Maya انجام شده‌ و همچنین از نوع خاصی از نورپردازی (Baked Lighting) استفاده شده‌است. برای اعمال جزئیات هم نرم‌افزار Zbrush مورد استفاده قرار گرفته. مدلسازی این محیط حدود 4 روز به طول انجامید. در زیر می‌توانید 3 تصویر زیبا از این محیط ببنید.

نوشته شده در: 12 دي 1395
دسته: خبر، Dark Souls
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Dark Souls
  • Dark Souls
  • Dark souls
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

اهان الان متوجه شدم
ممنون از راهنماييتون
اره رندر رو گرفتم
يه تيكشو متوجه نشدم الان مگه نگفتيد كه توي ريل تايم ميتونيم دوربين رو توي محيط حركت بديم؟؟
من تا حالا همچين چيزي نساختم يعني ماكزيمم يه سري ابجكت رندر كردم
بنظرم انریل انجین ۴ نسبت به نسخه قبلیش یک شکست کامل بود ! موتور انریل ۳ واقعا قدرتمند و روتین بود و عناوین شاهکاری مثل gears of war , batman arkham , bulletstorm ، dmc و nتا بازی موندگار دیگه که توسط این موتور فوق العاده خلق شد ... ولی اینطور که از شواهد پیداس کار با انریل ۴ و گرفتن خروجی کامل کاری بسیار سخت هستش ... چرا که سازنده عنوان dmc با استفاده از آنریل ۴ برای ساخت بازی جدیدش (که اسمش رو فراموش کردم ولی توی اسمش blade داشت :) ) واقعا با مشکل روبرو شده و بعد از تاخیری که نسبت به انتشار بازی در سال ۲۰۱۶ زد دیگه اصلا هیچ خبری از بازی جدیدشون منتشر نکردن و از طرفی هم وقتی راکستدی بتمن ارخام نایت رو شروع به ساخت کرد بعد از انتشار انریل ۴ بود ولی ترجیح دادن که با انریل ۳ کار کنن و کارشونو پیش ببرن .... بهرحال عنوان aaa و موفقی که بتونه با این موتور ساخته بشه رو توی این نسل ندیدیم و اینطور که مشخصه این متوتور واسه بازیسازا خیلی دردسر سازه و علارغم قدرت بالا ، یک موتور بهینه نیست .

TheLoneGamer مدیر تالار گیم 1 امتیاز 12 دي 95، 13:10

من هم همین نظر رو دارم. تا الان بیشتر بازی هایی که با آنریل 4 ساخته شدن به شدت مشکل داشتن و حتی تنظیمات گرافیکی درست و حسابی ای هم روی نسخه PC ندارند. یکی از شایع ترین مشکلاتشون هم اینه که Motion Blur بسیار زیادی توی بعضی بازی ها دیده میشه و غیر قابل خاموش شدن هم هست. (Motion Blur Ramped Up To A Bazillion)
علاوه بر اون، در آنریل 3 همیشه می شد که فایل های تنظیماتی انجین بازی رو توی پوشه بازی پیدا کرد و با یه سری تغییرات که حتی مبتدی ها هم میتونستن اونا رو انجام بدن، تنظیمات بازی رو طوری تغییر داد که بازی روی سیستم های متوسط به پایین هم قابل اجرا باشه. ولی الان با آنریل 4 انجام این کار سخت تر شده و در بیشتر مواقع هم نتیجه دلخواه بدست نمیاد.
بله دوست خوبم برعکس موتور انریل ۳ که موتور خیلی پر کاربد و عالی ای بود ، آنریل ۴ واقعا ظاهرا قابل استفاده و قدرتمنده ولی در اصل یک موتور بلا استفاده و ضعیف از لحاظ موارد استفاده و دارای قدرت مانور خیلی پایینی هستش .
Dark souls رو ریمستر کنید لعنتیا
نیازی به ریمستر شدن نداره به نظر من. هنوز هم یک شاهکار به تمام معنا(تاکید میکنم "به تمام معنا") هستش. حتی نسخه ی مخصوص pc با وجود مشکلات فنی ای که داره، هنوزم فوق العادس. بهتون پیشنهاد میکنم اگر قصد تجربه بازیو دارید همین نسخه ی پورت شده روی pc رو تهیه کنید.
اون که بعله
ولی واقعا حیفه این گرافیک هنری بی نظیره که با بالاترین درجه ی فنی سیقل پیدا نکنه...
تجربه بازی رو که خیلی دارم دقیقا به همین خاطر میخوام در صورت بازی مجدد در بهترین حالت بازیش کنم... بهرحال ممنون از توصیه
4 روز یکجورایی برای حرفه ای هایی مثل اونها زیاده به نظرم :-؟
یک توضیحی هم در مورد این baked lighting براتون بدم

نور عادی محاسبه اش طول می کیشه. چون تو هر فریم باید محاسبه بشه. هم سایه. هم انعکاس ها و ...

