شاتل‌لند - گیم‌سنتر
فروشگاه گیفت کارت
 
فروشگاه اورجینال کی فروش محصولات MSI
صندلی های گیمینگ dxracer

Dragon Age: Origins مقاله

صفحه شخصی من - در مورد خود توضیح دهید؟! خب... چیز خاصی ...
تصویر نویسنده
هشت انتظاری که از Dragon Age بعدی داریم

 

هشت انتظاری که از Dragon Age بعدی داریم

"به نقل از وبسایت PC Gamer و با دخل و تصرف فراوان!"

به نظر می‌رسد که یک Dragon Age جدید در حال ساخت است و Bioware حداقل برای دو نسخه‌ی آینده برنامه‌ریزی مشخصی دارد. هرچقدر هم بخواهیم Origins را تحسین کنیم و برای ساخت Dragon Age II به سازندگان ناسزا بگوییم، باید به این حقیقت تلخ اعتراف کرد که استودیوهای بزرگ (یا بهتر است بگوییم ناشرهای بزرگ!) روند خاصی را در ساخت عناوین نقش‌آفرینی دنبال می‌کنند و ساخت یک RPG کلاسیک به استودیوهای مستقل (مانند Obsidian) سپرده شده‌ است. بنابراین به جای خیال‌پردازی‌ کردن، به بررسی انتظارات معقولی که از یک Dragon Age می‌رود خواهیم پرداخت و بیشتر به ایراداتی اشاره خواهد شد که در 2نسخه‌ی قبل(!!) مشاهده می‌شدند و دوست داریم دیگر اثری از آنها نباشد. چه چیزهایی باید در نسخه‌ی جدید بهبود یابند، حذف شوند یا به کلی تغییر کنند؟ پس با پردیس‌گیم همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

تغییرات در سیستم مبارزات

سیستم مبارزات Origins بسیار خاص و با الهام‌گیری مستقیم از RPGهای کلاسیک ابداع شده‌ بود. اما در نسخه‌های بعد، سیستم مبارزات این سری کاملا تغییر کرد و یک ساده ‌سازی بیش از اندازه را در پیش گرفت. برای مثال، Tactical Camera عملا نابود شد و یک حالت نمایشی را به خود گرفت که استفاده نکردن از آن راحت‌تر بود! ساده سازی بازی و تمایل به اکشن بیشتر، باعث شد که تمامی گیمرها مجبور باشند خود را با روند جدید وفق بدهند، و بازی حق انتخابی در این زمینه (حتی در درجه سختی‌های بالا) ارائه نمی‌داد. باوجود اینکه انتظار نمی‌رود یک گیم‌پلی بسیار تاکتیکی و کلاسیک را دوباره شاهد باشیم (به هرحال بازی برای کنسول ها هم عرضه می‌شود!) اما طراحی سیستم مبارزات حداقل باید به گونه‌ای باشد که تمامی سلیقه‌ها را دربر بگیرد؛ اگر فردی دوست داشت گیم‌پلی را به حالت اکشن جلو ببرد کاملا آزاد باشد و دیگری بتواند تمام تمرکز خود را بر مبارزات تاکتیکی و Pause/Resume قرار دهد و توسط بازی محدود نشود.

 

ماموریت‌های فرعی کمتر

یکی از بزرگترین مشکلات Inquisition که در Mass Effect Andromeda نیز مشاهده می‌شد، ماموریت‌های فرعی پیش پاافتاده و MMO مانند بود که صرفا از گیمر می‌خواست چند نفر را به قتل برساند و یک گردنبند را پس بگیرد، یا چند آیتم را پیدا کند تا XP بالاتری کسب کند! هرچند این گونه ماموریت‌ها در تعداد کم، لطمه ی آنچنانی به بازی نمی‌زند؛ اما زمانی که اکثر ماموریت‌های بازی همین روند ساده و حوصله سربر را داشته باشند بازی به یک عذاب الهی مبدل خواهد شد (مخصوصا برای آنهایی که بر تمام کردن تمامی ماموریت‌های یک منطقه قبل از ترک آن اصرار دارند!) اختلاف کیفیت شدید بین ماموریت‌های اصلی و ماموریت‌های فرعی ایرادیست که در دو بازی اخیر Bioware به چشم خورده و باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

