نماوا
فروشگاه گیفت کارت
 
بازی تانکی آنلاین فروش محصولات MSI
ایده پرداز ژوبین (چارخونه) فروش گیفت‌کارت - سریع و ارزان

God Of War مقاله

صفحه شخصی من وبلاگ من - سردبیری در حسرت دیدن قهرمانی لیورپول
تصویر نویسنده
10 بازی موردانتظار سال 2018 از دید پردیس‌گیم

پس از به پایان بردن "پرونده سال 2017" و انتخاب برترین‌های سال، اکنون دیگر باید به 2018 بپردازیم، سالی که شاید در نگاه اول تنوع و جذابیت عناوین سال گذشته را نداشته باشید اما زمانی که به طور دقیق‌تری به آن نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که 2018 سالی‌ست که می‌تواند زمینه‌ساز عرضه "پدیده‌های" فراوانی باشد.

بدیهی است که با توجه به سیل بزرگ عناوین امسال قراردادن تمامی آن‌ها در تنها 10 بازی کار غیرممکنی است اما لیست حاصل شده عناوینی را شامل می‌شود که مقوله "تجربه جدید" را بخوبی درون خود جای می‌دهند.

نکته مهم: این لیست تنها شامل عناوینی است که به طور رسمی تایید شده در سال 2018 منتشر می‌شوند به همین دلیل بسیاری از بازی‌های مطرح نظیر Cyberpunk 2077، Death Stranding و The Last of Us: Part II در آن جای ندارند.

10- The Last Night

سازنده: Odd Tales

پلتفرم: Xbox One ، PC

کسرا کریمی اصل: امیدوارم حالی که آتش ژانر سایبرپانک با شاهکاری همچون "بلیدرانر 2049" هوایی تازه درش دمیده شده، دغدغه ما برای دوست داشتن و انتظار کشیدن برای "The Last Night" را بیش از پیش درک کنید! بازی مستقلی که دقیقا با همین دغدغه ژانری و از قضا در محیطی مختص به همین ژانر یعنی همایش CyperpunkJam طی فقط 6 روز و تحت یک اثر کوتاه فلش تولید شد و فارغ از بردن جایزه اصلی همایش نظر سران Raw Fury را برای همکاری و سرمایه گذاری بیشتر روی خود جلب کرد، و خب نتیجه کار تا به امروزی که هنوز تاریخ عرضه دقیقی برایش مشخص نشده، نفس‎گیر و حیرت آور از کار درآمده. میزان پرداخت به جزئیات در یک اثر پیکسل‎آرت، که از قضا با بهره‎گیری از زیبایی‎شناسی ژانر و افزودن از خود به آن به شدت چشم نواز کار شده و موسیقی و صداگذاری فوق‎العاده‎ای که تا به این لحظه از تریلرها و نمایش‎های گیم‎پلی دیده شده، همه و همه تاکیدی بر این حقیقت است که با وجود یک باطن کاملا مستقل، "شب گذشته" شاید از بسیاری از آثار جریان اصلی سال 2018 چشم‎نواز تر ظاهر شود. خوشبختانه از متن‎ها و مصاحبه‎های سازندگان این‎طور بر می‎آید که در حداقل قضیه به تمامی ابعاد یک جهان سازی سایبرپانکی اشراف کامل دارند، و اینکه حال قرار است چگونه در این دنیای کامل شروع روایت داستان خود کنند، ماجراییست که برای فهمیدنش، حداکثر یک سال باید به انتظار بنشینیم.

