فروشگاه گیفت کارت
 
خرید گیفت کارت مای گیفت ارزان ترین گیفت کارت ها
هیولا پلتفرم آنلاین عرضه بازی خرید گیفت کارت
مدیر فنی Fallout: New Vegas :Obsidian بخاطر کنسول‌ها محدود شد؛ اگر تنها برای PC ساخته می‌شد بازیکنان عنوان دیگری را تجربه می‌کردند

مدیر فنی Fallout: New Vegas :Obsidian بخاطر کنسول‌ها محدود شد؛ اگر تنها برای PC ساخته می‌شد بازیکنان عنوان دیگری را تجربه می‌کردند

شکی نیست که مرزهای عناوین چند پلتفرمه را سخت افزار کنسول‌ها تعیین می‌کنند، محدودیتی که در پلتفرم PC بواسطه سخت افزارهای پیشرفته وجود ندارد و به این ترتیب سازنده‌ها در ساخت عناوین خود می‌توانند در هر بخش تا جای ممکن جلو بروند. سری Crysis مثال مناسبی است برای توضیح اینکه کنسول‌های گیمینگ تا چه حد می‌توانند در محدودیت یک بازی نقش داشته باشند و Fallout: New Vegas نیز یکی از عناوینی است که قربانی این محدودیت شده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DSOGaming، مدیر فنی استودیو بازی‌سازی Obsidian آقای اسکات اورتس به‌تازگی در مصاحبه با وبسایت PCGamesN اعلام کرده است که Fallout: New Vegas اگر بعنوان یک انحصاری PC ساخته می‌شد بسیار متفاوت از چیزی بود که ساخته شد. بازی درگیر مشکلات تکنیکی نمی‌شد و برای رفع آنها و اجرای قابل قبول بر روی کنسول‌ها در نهایت قابلیت‌های آن نیز محدود نمی‌شدند.

اظهارات اسکات اورتس در این رابطه: "بازی اگر بعنوان یک انحصاری برای PC ساخته می‌شد بسیار متفاوت بود. در ابتدای ساخت ایده‌های بسیاری برای آن داشتیم. مانند "مکانی برای ذخیره آب، مکانی برای کشاورزی، مکانی برای تشکیل یک دولت" و موارد دیگر. برای همه اینها برنامه‌ریزی کرده بودیم، هیچکدام در موارد فرعی و اختیاری خلاصه نمی‌شدند و بسیار مهم بودند."

برخی از این قابلیت‌ها در عنوان نهایی پیاده‌سازی شدند اما اورتس در این مورد چنین می‌گوید: "می‌توانستیم با این امکانات خیلی فراتر رویم. مجبور شدیم آنها را ساده کنیم و امکاناتی داشتیم که موتور بازی ممکن بود در پیاده‌سازی آنها دچار مشکل شود." ظاهرا مشکلات تکنیکی نسخه کنسولی در نهایت برای سازندگان دردسر ایجاد کرده است: "باید مشکلات تکنیکی را کاهش می‌دادیم. بنابراین برخی از امکانات را حذف محدود کردیم با این حال به نظر من عملکرد فنی بازی اهمیت ویژه‌ای داشت و مهم بود که ما این مشکل را برطرف کنیم."

بر خلاف تصور برخی، محدودیت منابع سخت‌افزاری علاوه بر گرافیک و مقیاس بازی می‌تواند عناصر اصلی بازی از جمله در بخش گیم‌پلی را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث محدودیت شود.

البته ساده کردن گیم‌پلی همیشه هم راهکار سازندگان در قبال این مشکل نبوده است. برای مثال بر روی کنسول‌ها عنوان Dark Souls را داریم که مثال خوبی برای یک اکشن نقش‌آفرینی حرفه‌ای است. Cuphead نیز مثال دیگر برای یک بازی به شدت سخت است که بر روی چند پلتفرم عرضه شده است.

به نظر شما ساده‌سازی گیم‌پلی بازی راهکار خوبی برای سبک کردن و اجرای بهینه آن بر روی سخت‌افزارهای محدود است؟ نظر شما در مورد این محدودیت چیست؟

نوشته شده در: 12 مهر 1396
دسته: مطلب متفرقه
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Fallout: New Vegas
  • Fallout: New Vegas
  • دانلود موسیقی متن بازی Fallout: New Vegas (همراه با موسیقی های رادیو)
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه، باید وارد شوید!
 

