شاتل‌لند - گیم‌سنتر
فروشگاه گیفت کارت
 
فروشگاه اورجینال کی فروش محصولات MSI
فروش جدیدتری اکانت‌های PS4 با قیمت عالی فروش بازی‌های PS4 و Xbox One
ترین‌های E3 2017؛ پیروز E3 امسال از دید آمار و ارقام
نویسنده:
صفحه شخصی من وبلاگ من - یک گیمر که فرنچایز مورد علاقش هیلو هستش....
User_image

E3 شلوغ‌تر از همیشه

امسال اولین سالی بود که E3 برای عموم باز بوده و افراد می‌توانستند با خرید بلیط ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلاری به E3 امسال ورود پیدا کنند و از قسمت نمایش بازی‌ها، پنل‌های گفتگو و دیگر رویدادهای آن استفاده نمایند. سال‌ها بود که تقاضای این موضوع از سوی گیمران صورت می‌گرفت. پارسال یعنی در E3 ۲۰۱۶ این مورد توسط سازمان برگزار‌کننده این رویداد (ESA) مورد آزمایش قرار گرفت و در مکانی خارج از E3 بازی‌ها به نمایش گذاشته می‌شدند و افراد می‌توانستند بیایند و تجربه کوتاهی از بازی مورد علاقه خود داشته باشند. سال قبل، استقبال آن‌قدر زیاد بود که مسئولان را وادار کرد تا طرفداران را این بار به سالن‌های E3 دعوت کرده و آن‌ها را بیشتر در جریان این رویداد قرار دهند. یکی از این مسئولان درباره دلیل این تصمیم و باز بودن E3 ۲۰۱۷ توضیح می‌دهد: « بازخوردهایی که دریافت کردیم واضح بودند. طرفداران می‌خواستند که به داخل مراسم بیایند و ارائه‌دهنده‌ها هم می‌خواستند که با طرفداران هم صحبت شوند. پس شد آن‌چه شد.»

E3 امسال طی ۳ روز تمام شد. بیش از ۲۰۰ ارائه‌دهنده و غرفه در این رویداد حضور داشتند و طرفداران توانستند برای اولین بار عناوین و یا محصولات مورد انتظار خود را از نزدیک و زودتر از موعد در یک رویداد رسمی ببینند و تجربه کنند. حال جالب است بدانید که حضور در این مراسم تقریبا ۳۰ درصد افزایش داشته است. امسال نزدیک به ۶۸۴۰۰ نفر در این رویداد شرکت کردند که مقدار کمی به رکورد این رویداد در سال ۲۰۰۵ که ۷۰ هزار نفر بود فاصله دارد. مایک گالاگر از ESA می‌گوید: « E3 2017 یک موفقیت بزرگ بود.» حال اگر سر و صدای شبکه‌های اجتماعی را مدرک بگیریم حرفش به نظر صحیح است.

نمایش امسال رکورد شبکه‌های اجتماعی این رویداد را هم زد چرا که نزدیک به ۱۵ میلیون موضوع در ارتباط با E3 در توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام به اشتراک گذاشته شد.

آمار جالب دیگر این است که اگر شما کنفرانس‌های E3 را در توییچ مشاهده کردید، این به معنای آن است که شما یکی از آن ده‌ها میلیون بیننده‌ای هستید که بیش از ۵.۵ میلیون ساعت از محتویات E3 امسال را در این پلتفرم به تماشا پرداخته‌اید.

هنوز مشخص نیست که E3 سال بعد هم برای عموم باز باشد یا خیر. اما با توجه به استقبال بالای علاقه‌مندان و فروش تمام بلیط‌ها نباید ادامه دادن این رویه را عجیب بدانیم.

 

کنفرانس مایکروسافت، بیشترین موضوع مورد بحث

اگر یادتان باشد E3 سال گذشته را عنوان The Legend of Zelda: Breath of the Wild در شبکه‌های اجتماعی فتح کرد چرا که نزدیک به ۷۵ هزار پست به این بازی اشاره کردند. بعد از آن عنوان Battlefield 1 قرار داشت که نزدیک به ۴۵ هزار اشاره به آن شد. 

