شاتل‌لند - گیم‌سنتر
فروشگاه گیفت کارت
 
فروشگاه اورجینال کی فروش محصولات MSI
صندلی های گیمینگ dxracer فروش کنسول‌‌های بازی و لوازم جانبی
Star Wars: Battlefront II؛ ریسک در کهکشان

پیش نمایشی بر Star Wars: Battlefront II

"به قلم علی قربانی"

ریسک در کهکشان

2015 برای هواداران شمشیرهای نوری تلخ و شیرین بود. انتشار نسخه جدید مجموعه Battlefront به دست EA و DICE از طرفی جامه عملی می‌پوشاند بر تن شوتری که همواره آرزوی آن‌ها بوده. اما از سوی دیگر ضعف بدون اغماض DICE در طراحی بخش تکنفره بازی‌ها، نگرانی بزرگی را در فن بیس بزرگش وجود آورده بود. در چنین شرایطی EA ترجیح داد تا اولین دست خود را بدون ریسک بازی کند. عنوانی با تمرکز کامل برروی بخش چندنفره، سوغات جدیدی برای هواداران مجموعه‌ای بود که سال‌ها انتظار یک شوتر درست و حسابی در دنیای Star Wars را می‌کشیدند. همه چیز خوب بنظر می‌رسید تا اینکه سیاست‌های مالی لرزه بر تن بازیکنان انداخت. وجود بسته‌های افزودنی بسیار و نقشه‌های جدیدی که در نگاه اول بسیار بهتر و کامل‌تر از نقشه های بازی اصلی بنظر می‌رسیدند، دست به دست یکدیگر دادند تا بازی در بدست آوردن دل طرفداران چندان موفق نباشد. اما جنگ ستارگان است و فن بیس متعصبش! طرفدارانی که چشم برروی حقایق بستند و بازی را تبدیل به یک موفقیت تمام عیار کردند.


حال پس از گذشت دو سال، نسخه جدیدی از مجموعه در شرف عرضه است؛ دنباله‌ای که قرار است سنت شکنی کند و بازیکنان را در نقش یکی از فرماندهان امپایر قرار دهد. "والت ویلیامز" (نویسنده بازی تحسین شده Spec Ops: The Line) یکی از نویسندگان اصلی داستان بازی است. وی در مصاحبه ای اعلام کرد: "داستان بازی بلافاصله پس از نابودی Death Star 2 آغاز می‌گردد و تا نابودی Starkiller ادامه دارد و همان حوالی پایان می‌یابد. دوره‌ای 30 ساله که قرار است فاصله بین سه‌گانه اول و فیلم‌های جدید را روایت کند. "بازیکنان در عمده بخش‌های بازی کنترل فرمانده ارشد امپایر یعنی Iden Versio را در دست می‌گیرند تا طعم یک پادشاهیِ بدون رهبر را بچشند. اما یک جنگ ستارگان، بدون لوک اسکای واکر معنا دارد؟ Motive (سازنده بخش تکنفره بازی) به خوبی از محبوبیت این شخصیت آگاه است و قول داده تا در قسمت‌هایی بازیکنان کنترل لوک و کایلو رِن را نیز در دست بگیرند.

اما کنترل یک فرمانده ارشد امپایر در نگاه اول ریسکی عجیب و غریب بنظر می‌رسد. امپایری که از همان ابتدا "آدم بدهای" قصه بوده‌اند و شورشیان در مقابله با آن‌ها نباید از هیچ اقدامی دست می‌کشیدند. اینکه تصمیم بگیرید یک شخصیت منفی را بیشتر پرداخت کنید و تلاش کنید ابعادی از آن را که تابحال دیده نشده‌اند به تصویر بکشید، شاید بیشتر به مثابه یک قمار بماند که اگر در بیاید، تبدیل به یک نقطه عالی در کل مجموعه استاروارز می‌شود. هرچند بعید است Motive بتواند آنطور که باید و شاید ورسیو را تبدیل به همان قهرمانی که در نظر دارد بکند، اما تجربه یک داستان فردی و کشمکش درونی میان سلسله اتفاقات عظیم‌تری که جنگ بین خیر و شر را به تصویر می‌کشند، در نهایت همان چیزیست که جنگ ستارگان درباره‌اش صحبت می‌کند. کشمکشی که به خودشناسی می‌رسد و در نهایت سرنوشت جنگ را تعیین می‌کند.

