فروشگاه گیفت کارت
 
خرید گیفت کارت هیولا پلتفرم آنلاین عرضه بازی

Death Stranding مصاحبه

صفحه شخصی من وبلاگ من - یک گیمر شهریوری که عاشق فیفا و فوتباله! ...
تصویر نویسنده
کوجیما: سازندگان Horizon Zero Dawn افرادی باورنکردنی هستند و مرا غافلگیر کردند

 

به گزارش پردیس‌گیم، آقای کوجیما بتازگی مصاحبه‌ای را با PlayStation Blog انجام داده است که بخش اول آن با محوریت سبک و گونه بازی Death Stranding را پیش از این مطالعه کردید.

اکنون بخش دوم مصاحبه با محوریت همکاری‌های جالب کوجیما با سازنده بازی Horizon: Zero Dawn یعنی استودیو هلندی "گوریلا گیمز" پیش‌روی شماست و امیدواریم مطالعه آن برای شما مفید باشد.

شما یک سفر جهانی با معمار PS4، اقای "مارک سرنی" را پشت سر گذاشتید. در طول این سفر که دلیل آن یافتن تکنولوژی‌های جدید بود، توانستید برداشت جدیدی را از یک موتور گرافیکی بدست آورید؟

ما در ابتدا به 15 استودیو در مناطق مختلف جهان سر زدیم و بعد از آن در مدت زمان 6 ماه به سراغ 15 استودیو دیگری که از قبل با آن‌ها آشنا بودم، رفتیم. مجموعا در این مدت برای یافتن یک موتورگرافیکی از 30 استودیو بازدید کردیم. من از قبل یک چشم‌انداز از موتور گرافیکی که می‌خواستم را داشتم زیرا براساس تجربه‌ام می‌دانستم برای ساخت Death Stranding به چه نوع موتوری نیاز داریم. 

در درجه اول ما دنبال موتوری بودم که از لحاظ ساختاری بتواند بخوبی بازی‌های جهان‌باز و وسیع را پشتیبانی کند. در درجه دوم این موتور گرافیکی باید استایل و گونه خاص گرافیک بازی که می‌خواستم را نیز پشتیبانی می‌کرد. 

نکته بعد در انتخاب موتورگرافیکی این بود که استفاده از ابزارهای آن آسان باشد. در بسیاری از موتورها، ابزارهای کلیدی در یک "black-box" پنهان شده‌اند و برای استفاده از آن‌ها باید اقدام به بهینه‌‌سازی و ویرایش جزئیات موتور گرافیکی کنیم. به شکل کلی این شرایط من در زمان یافتن موتور گرافیکی بود.

و در نهایت به این نتیجه رسیدی که از موتور گرافیکی استودیو گوریلا (Guerrilla Engine) استفاده کنی؟

من به استودیو‌های فراوانی در سراسر جهان سر زدم، افراد بسیاری را دیدم اما نهایتا موتور گرافیکی گوریلا نظرم را جلب کرد، استودیویی که در کشور هلند و شهر آمستردام قرار داشت. آن‌ها با این موتورگرافیکی توانسته بودند که یک بازی بسیار وسیع و جهان‌باز نظیر Horizon: Zero Dawn را با گرافیک و جلوه‌های بصری بسیار قوی ارائه دهند و این دقیقا مشابه هدف من در Death Stranding بود. 

فقط مشکل این بود که آن‌ها به ما گفتند که موتور گرافیکی که ساخته‌اند بر اساس اهدافشان در بازی Horizon شخصی‌سازی شده بود و من باید اطمینان کسب می‌کردم که ویژگی‌های این موتور با اهداف ما نیز سازگار است. من به آن‌ها گفتم که بازی که من می‌خواهم بسازم از لحاظ سطح جنبه‌های بصری بسیار متفاوت از عناوین دیگر است و باید آن را تست کنم.

معمولا وقتی شما می‌خواهید یک موتور گرافیکی را تست کنید و از آن استفاده کنید، سازنده آن می‌گوید که باید نام ما را هم در بازی خود به عنوان صاحب موتور گرافیکی قرار دهید و یا درخواست پول می‌کنند اما گوریلا مرا غافلگیر کرد زیرا یک جعبه بسیار زیبا و شکیل را در زمان ملاقاتمان به من دادند و وقتی آن جعبه را باز کردم به یک USB بر خوردم که در آن تمامی کدهای منبع موتور گرافیکی آن‌ها وجود داشت و از طریق این کدها می‌توانستم هر کاری که می‌خواهم را با موتور آن‌ها انجام دهم! هیچ کسی چنین کاری نمی‌کند و واقعا غافلگیر شدم!

توجه داشته باشید که چیزی که آن‌ها به من دادند نتیجه چندین سال تلاش و تحقیقاتشان بود و آن‌ها به من گفتند که "آقای کوجیما لطفا از این موتور گرافیکی استفاده کنید" ... این افراد بسیار محترم و باورنکردنی هستند! البته آن‌ها یک شرط را هم گذاشتند و این بود که توسعه موتورگرافیکی با همکاری آن‌ها انجام شود.

