فروشگاه گیفت کارت
 
خرید گیفت کارت
Microsoft: بازی‌های تکنفره و داستانی نابود نشده‌اند اما ساخت آن‌ها از لحاظ اقتصادی پیچیده است
نویسنده:
صفحه شخصی من وبلاگ من - یک گیمر شهریوری که عاشق فیفا و فوتباله! ...
User_image

Microsoft: بازی‌های تکنفره و داستانی نابود نشده‌اند اما ساخت آن‌ها از لحاظ اقتصادی پیچیده است

طی سال‌های اخیر بازی‌های تکنفره که بر روی روایت داستانی منسجم و متمرکز تاکید دارند، کمرنگ‌تر از گذشته شده‌اند. این قبیل از بازی‌ها معمولا بودجه زیادی را برای ساخت خود نیاز دارند اما بدلیل کوتاه بودن تجربه‌شان بسیاری از گیمرها به سمت خرید 60 دلاری آن‌ها نمی‌روند و این دسته از مردم بازی‌های آنلاین محور که مدت بیشتری برای آن‌ها محتوا خواهد داشت را ترجیح می‌دهند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameSpot، اخیرا مدیرکل استودیوهای Xbox، خانم "شنون لوفتیس" طی پرسش و پاسخی به سوالات طرح شده از طرف کاربران GameSpot در مورد بازی‌های تکنفره و سیاست Microsoft در قبال این عناوین پاسخ داده است.

خانم لوفتیس در مورد جریان بازی‌های تکنفره‌ی داستانی گفت:

"توسعه‌ی بازی به طور کلی در مورد دو چیز است، اول در مورد ارائه‌ی یک تجربه‌ی موفق و دوم در مورد بیان و روایت داستانی جدید. داستان‌سرایی همواره یکی از ارکان مهم در ساخت بازی‌ها بوده است و ما طی سال‌های اخیر نیز بازی‌های داستانی و تکنفره‌ی شاخصی نظیر Fallout 4 و Horizon: Zero Dawn و البته بازی انحصاری ما یعنی Ori را شاهد بودیم."

سپس بحث به سمت آینده‌ی عناوین تکنفره رفت. آیا بازی‌های تکنفره و داستانی منقرض خواهند شد؟ لوفتیس در این رابطه گفت:

"من فکر نمی‌کنم که بازی‌های تکنفره و داستان‌محور به طور کامل از بین بروند. از دید من خلق یک بازی تکنفره‌ی داستان‌محور و چند ساعته از لحاظ اقتصادی پیچیدگی‌های زیادی دارد. گیمرها چنین بازی‌هایی را با کیفیت بالا و البته مشخصات گرافیکی مطلوبی می‌خواهند و ساخت این بازی‌ها بودجه‌ی زیادی را می‌طلبد.


با این وجود ما تلاش می‌کنیم از این عناوین حمایت کنیم. مثلا سرویس‌هایی نظیر Xbox Game Pass که ما خلق کرده‌ایم، بازی‌های داستانی بسیار زیادی را تنها با یک اشتراک 10 دلاری مقابل مخاطب قرار می‌دهند و این فرصت خوبی برای حمایت و کمک کردن به این بازی‌ها است."

لوفتیس افزود:

"بازی‌های تکنفره برای همیشه بخشی از این صنعت باقی خواهند ماند اما شاید تعداد آن‌ها در آینده کمتر شود. من ایده‌ای را دوست دارم که یک جامعه‌ی آنلاین بزرگ برای متصل کردن گیمرهای چنین بازی‌هایی ایجاد شود و این می‌تواند تبدیل به فرصتی طلایی برای افزایش مخاطبانِ این بازی‌ها شود."