اطلاعاتی که در عکس بالا می‌بینید توسط شرکت آمار Brandwatch بر اساس ۱۰ درصد موارد اشاره شده به E3 به زبان انگلیسی است. احتمالا نمایش اولیه عناوینی چون Assassin’s Creed Origins و آی‌پی جدید Bioware یعنی Anthem در کنار آشکار کردن Xbox One X کمک شایانی به این آمار کرده‌اند.

در رتبه‌های بعدی Nintendo است که ۱۵ درصد به کنفرانس این شرکت اشاره شده و سپس Sony که ۱۱ درصد گفتگوها را به خود اختصاص داد. حال بیایید به بازی‌ها نگاه بیندازیم و ببینیم چه تفاوتی نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم. 

بازی‌هایی که بیشترین بحث در مورد آن‌ها صورت گرفته است

بازی‌های Metroid Prime 4 ،Assassin's Creed Origins و Spider-Man بیشتر از بقیه بازی‌های E3 مورد بحث و گفتگو قرار گرفتند و به ترتیب ۷۵ هزار، ۶۵ هزار و ۶۰ هزار اشاره به این بازی‌ها شد.

۱۰ بازی بیشتر اشاره شده‌ی کنفرانس‌ها را هم در زیر ببینید. البته این آمار مربوط به گفتگوهای انگلیسی‌زبان است. در قسمت نظرات دیدگاه خود را درباره عناوینی که به نظرتان فارسی‌زبانان بیشتر از همه درباره آن صحبت کردند بگذارید. 

Assassin’s Creed Origins

Metroid Prime 4

Spider-Man

Anthem

Mario + Rabbids

Mario Odyssey

Beyond Good and Evil 2

Dragonball Fighter Z

Skyrim (including Skyrim V)

Wolfenstein 2: The New Colossus

آمارهای دیگر چه می‌گویند؟

به نظر می‌رسد Sony در آمارهای دیگر هم وضع خوبی ندارد. در آنالیز نهایی که از شبکه‌های اجتماعی در مورد E3 2017 توسط Synthesio انجام شد، Sony در تمام موارد در رتبه‌های آخر قرار گرفت. شاید به خاطر این باشد که سونی هیچ معرفی بزرگی به غیر از Shadow of the Colossus remake نداشت.

اگر بخواهیم به صورت کلی و تمام شبکه‌های اجتماعی را در نظر بگیریم، مایکروسافت با کسب ۲۵.۵۳ درصد اشارات در رتبه اول است و سپس در رتبه‌های بعدی Nintendo و EA قرار دارند. Sony در بین ناشران بزرگ سوم از آخر است و با اختلاف کمی از Bethesda بالاتر است.

حالا نکته جالب این آمار را برایتان می‌گویم. طبق امتیازبندی محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی که توسط Synthesio انجام شده، EA هرچند که عجیب باشد، در رتبه اول است و Sony در سه تا مانده به آخر! Sony تنها بالاتر از ActiviSion و Take-Two است و پایین‌تر از رقبایش Microsoft و Nintendo است. آیا این به معنای این است که از محبوبیت Sony کاسته شده است؟ بگذارید حرف‌های گرگ راث از Synthesio را بخوانیم چرا که وی به این موضوع باور ندارد: 

« نمایش Xbox به دلیل Xbox One X تقویت‌داده شده و 4K خود بسیار PS4 را تحت الشعاع قرار داد. پس اگر بخواهیم E3 را تنها از نظر بحث و گفتگو در نظر بگیریم، خب مشخصا Xbox بازی را برده است. اما من به اطلاعات کیفی نگاه انداختم و مشخص است که این حرف‌ها و گفتگوها در مورد Xbox چندان پایدار نیست چرا که بیش‌تر این بحث‌ها توسط گیمرهایی انجام می‌شود که مشتاق سرمایه‌گذاری برای یک تجربه عالی هستند. با این حال، در بلند مدت به نظرم قیمت بالای Xbox One X از سرعت و قابلیت کم‌تر کردن فاصله فروش این کنسول با PS4 بکاهد. زمان به ما می‌گوید که این بحث‌ها و علاقه‌‌هایی که برای One X است پایدار می‌ماند یا خیر. فکر نمی‌کنم بعدها Sony چندان نگران باشد به آن‌گونه‌ای که الان برچسب نگرانی به این شرکت می‌زنند.»