محیطهای جهان‌باز غنی‌تر

جهان‌باز شدن RPGهای پرهزینه یک امر اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد، و صحبت کردن درباره‌ی اینکه هیچ نیازی به جهان‌باز بودن بازی جدید نیست و می‌توان یک RPG خطی باکیفیت ساخت وقت تلف کردن است. Inquisition در ایجاد یک دنیای بزرگ و با محیطهای مختلف و متنوع نمره‌ی بسیارخوبی می‌گیرد، با این وجود حس MMO مانند محیطهای بازی را نیز نمی توان نادیده گرفت. مناطقی وسیع و زیبا، اما خسته کننده پس از مجبورشدن گیمر به اکتشاف و جستجو برای انجام ماموریت‌های تکراری. محیطهایی که در آن دشمنان در نقاط خاصی منتظر شما هستند و با هر بار رفت و آمد شما به جای خود بازمی‌گردند! مناطقی که صرفا بزرگ هستند و از نظر محتوا غنی نیستند. Bioware باید این نکته را درنظر بگیرد که عناوین جهان‌باز هرسال در حال بهتر و بهتر شدن هستند و Dragon Age جدید در این زمینه باید حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

شخصیت‌های منفی پیچیده

باوجود اینکه Darkspawnها دشمنان فانتزی سری Dragon Age به شمار می‌آیند، اما شاید یکی از بارزترین نیاز‌های نسخه ی جدید حضور یک آنتاگونیست خاکستری‌ست که با دلایل خاص خود علیه شما فعالیت کند. بهترین مثال برای همچین شخصیت‌هایی از نسخه های قبل، امثال Flemeth، Loghain و Arishok بودند و به نظر می‌رسد Solas (که احتمالا دشمن اصلی ما در نسخه‌ی جدید خواهد بود) نیز پتانسیل بالایی برای خلق یک شخصیت منفی پیچیده داشته باشد. پرداخت بیشتر به شخصیت اصلی و دلایل پیچیده‌تر برای کارهایش یکی از جذابیت‌هاییست که Inquisition از آن بی‌بهره بود و نسخه‌ی جدید باید آن را اصلاح کند. 

New Game Plus

بسیارخب، بیایید با یکدیگر رو راست باشیم. اگر قرار است Dragon Age جدید همان روند اکشن و ساده انگارانه‌ی 2 نسخه‌ی قبل را ارائه دهد و 90 درصد بازی به انجام ماموریت‌های فرعی تکراری و جمع کردن Shardهای بیهوده صرف شود، حداقل قرار دادن یک New Game Plus باعث می‌شود با اشتیاق بیشتری به تجربه‌ی دوباره‌ی بازی، استفاده‌ی مجدد از ابزار و وسایلی که با علاقه‌ی فراوان جمع‌آوری یا کرفت شده‌اند، دستیابی به قدرت‌های بیشتر و مشاهده‌ی تفاوت‌های تصمیم گیری‌های مختلف باشیم. فکر کردن به اینکه برای تجربه‌ی دوباره‌ی بازی، باید تمامی بطری‌ها، موسیقی‌ها و دانه‌های گیاهان را دوباره جمع آوری کرد واقعا دردناک است. New Game Plus چیزی است که می تواند بسیاری را برای تجربه‌ی چند باره‌ی نسخه‌ی جدید ترغیب کند.

اژدهایان بیشتر!

