فروشگاه گیفت کارت
 
خرید گیفت کارت
شرکت EA استودیوی سازنده‌ی Dead Space را تعطیل کرد و آینده‌ی امی هنیگ با EA در هاله‌ای از ابهام قرار دارد
نویسنده:
صفحه شخصی من وبلاگ من - یک گیمر شهریوری که عاشق فیفا و فوتباله! ...
User_image

 

شب گذشته ساعاتی پرحاشیه برای شرکت Electronic Arts رقم خورد، زیرا آن‌ها با انتشار اطلاعیه‌ای جنجالی اعلام کردند که استودیوی Visceral Games تعطیل شده است. استودیو Visceral Games یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین استودیوهای شرکت EA محسوب می‌شود که در سال 1998 تاسیس شد و آن‌ها طی این سال‌ها بیش از 20 بازی را روانه بازار کردند. طی دهه‌ی قبل نیز بواسطه خلق بازی Dead Space این استودیو به شهرت فراوانی دست یافت. Visceral Games قرار بود که یک بازی داستانی بر مبنای جهان Starwars را به رهبری کارگردان سابق سری Uncharted یعنی خانم "امی هنیگ" خلق کند اما با تعطیلی این استودیو، پروژه Star wars نیز به یک استودیوی دیگر سپرده شده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot، آقای "پاتریک سودرلند" مدیر اجرایی استودیوهای شرکت EA در رابطه با تعطیلی Visceral گفت:

"استودیوی ما در حال ساخت یک پروژه‌‌ی اکشن و ماجراجویی بر مبنای جهان Star Wars بود. در حالت فعلی این بازی یک عنوان ماجراجویی بر مبنای روایت خطی محسوب می‌شد و طی مسیر توسعه‌ی بازی ما ایده‌های مختلفی را از طریق گیمرها تست کردیم و بازخوردهای آن‌ها از اینکه بازی باید چطور باشد را دریافت کردیم. این کاملا واضح بود که ما برای ارائه‌ی تجربه‌ای که بتواند مدت زمان زیادی گیمرها را درگیر خودش کند نیاز داشتیم تا محور طراحی بازی را اصلاح کنیم."

خوشبختانه بازی Star wars کنسل نشده است و شرکت EA وظیفه‌ی ساخت آنرا به یکی دیگر از استودیوهای خودش یعنی EA Vancouver سپرده است. سودرلند در مورد مسیر جدیدِ بازی گفت:

"این تغییر باعث می‌شود تا جلوه‌های بصری خیره‌کننده و اصالت جهانِ Star wars حفظ شده و تمرکزی ویژه برای روایت داستانی غنی داشته باشیم. نکته‌ی حائز اهمیت این است که این تغییر موجب خواهد شد تا بتوانیم تجربه‌ای گسترده‌تر که زمینه‌ساز جذب طیف وسیع‌تری از بازیکنان می‌شود را ارائه دهیم. همچنین از طریق پتانسیل موتور گرافیکی Frostbite و بازطراحی عناصر مرکزی و پایه‌ای بازی، ما قادر خواهیم بود تا ماجراجویی بزرگ‌تر و عمیق‌تری را ارائه دهیم"


خوشبختانه سودرلند تایید کرده است که بسته شدن استودیوی Visceral منجر به برکناری تمامی اعضای استودیو نشده است و بسیاری از آن‌ها هم‌اکنون به سایر تیم‌ها و استودیوهای جهانی شرکت EA منتقل شده‌اند تا در سمت‌های جدیدی به فعالیت بپردازند. آقای سودرلند همچنین اعلام کرد که با توجه به این تغییرات، بازی دیگر طبق برنامه‌ی قبلی یعنی در سال مالی 2019 (بین اپریل 2018 تا مارچ 2019) منتشر نمی‌شود و آن‌ها تاریخ انتشار جدیدی را برای بازی در نظر گرفته‌اند که در آینده اعلام خواهد شد.

خانم امی هنیگ دیگر در این پروژه دخالتی ندارد

به نظر می‌رسد که مسیر پروژه‌ی Star wars به طور کامل تغییر خواهد کرد زیرا خانم "امی هنیگ‌" که همگان او را به واسطه‌ی کارگردانی سری بازی Uncharted می‌شناسند، دیگر در پروژه‌ی Star wars دخالتی نخواهد داشت. البته به نظر می‌رسد که امی هنیگ از EA جدا نشده است و سایت Gamespot به نقل از سخنگوی EA گفته است که آن‌ها در حال مذاکره با هنیگ برای آینده هستند.

در انتها دیدگاه شما در مورد این خبر چیست؟ از نظر شما با توجه به این تغییرات و کلیدواژه‌ای که در صحبت‌های آقای سودرلند وجود داشت، (برای ارائه‌ی تجربه‌ای که بتواند مدت زمان زیادی گیمرها را درگیر خودش کند) می‌توان این احتمال را داد که سبک و نحوه‌ی ارائه‌ی بازی Star wars تغییر کند و به جای حالتی خطی بصورت وسیع‌تر و احتمالا بر مبنا عناصر آنلاین ارائه شود؟

نوشته شده در: 26 مهر 1396
دسته: مطلب متفرقه
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Dead Space 2
  • Dead Space 2
  • Dead Space 2
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

