شاتل‌لند - گیم‌سنتر
فروشگاه گیفت کارت
 
فروشگاه اورجینال کی فروش محصولات MSI
صندلی های گیمینگ dxracer
کارگردان فیلم Metal Gear Solid پاسخ می‌دهد: چرا فیلم‌های اقتباس شده از روی بازی‌ها افتضاح هستند؟

 

آیا فیلم سینمایی Metal Gear Solid نیز به جرگه‌ی آثار سینمایی افتضاحِ اقتباس شده از بازی‌ها تبدیل خواهد شد؟ حقیقتش را بخواهید من شخصا به فیلم Metal Gear Solid امیدوار هستم! زیرا کارگردانی این فیلم به عهده کسی است که آشنایی و تسلط عالی و مثال‌زدنی را بر روی سری بازی Metal Gear Solid و افکار کوجیما دارد! شخصی که مثل ما یک گیمر است و به ساخت فیلم Metal Gear Solid به عنوان یک مسئولیت بزرگ فکر می‌کند نه یک قرارداد تجاری؛ این شخص "جردن وگت رابرتز" نام دارد!

به گزارش پردیس‌گیم، اخیرا اقای رابرتز در مصاحبه‌ با Gamespot از شور و شوق عجیبش برای ساخت فیلم Metal Gear Solid صحبت کرده و گفته که این سری بازی جایگاهی ارزشمند و عمیق را در قلب و ذهن او دارد که باعث می‌شود با تمام وجود خودش را وقف این پروژه کند. آقای رابرتز در ابتدا پیرامون علت شکست خوردن فیلم‌های اقتباس شده از بازی‌ها گفت:

"راستش را بخواهید تصور من این است که فیلمسازانی که می‌خواهند یک بازی را تبدیل به یک اثر سینمایی کنند، می‌نشینند و بازی را تماشا می‌کنند و با خود می‌گویند ایول! این واقعا جذاب و جالب است و نباید تبدیل کردنش به یک فیلم کار سختی باشد! ... اما متاسفانه آن‌ها اصلا درک درستی از اتمسفر و جهان و موضوع آن بازی نداشته‌اند و صرفا ظاهر را دیده‌اند. حقیقت این است که صرفا انتقال عناصر اصلی بازی‌ها به فیلم‌ها تمام ماجرا نیست و اصل کار در این است که ما زبانِ جهان بازی را درک کنیم و بهترین راه را برای انتقال مفهوم آن و دلیل عالی بودنش به اثر سینمایی را بیابیم"


آقای رابرتز سپس به سراغ بحثی جالب رفت و آن هم علت موفق بودن آثار سینمایی اقتباس شده از کمیک‌ها بود. از نظر آقای رابرتز اقتباس‌های صورت گرفته از کمیک‌ها یک جریان رنسانسی موفق را در دهه گذشته پدید آوردند. دلیل موفقیت فیلم‌های سینمایی اقتباس شده از کمیک‌ها را آقای رابرتز اینطور می‌داند:

"بعد از فیلم‌های سوپرمنی که ریچارد دانر ساخت، یک شکاف 30 ساله ایجاد شد که در آن مردم نتوانستند فیلم‌های باکیفیتی را مشاهده کنند که از داستان‌های کمیکی اقتباس شده بود. خیلی رک و پوست کنده بگویم از نظر من دلیل این ضعف و دورانِ تاریک این بود که در آن زمان شرکت‌ها و استدیوها هیچ درکی از این ژانر نداشتند و حتی شناخت درستی را نیز از داستان‌های کمیکی نداشتند و برای خلق آثار اقتباس شده از کمیک‌ها اشخاص نادرستی را برگزیدند. این روند تا دهه قبل ادامه داشت و سرانجام ما شاهد بودیم که شخصی مثل "سم ریمی" روی کار آمد، شخصی که از جوانی عاشق آثار کمیک و اسپایدرمن بود. سپس او با خود گفت که من سینما را می‌شناسم و درک می‌کنم، من دنیای کمیک‌ها را هم می‌شناسم و درک می‌کنم اما برای انتقال آن به سینما باید چیکار کنم و چگونه زبان کمیک را در زبان سینما ترجمه کنم؟ این دقیق کلیدواژه ماجرا است! فیلمسازانی که به دنبال خلق فیلم از روی بازی‌ها رفته‌اند، زبان بازی‌ها را نمی‌شناختند."

اگر به مسیر این آثار دقت کنیم، روند اثار پرفروش ژانری از زمان فیلم‌های Spiderman و X-MEN آغاز شد و به یک جریان پرطرفدار، محبوب و سودآور در این صنعت بدل گشت. رابرتز در ادامه گفت:

"از نظر من فیلمسازان مناسب و درستی برای خلق آثار اقتباس شده از روی بازی‌ها انتخاب نشده‌اند. افرادی که بازی کردن در DNA آن‌ها قرار داشته باشد، کسانی که با بازی‌های ویدئویی رشد کرده باشند و زبان بازی‌ها را درک کنند و با زبان سینما به بازی‌ها نگاه نکنند. 

