شاتل‌لند - گیم‌سنتر
فروشگاه گیفت کارت
 
فروشگاه اورجینال کی فروش محصولات MSI
صندلی های گیمینگ dxracer فروش کنسول‌‌های بازی و لوازم جانبی
گزارش: بازی‌های مبتنی بر سرویس ارزش صنعت بازی را 3 برابر کرده‌اند

گزارش: بازی‌های مبتنی بر سرویس ارزش صنعت بازی را 3 برابر کرده‌اند

بازی‌های مبتنی بر سرویس عناوینی هستند که بازیکنان به لطف عرضه افزونه‌ها و DLCهای مختلف مدت زمان بسیار بیشتری به تجربه آنان می‌پردازند.

بازی‌هایی نظیر Rainbow Six Siege، Destiny 2، Battlefield 1 و دیگر بازی‌های همانند آن‌ها هر هفته به لطف عرضه آپدیت‌ها و محتوای جدید رشد کرده و تکامل می‌یابند. براساس گزارش شرکت کسب درآمد Digital River، این اتفاق منفعت‌های بسیاری برای ناشران داشته است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247 این شرکت در گزارشی با عنوان "از قلمرو پادشاهی خود دفاع کنید: آنچه ناشران بازی‌ها باید درباره کسب درآمد و کلاه‌برداری بدانند"، اشاره کرده که بازی‌های رایگان (free to play) که مسلما پیشگام این روند هستند، تنها دلیل نتایج این تحقیقات نیستند. در این گزارش آمده است:

"در سال 2016، یک چهارم تمامی سود و درآمدِ دیجیتالی بازی‌ها برروی PC از طریق محتویات اضافه بازی‌‌ها به دست آمده است." این گزارش به DLC‌ها و Season Pass بازی‌ها نیز اشاره می‌کند.

روی دیگر این قضیه این است که مصرف‌کنندگان نیز کمتر حاضرند برای تجربه یک بازی 60 دلار هزینه کنند؛ در عوض ترجیح می‌دهند عناوینی را که به صورت مداوم محتوای جدیدی دریافت می‌کنند را انتخاب کنند. "ناشران به دنبال این هستند که به این نیاز و انتظار بازیکنان پاسخ دهند؛ در نتیجه چیزی به عنوان بازی‌های مبتنی بر سرویس به وجود آمده است. که یعنی عرضه بازی‌های کمتر و در عوض درگیرکردن و سرگرم‌کردن بازیکنان برای مدتی طولانی‌تر با عرضه آپدیت‌ها و محتوای منظم و پشت‌سرهم! "


مطمئنا تاکنون چنین رویکردی را از ناشران بزرگ این صنعت دیده‌ایم و در ادامه نیز شاهد آن خواهیم بود. Ubisoft نیز چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد بازی‌های جدید کمتری عرضه کرده و به جای آن محتوای جدیدتر و بیشتری برای بازی‌های موجود خود منتشر کند.

با اینکه ناشران کم‌تر و کم‌تر برروی قیمت 60 دلاری بازی‌ها حساب باز می‌کنند، این گزارش ادعا دارد که انتظار می‌رود سود و درآمد به دست آمده به ازایِ هر کاربر دو برابر سریع‌تر از بقیه بازار رشد کند. هم‌اکنون به نظر می‌رسد که بازیکنان کم‌تری حاضر می‌شوند 60 دلار برای تهیه بازی پرداخت کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده از مخاطبان آمریکایی، بازیکنان PC به طور میانگین 21 روز قبل از خرید یک بازی صبر می‌کنند؛ به امید اینکه قیمت آن کاهش یابد. و این سبب ایجاد فرصت برای ناشرانی که توانایی عرضه محتوای‌شان با قیمتی کم‌تر از 60 دلار را دارند، می شود. چرا که سلیقه و طبع بازیکنان در حال عوض شدن است.

نظر شما درباره این رویکرد تقریبا جدید صنعت بازی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته شده در: 20 مهر 1396
دسته: مطلب متفرقه
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • PS3 Games on PC
  • The 25th Ward: The Silver Case
  • Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds - Environment Trailer
 

آموزش آنریل انجین 4آموزش آنریل انجین 4

آموزش یونیتی سه بعدیآموزش یونیتی سه بعدی

آموزش یونیتی دو بعدیآموزش یونیتی دو بعدی

آموزش سی شارپ در یونیتیآموزش سی شارپ در یونیتی

آموزش واقعیت مجازی در یونیتیآموزش واقعیت مجازی در یونیتی

آموزش گیم میکر استودیو آموزش گیم میکر استودیو GameMaker
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

این روش یه مشکل همیشگی رو داره و که همه هم میدونن
اگه قرار باشه بازی اصلی رو ناقص و با قیمت کمتر تحویل بدن و بعد بخوان بقیشو با DLC و SP و آپدیت اضافه کنن اصلا روش جالبی نیست، اینجوری جمع بزنی قیمت نهایی بازی بیشتر میشه و سازنده ها سود میبرن ولی سر گیمرا کلاه میره
ولی اگه مثل بازیایی که مثال زده شد، بازی کاملی ارائه بشه و بعد محتوای اضافی براش منتشر بشه رویکرد خوبیه
میتونن یک بازی کامل عرضه کنن و برای اون محتوای اضافه عرضه کنن ، ولی خیلیا بعد از تموم کردن بازی کامل دیگه سراغ محتوای اضافه نمیرن . اینا رو هم باید در نظر گرفت .