طبیعتا از یک «عصر اژدها» انتظار می‌رود زمان زیادی را به اژدهاها اختصاص دهد و Inquisition بهترین نسخه‌ی این سری از این نظر است. با این وجود، نسخه‌ی قبل تنها نشان داد که بازی از این نظر چقدر می‌تواند پیشرفت کند و ایده‌های فراوانی را برای اژدهایان جدید ایجاد کرد. علاوه بر افزایش تعداد آنها، اژدهایان نسخه‌ی جدید باید کاملا متفاوت از یکدیگر باشند و قدرتهای یکسانی بین آنها مشاهده نشود. همچنین کسب اطلاعات درباره‌ی گذشته‌ی اژدهایان، انواع مختلف آنان و سرشاخ شدن آنها با موجودات دیگر (همانند نبردی که بین اژدهای Storm Coast با یک Troll در Inquisition روی داد) می‌تواند بسیار جذاب باشد. راستی، تابه‌حال به رام کردن یک اژدها و استفاده از او در نبردهای حساس فکر کرده‌اید؟!

ریزه کاری‌های شخصیت‌ها

شاید یکی از نقاط مثبت سری Dragon Age این است که همراهان شما در هر نسخه تغییر می‌کنند و بسیارکم پیش می‌آید که نسخه‌ی جدید یک شخصیت قدیمی را دوباره در بین همراهان شما قرار دهد. با این وجود، عدم اشاره‌ی آنچنانی به سرنوشت بسیاری از شخصیت‌هایی که در نسخه‌های قبل با آنها خو گرفته بودیم ناراحت کننده است. البته انتظار نمی‌رود که همانند حضور Hawke در Inquisition، یک ماموریت کامل به آنها اختصاص یابد، اما اشاره‌ی یک خطی توسط یک شخصیت فرعی، احساس حذف شدن و کنار گذاشته شدن آنها را ایجاد می‌کند. Dragon Age جدید باید به این روند خاتمه دهد و سرنوشت بسیاری از همراهان ما در نسخه‌های قبل را مشخص کند و ترجیحا اکثرشان را مستقیما در بازی جای دهد. یکی دیگر از ویژگهای جالب این سری که در دو نسخه‌ی اخیر بسیار کمرنگ شد، واکنش همراهان به تصمیم‌گیری‌های شماست. انتظار نمی‌رود همانند سری Baldur’s Gate، همراهان به سادگی هرچه تمام تر شما را ترک کنند، اما عکس‌العمل‌های آنها به تصمیم‌گیری‌های مختلف باید بسیار فراتر از اندکی یا مقداری ناراحت ‌شدن یا خوشحال‌ شدن باشد! آنها باید به طور آزادانه با شما بحث کنند و حتی بر طبق نظر خود عمل کنند.

 

رفع محدودیت‌های توانایی‌ها

نابودی Skill Tree های متنوع و مثال زدنی Origins در نسخه‌ی دوم آنچنان تاثیری را بر سری Dragon Age بر جای نهاد که حتی در Inquisition نیز ردپای آن به وضوح مشاهده می‌شد. نسخه‌ی جدید باید توجهی ویژه به این موضوع داشته باشد و برای انتخاب Skill های متنوع برای هر کلاس به گیمر آزادی عمل کامل دهد. همچنین محدودیت های آزار دهنده ی نوار پایین صفحه باید به طور کامل حذف شود. اجبار گیمر به استفاده از تنها 8 توانایی گناه هولناکی بود که مشاهده‌ی دوباره‌ی آن در نسخه ی جدید غیرقابل تحمل است. همچنین می‌توان محدودیت لول آپ را کمتر کرد و به روند کسب Skill های جدید سرعت بخشید. ویژگی‌های خاص هر کلاس و هر نژاد می توانند تنوع بسیار بیشتری به خود بگیرند و جذابیت بالایی را به گیم‌پلی بازی تزریق کنند.

دوستان عزیز به پایان مقاله‌ رسیدیم و امیدوارم مطالعه‌ی آن برای شما مفید واقع شده باشد. در آخر نوبت شماست تا انتظارات خود از نسخه جدید Dragon Age را به اشتراک بگذارید و دیدگاه خود در مورد این مقاله را بگویید ...