9- Anthem

سازنده: BioWare

پلتفرم: PlayStation 4 ، Xbox One ، PC

سید محمدرضا مجاب: تیم سازنده‌ی سه‌گانه‌ی مس‌افکت پس از پایان ساخت نسخه‌ی سوم در سال 2012، به کار برروی یک IP جدید مشغول شد که تا مدت زیادی ناشناخته باقی مانده‌ بود. با وجود اینکه هیچ‌گونه نمایش یا اطلاعاتی از این بازی جدید منتشر نشد، اما سازندگان آن را بلندپروازانه‌ترین عنوانی که تا به حال ساخته‌اند می‌نامیدند. در E3 2017 سرانجام Anthem با نمایشی کوتاه در کنفرانس EA معرفی شد؛ اما نمایش اصلی بازی در انتهای کنفرانس مایکروسافت آنچنان خیره‌کننده بود که پس از تجربه‌ی تلخ آندرومدا دوباره نام Bioware را بر سر زبان‌ها انداخت. نمایشی که از همان ابتدا تاکید کرد که تمام چیزی که می‌بینید به صورت Real Time درحال اجراست، و بسیاری را بدین فکر واداشت که آیا کنسول های ضعیف‌تر از XBOX One X قادر به اجرای این کیفیت خیره‌کننده هستند؟ نمایش گیم‌پلی بازی تاکید فراوانی بر محیط‌های عظیم و پویایی اکوسیستم بازی داشت؛ و البته لذت گشت‌وگذار با Javelinهایی که قرار است امکانات بی‌شماری در اختیار گیمر قرار دهند. شاید مورد نگران کننده در مورد بازی تمرکز آن بر بخش آنلاین و تجربه با دیگران باشد، آیا با این روند شاهد داستان‌سرایی و تصمیم‌گیری‌های منحصربه‌فرد بازی‌های Bioware خواهیم بود؟ اگر لوت‌باکس‌های طمعکارانه‌ی ناشر به Anthem ضربه‌ی جدی وارد نکند، شاید شاهد یکی از مدعیان بهترین بازی سال 2018 باشیم.

8- Pillars of Eternity II: Deadfire

سازنده: Obsidian Entertainment

پلتفرم: PC

سید مهدی میرشاهدهی: استودیوی Obsidian که به وسیله‌ی اعضای استودیوی Black Isle فقید تأسیس شد را می‌توان یکی از بهترین نقش‌آفرینی سازان صنعت دانست. عناوین این استودیو شاید از نظر گیم‌پلی نسبت به دیگر بازی‌ها ضعف داشته باشند، اما همواره به دلیل داستان، شخصیت‌ها، سیستم تصمیم و تاوان و عمق عناصر نقش‌آفرینی مورد تحسین واقع شده‌اند. با ظهور Kickstarter این استودیو فرصت یافت تا به سبکی برگردد که Black Isle در آن‌ها تخصص داشت؛ یعنی نقش‌آفرینی‌های کامپیوتری (cRPG) که به نظر نگارنده امروزه باید نقش‌آفرینی کلاسیک نامیده شوند. نسخه‌ی اول Pillars Of Eternity را می‌توان دنباله‌ی معنوی سری Icewind Dale و Baldur’s Gate دانست. حال نسخه‌ی دوم می‌تواند جهش عظیمی نسبت به نسخه‌ی اول بازی داشته باشد، همان جهشی که نسخه‌ی دوم Baldur’s Gate و اخیرا نیز Divinity: Original Sin 2 نسبت به نسخه‌ی قبلی‌ خود داشتند. نسخه‌ی دوم بازی شخصیت اصلی نسخه‌ی قبل و چند نفر از همراهانش را به سرزمینی دیگر می‌برد، سرزمینی با دریایی شگرف و جزایر کوچک و بزرگ. در این نسخه می‌توانید سکان یک کشتی را به دست گرفته و در دریای پهناور به ماجراجویی پرداخته و حتی به انجام نبردهای دریایی بپردازید (طبق معمول انتظار نبردی حماسی با یک Kraken را نیز داشته باشید). اضافه شدن سیستم مولتی‌کلس (Multiclass) و ساب‌کلس‌ها (Subclass) می‌تواند عمق زیادی به عناصر نقش‌آفرینی و تنوع زیادی به گیم‌پلی آن بدهد. این موارد در کنار آب و هوای داینامیک، روابط بین همراهان و شناختی که از توانایی‌های Obsidian داریم، Pillars Of Eternity II: Deadfire را به یکی از مورد انتظارترین عناوین 2018 تبدیل می‌‌کنند.

