شاتل‌لند - گیم‌سنتر
فروشگاه گیفت کارت
 
فروش محصولات MSI
صندلی های گیمینگ dxracer فروش کنسول‌‌های بازی و لوازم جانبی
امی هنیگ: مردم درخواست بازی‌های داستان‌محور را دارند اما ضرورتی در خرید آنها نمی‌بینند و تنها به تماشای بازی کردن دیگران می‌پردازند

عنوان Star Wars استودیو Visceral Games که زیر نظر امی هنیگ در دست ساخت قرار داشت بی‌شک یکی از مورد انتظارترین بازی‌ها برای طرفداران سبک تک‌نفره داستانی بود. اما همانطور که احتمالا می‌دانید، این پروژه چندی پیش در کمال ناباوری کنسل و استودیو سازنده آن نیز توسط Electronic Arts بسته شد.

یکی از دلایل این اتفاق حداقل به گفته شرکت سرمایه‌گذار، این بود که هنیگ و تیم تحت نظرش ساخت عنوانی بسیار خطی را در دستور کار قرار داده بودند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، کارگردان و نویسنده صاحب نام بازی‌های ویدیویی، کسی که رهبری پروژه‌های مهمی چون Legacy of Kain و سری Uncharted را انجام داده تا مدتی در این رابطه سکوت کرده بود تا اینکه سرانجام در گفت و گو با موسس استودیو Campo Santo (سازنده Firewatch) آقای شان وانمن در مورد چالش‌های این روزهای صنعت بازی صحبت کرد. امی هنیگ در صحبت‌های خود از افزایش هزینه توسعه بازی‌ها، لوت باکس‌ها، بازی بعنوان یک سرویس و اینکه آیا در این وضعیت بازیکنان بازی‌های خطی را می‌خواهند یا نه، گفته است. اظهارات این توسعه‌دهنده در این رابطه را در ادامه بخوانید.

"فکر می‌کنم که در حال حاضر در یک شرایط انفعال قرار داریم. بدیهی است اتفاقی که برای Star Wars ما افتاد حاصل یک تغییر یا تصمیم یک شبه نبوده است. مقاله‌های دراماتیک بسیاری در مورد این اتفاق به نگارش در آمد -- مرگ بازی‌های داستان محور خطی و چیزهای دیگری در همین رابطه -- اما اگر واقع بین باشیم می‌بینیم که این یک مسئله جدی است؛ این جاده‌ای است که ما سال‌ها در مسیر آن حرکت کردیم و منجر به افزایش هزینه ساخت بازی‌ها، انتظارات و حتی خواسته‌های بازیکنان از مدت زمان گیم‌پلی، دقت و ارزش تولید، حالت‌های بازی و هر چیز دیگری شده است. این موضوع فشارها در داخل تیم توسعه‌دهنده را نیز به شدت افزایش داده است. اگر هزینه‌ای به شما تحمیل شود، فرضا 100 میلیون یا بیشتر برای ساخت یک بازی، موضوع این است که چطور می‌توانید این پول را بازگردانید و به سوددهی برسید؟

و قیمت 60 دلاری بازی‌ها هم تغییر نمی‌کند، همینطور است؟ جو منفی شدیدی بر سر کسب درآمد از طریق راه‌های مختلف، لوت باکس‌ها، بازی بعنوان سرویس و ... وجود دارد. اما همین چیزها هستند که در حال حاضر در صنعت بازی به یک جریان تبدیل شده و دنبال می‌شوند، خصوصا از طرف ناشرهای بزرگ، بعنوان راهکاری در قبال افزایش هزینه ساخت بازی‌ها. بودجه ساخت بازی‌ها در حال افزایش است، انتظارها هم به موازات آن بالا می‌رود و منطق ساخت بازی‌های داستانی کمتر و کمتر می‌شود.

یک جریان دیگر هم در حال حاضر به وجود آمده، اینکه اغلب مردم اعتراض می‌کنند و می‌گویند چرا بازی یک بازی خطی داستان محور را کنسل کردید؟ ما دقیقا همین سبک بازی‌ها رو میخوایم. اما مشکل این است که آن‌ها ضرورتی در خرید این بازی‌ها نمی‌بینند و صرفا به تماشای بازی کردن دیگران می‌نشینند."