در زیر آمار این شرکت را ببینید و مقایسه کنید:

بیشترین شرکت‌های مورد بحث:

 – (Microsoft (25.33% 
– (Nintendo (24.11%
– (EA (20.20%
– (Activision (10.83%
– (Ubisoft (7.31%

بیشترین موضوع مورد بحث هر شرکت چه بود؟ (اطلاعات سونی هنوز در دست نیست)

Microsoft:

– (XBox One X (71.42%
– (Forza (9.61%
– (Sea of Thieves (7.94%
– (Gears of War (6.18%
– (Halo (1.88%

Nintendo:

– (۰Switch (33.91% 
– (Super Mario Odyssey (32.61%
– (Metroid (10.37%
– (Splatoon 2 (5.87%
– (Rabbids (5.66%

Electronic Arts:

– (Battlefront 2 (26.62% 
– (FIFA 2018 (23.15%
– (EA Play (20.07%
– (Need For Speed (15.21%
– (Anthem (7.78%

Activision:

– (Call of Duty: WWII (75.48% 
–( Destiny 2 (24.52%

Ubisoft:

– (Assassin’s Creed Origins (89.10%
– (Far Cry 5 (9.67%
– (Tom Clancy Games (1.23%

امتیازبندی محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی:

– (EA ( 57.52
– Nintendo (56.72
– Ubisoft (56.61
– Microsoft (56.40
– Bethesda (55.76

محبوب‌ترین بازی‌ها:

– (Battlefront 2 – EA ( 59.55
– (Anthem – EA (58.82
– (Borderlands – Take Two (58.72
– (Sea of Thieves – Microsoft (58.09
–( Need For Speed – EA (57.28

محوب‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی:

– (EA (57.52
– (Ubisoft (56.61
– (Bethesda (55.77
– (Activision (54.89
– (Take Two (48.37

محبوب‌ترین کنسول‌ها:

– (Nintendo (56.72
– (Microsoft (56.40
– (Sony (55.07

گفتگوها توسط چه کسانی است؟

۸۰ درصد گفتگوها توسط جنس مذکر و ۲۰ درصد توسط جنس مونث انجام شد. بیشتر کسانی که بحث می‌کردند سن بین ۱۸ تا ۲۵ و در رتبه بعدی سن ۲۵ تا ۳۵ بودند.

بیشترین هشتگ‌های استفاده‌شده:

– #E32017
– #E3
– #XboxE3
– #EAPlay
– #Xbox

آمار فیس‌بوک چگونه است؟

حال می‌خواهیم جزئی‌تر به یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی نگاهی بیندازیم و ببینیم E3 در این شبکه اجتماعی چگونه سپری شده است. 

طبق عکس بالا و تحقیقی که روی این شبکه اجتماعی شد، ۱۷ میلیون کاربر درباره رویداد E3 امسال در فیس‌بوک از تاریخ ۹ ژوئن (جمعه ۱۹ خرداد، یک روز قبل از نمایش EA) به بحث پرداخته‌اند. از آن موقع نزدیک به ۴۱ میلیون پست، لایک، و نظر درباره E3 انجام شده است.

در هفته‌ای که بعد از آن گذشت و در حقیقت E3 برگزار شد، بیشترین برندی که مورد بحث بود Sony در موقع برگزاری کنفرانس خبری‌اش است. بیش از ۲۵۰ هزار نفر در مورد سازنده پلی‌استیشن و محصولاتش گفتگو کردند.

بیش از ۲۰۰ هزار نفر هم در مورد کنفرانس Microsoft و کم‌تر از ۲۰۰ هزار نفر در مورد EA و ۱۱۰ هزار نفر در مورد ارائه Nintendo بحث کردند.

بازی که بیشترین نظرها، پست‌ها و لایک‌ها را به خود اختصاص داد Star Wars: Battlefront 2 با نزدیک به ۱۱۰ هزار نفر است که موقع نمایش EA در شنبه ۲۰ خرداد بحث می‌کردند.

 

بازی‌های Assassin’s Creed: Origin، God of War و Spider-Man نزدیک به ۵۰ هزار نفر داشتند که در مورد آن‌ها 

بحث کنند و همین‌طور شایان ذکر است که ۳۰ هزار نظر درباره Super mario Odyssey گفتگو کردند.

فیس‌بوک دقیق‌تر موضوع را بررسی کرد و افرادی که داخل نمایشگاه E3 بودند و نظر می‌دادند را بررسی کرد. به این ترتیب Super Mario Odyssey ، Destiny 2 و Call of Duty: WW2 به ترتیب گفتگوهای بیشتری را نسبت به بقیه بازی‌ها از طرف شرکت‌کنندگان مراسم دریافت کردند.

