نماوا
فروشگاه گیفت کارت
 
بازی تانکی آنلاین فروش محصولات MSI
فروشگاه آنلاین پال استور فروش گیفت‌کارت - سریع و ارزان
چرا خرید Valve توسط مایکروسافت یک فاجعه‌ی بزرگ برای PC Gaming خواهد بود؟

چرا خرید Valve توسط مایکروسافت یک فاجعه‌ی بزرگ برای PC Gaming خواهد بود؟

"به قلم Hayden Dingman از سایت PCWorld"

در هفته‌های اخیر یک شایعه پخش شد؛ شایعه‌ای که با این که احتمال وقوع آن بسیار کم به نظر می‌رسد، ولی تاثیر بالقوه‌ی آن به قدری زیاد بود که توجه مردم را به خودش جلب کرد. بر طبق اخبار منتشر شده توسط Polygon، این طور گزارش شده که مایکروسافت در مورد خرید Valve، کمپانی مستقلی که پلتفرم Steam را اداره می‌کند، بحث کرده است. این موضوع از نظر من، مضحک به نظر می‌رسد. هر چه باشد، ما داریم در مورد Valve حرف می‌زنیم. کمپانی‌ای که به قدری از ویندوز 8 متنفر بود که سعی کرد سازندگان (و بازیکنان) را به یک نسخه‌ی استیم محور از سیستم عامل لینوکس سوق دهد. ولی بیایید فرض کنیم که این سناریوی فرضی بیشتر از آن چه که به نظر می‌آید، جدی باشد؛ چون هر چیزی ممکن است، مگر نه؟ و حالا که احتمال وقوع آن را در نظر گرفته‌ایم، بیایید در این مورد بحث کنیم که چرا این اتفاق برای PC Gaming یک فاجعه خواهد بود.

برای این که منصف باشیم، بیایید تا ابتدا با نکات مثبت شروع کنیم. اول با سرویس Game Pass اکس باکس سروکار داریم؛ سرویس منحصر به کنسول مایکروسافت که به مشترکانش اجازه می‌دهد تا فقط با پرداخت 10 دلار در هر ماه، به چیزی حدود 100 بازی دسترسی پیدا کنند که بازی‌های فرست پارتی جدید مایکروسافت در زمان عرضه‌شان را هم شامل می‌شود. این سرویس ممکن است بعدا به PC هم بیاید، ولی شانس موفقیت آن زمانی بهتر می‌شود که مایکروسافت چیزی بیشتر از تعداد انگشت شماری بازی برای جلب نظر مردم داشته باشد.

یک برنامه اشتراکی کم قیمت مثل Xbox Game Pass روی PC می‌تواند بسیار جالب باشد

همچنین با موضوع همیشگی رویکرد نه چندان خوب Valve نسبت به استیم روبرو هستیم. من اینگونه حس می‌کنم که نبود نظارت، یک ضرر بزرگ برای این پلتفرم به حساب می‌آید. همچنین این طور به نظر می‌رسد که تعداد بسیاری از سازندگان مستقل به Nintendo Switch روی‌آورده‌اند؛ جایی که استانداردهای محکم‌تر و مجموعه‌ی کوچک‌تر از بازی‌ها، تضمین می‌کنند که افراد بیشتری می‌توانند بازی شما را قبل از این که در بین سایر عناوین محو شود، پیدا کنند. مایکروسافت با روشی مشابه با نینتندو به اداره‌ی Xbox می‌پردازد و به همین خاطر، یک استیم خریداری شده می‌تواند کمی شبیه به استیم در دوران سال 2010 به نظر برسد؛ زمانی که Valve به نظارت بر روی مجموعه‌اش می‌پرداخت.

ولی خب، ما دقیقا می‌دانیم که فروشگاه‌های دیجیتالی مایکروسافت چه شمایلی دارند؛ هر دوی آن‌ها بسیار بد هستند. روی Xbox حراج‌ها نادر هستند، رابط کاربری واقعا بد و پر از تبلیغات نامربوط به گیمینگ است و مردم هم اگر بخواهند از بخش چند نفره استفاده کنند، باید هر ماه مبلغی را برای سرویس Xbox Live Gold بپردازند. حتی مایکروسافت هنوز موفق نشده که بر موج نظرات منفی چند سال پیش که باعث به وجود آمدن عبارت "مایکروسافت از بازی‌های مستقل بدش می‌آید" شد، غلبه کند. این وضعیت در حال بهبودی است، ولی اکس باکس برخلاف سال‌های 2008 تا 2012، هنوز هم به عنوان یک مقصد نخست برای سازندگان بازی‌های مستقل به شمار نمی‌رود. فروشگاه ویندوز 10 هم حتی بدتر از این است. مایکروسافت اصلا موفق نشده که مردم را به این فروشگاه توکار که از زمان ویندوز 8 بخشی از سیستم عامل بوده است، جذب کند و وقتی صفحه‌ی بازی‌های پرفروش آن اینگونه به نظر می‌رسد، واقعا سخت است که بگوییم نظارت بهتری نسبت به استیم را در آن شاهد هستیم:

این فروشگاه درست به اندازه‌ی هر فروشگاه موبایلی بد است و همچنین برای من به طرز عجیبی حتی از سیل Asset Flipها در بخش تازه‌های استیم نیز، ناراحت کننده‌تر به نظر می‌رسد. به جز عناوین فرست پارتی خود مایکروسافت، فقط تعداد اندکی از سازندگان برای وارد شدن به فروشگاه ویندوز 10 تلاش کرده‌اند. همچنین این احساس به شما دست می‌دهد که این آزمایشات بیشتر برای مایکروسافت سود داشته تا ناشران. اگر باورتان نمی‌شود فقط نگاهی به Call of Duty: Infinite Warfare و بخش چند نفره‌ی مُرده‌اش در زمان عرضه روی فروشگاه ویندوز 10 بیاندازید. به نظر می‌رسد که مایکروسافت هیچ ایده‌ای برای جلب توجه PC Gamerهای معمولی ندارد و ادغام شدن اجباری فروشگاه مایکروسافت با Xbox Live، این موضوع که بازی‌های شما در یک لیست بسیار طولانی و بی‌ترتیب "دسته بندی" می‌شوند، رابط کاربری نامناسب و همچنین تعداد بسیاری از موارد دیگر، همگی گواهی بر این ادعا هستند.

و این در حالی است که هنوز از کابوسی به نام UWP سخن نگفته‌ایم؛ فرمت "Universal Windows Platform" که مایکروسافت از آن به عنوان جانشینی برای نرم افزارهای دسکتاپ 32 بیتی نام می‌برد. بازی‌های پلتفرم UWP مشکلات بسیار زیادی داشتند؛ مانند پشتیبانی نکردن از تجهیزات و برنامه‌های متداول برای استریم کردن، پشتیبانی نکردن از برنامه‌های نشان دهنده‌ی FPS همانند FRAPS، پشتیبانی نکردن همزمان از چندین کارت گرافیک، نبود قابلیت بکاپ گیری یا ماد کردن و غیره. بعضی از این مشکلات اکنون تا حدودی رفع شده‌اند، ولی این پروسه‌ی پر ایراد قطعا این اطمینان را به ما نمی‌دهد که مایکروسافت بازار PC را درک می‌کند. همین هفته‌ی پیش من و همکارم Brad Chacos در حال انجام بتای بازی Sea of Thieves بودیم و من هر چقدر که تلاش می‌کردم تا او را به بازی‌ام دعوت کنم، او هیچ پیام دعوتی دریافت نمی‌کرد. در نهایت هم او مجبور شد تا برنامه Xbox ویندوز 10 را اجرا کند و از این طریق به من ملحق شود. این‌ها مشکلات بنیادی‌ای هستند.

Gears of War: Ultimate Edition اولین بازی بزرگ UWP روی PC و همچنین یک فاجعه بود. وضعیت نسبت به قبل بهتر شده است، ولی هنوز هم و با گذشت دو سال، نسخه UWP از یک بازی (مثل Cuphead) در نظر بسیاری از کاربران انتخابی بسیار بد به نظر می‌آید

ولی با این حال، مایکروسافت همچنان به ایجاد مشکلات ادامه می‌دهد. چندی پیش، مایکروسافت حتی Valve را مقصر دانست و گفت که Age of Empires: Definitive Edition قطعا می‌تواند به استیم بیاید، البته اگر Valve به پشتیبانی از UWP بپردازد. با این که من از نظر تئوری از عرضه شدن بازی‌ها روی تمام پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌کنم، ولی به سختی می‌توانم Valve را برای استفاده نکردن از فرمتی که 1) به نوبه‌ی خودش ناقص است، 2) بسیاری از عملکردهایی که Valve در استیم ایجاد کرده است را از بین می‌برد و 3) فقط توسط یک کمپانی یعنی مایکروسافت استفاده می‌شود، سرزنش کنم. حتی زمانی که به Remedy حق انتخاب داده شد، آن‌ها برای پورت کردن Quantum Break روی استیم، سیستم UWP را حذف کردند. باز هم این مسائل باعث می‌شوند که به مایکروسافت اعتماد نکنیم و هر چقدر که طول عمر ویندوز 10 بیشتر می‌شود، مشکلات نیز برجسته‌تر از قبل به نظر می‌رسند. این موضوع من را به نکته‌ی بعدی‌ام که احتمالا مهم‌ترین آن‌هاست، می‌رساند: مایکروسافت هنوز هم نتوانسته حسن نیت PC Gamerها را به دست آورد و تلاش برای خرید احترام نیز فاجعه بار خواهد بود.