امی هنیگ موضوع جالبی را مطرح کرده است. علارقم اینکه مردم درخواست‌های زیادی برای بازی‌های تک نفره داستان محور دارند اما به اندازه کافی این دست بازی‌ها را نمی‌خرند. اثبات این اظهارات را می‌توان در عنوان اخیرا عرضه شده Prey ساخته استودیو Arkane یافت که با وجود اینکه بازخوردهای مثبتی را دریافت کرد اما هنوز به اندازه کافی نفروخته است. همین موضوع در مورد عناوین دیگری چون Dishonored 2 و Wolfenstein II: The New Colossus نیز صدق می‌کند.

امی هنیگ: مردم درخواست بازی‌های داستان‌محور را دارند اما ضرورتی در خرید آنها نمی‌بینند، آنها به تماشای بازی کردن دیگران می‌نشینند

جا دارد اینجا به صحبت‌های اخیر مدیر ارتباطات استودیو Remedy نیز اشاره کنیم که موضوع مشابهی را مطرح کرده بود. این استودیو فنلاندی در حال حاضر در تلاش برای اضافه کردن بخش همکاری چندنفره به بازی آینده خود است تا ارزش تکرار آنرا بالا ببرد و این تنها استودیویی نیست که چنین کاری انجام می‌دهد. استودیو CD Projekt RED نیز با وجود اینکه به طرفداران اطمینان داده برای بخش تک‌نفره داستانی Cyberpunk 2077 کم نخواهد گذاشت اما المان‌های چند‌نفره را در بازی خود جای داده است، ویژگی‌ای که در سری The Witcher وجود نداشت.

نوشته شده در: 28 دي 1396
دسته: مطلب متفرقه، Wolfenstein II: The New Colossus
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Wolfenstein II The New Colossus Launch Trailer
  • Wolfenstein II- The New Colossus – E3 2017 Full Reveal Trailer
  • Wolfenstein II: The New Colossus Gameplay
 

آموزش آنریل انجین 4آموزش آنریل انجین 4

آموزش یونیتی سه بعدیآموزش یونیتی سه بعدی

آموزش یونیتی دو بعدیآموزش یونیتی دو بعدی

آموزش سی شارپ در یونیتیآموزش سی شارپ در یونیتی

آموزش واقعیت مجازی در یونیتیآموزش واقعیت مجازی در یونیتی

آموزش گیم میکر استودیو آموزش گیم میکر استودیو GameMaker
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