چه بازی در یوتیوب بیش‌تر از همه مشاهده شد؟

بر اساس تریلرهای رسمی از E3 2017 و ویدیوهای آپلود شده و عکس‌العمل‌های طرفداران، یوتیوب اعلام کرده که برنده بزرگ این رویداد در بین ۲۰۰ بازی نمایش‌داده شده در این شبکه ویدیویی،  Star Wars Battlefront 2 است. 

یوتیوب در پست خودش می‌گوید: «این رتبه‌بندی بر اساس تمام ویدیوهای مربوط به این بازی است که شامل تریلرها، گیم‌پلی‌های نمایش‌داده شده رسمی، پوشش‌های خبری و ویدیوهای آپلود شده توسط طرفداران است. قابل ذکر است که کنفرانس خبری EA  از ده عنوان پر نمایش ۴ عنوان را به خود اختصاص داده است.»

نه تنها ویدیوی Star Wars Battlefront 2 بیشترین تریلر نمایش‌داده شده‌ی E3 2017 است، بلکه پر طرفدارترین بازی بین تمام ویدیوها با ۷.۹ میلیون بازدید می‌باشد. از زمان کنفرانس EA تا اکنون، این ویدیو بیش از ۹ میلیون بازدید داشته است.

بازی Super Mario Odyssey با ۵.۵ بازدید در رتبه دوم قرار گرفته است. 

 

 در پایان این مقاله لطفا دیدگاه خود را در مورد هر کدام از موارد ذکر شده بیان کنید.

نوشته شده در: 4 روز پيش
دسته: مقاله
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Beyond Good and Evil 2 World Premiere Cinematic Trailer
  • Monster of the Deep: Final Fantasy XV
  • The Elder Scrolls Legends
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

باید قبول کرد کنفرانس سونی اصلا با سال قبل قابل مقایسه نبود
مایکرو هم قطعا مورد بحث هست چون کنسول نسل بعدی معرفی کرده البته بدون بازی aaa و تمام توجه ها به مایکرو به خاطر معرفی بازیهای مولتی پلتفورم بود
در کل به این دقت کنین که بحث در مورد چیزی دلیل بر محبوبیتش نیست در مورد ترامپ و داعش هم همیشه بحث و جدل هست
به نظر من سونی و مایکرو هر دو شکست خورده e3 امسال بودن ولی این موضوع به هیچ وجه اینده سونی رو تحت شعاع قرار نمیده
نبود انحصاری خوب برای مایکرو به نظر دوستان ممکنه فروشش رو کم کنه ولی سرویس های جدیدش جای نبود انحصاری رو تا حدی پر میکنه