7- Days Gone

سازنده: SIE Bend Studio

پلتفرم: PlayStation 4

سینا ربیعی: Days Gone اثری از یک استودیو با پیشینه قوی است که همزمان هم می‌تواند در لیست موردانتظارترین‌های ما قرار بگیرد و هم در لیست بلاک‌باسترهایی که ممکن است شکست بدی بخورند؛ Days Gone در مسیر خطرناکی حرکت می‌کند و رویکردی را در پیش گرفته است که بازی‌های زیادی در بالاترین سطح ممکن به آن دست یافته‌اند؛ با این حال چرا ما Days Gone را در لیست قرار داده‌ایم؟ با اینکه جدیدترین اثرِ استودیوی Bend از لحاظ ستینگ تقریبا هیچ چیز جدیدی ندارد و المان‌های اصلی گیم‌پلی آنرا نیز در امثال The Last of Us دیده‌ایم، اما بحث اصلی که ما را به Days Gone امیدوار می‌کند رویکرد آن به طراحی است؛ بازی جهان‌باز است اما یک جهان‌باز کاملا داینامیک، مبارزات شبیه The Last of Us است اما مکانیک‌های آن عمق و قابلیت شخصی‌سازی بیشتری پیدا کرده‌اند، ستینگ بازی بر پایه آخرالزمانی است که در آثار زامبی‌محور زیاد دیده‌ایم اما به مانند The Last of Us طراحی و نحوه به تصویر کشیدن مردمان بیمارزده و تاثیر آن‌ها بر گیم‌پلی نوین است. به طور کلی Days Gone شاید در نگاه اول چیز جدیدی نداشته باشد، اما رویکرد سازندگان در پرداخت نوآورانه به کلیشه‌ها و پیاده‌سازی آن‌ها در فرمی جدید، می‌تواند باعث موفقیتش شود.

 

6- Spider-man

سازنده: Insomniac Games

پلتفرم: PlayStation 4

محمد تقوی: سری افسانه‌ای راک‌استدی که بتمن آرخام باشد صرفا یکی از بهترین تجربیات کمیکی در گیمینگ نبود؛ آن‌ها عملا راه ساخت بازی‌های با کیفیت براساس کمیک‌ها را دوباره باز کردند و اولین نشانه‌اش در Spider man دیده می‌شود. یادمان نرود که اسپایدرمن 2 یکی از بهترین استفاده‌ها را از عنصر "جهان باز" داشت و Insomniac که پس از چند تجربه خارجی به آغوش گرم سونی برگشته، این بار به سراغ قهرمان محبوب مارول رفته و با توجه به آن چیزی که دیده‌ایم و شنیده‌ایم، اینسومنیاک می‌خواهد روند مثبت راک استدی را در کنار آن نیویورک افسانه‌ای بازی PS2 قرار دهد. اسپایدرمن جدید به مانند سری آرخام از کمیک معروفی اقتباس نکرده و به جایش با داستانی جدید در دنیایی آشنا روبروییم و خب تم‌های معروف اسپایدرمن مثل حس وظیفه شناسی و درگیری‌های متناوبش با مری جین همگی در بازی حضور خواهند داشت. اما چند نکته‌ی جدید در اسپایدرمن کنونی حضور دارد که مهمترینش لباس جدید او و مدل‌های عجیب و غریب پیتر و دشمنانش است. در طرف گیم‌پلی، عموم عناصر بازی آشنا به نظر می‌رسند هر چند تاراندازی‌های اسپایدی و شوخ طبعی ذاتی‌اش همگی به خوبی در تریلرها درآمده‌اند. در کنار کیفیت بالای عناصر بصری و صوتی، اسپایدرمنِ اینسومنیاک یکی از بازی‌های پرپتانسیل و مهم سونی است که به لطف حضور ارزشمند اینسومنیاک، احتمالا از تجربه‌های به یاد ماندنی 2018 خواهد شد.

5- Monster Hunter: World

سازنده: Capcom

پلتفرم: PlayStation 4 ، Xbox One ، PC

علیرضا رزمجویی: یک فانتزی تمام‌عیار از معنویات شکار و تبدیل شدن به یک شکارچی ماهر که حالا جاه‌طلبانه‌تر از همیشه بازگشته است. Monster Hunter: World یک قلمرو پهناور از فرصت‌های طلایی شکار را فراهم می‌کند که تا به حال با این دقت و ظرافت پیاده‌سازی نشده بود. هیولاهای منحصر بفرد و انیمیشن‌های خیره‌کننده‌ا‌ی که رفتار و هوش‌مصنوعی تحسین‌برانگیز آنها را به تصویر می‌کشند، اسلحه‌های جذابی که هر کدام کنترل مخصوص به خود را داشته و استفاده از تک تک آنها به اندازه‌ی قابل‌ملاحظه‌ای متفاوت است و البته محیط و حیات‌وحش پویای بازی که محلی ایده‌آل را برای شکار فراهم کرده است. همانطور که می‌دانید، Monster Hunter یکی از محبوب‌ترین و تحسین‌شده‌ترین فرنچایزها در ژاپن است که پس از مدتها برای اولین بار بصورت همزمان در سرتاسر دنیا عرضه خواهد شد و با رها شدن از بند انحصار و کنسول‌های دستی، حالا با مقیاسی بسیار گسترده‌تر، قصد دارد خود را به گروه جدید و پرجمعیت‌تری از گیمرا ثابت کند. با توجه به ماهیت Co-op، تمرکز بسیاری که به بخش چند‌نفره‌ی بازی معطوف شده است و البته آپدیت‌های رایگان و مکرری که از طرف Capcom قول داده شده است، می‌توان انتظار یک تجربه‌ی تقریبا تمام‌نشدنی را داشت که در همین اولین ماهِ سال 2018، سروصدای بسیاری را به پا خواهد کرد. لحظه‌ی دستیابی Monster Hunter به پتانسیل واقعیِ خود، حقیقتا یکی از موردانتظارترین لحظات سال 2018 است.