نوشته شده در: 15 شهريور 1396
دسته: مقاله، Dragon Age: Origins
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Dragon Age: Origins
  • Dragon Age: Origins
  • Dragon Age: Origins
 

آموزش آنریل انجین 4آموزش آنریل انجین 4

آموزش یونیتی سه بعدیآموزش یونیتی سه بعدی

آموزش یونیتی دو بعدیآموزش یونیتی دو بعدی

آموزش سی شارپ در یونیتیآموزش سی شارپ در یونیتی

آموزش واقعیت مجازی در یونیتیآموزش واقعیت مجازی در یونیتی

آموزش گیم میکر استودیو آموزش گیم میکر استودیو GameMaker
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

مراحل فرعی Inquisition خیلی مسخره بود و فقط باید فید میبستی و سیستم مبارزه هم واقا خسته کننده شده بود!
با تمام انتقاد های نویسنده موافقم.
دراکون ایج اولی مزخرف بود واقعا. پیچیده بود سخت
اما 2 بدک نبود. این اخری اینکوییوزیشن هم روی پلی4 رفتم واقعا حرف نداشت. کاش دراگگون ایج جدید شبیه به همین اخری باشهخ
مزخرف پیچیده سخت! بعد اینکوزیشن حرف نداشت!
لول شما رسما دلت میخواد یه شمشیر بدن دستت با 2 تا دکمه بری کل بازیو دیگه ! لول!
برای همین امثال شماست Bioware میاد افتضاح Casualـی به اسم اینکوزیشن رو ساخته
مشاهده 3 پاسخ دیگر
ممنون بابت ترجمه و مقاله واقعا عالی بود
من به شخصه اگر فقط سیستم مبارزات رو بهتر کنن و اون کوئست های فرعی مسخره ای که اینکوزیشن داشت رو از توش بردارن راضیم !
در مورد توانایی ها و Skill Tree هم اینکوزیشن خیلی بد کار کرده بود Skill Tree ضعیفی داشت که هیچ،ادمو محدود میکرد به استفاده از 8 تا اسکیل فقط که برای من که یه زمانی نوار پایین صفحه ام تو اوریجنز پر اسکیل بود ظلم بود
و سر آخر هم اینکه این سیستم پاور تو اینکوزیشن واقعا پرت و پلا بود یجور مثل این بود که با پول کوئست برات آزاد میشه حالا به جای پول اینجا پاور
این مشکلات حل شن واقعا من راضی ام چون مطمئنم یه چیزی که از همه نظر واقعا شاخ و خفن باشه مثل اوریجنز نمیتونن بسازن !
ممنون بابت مقاله
من خواسته‌ی اصلیم اینه که Origins رو ریمستر کنن بعدم در Bioware رو تخته کنن بره! که خب برآورده نمیشه پس میشه گفت انتظار مبارزات تاکتیکی‌تر و Choice & Consequence بیش‌تر و بهتر دارم که البته طوری که Bioware داره پیش میره بعید میدونم این هم برآورده شه
برو ما به یه Inquisition بهبود یافته با رفع مشکلات هم راضی هستیم نکنه هوس Dragon Age II کردی؟
به شخصه ريمستر اين بازي رو حاظرم ١٠٠ دلار هم خريداري كنم (البته نسخه pc ، نميشه روي كنسول تصور كرد سيستم بازي رو)
مشاهده 3 پاسخ دیگر
dragon age واقعا فوق العادس . با نسخه ی inquisition هم مث نسخه های قبل زندگییی کردم فوق العاده بود اما قبول دارم که ماموریت عای فرعیش پیش پا افتاده بود . بی صبرانه منتظر نسخه ی جدیدم امیدوارم مشکلاتش بر طرف بشه تا بیش از پیش لذت ببریم ازش . ممنون بابت مقاله
healing spell هم دوباره بیارن.این potion ها خیلی رو اعصاب بودن.خیلی ها میگن inquisition راحت بوده ولی به نظرم سختی نامتعادل داشت.تو نسخه های قبلی دمیج جادو هارو کامل حس میکردی .من کلاس rogue رو تو همه ی سری ورمیداشتم تو این نسخم ورداشتم همیشم سعی میکردم قوی ترین سلاحو وردارم یا بسازم ولی حتی دشمنای هم لول هم سخت میمردن.کلا گیم پلی تو این نسخه خیلی رو اعصابم بود.
گیم پلی روگ و واریر تو Inquisition بیشتر شبیه بازیای اکشنه تا نقش آفرینی، من واقعا نتونستم تحمل کنم! شاید میج نزدیک تر باشه به RPGها. کمی.