پس همکاری‌های شما برای گسترش موتورگرافیکی شروع شد. این همکاری چطور پیش رفت؟

برای نمایش بازی در TGA، ما می‌خواستیم جلوه‌ای واقع‌گرا از بازی را نشان دهیم بخاطر همین ما مجبور شدیم ابزارها و جزئیات موتور را ویرایش کنیم. برای اینکار حدود 6 ماه با اعضای گوریلا مشغول ویرایش کد‌ها بودیم و در این مرحله کاملا بحث ادغام کدهای ما با کدهای منبع گوریلا انجام شد.

کار به جایی رسید که نسخه موتور گرافیکی که اکنون در دست داشتیم با Guerrilla Engine که آن‌ها به ما اول داده بودند تفاوت داشت بخاطر همین تصمیم گرفتیم که برای این نسخه شخصی‌سازی شده یک نام را انتخاب کنیم. سرانجام اسم Decima را برگزیدیم، نامی که مشتقی از نام جزیره‌ای در ژاپن به نام Dejima است که در آن هلند و ژاپن با هم مبادلات تجاری را انجام می‌دادند. من واقعا حس می‌کنم تیم ما و آن‌ها با دو برابر سرعت معمول برای روی اصلاح موتور گرافیکی کار کردیم و نتیجه این همکاری ساخت چیزی فوق‌العاده‌ای بود.

و سوال آخر آقای کوجیما! ساخت بازی در حال حاضر در چه مقطعی است؟

همانطور که می‌دانید ما یک دفتر جدید را در شهر توکیو زده‌ایم و مشغول استخدام کارمندان جدیدی هستیم. ما کماکان در مرحله تست ویژگی‌های پایه‌ای بازی قرار داریم و به بخشی رسیده‌ایم که چارچوبی که بازی قرار است در آن شکل بگیرد ایجاد شده است.

خیلی ممنون که با ما بودید آقای کوجیما!

.........................

در همین رابطه:

هیدئو کوجیما: Death Stranding عنوانی اکشن و جهان‌باز با آزادی عمل فوق‌العاده است

نوشته شده در: 8 اسفند 1395
دسته: مصاحبه، Death Stranding
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Death Stranding: Test Scene for Kojima Production's Height Fog System
  • دانلود موسیقی متن بازی Death Stranding (کامل ترین نسخه موجود)
  • Death Stranding - The Game Awards 2016
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه، باید وارد شوید!
 

بروبرچ
من پی اس 4 رو با تی وی 60 فریم هستش بازی اردر 1866
بعد با ماینتور 30
کسی راه حلی داره ؟
جالبه باورتون نمیشه
تلویزیون سونی ما بازی رو 60 فریم میکنه خودش :O
به خدا. رفتم یوی توب دیدم بازیش 30 فریم هستش اردر انگار
بعد تو تلویزیون ما رووون روون 60 فریم میاره گاهی یک افت کوچیک می کنه ولی بازم همون 60
من اصلا تعجب کرده بودم چطور این با این گرافیک 60 داره اجرا میشه رو سونی

حالا چه جوری تلویزیون سونی ما اینطوری می کنه نمیدونم

مگر اینکه بازیش 60 فریم هست؟ من هرچی ویدئو دیدم 30 بود. مخصوصا اونهایی که بازی رو تست می کنند از نظر اف پی اس
من چند ساله هر روز به پردیس سر میزنم اما خب به دلایلی کاربر نبودم
بیخیالش اصلا
خیلی بهت تبریک میگم که ps4 خریدی مبارکت باشه
مشاهده 1 پاسخ دیگر
پس در واقع بازی Horizon: Zero Dawn با نسخه ی اول موتور Decima که اسمش Guerrilla Engine بوده ساخته شده.یعنی الآن موتور Decima نسخه ی ارتقا یافته ی موتور Guerrilla Engine هست؟خیلی هم خوب و جالب.
سلام. به نظر من اسمش ویرایش شده بزاریم بهتر ارتقا یافته هستش ;) چون ارتقا (به معنا بهتر شدن عملکرد) صورت نگرفته بلکه یک سری از کدها برای یکسان‌سازی با چارچوب‌های Death Stranding ویرایش شده
ممنون بابت توضیح.
مشاهده 3 پاسخ دیگر

s1107 بلاگ‌‌ نویس برتر 10 امتیاز 8 اسفند 95، 20:12

این ارتباط خوب و صمیمانه بین کوجیما ، پلی استیشن و استودیوهای سونی ، حس خوبی به من میده ...

اما بنظر من هیچ موتوری به "فاکس انجین" نمیشه

لامصب بهینه ترین موتوریه که دیدم ...
بخاطر اینکه نتیجه ی چندین سال تحقیق با وسواس خاص کوجیما بوده.........
لعنت به کونامی لیاقت درست استفاده کردن ازش رو نداره
Death Stranding
یکی از (((ONLY ON PLAYSTATION))) های خوب سونی
مشاهده 1 پاسخ دیگر