خوب تو موتورهای بازی سازی خیلی جاها برای اینکه سبک تر باشه و بهینه تر چه کار می کنند؟

میان از تکنیک بیکد لاینتینگ استفاده می کنند

یعنی نور رو تو صحنه کار میزارن. بعد این نور فرض گنید اون سنگ فرش های خیابون و دیوار ها رو روشن میکنه
بعد میان تکسچرهای سنگ فرش و دیوار ها رو مثلا تو موتوربازی سازی خروجی میگیرن. رندر می کنند. یا همون بیک می کنند

این طوری تکسچر زمین یا دیوار. بدون اینکه نوری تو صحنه باشه طوری روشن شده و سایه داره که انگار واقعا نوری اونجا هستش.یعنی افکت های روشنایی انعکاس و سایه رو روی تکسچر درمیارن. در صورتی که نوری وجود نداره.

مثلا آتیش رو روشن می کنید. اطراف آتیش رو زمین روشن میشه درسته ؟
حالا فرض کنید یک نفر بیاد طوری زمین رو نقاشی کنه که انگار آتیش روشنه. یعنی فرض کنید مثلا یک عکسی از نور آتیش روی زمین بگیره و مثل یک سفره روی زمین بندازه.و اون عکس طوری باشه که خیلی طبیعی باشه. در صورتی که اصلا آتیشی وجود نداره اونجا

به این تکنیک میگن baked lighting

نمیدونم متوجه شدید یا نه ؟
این تکنیک واسه بازیهایی کاربرد داره که ریتم شبانه روزی یا تغییر و تحول منبع نور توش وجود نداره. روش خوبیه اما من جایی خوندم که با رندر dynamic shadow ها کمی ناهماهنگ هست که باعث میشه کمی غیرواقعی بشه.
چرا فقط با انريل دارن بازسازي ميكنن؟؟؟ موتور بازي سازيه موتور بازسازي كه نيست
دلیلش این هست که میخوان بصورت real time اون پروژه رو بررسی کنند. و خب موتورهای بازی سازی قدرتمند مدل ها رو در حالت Real time بسیار عالی و فتوریلستیک ارائه میدن. نرم افزار های مایا و تری دی مکس و امثالهم در حالت ریل تایم مدل ها و افکت ها رو خیلی غیر واقعی و ساده ارائه میدن (البته کار خوبیه و باعث میشه سرعت کار بیشتر بشه). اما خاصیت مایا و تری دی مکس اینه که بعد از رندر کردن ابجکت ها و افکت ها ، یک فایل تصویری (فیلم یا عکس) بهت ارائه میده که زیباترین و واقعی ترین جلوه از اون مدلهاست. در کل مهم ترین فرق ریل تایم و رندر اینه که تو حالت ریل تایم اگر فایل مربوط به اون پروژه رو بهمون بدن، میتونیم تو محیط مربوطه دوربین رو حرکت بدیم و در هر 3 بعد حرکت کنیم (کاری که تو بازی ها انجام میدیم). اما فایل رندر که همون عکس یا انیمیشن باشه، صرفا محیط دوبعدی هست که تو فقط از یک جهت میتونی بهش نگاه کنی؛ یعنی دقیقا کاری که هنگام فیلم تماشا کردن انجام میدی. ساده تر بگم: ریل تایم برای بازی هست. رندر برای فیلم و انیمیشن.
ساخت و رندر کردن محیط یک بازی بصورت واقع گرایانه هنر نیست. چون هر کسی میتونه اینکار بکنه. هنر اینه که تو حالت ریل تایم بسازی و پروژه ت علاوه بر اینکه واقعی باشه، بهینه هم باید باشه.
اوهوم از اين جهت بهش نگاه نكرده بودم
من خودم تحربه رندر با 3dmax رو داشتم و همونطور كه گفتيد خروجي خوبي ميده
اما تا حالا realtime خودم كه اصلا كار نكردم(اصلا من اينكاره نيستم) و حتي ايجاد يك مدل ريل تايم رو هم نديدم متاسفانه
مشاهده 1 پاسخ دیگر
انریل انجین چهار بیشتر از اینکه بازی ازشساخته بشه باسازی محیط دیگر بازی ها با این انجین میاد
چرا خبر بلابورن رو برداشتید؟
این نشه مث قبلی اخه اونم شیش هفت صب منتشر شد
چی بوده قضیه خبر بلادبورن ؟
خبری مشابه با اون چند روز قبل درج شده بود... که دیگه گفتیم نیازی نیست و پاکش کردیم.