طی روزهای اخیر بدلیل بسته شدن استودیوی Visceral Games که مشغول ساخت یک بازی داستان‌محور و "احتمالا" تکنفره بر مبنای جهان Star Wars بود، بار دیگر بحث‌های مربوط به عدم حمایت ناشرهای بزرگ از بازی‌های داستانی داغ شده است. اما دیدگاه شما در این رابطه چیست؟ از نظر شما چه راهی برای حفظ و البته تقویت جریان بازی‌های تکنفره و داستان‌محور وجود دارد؟

نوشته شده در: 3 آبان 1396
دسته: مطلب متفرقه
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Dead Space 2
  • Dead Space 2
  • Dead Space 2
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

@War Has Changed : ببخشید که اشتباه ۱ کامنت مجزا گذاشتم و در پاسخ ننوشتم !!
به نظر من این ۱ موج زود گذره ! من خودم هم آنلاین بازی کردم ، همشون بعد از ۱ مدتی تکراری میشن ! واقعا چه فرقی بین آنلاین battlefiel 1 با call of duty ww2 وجود داره ؟! یا آنلاین battlefield 4 و call of dury advance warfare؟! همشون ۱ جورایی زود گذر هستن ! الان فقط ۱ جورایی چون نسبتأ جدید هستن داره بیشتر بهشون توجه میشه و مشتری جذب میکنه ! مثل کینکت و ps move و ps VR ! همشون ۱ موج زودگذر هستن! آخرش چیزی که به یاد میمونه همون داستان بازی و حالت تکنفره داستانی هستش!
یادم رفت در تایید حرفام بگم که همین الان بازی Destiny 2 فروش کمتری نصبت Destiny داشته ! و اینکه بازی تماما آنلاین Lawbreaker کاملا شکست خورده! یا بازی Halo 5 که تمرکز بیشترش روی آنلاین بود تا قسمت داستانی آفلاین تکنفره از قسمتهای قبلی فروش کمتری داشت !!چون بازی های آنلاین به مرور زمان همشون مثل هم میشن طوری که دیگه دلیلی برای خریدشون نمیمونه!
زود گذر
هنوز که هنوزه مولتی کالاف ۴ ، halo reach, battlefield 4 شلوغ هست بعد میگی زود گذر
واقعاً تو هیچ فرقی بین battlefield 1 و cod ww2 نمیبینی؟؟
من خودم فقط ۲۰۰ ساعت rainbow six siege بازی کردم ، تا دو سال پیش داشتم کالاف ۴ بازی میکردم ، بیشتر از ۴۰۰ ساعت بازی کردم ، شما یه بازی بگو که افلاین باشه و ۴۰۰ ساعت بازی کرده باشی !!! شما سلیقت نمیخوره دلیل نمیشه که همه خسته بشن!!!!!!
مشاهده 3 پاسخ دیگر
یک ثانیه از god of war رو با ده ساعت بازی آنلاین عوض نمیکنم :) بعضیا آنچنان دنبال عدد و ساعت گیم پلی هستن ک دنبال ارزش خود بازی نيستن :) اونقدر سرگرمي براشون مهم شده ک ارزش بازی براشون مهم نيست ! اوکی سرگرم بشین برای خودتون ولی قبلش باید امضا کنين که گيم هنر هشتم نيست !
و البته به کسایی ک کلش بازی میکنن هم نباید گیر بدين چون اونام دارن "سرگرم" ميشن و سرگرمیو تايم نا محدود گیم پلی مثل اینکه ارزشش از کیفیت خود بازي بیشتر شده تو نسل 8
برخی از دوستان عزیز از بازیهایی نظیر انچارتد و The last of us و فروش خوبی که داشتن صحبت میکنن و با این مدرک صحبت های خانم لوفیس را نقض میکنن. امامنظور ایشون از بازیهای داستانی ، عناوین تکنفره و افلاین هست. مثل Dead space یا Heavy Rain یا Infamous ..... بازیهایی مثل انچارتد بخش انلاین هم دارن.