اما روایت این کشمکش درونی قرار است چگونه باشد؟ ورسیو که از ابتدا در دستان امپایر پرورش یافته و در سیاره‌ای به نام Vardos بزرگ شده، مورد شستشو مغزی قرار گرفته و در حقیقت تصور می‌کند Death Star چیز خوبیست! در تریلرهای انتشار یافته، واردوس به عنوان اتوپیای امپایر شناخته می‌شود، اما "شرارت" و "بدی" در تمامی جهانش قابل مشاهده است. تماشای خیزش ورسیو از چنین جهانی، یادآوری می‌کند که او قرار نیست یک قهرمان تک بعدی باشد. وی آموزش دیده تا ماشین کشتار انسان‌های بیگناه باشد و پیروزی را برای امپایر به ارمغان آورد. شاید این زمینه سازی توجیهی برای کارهای غلطی باشد که ورسیو قرار است در ادامه انجام دهد؛ نشانه ای بر اینکه ورسیو قرار نیست لوک اسکای واکر دیگری باشد. تماشای یک نقش اول پیچیده و چند بعدی همواره جذاب بوده است. اما اینکه قرار است ورسیو لحظه‌ای مورد مرحمت نور سفید قرار بگیرد و خیلی مضحک به سمت روشنایی هدایت شود، نقطه پایان مضحکی است که میتواند پایان ناشایست بر این داستان عجیب و غریب باشد.

ورسیو فرماندهی دسته "اینفرنو" را برعهده دارد که اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست. جز اینکه میدانیم آن‌ها به پدر ورسیو گزارش می‌دهند و تخصص در عملیات‌های مخفیانه دارند که نشان از مراحل مخفیکاری در بخش داستانی دارد. همچنین مشخص شده ورسیو یک ربات همراه دارد که بنظر قرار است در عملیات‌های مخفیانه، نسبت به شناسایی تعداد و نوع دشمنان به کمک بازیکن آید.


اما چه خبر از مولتی‌پلیر؟ در هرحال نام دایس در این قسمت خوش می‌درخشد و نسخه اول بازی تمرکز کامل برروی این بخش داشته. سازندگان مجموعه Burnout یعنی استودیوی Criterion در این بخش با دایس همکاری ویژه‌ای دارند و قرار است این همکاری کنترل وسایل نقلیه را هرچه بهینه تر و به فضای مجموعه نزدیکتر کند.

هدف در این نسخه واضح است. بازیکنان قرار است هرکدام قهرمان خودشان در این جهان باشند و این هدف بوسیله سیستم کلاسی کامل پیاده سازی می‌شود. پیشرفت در کلاس‌ها البته بصورت اشتراکی است و ظاهر و تجهیزات کلاس‌ها بسته به بازی در جهان Prequel، Sequel و Original و تیمی که در آن بازی می‌کنید، تغییر پذیر است. البته وسایل نقلیه و قهرمانان سیستم پیشرفت مخصوص به خود را دارند و این شخصی سازی باعث می‌شود تا حس پیشرفت در تک تک بخش‌ها خصوصی‌تر و مهم‌تر بنظر برسد.

دسترسی به قهرمانان دیگر مختص به افراد خوش شانس نیست و قرار است براساس مهمات و مواد اولیه بین بازیکنان تقسیم شود. توضیحات بیشتری هنوز درباره این سیستم داده نشده است. قدرت‌های مختلف در سراسر محیط پراکنده شده‌اند. همچینین بازیکنان نسبت به عملکردشان در بازی ارز داخلی بدست می‌آورند که برای استفاده از آن دو راه پیش رو دارند. یکی استفاده از خود آن‌ها و دیگری تبدیلشان به یک Tauntaun.


هدف دیگر واقعی‌تر کردن قهرمانان در جریان بازی است. به عبارت دیگر شرکتشان در نبردهای نزدیک به اندازه نسخه اول نابرابر و غیرمنصفانه نیست و به همان مقدار که قدرت زیادی دارند، احتمال آسیب پذیریشان نیز وجود دارد.

برای جمع‌بندی این بخش، به تفصیل تعدادی از مُدهای بازی را توضیح خواهیم داد:

Strike: دو تیم 8 نفره در تعدادی سناریوی مبتنی بر ماموریت‌های مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

Blast: مبارزات نزدیک در مپ‌های کوچکتر

Starfighter Assault: دو تیم متشکل از خلبان‌ها، در رقابت با یکدیگرکنترل وسایل نقلیه مختلف همچون فایترها را برعهده می‌گیرند.