گفتی healing spell ! نمیدونی چقدر دلم واسه بلاد میج شدن تنگ شده:دی
واقعا دلم هوس یه دراگون اج مشتی کرد
خیلی خوب بود ولی خب انتظارات خود من

اول از همه یک ستینگ جدید، راستش هنوز هم که هنوزه کلا مقولات مربوط به گری واردن و دارک اسپاون این حرف ها جزو خفن ترین تجربیات زندگی گیمی من به حساب میاد و فکر هم نمی کنم با توجه به تیم فعلی بایوور بتونن یک از این قبیل پرداخت هایی که تو اریجینز با اینها انجام دادن تو نسخه های بعدی ببینیم، پس چرا یک ستینگ جدید نه؟ یک بازه زمانی دیگه مثلا
بازی رو 500 سال بیارید جلوتر (مثل جهان فیبل)، این سیکل دنیای الان دراگون ایج بیش از حد تکراریه و راستش فکر هم نمی کنم موقع ساخت رو اینکه 2 تا ادامه گسترده روش قراره ساخته بشه زیاد فکری کرده باشن.

2: اژدها چیز خفنیه :دی عین مور و ملخ نریزیدش تو بازی، نصف ابهت نسخه اول به این خلاصه میشد که ما بیشتر در تعلیق وجود اژدها بودیم تا سر و کله زدن با وجودش.

3:بازنگری اساسی تو سیستم مبارزاتی و دوربین و درخت ارتقا، همه اینها باید از دم تغییر کنن و یک بار هم که شده برای همیشه از اول برای کنسول ساخته بشن تا انقدر پورت شلم شوربا تحویل ملت ندن.

4: سختی بخشی از هویت بازی بود، اینکه صرف علاقه قلبی به یک شخصیت عاملی نبود که تو اون رو بتونی توی تیم خودت قرار بدی، این ها بود که دراگون ایج رو درخشان کرده بود پس لطفا بایوور بازی رو سخت کن برامون :دی
با همش موافقم جز بخش اژدهاش:دی کم پیش میاد یه بازی بتونه به اژدهاها در سطح وسیعی بپردازه، مثلا اسکایریم داشت ولی نه دراون حد متنوع و عمیق. من دوست دارم اژدها رام کنم پرواز کنم باهاش
یادش بخیر origins اولین اژدهایی که میتونستی باهاش مبارزه کنی یادمه تو یه محیط صخره مانندی بود بار اول بعد 4 5 ساعت به این نتیجه رسیدم که فقط باید فرار کرد برای بار دوم بود که بازی رو داشتم میرفتم از همون اول کلاس جادوگر برداشتم یه جادوگر هم که از تو اون محیط کتاب خونه مانند میتونستی همراه خودت کنی... خلاصه با 3تا جادوگر و alistair با لول های زیر خط فقر 10 11 باری کیبورد میخواستم بکوبم تو اون مانیتور قدیمی که داشتم بلاخره اخرین بار بعد 1-2 ساعت با Pause/Resume اژدها رو فریز کردن وقتی کشتمش بهترین حسی بود که یه بازی بهم تو 13 14 سالگی داده بود
(اون زمان زبان و اشناییم با rpg در حد زیر صفر بود)
باس فایت های اوریجینز بیچاره میکرد آدمو! یعنی اینقدر Pause/Resume میکردی که انگشتات از جا درمیومدن. تهشم میمردی
بقيه باس ها رو بازم ميشد با خودكوشي كردن بلاخره رد كرد
ولي اين يكي داستان اين بود ميتونستي فرار كني بعدا كه لولت بالا رفت بياي بتركونيش
ولي اگه ميخواستي همون اوايل بازي بتركونيش بايد كلا سيستم و ايت هارو از اول بازي براي اين باس تنظيم ميكردي !