نماوا
فروشگاه گیفت کارت
 
فروش لپتاپ و الترا بوک فروش محصولات MSI
بازی تانکی آنلاین فروش گیفت‌کارت - سریع و ارزان
Monster Hunter World؛ قلمروی ایده‌آلِ شکار

تجربه ما از Monster Hunter World – قلمروی ایده‌آلِ شکار

پیش‌نمایشی بر Monster Hunter World – قلمروی ایده‌آلِ شکار

"به قلم علیرضا رزمجویی"

ژاپن اوج لذت شکار را برای اولین بار با ظهور پدیده‌ای به نام Monster Hunter چشید. پدیده‌ای که تمرکز اصلی خود را به هیجان شکار، شناسایی و ارزیابی نقاط ضعفِ هدف موردنظر و در نهایت انتخاب استراتژی و مهیا کردن شرایط برای مبارزه، اختصاص داده بود. Monster Hunter از همان نسخه‌ی اول در صدد تبدیل گیمرها به یک شکارچی متبحر بود. یک شکارچی که از ابتدا قدرتمند و ماهر نیست و فقط با صبر و پشتکار می‌تواند پله‌های ترقی را طی کرده و خود را زبان‌زد خاص و عام کند. پس از همه‌گیر شدن این ایده و شهرتی که Monster Hunter در سرتاسر جهان پیدا کرد، فقط یک فرصت کافی بود تا شاهد پتانسیل کامل این سری باشیم و بدون شک، این فرصت Monster Hunter: World نام دارد.

با توجه به اینکه پس از مدت‌ها شاهد بیرون آمدن Monster Hunter از زیر سایه‌ی انحصار و البته کنسول‌های دستی هستیم، این فرصتی استثنایی برای اضافه‌ شدن میلیون‌ها طرفدار جدید است که بالاخره کمتر از یک ماه دیگر، طعم آنرا بر روی PS4 و Xbox One و البته با کمی تاخیر بر روی PC خواهند چشید. اما Monster Hunter World برای طرفداران دوآتیشه و قدیمی خود نیز، نسخه‌ای انقلابی محسوب می‌شود. به لطف در دسترس قرار گرفتن نسخه‌ی بتای بازی، بالاخره توانستیم چشم‌اندازی از پیشرفت‌های عظیم و جاه‌طلبانه‌ی‌ Monster Hunter: World بدست بیاوریم و آنرا با شما در میان بگذاریم.

بتای عمومی بازی 3 ماموریت برای شکار 3 نوع هیولای مختلف را در 2 نقشه‌ی وسیع در دسترس قرار داده است. بدون شک اولین حس رضایتی که پس از پا گذاشتن به دنیای بازی تجربه خواهید کرد،‌ محیط‌های یکپارچه‌ هستند که برخلاف نسخه‌های قبلی این سری، برای گشت و گذار در بخش‌های مختلف آنها ابدا هیچگونه لودینگ یا معطلیِ خاصی، انتظارتان را نمی‌کشد. این در حالی است که جزئیات بسیار بالا و حیات وحش زنده‌ی محیط‌ها و تنوعی که از لحاظ رنگ‌بندی و پوشش گیاهی در بازی دیده می‌شود، زمینه‌ا‌ی فوق‌العاده‌ پویا را برای مبارزه، جست‌وخیز و شکار فراهم کرده است. کیفیت بصری و گرافیک همانطور که در تصاویر ملاحظه می‌کنید حرف زیادی برای گفتن ندارد اما خوشبختانه غنی بودن محیط و البته انیمیشن‌های بسیار متنوع و روان هیولاها، دلیلی مستحکم را برای خیره شدن به مناظر بازی در اختیارمان گذاشته است.

حالا که صحبت از هیولاها شد، بهتر است همینجا به تحسین‌برانگیز‌ترین عنصری که در بتا تجربه کرده‌ایم، بپردازیم. معمولا از یک Monster Hunter  در این زمینه انتظارات زیادی می‌رود اما حتی پرتوقع‌ترین طرفداران نیز با دیدن رفتار خیره‌کننده هیولاها، شگفت‌زده خواهند شد. با اینکه 3 نوع هیولا به عنوان هدف در بتا در دسترس قرار گرفته است، اما با کمی گشت‌وگذار با انواع بسیار بیشتری ملاقات خواهید کرد که حتی ممکن است قدرت بیشتری نسبت به اهداف اصلی داشته باشند. دقت و ظرافتی که صرف طراحی موجودات، صداگذاری و رفتارهای بسیار جذاب آنها شده است، بدون شک بلندپروازانه‌ترین رویکردی است که در بازی می‌توانیم در جستجوی آن باشیم. هوش مصنوعی و واکنشی که آنها به ضربات شکارچی نشان می‌دهند، هویتی بارزتر از هیولاهایی که در اغلب بازیها مشاهده می‌کنیم را به آنها اعطا می‌کند.