از این موضوع که بگذریم من قبلا در اینجور خبرها مدام مخالفت میکردم اما بعد از ماجرای Visceral و دیدن فروش Dead space 2 میفهمم که ما گیمرها فقط اهل شعار دادن هستیم و خود ما هم موقع خرید بازیهایی که بخش انلاین دارن (و بالطبع محتوای بیشتر) ترجیح میدیم...
بهترین کامنت این صفحه !
یک چیز دیگه هم هست اونم اینکه مطمئنم خیلی از افراد که پول زیادی در سال برای گیم
خرج نمی کنن بازی را میخرن که مدت بیشتری سرگرمشون کنه.
علاوه بر این فروش بازی های آنلاین یک چیزه و پول هنگفتی که از خرید های درون بازی در میارن چیز دیگر پس نمیشه فقط "فروش" بازی های آفلاین و آنلاین را مقایسه کرد...
در نهایت همون حرفیه که زدید. نمیشه فقط سازنده ها یا ناشران را متهم کرد تا وقتی که تعداد بسیار بالایی از گیمر ها بازی آنلاین را ترجیح میدن و پول بیشتری براش خرج می کنن.
دقیقاً حرفت درست هست.
من عاشق بازی های افلاین هستم و الان هم دارم evil within 2 رو بازی میکنم که خریدم ۱۹۰ هزار تمن و از تک اتک لحظه های بازی لذت بردم ولی واقعاً برای ۸ ساعت گیم پلی ۶۰ دلار خیلی زیاد هست!!! بازی های زیادی مثل Halo و gears of war و از طرف سونی uncharted, the last of us بخش انلاین دارن و بعد از تموم کردن استوری میتونی داخل مولتی کلی حال کنی !!!!!
از طرف دیگه خیلی از بازی ها انلاین ندارن ولی گیم پلی ۱۰۰ ساعت به بالا دارن مثل Witcher 3 و ارزش خرید زیادی هم دارن .
مشاهده 4 پاسخ دیگر
اینا حوصله - یا هرچی- ندارن بازی درست حسابی نمیسازن، هی دلیل و تحلیل میارن.
کاملا از مایکروسافت قطع امید کردم. به نظرم مایکروسافت داره بیخیال بخش ایکس باکس میشه.
به طور کامل با حرفای ایشون موافقم!

اگه هنوز بر این عقیده هستین که در سال 2017 ساخت یه بازی داستان محور می تونه به اندازه ساخت یه بازی آنلاین محور سودآور باشه، وقت کردین یه تاکسی دربست برای 10 سال قبل بگیرین
اگه بازی هنر باشه , تو هنر تجارت جایی نداره :) کيفيت مهمه در درجه اول
بلادبورن 2 میلیون فروخت , فلان بازی ک اسمشو نمی برم هر سال داره يه ورژنش میاد و چند برابر بلادبورن ميفروشه
حالا سوال : چرا سازنده بلادبورن نمیاد بجای اینکه کل زندگیش رو بذاره و يه شاهکار هنری تولید کنه ولی فقط با2 میلیون فروش, بره يه بازی احمقانه با چندین برابر فروش بسازه? دلیلش اينه هنرمند برای اثر هنريش ارزش قائله :) با پول معاوضه ش نمی کنه دنبال عامه مردم و علاقيات مصرف گرایانه شون نميره بلکه بدور از حاشیه ميره هنرش رو خلق میکنه و سعی میکنه يه اثر با ارزش بسازه نه يه اثر پرفروش ! ولی یکی که دنبال تجارت و اعداد و ارقامه نه ميره مد روز کار میکنه و برای عامه مصرف گرا بازی ميسازه
حالا سوال ,50 سال دیگه بپرسن کدوم بازی ماندگار تره , نتیجه چیه? مسلما بلادبورن ! چون هنر باقی میمونه و این اعداد و ارقام الکی همه از بین ميرن
هنر باقیست و دلار رفتني موزارت در ذهن موند ولی بيبر در ذهن ها نخواهد موند بلادبورن , god of war , last of us و خیلی بازی های آفلاين محور باقی خواهند موند و خیلی ازین آنلاین ها حتی غباری ازشون تو تاریخ گيم باقی نميمونه :)
دوست خوبم بازی های ویدئویی به هیچ وجه هنر نبودن و نخواهند بود!
بازی های ویدئویی به خاطر تعامل بازیباز و نقش داشتن مهارت در تجربه نهایی بازی، به گرایش های ورزشی نزدیک ترن تا به هنر!