 

4- FarCry 5 

سازنده: Ubisoft Montreal

پلتفرم: PlayStation 4 ، Xbox One ، PC

سینا ربیعی: در نگاه اول شاید تنها بازی لیست که تقریبا می‌توانیم حدس بزنیم از صفر تا صد آن چگونه است، همین دستپخت جدید Ubisoft در جهانِ Far Cry باشد، اما FarCry 5 یکی از آن جهان‌بازهای کلیشه‌ای و خسته‌کننده یوبی‌سافت خواهد شد یا عنوانی نظیر Origins که جهان‌بازهای یوبی‌سافت را وارد مرحله جدیدی می‌کند؟ علت اصلی که FarCry 5 را در چنین رتبه شایسته‌ای قرار داده‌ایم، دقیقا همین است که بازی به سمت بهبودسازی و صرفا ارتقا نسخه‌های قبلی نرفته (مانند FarCry 4)، بلکه سعی دارد مکانیک‌های قبلی را بر پایه طراحی جدید و عمیق‌تری از عناصر جهان‌باز به معرض نمایش بگذارد. FarCry 5 مشخص است که از لحاظ جزئیات بازی قابل اتکایی است، قطعا با گان‌پلی و مبارزات لذت‌بخشی طرف هستیم، قطعا گرافیک و سطح فنی خوبی را شاهد خواهیم بود و قطعا بازی پر از مراحل و چالش‌های کوچک و بزرگ است؛ اما به شخصه به عنوان یک طرفدار FarCry فقط یک انتظار بزرگ از بازی دارم و آن هم انتقال حس ماجراجویی و وقت‌گذرانی لذت‌بخش در جهانش است. این حس صرفا با داستان و مبارزه و Nتا آیتم و مراحل دکوری و کمی بدست نمی‌آید، بله با طراحی و کنار هم قرار دادن درست این عناصر رقم خواهد خورد و همه امیدواریم که FarCry 5 بتواند مسیر Origins برای ارتقا و جلوبردن بازی‌های جهان‌باز یوبی‌سافت را بدرستی ادامه دهد.

3- Metro Exodus

سازنده: 4A Games

پلتفرم: PlayStation 4 ، Xbox One ، PC

علیرضا رزمجویی: بازگشت به تاریکیِ تونل‌های زیرزمینی که صدای وحشت‌زای موجوداتی جهش‌یافته در آن‌ها می‌پیچد، نفوذ به اتاقک‌هایی پر از جسد و مهمات که پشتِ تار عنکبوت‌هایی چندلایه، مخفی شده‌اند‌ و البته لرزیدن از سرمای منجمند‌کننده‌‌ای که با تشعشعات هسته‌ای مخلوط شده است و هر بار دم و بازدم در آن، قدمی به سوی مرگ است. این شرایط ناخوشایندی است که همه‌ی ما با اشتیاقی وصف‌نشدنی خواهان بازگشت به آن هستیم! سری Metro، یک کلاس درس در خلق اتمسفری تنش‌زا و مبهوت‌کننده است که حالا با مقیاس وسعت‌یافته‌ی Exodus، آزادی عمل بیشتر و محیط‌‌زیستی متنوع‌تر، سعی دارد با قدرت تمام، بی‌رحمی یک دنیای آخرالزمانی را به تصویر بکشد. همراهیِ دوباره با "آرتیوم" و پستی و بلندی‌هایِ بی‌رحمانه‌ای که انتظارش را می‌کشد و همینطور گشت‌وگذار در دنیای پرجزئیات Metro که از نظر تکنیکی همیشه یک تجربه‌ی کم‌نظیر را برایمان به ارمغان آورده است، می‌تواند از نقاط عطف سال 2018 باشد. حتی با وجود اینکه اطلاعات بسیاری از آن در دسترس نیست، Metro Exodus بدون شک موردانتظارترین عنوان شوتر سال 2018 می‌باشد. شوتری که دوباره در رویکردی کمیاب، تمرکز خود را بر روی محتوای داستانی و تک‌نفره قرار داده است و قصد دارد با در اختیار گذاشتن اتمسفری ناب، مخاطب را در دنیای غنی خود غرق کند.