در هر صورت ما برای لذت بردن از گیم به موفقیت این دو نیاز داریم و شکست هر کدوم باید باعث ناراحتی گیمر بشه و نه خوشحالی
یاد مناظره های چند سال پیش افتادم که آمار نشون می دادن :دی
و خب اون جمله طلایی معروف که:
متأسفانه ما در این چند سال با پدیده‌ای روبه‌رو هستیم که مستقیم در چشم مردم نگاه می‌کند و با اعتماد به نفس سیاه را سفید نشان می‌دهد... :دی
اگر منظورتون EA هست منم تعجب کردم چون در اکثر فروم ها EA به عنوان یکی از منفور ترین ها شناخته میشه به دلایلی که اطلاع دارن همه. ولی من نمیدونم شاید به دلیل محبوبیت فوق بالای star wars و اینکه قول dlc های رایگان داده آمار اینجوری شده که بازم بعید میدونم محبوب ترین در شبکه های اجتماعی باشه.
بازی های مولتی پلتفرم خب معلومه باید بازدید بیشتری داشته باشن
اما اون دسته از کسانی که خیلی خوشحال شدن که در بازدید و محبوبیت، کنفرانس ماکر بالاتر از سونی قرار گرفت:
اولا به خاطر بازی های مولتی پلتفرمی که معرفی اونها تو کنفراس ماکرو بود اینطور شد
دوما این آمار بین چند نفر بوده؟(قابل توجه دوستان ps حداقل 40 میلیون پلیر داره)
سوما از نظر من این مسائل زیاد مهم نیست، منی که۴ gow دارم، آنچارتد دارم، اسپایدر دارم، هورایزن دارم،بازی استاد کوجیما هم که تو راهه، دلست ۲ که منتظریم، دیزگان هم که تشریف دارن و دتروید و.... خب برا من سونی خوبه
و خب البته ماکرو اوری داره، فورزا داره و چنتا بازی دیگه ، خب یکسری ماشین بازی دوس دارن
اینم بگو که به جز soc remake سونی هیچ چیز جدیدی نداشت...اینم دلیل بر عدم محبوبیت کنفرانس شد و این که کلا چیز بحث برانگیزی تو کنفرانس نبود...نه اطلاعات جدیدی...نه تاریخ....فقط چنتا تریلر خشک و خالی بود
این است یوبیسافتو اساسینز کرید خیلی ایول داره به امید موفقیت های بیشتر و هرروز بهتر از قبل.
من به شخصه از کنفرانس ماکروسافت خوشم اومد ولی به بخاطر عناوین انحصاریش بخاطر بازی های مولتی پلت‌فرمی که معرفی کرد.
در ضمن هیچ کس بخاطر اینکه امسال کنفرانس ماکروسافت در e3 موفق شد ترغیب به خرید xbox one x نمیشه این عناوین انحصاری هست که در کارنامه هر کنسول ثبت میشه نه e3 که فعلا ماکروسافت در این زمینه هیچ حرفی برای گفتن نداره
این که سونی کنفرانس ضعیفی داشت رو کاملا قبول دارم . ولی اینطور که من از نظرات دوستان فهمیدم بعضی از دوستان این که کنفرانس ضعیف داشته باشی با این که کلا ضعیف باشی و بالعکس رو یکی میدونن . سونی شاید کنفرانس ضعیفی داشت اما بر همگان اشکاره که بر خلاف کنفرانسش , در عمل چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی بسیار قوی تر از رقیب قرار میگیره و این امر چه از نظر متا - چه از نظر فروش و .. به همه ثابت شده
فن سونی اینجا فن سونی اونجا فن سونی همه جا
آمار خیلی جالبی بود:دی
با توجه به آمار و ارقام گویا حرص خوردن و فکت های اساتید سونی فن بیهوده بوده، البته جای تعجب نداره، این چنین افراد بیشتر در کشور ما به چشم میان
حالا باز هم برای کم رنگ جلوه دادن این موضوع از جملاتی نظیر کمبود AAA و این قبیل حرف ها استفاده کنید، کلا این پست های اخیر هم با همین نظرات منفجر کردید
جالبه، یکی از دوستان به Ori لقب "بازی دو دلاری" داده بود این اواخر، همین بازی دو دلاری در بخش طراحی هنری در زمان انتشار بلادبورن رو از پیش برداشت و جایزه ی برترین طراحی هنری سال رو دریافت کرد، واقعا سطح درک برخی افراد خنده داره
همین بازیهای دو دلاری مثل Cuphead , Ori و .... به احتمال قوی جزو برترین عناوین نسل 8 از نظر طراحی هنری و .. به حساب بیان
درسته در سمت دیگه کمبود عناوین پرزرق و برق AAA واقعا به چشم میاد اما متاسفانه من دلیل این مورد رو کنسل شدن ناگهانی Scalebound میدونم، پس از قطع همکاری پلاتینوم و مایکروسافت تا حد عظیمی لاین آپ این یکی دو سال مایکروسافت رو تغییر داد
البته با توجه به اطلاعات اخیر نظیر درخواست استخدام افراد برای عنوان جدید استودیوی Playground Gamesوصحبت های اخیر اسپنسر به احتمال قوی باید منتظر معرفی چندین عنوان AAA در سال آینده باشیم
تو الان داری حرص ori رو میخوری 10 خط نوشتی بعد ما اسم بازی هایAAA میاریم حرص خوردیم؟؟؟؟ :/
آقای تو
با توجه به تعداد کامنت ها تو این روز های اخیر مشخصه چه افرادی حرص میخورن
_____________
پردیس چه بود چه شد، حیف "گیمر" های قدیم که از سایت فراری داده شدن
مشاهده 17 پاسخ دیگر
خوش به حال خودم که یوبی فنم
هیچی به یوبی نمیرسه...هیچی
هیچ کس ، هیچ زمان ، بهترین فور اور