این کنسول ها جلو پیشرفت صنعت گیم رو گرفته، وقتشه دیگه از صحنه روزگار محو بشن
خوشم میاد که توی پست هایی که به نفع PC هستش همه کامنت ها علیه کنسولاست، توی پست هایی که به نفع کنسوله همه دارن علیه PC جبهه میگیرن
(البته انصافا سازنده ها جدیدا زیاد قید بهینه کردن PC رو به خاطر کنسول زدن... کنسول ها واقعا بی تقصیر نیستن توی راحتی PC باز ها)
Toxic af
شما که اینقدر ادعا دارید یکم هم فکر کنید اصن همین کنسول که گیم رو خراب کرده نبوده
ما باید همون سیصد دلار رو میدادم یه کامپیوتر چرت ببندیم بلکه بازی هامون رو ۹۰۰p رو کمترین گرافیک اجرا بشه که برای اونموقع میشی بالاترین گرافیک
دیگه حالا ببینید کی متعصبه
مطمئنا کسی که یه مقدار خیلی کمی از دنیای سخت افزار و نرم افزار و به خصوص بازیسازی اطلاعات داشته باشه میفهمه کنسول ها سرعت پیشرفت بازیهای ویدیویی رو کندتر میکنن و این کاملا بدیهی و واضحه خیلی باید متعصب و جاهل باشی که نتونی این واقعیت رو قبول کنی اما موضوع فقط این نیست ، هر کسی حاضر نیست پول زیادی بابت یک دستگاه گیمینگ بده و کامپیوترهای گیمینگ نسبتا قدرتمند هم حداقل 500-600 دلار هزینه دارن بنابراین خیل عظیمی از بازیبازها روی پلتفرم های ضعیف تر متمرکز میشن و یک بازیساز برای بدست آوردن حداکثر فروش و خروجی مجبوره بیس و اساس توسعه و طراحی انجین و بازیش رو بر پایه ی پلتفرم های ضعیف تر متمرکز کنه.
البته اگه بازیساز به اندازه ی کافی روی نسخه ی پی سی وقت بذاره و هزینه کنه میتونه فاصله ی خیلی زیادی با کنسول ها ایجاد کنه اما نه وقت این کار رو دارن اکثر سازنده ها نه براشون میصرفه بنابراین یه بخشی از گروه گیمرها فدا میشن.
اما خب باز هم این همه ی ماجرا نیست یه پی سی گیمر با یه سیستم میان رده هم میتونه با نهایت کیفیت فریم ریت بالاتری نسبت به کنسول ها دریافت کنه که این اصلا قابل چشم پوشی نیست.
با این حال به نظرم بهترین نسخه fallout بود.
گلین اوینیامی دی اتاق ایریدی
خب اگه کنسول محدودت میکنه بازیتو رو کنسول نده
مجبورن برای فروش بیشتر.
darkness1
خب گله نکنه
همین دوتا کنسول اینقدر بازی داره که گیر این یکی نیستن
مشاهده 1 پاسخ دیگر
البته به نظر میرسه به خاطر اختلاف قدرت PC و کنسول این بحثو مطرح کرده، ولی کنسولیزه شدن بازیهای RPG در سالهای اخیر(صرفا هم نه به دلیل محدودیتهای پردازشی در کنسولها) یه چیز خیلی واضح و آشکاره.
طرف بلد نیست بازی بسازه داره اورد میاد؟!
اوبسیدیون بلد نیست بازی بسازه؟
مقایسه TLOU و GOW با Fallout؟
انصافا قبل این سخنان گهربار و فکتا و مقایسه هاتون یکم فکر کنید.
یه حرف هایی این فن ها می زنن آدم دل پیچه می گیره
بردادر من شما هنوز مفهوم کلمرو نمیدونین من در مورد انحصاری بودن نبودن سبک بازی حرف نزدم اگه حرف زدم که بیام مثلا need for speed با god of war مقایسه کنم در مورد سبک بیا بگو من کلا اینترنتمو جم میکنم شما اول فکر کن بعد تایپ کن مثل این میمونه شما بیایی need for speed با گرافیک سونی 1 بزنی بعد بیایی بگی کنسول محدودم کرده ولی بازی هایی مثل گرانتریسمو و فورزا تو همون کنسول امده خیلی خنده داره دیگ فکر کن خودت درک میکنی
مشاهده 9 پاسخ دیگر
به نظرم من وجود کنسول ها مانع پیشرفت سریع صنعت گیم شده
بازیسازها مجبور شدن نسخه ی pc رو به خاطر کنسول ها فراتر از حد نبرن تا تفاوت ایجاد نشه
وگرنه اگه انحصاری برای pc باشه بازی ساز هر کاری دوست داره میتونه با بازیش بکنه
به عبارتی کنسول مورد نظر نمیکشه pc قربانی میشه
مطمئنم که بازی هایی مثل ویچر هم قربانی این مسئله شدن
بیخیال حاجی طرف بلد نیست بازی بسازه داره اورد میاد که بازیش خوب در بیاد شما خدای جنک دریاب یا the last of us کنسول ps3 خیلیا دیگه هستن که fallout نمیتونه درکشون کنه به جز عده ی که فن بازی هستن بازی رو انجام میدن مگر نه برای بقیه اهمیتی نداره شما خدای جنگ cod دریاب با اینکه خیلی ها فنش نیستن ولی بازیرو میخرن تا بازی کنن
صحبت هاتون خیلی مضحکه شما دارین انحصاری هایی رو میگی که فقط بر روی یک پلتفروم تمرکز داره اما اگه همین ناتی داگ بخواد بازی هاش رو بر روی هر سه پلتفرم بده باید خیلی هزینه کنه و از همه مهمتر باید خیلی زمان بگذاره حتی راکستار هم اینگونس که خیلی زمان میزاره تازه اون هم بر روی 2 پلتفرم نسخه pc رو هم احتمالا میزاره برای بعد اونم چی راکستار به اون عظیمی
بحث بلدی نیست بحث زمان و هزینه انه به اون اسونی نیست که شما بگی بابا طرف بلد نیست
مشاهده 17 پاسخ دیگر