2- Red Dead Redemption 2

سازنده: Rockstar Games

پلتفرم: PlayStation 4 ، Xbox One

محمد تقوی: راک استار با ارائه‌ی یکی از پویاترین و واقعی‌ترین جهان‌ها در قالب وسترن در کنار داستانی فوق العاده، یکی از بهترین تجربیات نسل پیش را رقم زد. برای همین ساخت ادامه، به خصوص در قحطی بازی‌های وسترن کاری منطقی است. از معدود اطلاعات منتشر شده و تریلرهایی که دیده‌ایم، RDR 2 پیش درآمدی خواهد بود بر داستان جان مارستون و قرار است ماجرای کلاسیک گروه سارقان را به شکل راک استاری روایت کند. به نظر می‌رسد ماموریت‌های سرقت GTA V (که جزو بهترین بخش‌های آن بازی بودند) در RDR 2 نیز حضور خواهند داشت. به لطف قهرمان جدید، امکاناتی مثل استفاده از تیر و کمان و Dual Wielding (دو اسلحه) هم فراهم شده و تاکید کلی در تریلرها بر روی حیات وحش جهان بازی می‌تواند راه‌های جدیدی برای مبارزه باز کند. اما بزرگترین سوال در کنار تاریخ عرضه‌ی بازی، به احتمال عرضه بر روی PC برمی‌گردد. در کنار کنجکاوی‌های ذاتی در مورد گیم پلی، راک استار نشان داده که در نزدیکی زمان عرضه به مرور وجوه مختلف بازی‌اش را رونمایی می‌کند. برای همین اگر احتمال عرضه در بهار را واقعی بدانیم، باید کم کم منتظر سیلی از اطلاعات و تریلر از سوی راک استار باشیم.

1- God of War

سازنده: SIE Santa Monica Studio

پلتفرم: PlayStation 4

علی قربانی: اصلا از همان معرفی اولیه‌اش تکلیف طرفداران دوآتیشه مشخص شد. کریتوس دیگر قرار نیست شمشیر دوقلویش را در هوا تاب بدهد و دانه دانه خدایان الیمپوس را رشته رشته کند‍! نمایش اولیه خون داشت، خونریزی داشت، اما خبری از آن کریتوس بی و سر کله‌ای که که بدون ذره‌ای فکر نسبت به عواقب اعمالش دست به هرکاری میزد نبود‍! اما با تمام تازگی‌اش، همان نمایش اولیه میخ را در دل طرفداران کوبید. پرواز اژدهای بزرگ برفراز سرزمین سرد شمالی در کنار موسیقی کوبنده، نوید ماجراجویی دیگری را می‌داد.

کریتوس اینبار درگیر ماجرایی شخصی‌تر شده، کریتوس اینبار می‌خواهد زنده بماند، زنده بماند و به فرزندش زنده ماندن در سرزمین ناشناخته را یاد دهد. چه کسی فکرش را می‌کرد روزی برسد که کریتوس، کابوس الیمپوس‌نشینان، به فکر پسر خردسالش بیوفتد، با مار غول‌پیکر عامل راگناروک ملاقات کند و به بهانه مبارزه با دشمن مشترک، با وی متحد شود. تازگی و جذابیت عنوانی حماسی همچون GoW در گروی نو و تازه بودن است.