در  Monster Hunterهیچ حسی بهتر از این نیست که بدانید هیولاها نیز می‌توانند به اندازه‌ی خودتان هوشمند بوده، با استراتژی عمل ‌کنند و در واقع تا این حد، زنده باشند. آنها مانند باس‌‌هایی که در اغلب بازیها مشاهده می‌کنیم، فقط از یک الگوی قابل پیش‌بینی برای حمله استفاده نمی‌کنند و همیشه در حال حرکت هستند. آنها با توجه به شرایط مبارزه، حمله یا عقب‌نشینی را برمی‌گزینند و از محیط پیرامون خود برای شکست دادنتان حداکثر استفاده را می‌کنند. در نهایت هر چقدر هم که ماهر باشید باز هم ممکن است در کسری از ثانیه از شکارچی به شکار تبدیل شوید زیرا به نظر می‌رسد در این نسخه هیولاها از پیشرفتی قابل ملاحظه در بخش هوش مصنوعی بهره‌منده شده‌اند که انتظار داریم در نسخه‌ی نهایی بیشتر از همیشه قابلیت‌های خود را نشان دهند. بر همین اساس نقش آنالیز نقاط ضعف حریف، آمادگی، انتخاب درست سلاح و البته استفاده از قابلیت‌های مختلف مانند تله‌ها و گلوله‌های انفجاری، در این نسخه بیشتر از همیشه احساس می‌شود.

صحنه‌ی فرار لنگان لنگانِ شبه دایناسوری که به دلیل ضربات مهلک شما، عقب نشینی را چاره نجات خود می‌داند و شما را به آشیانه‌ی خود می‌کشاند که از مزیت میزبانی و محیط‌های اطراف استفاده کند، چیزی نیست که در عنوان دیگری قابل تجربه باشد. یا صحنه‌ای مانند درگیری سوپرایزکننده‌ی دو موجود غول‌پیکر که بی‌رحمانه یکدیگر را زخمی می‌کنند و شما نیز از این فرصت استفاده کرده و هدف خود را زمین‌گیر می‌کنید. اینگونه لحظات خیره‌کننده و هیجان‌زایِ طبیعت وحشی  هستند که صنعت گیم از آنها به اندازه‌ی کافی بهره‌مند نیست و حالا با Monster Hunter: World در آنها غرق خواهد شد.

با اینکه هیچ نشانی از داستان و روایت در این بتا وجود نداشت اما با توجه به اطلاعات منتشر شده و نمایش‌ها، به نظر می‌رسد 50 ساعت از محتوای داستانی و اغلب تک‌نفره انتظارمان را می‌کشد که هنوز چیز زیادی از آن ندیده‌ایم و می‌توان به راحتی گفت که مرموز‌ترین بخش بازی را به خود اختصاص داده است. بنابراین با وضعیت کنونی ابدا نمی‌توان در مورد کیفیت آن نظری داد و تا زمان عرضه باید صبر پیشه کنیم.

اما خوشبختانه بخشی که بصورت کامل توانستیم آنرا ارزیابی کنیم، به اسلحه‌های مرگبار بازی مربوط می‌شود. در بازی 14 اسلحه‌ی کاملا متفاوت در دسترس قرار گرفته‌اند که بدون شک یکی از پایه‌های اساسی گیم‌پلی را تشکیل می‌دهند. نکته‌ی بسیار مثبتی که در مورد ابزار‌آلات جنگی می‌توان گفت این است که هر کدام بصورتی کاملا مستقل عمل می‌کنند و با مهارت پیدا کردن در یک اسلحه، نمی‌توانیم به بقیه‌ نیز تسلط داشته باشیم. این نکته‌ای بسیار مثبت و هیجان‌انگیز است که می‌تواند در نسخه‌ی نهایی، تجربه‌ای بسیار متنوع را فراهم کند و با در دسترس قرار دادن انتخاب‌های فراوان و مختلف برای مبارزه (چه از دور و چه از نزدیک)، طیف استراتژی و نبرد را در بازی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. با این حال، این حقیقت باعث شده است که روند یادگیری و ماهر شدن در بازی طولانی‌تر از همیشه باشد اما می‌دانیم که صبر و پشت‌کار همیشه یکی از اصول اساسی Monster Hunter بوده و است. در واقع برای رسیدن به لذت نهایی شکار، باید بهای آنرا نیز پرداخت کنیم.