آیا شما یک بازی را احساس می‌کنید ؟ فرقی ندارد که شما Gears of War یا Call of Duty یا Destiny Zelda یا Metroid و یا هر بازی دیگری را تجربه کنید، مهم این است که هر کدام از این آثار یک زبان و یک احساس مختص به خود را دارند و سوال بسیار مهم در اینجا این است: شما بر مبنا زبانِ سینما، چگونه می‌توانید این احساسات را بازسازی کنید؟"


آقای رابرتز  برای اظهارات خود Shadow Moses در بازی Metal Gear Solid‌ را مثال می‌زند:

"مثلا بیایید Shadow Moses در Metal Gear Solid‌ را تصور کنیم. Shadow Moses دارای محیط‌هایی است که حسِ تنش و استرس را درون شما برمی‌انگیزد و شما مدام به فکر دیده نشدن توسط دشمنان و فرار هستید. اما بخش بزرگی از این حس در قالب طراحی مرحله و شیوه‌ پیشبرد بازی از لحاظ گیم‌پلی شکل گرفته است اما چگونه می‌توان این حس را در قالب یک اثر سینمایی ارائه کرد؟ از نظر من خلق این حس در فیلم، مهم‌ترین گام ممکن است و سپس شما باید به فکر در آوردن شخصیت‌ها و عناصر جهان بازی باشید."

در آخر "جردن وگت رابرتز" گفت که نسبت به آینده کاملا امیدوار است و فکر می‌کند که روزی فرا برسد که مردم با میلی باز به مقایسه دنیای بازی‌ها و فیلم‌های مشترک بروند:

"من می‌خواهم به بخشی از موج مردمی ملحق شوم که اعتقاد دارند این فیلم همان حس بازی‌اش را خواهند داشت. من به آینده امیدوار هستم و فکر می‌کنم مردم دیدگاه منفی خودشان از فیلم‌های اقتباس شده از بازی‌ها را کنار می‌گذارند و به طور مثبتی به مقایسه فیلم‌ها و بازی‌ها می‌پردازند، مقایسه از این جهت که چگونه فیلم‌ها و بازی‌ها از یک جهان دو اثر موفق را خلق کرده‌اند؟"

در آخر دیدگاه شما در مورد این مصاحبه چیست؟ از نظر شما مشکل اصلی شکست فیلم‌های تولید شده از روی بازی‌ها چیست؟ آیا با تئوری‌های آقای رابرتز موافق هستید؟


نوشته شده در: 17 شهريور 1396
دسته: مصاحبه، Metal Gear Solid: The Legacy Collection
 

آموزش آنریل انجین 4آموزش آنریل انجین 4

آموزش یونیتی سه بعدیآموزش یونیتی سه بعدی

آموزش یونیتی دو بعدیآموزش یونیتی دو بعدی

آموزش سی شارپ در یونیتیآموزش سی شارپ در یونیتی

آموزش واقعیت مجازی در یونیتیآموزش واقعیت مجازی در یونیتی

آموزش گیم میکر استودیو آموزش گیم میکر استودیو GameMaker
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

بهترين اقتباسي كه از دنياي گيم ديدم انيمه castlevania بود.نمره 8.1 از imdb و 85 از Rotten Tomatoes هم اينو ثابت ميكنه.چون ساخت اين انيمه بر عهده كسي بود كه خودش گيمره و خودش عاشق castlevania و در كنار اون كارگرداني و تهيه كنندگي تعدادي فيلم هم بر عهده داشته.
حیفه پردیس یک مقاله براش ننویسه ... انیمه فوق العاده ای بود
مشاهده 1 پاسخ دیگر
خب اصلى ترين دليل شكست اين جور فيلم ها از نظر من اينه كه نمى تونن حسى كه كنترل دستته رو بهت القا كنن يعنى وقتى تو دارى بازى مى كنى خودت دارى شخصيت رو كنترل مى منى خودت اهداف رو انتخاب مى كنى
ولى تو فيلم اين لذت از شما گرفته مى شه ، يكى ديگه از دلايلش اينه كه بيشتر اين كارگردان ها اصن بازى رو تجربه نكردند و درك درستى از بازى ندارند خود بازيگر ها هم همينطور

بنظرمن اقاى رابرتز مى تونه فيلم خوبى درست كنه چون اگاهى لازم رو درباره metal gear solid داره
و من مطمئنم اين فيلم موفق ميشه وطلسم شكسته شدن فيلم هاى ضعيف از بازى ها شكسته ميشه
ميگى نه نگاه كن .
#درست_كارگردانى_كنيم
کپی رایت نکردی این یکیو!
افتضاح کلمه مناسبی برای توصیف این اثر ها نیست، بنظر من "متفاوت" بهتر هست چون این فیلم ها نتوانستند احساس بازی اصلی انتقال بدهند اما به عنوان یک فیلم عملکرد خوبی داشتند.

به شخصه از Warcraft و Assassin's Creed بسیار لذت بردم.
با احترام به نظرت ، به نظر من جفتشون حتی از دید سینمایی هم فیلم های افتضاحی بودن. بازخوردهای مردمی و دیدگاه منتقدها هم به طور کلی همینطور بود و در کل اثار ناموفقی بودن
همه اینا درست ولی فعلا ببینیم خودت چیکار میکنی بعد
سپاس بابت ترجمه سینای عزیز

تک تک جملات این مصاحبه اموزنده و مفیده ... قبلا هم خدمت دوستان گفتم که به فیلم متال گیر خیلی امید دارم چون کارگردان با شعوری داره و هر چقدر که بیشتر از ایشون خبر و مصاحبه میخونم بیشتر به این اعتقادم پایبند میشم که باید منتظر شکسته شدن طلسم فیلم های ضعیف اقتباس شده از بازیها باشیم ...