Heroes Vs, Villians: دو تیم 4 نفره در قابل یکدیگر قرار می‌گیرند. در این مُد بازیکنان می‌توانند کنترل قهرمانان فیلم‌های مختلف را برعهده بگیرند و به مبارزات رویاییشان دسترسی پیدا کنند.

Galactic Assault: دو تیم 20 نفره، در مبارزات تیم محور و مبتنی بر ماموریت در مپ‌های مختلف از دنیای فیلم‌ها به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند.


سخن آخر

"بتلفرانت 2" ریسک عجیب و غریبی است. بازی در نقش یکی از فرماندهان امپایر برای عاشقان مجموعه می‌تواند تجربه‌ای جدید باشد؛ اما در عین حال برای هواداران مجموعه که از ابتدا عاشقانه با قهرمانان شورشی همذات پنداری کرده‌اند، قدم زدن در چکمه‌های خونین یک فرمانده امپایر تجربه‌ای شاید غریب و ناآشنا باشد. سمپاتیک کردن ورسیو قطعا بزرگترین و مهمترین چالش بازی است که گذر یا عدم گذر از آن اولین سوال هواداران پیش از عرضه است. بخش مولتی پلیر نیز بزرگتر و بهتر از قبل به نظر می‌رسد و برنامه عرضه فصلی محتوای دانلودی بصورت رایگان برگ سبزی برای بازیکنان به شمار می‌رود.

Star Wars: Battlefront II با همکاری دایس، کرایترین و موتیو در تاریخ 17 نوامبر مصادف با 26 آبان 1396 برروی پلتفرم‌های PS4 و Xbox One و PC منتشر می‌شود.

نوشته شده در: 21 آبان 1396
دسته: پیش‌نمایش
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Star Wars Battlefront II - Limited Edition PS4 Pro
  • Star Wars: Battlefront II
  • Star Wars Battlefront 2: Official Starfighter Assault Gameplay
 

آموزش آنریل انجین 4آموزش آنریل انجین 4

آموزش یونیتی سه بعدیآموزش یونیتی سه بعدی

آموزش یونیتی دو بعدیآموزش یونیتی دو بعدی

آموزش سی شارپ در یونیتیآموزش سی شارپ در یونیتی

آموزش واقعیت مجازی در یونیتیآموزش واقعیت مجازی در یونیتی

آموزش گیم میکر استودیو آموزش گیم میکر استودیو GameMaker
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

فرانچایز شماره یک زندگیمه ! امیدوارم مثل نسخه ی اول جذبم کنه !
عاشق Star wars هستم و امیدوارم که موفق بشه
سلام. اولا ممنون
دوما بنده به دلیل عدم علاقه نسبت به فیلمهای جنگ ستارگان، مشتاق به انجام این بازی هستم. چون بازیش بهتره بنظر من. این دختره دو رگه هم هات هست تا حدودی.
با اون بخشی که گفتید سازنده ها دارن قمار میکنن کاملا موافقم به غیر از کیفیت داستان و بخش انلاین امیدوارم به سیستم تیراندازی بازی برسن ... نسخه قبلی خیلی ارکید و ابکی بود ...
احتمالا تنها کسی باشم که اولویت اولش برای خرید این بازی، بخش داستانیه!

احترام شورشی ها، جِدای ها و نیروی های روشنایی سر جاش اما طرفدار های Dark Side رو به هیچ وجه کمتر از جبهه روشنایی ندونین!
پس انتخاب یک شخصیت منفی به عنوان کاراکتر اصلی بازی اصلا به نظرم به معنای ریسک نیست. بلکه یه انتخاب هوشمندانه در روایت داستان عظیم جنگ های ستاره ایه.

ولی چالش اصلی که بازی باهاش در قسمت داستانی مواجهه پایان بندی خط داستانی این کاراکتره.
حدس میزنم طبق سنت همیشگی و نخ نما شده استارورز، در انتهای بازی، شاهد پیوستن "ورسیو" به نیرو های روشنایی باشیم که یه همچین پایان بندی به واقع حالمو بهم میزنه.
---------------------------------------------
سپاس بابت پیش نمایش
مشتاقانه منتظر دستپخت دایس هستیم!
امیدوارم پایان بازی اینطوری نباشه
نویسنده‌ی بازی نویسنده‌ی spec ops: the line بوده. اگه دایس و ea و دیزنی () بهش به اندازه کافی آزادی عمل داده باشن احتمالا پایان بازی راضی‌کننده باشه