این خانوم از نظر زیبایی باید با دکتر جکول مقایسه بشه
دوستان بايد قبول كنيم ، بازي هاي داستاني حتي اگه به كيفيت witcher باشن باز هم اگه بخش مولتي نداشته باشن ارزش خريد ندارن همونطور كه ويچر فقط ١٢ ميليون نسخه و خرده اي فروخته ، ٦٠ دلار پول نسبتا زياديه ، من خودم خيلي طرفدار بازي هاي داستاني ام اما با يه خورده نگاه به بازي هايي كه اين نسل به صورت اورجينال خريدم ، به اين نتيجه ميرسم كه من هر بازي اي كه خريدم داراي بخش مولتي هم هستند به غير از يك مورد كه اون هم تخفيف خورده بود واسه اون : uncharted 4 , uncharted lost legacy , the last of us , battlefield 1 , gta vو wolfenestein 2 كه گفتم تحفيف خورده بود ... بقشه شو من به كرايه كردنشون اكتفا ميكنم ...
به نظر من بازي ساز هم بايد بخش داستاني خوبي بسازه هم آفلاين خوبي داشته باشه ، بايد نياز هاي متغير زمان رو در نظر بگيريم ، الان ده سال پيش نيست ...
با صحبت هاي اين خانوم كاملا موافقم ...
مخالفم چون مولتی ها هم گذرا هستند الان بالغ بر یک سال دیگه r6, battle بازی نمی کنم درواقع تایمی که ویچر من سرگرم کرد برابر با همون ها بود
در ثانی لذتی که یکساعت gow وrdr بازی کردن هست بازی در بازی های مولتی نیست
هیچ وقت یه بازی فقط انلاین یا با بخش داستانی بد رو نخریدم.
فقط Single Player عالی. از وقتی اینترنت فراگیر شده همه چی به گ*و*ه کشیده شده. موسیقی بی معنی شده بازی ها بی ارزش شدن.
Dishonored2 با اون دنیا و گیمپلی عالی و دنیای محشرش بزور میفروشه بعد اون PUBG اشغال 30 میلیون نسخه میفروشه.
نخرید این شر و ور ها رو چیه کل بازی این ور اون ور میرید الکی تیر میزنید. نکته جذابش چیه؟؟؟
بیاین قیمت بازیارو بکنین 100 دلار خیاله همه راحت بشه ( پول DLC نگیرین دیگه )
شما برو بازی مثل بازهای CD project red بساز بر پدر کسی لعنت نیاد بخره!!! این که می‌گن عناوین داستانی داره کمرنگ میشه تقصیر گیمرای بدبخت نیست تقصیر شرکت مثل یوبی سافته که تا چند سال پیش هر سال یدونه اساسین می داد بیرون انتظار داشت بعدا بازیش ازش استقبال هم بشه... این طمع شرکت های بزرگ‌مثل یوبی سافت و الکترونیک ارتز و اکتیویژن هستش که این صنعت به این روز‌ افتاده و اگرنه شرکت های مثل سی دی پراجکت و راکستار ثابت کردن هنوزم‌‌ میشه بازیهای داستان محور خوبی ساخت اما همون شرکتای بزرگ‌ مثل ea براشون نمی صرفه ۸ سال رو توسعه بازی کار کنن!!! فکر‌کنید عنوانی مثل cyberpunk 2077 دست ea بود تا حالا چند بار عرضه شده بود؟ و براش اصلا مهم نبود یه بازی ناقصه می گفت با dlc ها و اپدیت ها حل می شن فعلا شما برید بخش انلاین بازی رو انجام بدید به کمک‌لوت باکس ها تا ما برای بخش داستانی هم‌یه فکری بکنیم!!!!! مشکل این‌صنعت از زمانی شروع شد که به گیمرا فقط به چشم‌ کیسه پول نگاه کردن نه کاربر
قبول دارم امسال ea خراب کرد ولی پارسال واقعا عالی کارکرد
یوبی هم که واقعا پیشرفت داشته هم AC ORIGINS و هم SOUTH PARK بازیای خوبی بودن FAR CRYو CREW هم که تو راهن همه اینا به کنار Beyond Good & Evil معرفی کرد
مهمترین مقصر تغییر وضعیت بازار گیم، نه ناشرهای پول پرستن و نه استودیوهای بازی
بلکه خود ما گیمرها هستیم!

همون کسایی که شب و روز شعار حمایت از عناوین داستان محور سر میدن، اگه یه لیست از عناوینی که بیشتر از همه باهاشون بازی کرده در بیاری، قطع به یقین یه عنوان مولتی پلیر صد جدوله!