بدترین خبر فصل

ای بابا حد اقل با یه دی ال سی تموم میکردن داستانو . تو دی ال سی اخر که به زمین رسیدن مهم ترین قسمت داستان . خیلییییی منتظر نسخه 4 بودم . حداقل یه انیمیشن بسازن داستان به طور منطقی تموم شه ببینیم چی میشه
امی هنیگ تو این چند سال این وسط نابود شد....
اون از انچارتد 4 که چون چند نفر دیگه "خدا" رو ساختن(The Last Of Us) ازش گرفته شد اینم از پروژه Star wars که Visceral تعطیل شد....
ولی خب چه اهمیتی داره واقعا؟اصلا مهم نیست اینجور بازیا
مهم این هست که EA بره یه بازی خوب بسازه نه چرت و پرتی مثل نسخه چهارم dead space یا نسخه جدید مدال افتخار یا Black
EA باید بره یه بازیه خوب بسازه که بتونه یه کپی باشه از بقیه بازیای مولتی پلیر(با تم همیشگی Open World) و توش microtransactions داشته باشه...
مگه نه؟..........مگه نه؟!!!!!!
نسخه اخرش افتضاح بود.کلا اکشن بود

SMB2VF کاربر ماندگار 8 امتیاز 26 مهر 96، 18:07

قشنگ حرفاش داره داد میزنه که دیدیم بازی GaaS نیست و نمی‌تونیم توش لوت‌باکس بفروشیم واسه همینم میخوایم بکوبیمش از اول بسازیم و یه دستنی کلون دیگه تحویل ملت بدیم.
عملا تنها استودیوهای مطرح EA دایس و EA Sports هستن، Criterion که از بین رفته، بایوور که وضعش نگران کننده ست، گوست گیمز هنوز عیارش مشخص نشده، Popcap که به جای بازیهای خلاقانه ش داره شوتر میسازه، و اینم از ویسکرال که به فنا رفت. جا داره یادی بکنیم از مرحوم بلک باکس...

خاک بر سر EA.
و فضای مرده دیگر هیچ وقت زنده نخواهد شد...
EA باید بره گمشه. از شیطان بزرگ هم بدتره
و یک فرانچایز داستان محور دیگه از صفحه گیم محو شد

قسمت چهارمش رو دیگه به خوابم نمیبینم!
با اینکه از EA همیشه خوشم میومده ولی استاد گند زدن به خاطرات هست...................
الان چند ساله که منتظر نسخه ی جدید مدال افتخار و dead space هستم ولی انگار قصد ساخت نداره.............
به یکی از بهترین بازی های زندگیم( mass effect) با دادن بازی به یه استودیو ی بی تجربه هم گند زد.............
لعنت به EA یا به قول گیلمرو دل تورو که میگفت فاک کونامی منم میگم فاک EA.
مطمئن بودم تا وقتی امی هنینگ پشت این بازی با یک شاهکار طرفم یا طرفیم ولی حالا با نبود ایشون و این ضربه (به ویژه روحی) که به تیم سازنده وارد شده و عوض شدن تیم مطمئنم در بهترین حالت با یک بازی متوسط طرفیم.البته از نظر من یا ساخته نمیشه یا افتضاح میشه.یک چیزی مثل اندورمدا یا سری اخیر مدال افتخار که اصلا به پای نسخه های اصلیش نمی رسید.
از EA تا به امروز بدم نمی امد چون ناشر خیلی از بازیهای محبوبم بود از دد اسپیس بگیر تا کریسیس دوست داشتنی.ولی حالا با بستن این شرکت محبوب دیگه به معنای واقعی حال بهم خورد ازش.قبلا هم با کنار گذاشتن پیاپی شرکتهای سازنده نید فور اسپید گند زد به این سری و غیره که نمیشه همش را گفت.
Dead Space 2 تقریبا 4 میلیون نسخه فروخته که میشه تقریبا 240 میلیون دلار.یعنی خوب نبود.از یک بازی توی این سبک چه انتظاری دارن.
اگه EA همین روال را پیش بگیره بنظرم (که کمی بیش شبیه کار کپکام در چندین سال پیش) میشه اکتیویژن 2 و سالانه کارش میشه انتشار فیفا و یا بتل.در پایان بازم میگم فاک EA.فاک کونامی و فاک کپکام(البته در حال حاضر نمیگم).
نظر شخصی بود.امیدوارم کسی از این نظر ناراحت نشه.به هر حال هر گیمری نظری داره.
"Dead Space 2 تقریبا 4 میلیون نسخه فروخته که میشه تقریبا 240 میلیون دلار."
4 میلیون فروش روز اول نبوده!
و هر شرکتی از یه بازی 60 دلاری همه اش سود نیست واسش!
خیلی از فروش بازی تو تخفیفات و فروش های دیگه بوده!
240 میلیون دلار سود نداشته

60 میلیون دلار گذاشته تا فروش زیادی داشته باشه نه اینکه بیاد فقط 4 میلیون بفروشه...

4 میلیون نسخه فروش واسه یه استدیو مستقل عالیه ولی برای سرمایه گذاران EA نه....

کرایسس هم نمیدونم چه ربطی به EA داشت...خود کراتیک نابودش کرد و سال 2013 به جای تمرکز روی یه بازی روی 3 بازی کار کرد و دیگه ادامه نداد همکاریشو با EA...
کپکام بدبخت چه گناهی کرده
RE7 که خیلی خوب بود.اگه یه بازی ضعیف مثل RE5و RE 6 میساخت خوب بود؟ریمستر های خوبیم میده + MH جدیدم که خوب به نظر میاد
EA حق داره دیگه این میزان فروش جالب نی + شما از کجا میدونی شاید بازی ضعیفی بوده که کنسلش کردن
مشاهده 5 پاسخ دیگر