مطمئنا اگر از طرفداران Monster Hunter باشید، می‌دانید که لذت، هیجان و انگیزه‌ی مبارزه با حس همکاری و همدلی که در بخش Co-op جاری است، چند برابر می‌شود و در واقع مهارت اصلی و چالش واقعی را پس از اتمام بخش داستانی، در رویدادهای هفتگی با همراهان خود تجربه خواهید کرد. قابلیت Co-op تا حداکثر 4 نفر وجود دارد و خوشبختانه برای اولین بار شرکت Capcom این سری را از محدودیت‌های ریجن‌بندی رها کرده و حالا می‌توان با تمام گیمرهای سرتاسر جهان برای شکست قدرتمندترین هیولاها، تعامل و همکاری کرد. با توجه به تجربه‌ای که از بتا بدست آوردیم Matchmaking و قابلیت‌های آنلاین از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستند و در یک چشم به هم زدن می‌توانید گروه شکارچیان خود را پیدا کرده و با رابط کاربری مفید و مجهز بازی، به راحتی می‌توانید به تعامل با یکدیگر بپردازید. شاید زمانی که نسخه‌ی نهایی عرضه شود، هجوم گیمرها و البته وجود نقشه‌ها و ماموریت‌های بسیار بیشتر، باعث بروز مشکلاتی در بخش آنلاین بشوند اما تجربه‌ی محدود بتا یک همکاری چندنفره‌ی روان و سالم را فراهم کرده است که تقریبا اجازه‌ی هیچ نارضایتی خاصی را به بازیکنان نمی‌دهد. این حقیقت می‌تواند اهمیت و تمرکز بسیاری که Capcom به بخش Co-op اختصاص داده است را خاطر نشان کند؛ اهمیت و کیفیتی که در نسخه‌های گذشته ندیده بودیم و امیدواریم در نسخه‌ی نهایی نیز بی‌نقص و جوابگو باشد.

شاید تنها مشکل عمده‌ و آزاددهنده‌ای که در بتا تجربه کردیم، دوربین نه چندان قابل اعتماد بازی است که در مبارزه با هیولاهای عظیم‌الجثه، سراسیمه عمل می‌کند و به جای تمرکز بر روی شکار و در اختیار قرار دادن یک زاویه‌ی دید مناسب، اغلب به طبیعت اطراف یا اعضای داخلی بدن هیولاها علاقه نشان می‌دهد! عنوانی که تمرکز بسیاری بر شکار و نبردهای سهمگین و چند نفره دارد، باید از دوربین منعطفی بهره ببرد که در نبردهای نزدیک کمی به عقب‌تر رفته و دید کافی را فراهم کند. این چیزی است که در بتای بازی از آن بی‌بهره بودیم و امیدواریم با توجه به بازخوردهای طرفداران، در نسخه‌ی نهایی با دوربینی انعطاف‌پذیر و بهینه‌تر، دست به شکار بزنیم.

در پایان می‌توان گفت که Monster Hunter: World این سری دوست‌داشتنی را وارد مرحله‌ی جدیدی خواهد کرد و تجربه‌ی چند ساعته‌ی ما از Beta نیز این را تایید می‌کند. کمتر از یک ماه به عرضه‌ی نهایی بازی باقی مانده است و این بتا باعث شد که بیشتر از همیشه برای World هیجان‌زده باشیم. اگر همه چیز طبق مشاهدات و پیش‌بینی‌ها به سرانجام برسد و نسخه‌ی نهایی از شر معدود مشکلاتی که ذکر کردیم، رهایی پیدا کند، مطمئنا سال 2018 را با اشتیاق و تحسین آغاز خواهیم کرد. شکارچیان! در این روزهایی پایانی تا عرضه، سلاح خود را صیقل دهید، زره خود را آماده کنید و البته با غذاهای لذید، نوار سلامتی و استقامت خود را پر نگه دارید!

عنوان موردانتظار Monster Hunter: World برای اولین در تاریخِ این سری، بصورت همزمان در سرتاسر جهان عرضه خواهد شد و در 26 ژانویه (5 بهمن) تمام شکارچیان از سرتاسر دنیا، برای رسیدن به یک هدف مشخص با هم متحد خواهد شد.

نوشته شده در: 15 دي 1396
دسته: پیش‌نمایش، Monster Hunter World
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Monster Hunter World - TGS 2017
  • Monster Hunter: World
  • MONSTER HUNTER WORLD
 

آموزش آنریل انجین 4آموزش آنریل انجین 4

آموزش یونیتی سه بعدیآموزش یونیتی سه بعدی

آموزش یونیتی دو بعدیآموزش یونیتی دو بعدی

آموزش سی شارپ در یونیتیآموزش سی شارپ در یونیتی

آموزش واقعیت مجازی در یونیتیآموزش واقعیت مجازی در یونیتی

آموزش گیم میکر استودیو آموزش گیم میکر استودیو GameMaker
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

من بیشتر هیجان دارم واسه الوی Aloy که چه کارهایی میشه تو این بازی باهاش انجام داد و همچنین تواناییهاش از horizon ممکنه اینجا بعضیاش باشه یا اینکه نه دخترمون رو سوپرایز گذاشتن واسمون با قابلیت های خاص
یه بار به سینا گفتم چرا اینو گذاشتین تو مورد انتظارترین ها ... الان خودمم هایپ شدم براش ...
خیلی به این بازی امید دارم کلا این بازیا رو ادم بازی کنه ی حس خوبی بهش دست میده
منتظر شدیداً! فقط کاش حالا که واسه pc انقدر دیر میدن قشنگ روش کار کنن، عظمت عکسای این هم pc ما به زور میکشه