کما اینکه تجارت در هنر هم نقش بسزایی داره.
اثر هنری که با استقبال مخاطب رو به رو نشه، هر قدرم منتقدین قربون صدقه اش برن بازم تو رتبه پایین تری از یه عنوان ساده ولی عامه پسند قرار میگیره!
مشاهده 2 پاسخ دیگر

s1107 بلاگ‌‌ نویس برتر 8 امتیاز 3 آبان 96، 20:08

کاری به تحلیل حرفهایی که زده و تناقض موجود در اونها ندارم. فقط میخوام بدونید که این :

https://goo.gl/gWtoc6

داره برای من و شما نسخه میپیچه ...

این ...

این ...

...
والا من خودم هم انلاین رو دوست دارم هم افلاین اما نکته اینجاست که بازی های انلاین برای دو سه ساعت در روز برای اکثریت گیمر ها جذابه (به جز یکسری دوستان خوره انلاین باز) اما من خودمو مثال می زنم در روز بیشتر از دو سه ساعت کلافم می کنه چون تکراری میشه اما بازی های افلاین داستان محور فرق می کنه واسه من چون من خیلی دوست دارم درگیر داستان گیم بشم ، درگیر شخصیت های گیم و اینکه بازی های داستان محور افلاین هیچوقت منو خسته نمی کنه به خاطر داستان بازی.
و به نظر من ماکروسافت واقعا ضعف بزرگی در عناوین داستان محور داره .
علاقه خیلی از شرکت ها برای بازی های انلاین به خاطر پرداخت های درون بازی هست که خیلی راحت بتونن از یک بازی سود های کلانی ببرن
بابا افلاین ، انلاین چیه؟؟؟
کنسول رو روشن کن بشین پاش حالش رو ببر
والا من هم افلاین هم انلاین بازی میکنم برام هم فرقی نمیکنه ، خوب بودن بازی مهم هست نه افلاین یا انلاین بودن بازی.
داداش با عرض احترام ولی انگار این مساله رو درک نکردی همچین یه چیزی میگی.
هر کس یه معیاری برای بشین حالشو ببر داره خب اگه شما استانداردی واسه خودت نداری اینطور نیس بقیه نداشته باشند.
از تو کسی غیر از این هم توقع نداره راحت باش شما من به بقیه میگم اذیتت نکنن :)))
مشاهده 10 پاسخ دیگر
وقتی نتونی(عرضه نداشته باشی)عناوین داستانی با کیفیت زیادی بسازی باید هم اونا رو بکوبی.با این دیدی که اینا به صنعت گیم دارند باید برن دنبال بازیهای موبایلی!اینطوری موفق تر اند!پس دیگه باید فاتحه ی بخش داستانی هیلو و گیرز اف وار هم خوند با این حساب
وقتی ضعیفه هایی مثل این توی صنعت بازی رئیس باشن معلومه همچین بلا هایی سر این صنعت میاد. اصن ...ه می خوری که تعداد بازی های تک نفره کم بشه. این بازی های آنلاین هستند که باید نابود بشن نه بازی های تکنفره. عوضی ها دارن همینجور توی پول هاشون خرغلت میزنن بعد میگن برای ساخت این بازی ها بودجه کم میاریم
"وقتی ضعیفه هایی مثل این توی صنعت بازی رئیس باشن معلومه همچین بلا هایی سر این صنعت میاد. اصن ...ه می خوری که تعداد بازی های تک نفره کم بشه"
Calm down dude