سانتامونیکا آگاهانه نسبت به این موضوع، تصمیم گرفته تا بازیکنان را با جهانی غریبه اما هرچند آشنا روبرو کند. تصور گشت و گذار در سرزمین نورث و رویارویی با حماسه و قهرمانان کوچک و بزرگ این تمدن، آن هم در نقش کریتوسی که سالها با او خاطره سازی کرده‌ایم و روزگاری با صدای له شدن گردن هرکول زیرپایش به آرامش روحی می‌رسیدیم، لذتی وصف ناشدنیست. تصور اینکه شاید حتی برای لحظه‌ای، چشممان به جمال یکی از اَزگاردیها روشن شود، لحظه لحظه این انتظار را سخت‌تر می‌کند. ملاقات دوباره پس از سال‌ها با کریتوسی که خسته شده و شاید بزرگترین چالشش آموزش شکار به فرزندش شده، ریش بلند گذاشته و واضحا غبار خستگی و خشونت گذشته بر چهره‌اش نشسته، هیجان‌انگیز است.

اما حقیقتا دلیل این شور و شوق شدید نسبت به بازی چیست؟ قطعا هنجارشکنی و تازگی که سال‌ها پیش بازی به ما ارائه داده بود، با رنگ و بویی جدید قرار است که دوباره به منصه ظهور برسد. داستان‌پردازی منطقی در کنار خشونت توجیه پذیر همان چیزیست که موجب موفقیت بی‌‌اندازه عنوانی چون The Last of Us شد و اکنون در GoW نیز بدرستی ارائه گشته است. تصور اینکه کریتوس بتواند شاید پس از سال‌ها به شخصیت‌پردازی که لایقش بود برسد و بتواند این خشونت بی‌حد و حصرش را در بر سر خدایان ازگارد خالی کند هم هوش از سر می‌پراند؛ خدایانی که شاید اینبار به واسطه داستان پردازی منطقی‌تر، فرصت خودنمایی بیشتری نسبت به زئوسی داشته باشند که سهمش از سه نسخه یک نمایش حماسی در پایان نسخه سوم و چند رجزخوانی بزرگ و کوچک دیگر در دو نسخه اولیه بود.

حال که مشغول نوشتن هستم‌، دوباره متوجه می‌شوم که حقیقتا انتظار برای قدم زدن در برف و سرمای نورث و تجربه مبارزه و رویایی با اساطیر‌ آن، در نقش کریتوسی که روزگاری یک تنه یونان را به خاک سیاه نشاند، سخت‌تر از چیزیست که شاید فکرش را می‌کردیم...

این نظرات نویسندگان سایت پردیس‌گیم بود از 10 اثری که علاوه بر موردانتظاربودن، یک تجربه منحصربفرد و پیشرو را نیز ارائه خواهند داد اما نظرات شما به عنوان اعضای خانواده پردیس‌گیم چیست؟ شما بیش از همه در انتظار عرضه چه عناوینی هستید؟


نوشته شده در: 22 دي 1396
دسته: مقاله، God Of War
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • God of War
  • God of War - The Lost Pages of Norse Myth: Rise of The Draugr
  • God of war Baldur
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

جالبه خیلی هم جالبه جایزه مورد انتظار ترین بازی سال رو the last 2 برده بعد پردیس گیم حتی تو لیستشم قرار نداده .
بایونتا متروید و کربی :/
1- God of War
2- Red Dead Redemption 2
3- FarCry 5
عجیبه برام!بازی دیوید کیج نیست؟! بعد ان Monster Hunter: World هست؟! اخه این کجاش مورد انتظاره؟!
برای من دوتا بازی به شدت مورد انتظاره
Ni no kuni 2
God of war
البته رد دد و بقیه بازی ها رو هم منتظر هستم
همشون عشقن اما ٢ و ٧ يه چيز ديگه ان ، در انتظار ابرشاهكاري از راكستار افسانه اي و بازي اي كه خيلي بهش اميدوارم ...

انتخاب هاي خوبي بود ...
faghat gow ba code vein
شما هم احساس بی پولی بد بختی میکنید
دقیقا منم همینطورم
من یه اشتباه کردم یه دوتومن دستی از یه بنده خدایی گرفتم نمیدونم چطور بناس با این اخبار درز کرده دو ماهه برشگردونم، ماه اینده هم که سر sotc و bayoneta بنظر پونصد باید پیاده شم...به تعویق بندازم نندازم
Anthem خیلی چشم منو به خودش گرفته.به امید خدا تا اونموقع که میاد یه pc درست و حسابی میگیرم و خدا کنه واقعا بازی خوبی بشه.نمایش هاش که واقعا قشنگ بود.monster hunter هم همینطور.
اول psx یه بازی بود شبیه مکس پین ولی با دوربین از بالا ، عجب چیزی بود.... کسی اسمش رو یادشه