پس حرفی که هنیگ زده، حقیقتی محض و صد البته تلخه!
درست میگی حقیقت گفته متاسفانه اعتیاد جای لذت گرفت
متاسفانه هر چی جلوتر میریم مشکلات سر راه ساخت بازی های داستان محور داره بیشتر میشه
از طرفی سود و فروش کم ، زمان زیاد پروسه ساخت ، تامین تعداد بالای نیرو و...
حتی اگر یک عنوان داستانی خوب هم ساخته بشه بعد از مدتی صد در صد سازنده ها فکر نشر یک دنباله واسه اون ip میفتن و کم کم مشکل نبود ایده مناسب به چند موردی که بالاتر اشاره کردم اضافه میشه
متاسفانه باید اینو قبول کرد که تولید یک ip صرفا داستان محور و بعد هم پشتیبانی مناسب از اون با انتشار DLC و وسعت دادن به داستانش بسیار مشکله و از اون طرف سود مناسبی به ناشر نمیده واسه همینه ک میبینیم اکثر عناوین داستان محور توسط ناشران متمولی مثل سونی و مایکرو پشتیبانی میشن یا مثل CDPR از دولت بودجه میگیرن
بله وقتی پرفروشترین ها میشن فیفا کال اف استاروارز
من و ایشون و لینک و نیتن باید بریم دکه بزنیم سیگار بفروشیم
گلی به جمالت که حرفت حقه
برو بابا من خودم مثال نقض این حرفم
همش افلاين بازی میکنم و معمولا انحصاری سونی مثل بلادبورن
بجز بازیاي بليزارد مثل heroes of storm, stracraft و vainglory تو گوشی
90 درصد مواقع آفلاين بازی ميکنم
دوست عزیز شما به امار فروش ها نگاه کنید تا به حرف ایشون ایمان کامل بیارید
ايشون ميگه مردم صرفا به تماشای بازی های داستان محور ميرن
بنده به عنوان یکی از"مردم" این اتهام رو نميپذيرم
به خودمم افتخار میکنم
دقیقا برای همینم ps4 خریدم وگرنه رو همون پی سی خودم مينشستم بازی میکردم دیگه
آمار فروش هم متاسفانه بعله مردم همش دنبال هیجانات لحظه ای هستن
مثل سینماست که اکثر فیلمهای خوب فروش کمتری دارن
ولی به هیچ وجه دلیل نمیشه فیلم های خوب داستان دار ساخته نشن چون فروش ندارن
بازيم همینطور
تو دنیایی که بعضیا سعی دارن بازيو از هنر تبدیل کنن به" سرويس و خدمات", دم سونی و cd project و بتسدا گرم که زیر بار نميرن
هروقت به يه سرویس خدمات و تمام آنلاین تبدیل شد و از هنر بودن کاملا فاصله گرفت
اون روز گيم رو ترک میکنم چون چیزی به غیر از هنر برای من ارزش وقت گذروندن نداره
من هنوز نمیفهمم مگه چقدر میخوان سود کنن!؟ اگه بگیم همین 100 میلیونی که ایشون گفتن خرج یه بازی AAA بشه که معمولا کمتر هستش ( به استثنای GTA و غیره! ) کافیه بازی سه تا چهار میلیون نسخه بفروشه تا سودآوری تقریبا صدتاصد و پنجاه درصدی داشته باشه
معمولا بازی های AAA به این میزان فروش ولو بیشتر هم میرسن و امکان اینکه اینقدر خرج بازی بشه و کمتر از سه میلیون نسخه بفروشه خیلی کمه
به نظرم مشکل از مردم نیست، مشکل از همون منتشرکننده هاست که هرساله میخوان سود بیشتری از یه بازی ببرن و حاضرن یه بازی داستانی که 5 برابر بودجه سود میده رو کنسل کنن و باهاش یه بازی کاملا آنلاین که 10 برابر سود میده بسازن
فقط بحث بودجه نیست. یک تیم 200 نفره باید 3 سال یا حتی بیشتر روی یک عنوان داستانی AAA کار کنن تا ازش یک بازی درست حسابی در بیاد. در حالی که یک تیم 100 نفره در 2 سال میتونه یک بازی آنلاین محور بسازه و با پشتیبانی ازش چند برابر عناوین داستانی سود کنه.
پرونده عناوین داستانی با انتشار دو دی ال سی بسته میشه در حالی که عناوین آنلاین میتونن سال ها پشتیبانی بشن.
همین الان بازی های داستانی پرفروش اکثرا جهان باز هستن ( AC ، HORIZON ، WITCHER ، zelda ) و اون دسته از عناوین خطی که پر فروشن یک بخش مولتی پلیر قدرتمند دارن ( آنچارتد ، کالاف ، تایتان فال 2 )
GTA سال هاست داره میفروشه و قطعا 90% این فروش به خاطر بخش آنلاینشه.
بازی های داستانی سود آور هستن ولی سودشون برای رضایت ناشر ها و سهامدارانشون کافی نیست.
Masood 92@
ببین درسته که بازیابا قیمت 60 دلار فروش میرن،اما همه ی اون پول مستقیما به ناشر برنمیگرده...تو فروشه فیزیکی.خرده فروشا مقداری از این 60 دلار بهشون میرسه،خرجه بلوری هم هست،حق پلتفرم هم هست،یعنی مثلن بازی ای که EA رو پلتفرم سونی میفروشه مقداری از پوله هر نسخه به سونی میرسه..همین الان خبرو حتمن خوندی که هوی رین 5 و نیم میلیون فروش داشته اما فقط 130 میلیوم درآمد برا ناشرش داشته.در کل میشه گف برا یه بازی داستانی چهار میلیون نسخه فروش هم گاهی اوقات میتونه کافی نباشه
مشاهده 2 پاسخ دیگر