من فکر می‌کنم مایکروسافت در به تحقق رساندن قول‌هایی که به PC Gamerها داده بود، خوب عمل کرده‌ است. توجه مایکروسافت به بخش PC و حضور فیل اسپنسر، واقعا جان تازه‌ای به کمپانی بخشیده و برنامه Xbox Play Anywhere نیز با وجود مشکلات فراوان UWP، یک حرکت فوق العاده است. Forza Horizon 3 و Gears of War 4 و Sea of Thieves روی PC بسیار عالی به نظر می‌رسند. هرچند با توجه به این که افرادی (مثل من) هستند که اکنون دیگر حتی به کنسول Xbox One خود دست نمی‌زنند، این کار مایکروسافت یک حرکت تجاری عجیب و فداکارانه به نظر می‌رسد. ولی با این حال، قبلا با 15 سال غفلت روبرو بودیم؛ سال‌هایی که تمرکز مایکروسافت روی بازار PC Gaming نبود و آن مواقعی هم که نگاهی به دسکتاپ‌ها انداختند، نتایجش فاجعه بار بود. دقیقا دارم به تو نگاه می‌کنم Games for Windows Live.

اما Valve آن جا بود و این خیلی پرمعنی است. این موضوع باعث نمی‌شود که خیلی راحت از Valve بگذریم و باعث نمی‌شود که اشتباهات پرتعداد استیم (که در گذشته وجود داشتند و در آینده نیز وجود خواهند داشت) را نادیده بگیریم، ولی Gabe Newell و Mike Harrington و سایر همکارانشان، شایسته‌ی ستایش هستند. اگر استیم ما را از آن دوره‌ی تاریک سابق نجات نمی‌داد، معلوم نبود که PC Gaming در حال گذر از دوران رنسانس فعلی‌اش بود یا نه. و همچنین معلوم نبود که بدون استیم، مایکروسافت دوباره برای بازگشت به PC تلاش می‌کرد.

وارد شدن به قضیه در ساعات نهایی و تلاش برای استفاده از این حسن نیت ایجاد شده، فقط این را ثابت می‌کند که مایکروسافت دقیقا همان نوع از کمپانی است که PC Gamerها به آن باور دارند: منزوی و بی‌توجه به سلامتی بلند مدت این اکوسیستم. هیچ شکی نیست که این اعتماد بین Valve و بازیکنان بود که به موفقیت استیم منجر شد. این همان دلیلی است که باعث شده مردم راضی به خرج کردن هزاران دلار بر روی بازی‌هایی باشند که اصلا وجود فیزیکی ندارند و به صورت دیجیتالی عرضه می‌شوند. همه اطمینان دارند که استیم، حالا حالاها وجود خواهد داشت. خریداری شدن این سرویس توسط مایکروسافت، این اعتماد را به شدت تضعیف می‌کند و حتی می‌تواند باعث مرگ PC Gaming به آن صورتی که می‌شناسیم، بشود.

یک نکته‌ی سوم و قابل ملاحظه نیز وجود دارد که من به شخصه فکر می‌کنم که مهم‌تر از سلامتی کلی بازار PC Gaming نیست، ولی بقیه‌ی افراد احتمالا آن را به عنوان مهم‌ترین مورد قلمداد می‌کنند: بازی‌ها. کاتالوگ بازی‌های فرست پارتی Valve بزرگ نیست، ولی محبوب است: Portal و Half-Life و Dota 2 و Counter-Strike و Left 4 Dead. دسترسی مایکروسافت به این عناوین، عملا آن‌ها را به عناوین مایکروسافت تبدیل می‌کند که کاملا برای کسب درآمد، آماده هستند. و خب، من واقعا وسوسه شده‌ام. من خیلی دوست دارم که Portal 3 یا Half-Life 3 را ببینم.

ولی دلیل این که این چشم انداز واقعا وسوسه کننده به نظر می‌رسد، این است که بازی‌هایی که قبلا عرضه شدند واقعا خارق العاده و حتی انقلابی بودند. یکی از دلایلی که ما هنوز Half-Life 3 را ندیده‌ایم احتمالا به این خاطر است که Valve راهی برای القای دوباره‌ی آن حس فوق العاده‌ی قبلی پیدا نکرده است. ولی مایکروسافت صرف نظر از همه چیز، آن‌ها را خواهد ساخت. شما Half-Life 3 را می‌خواهید؟ مایکروسافت نسخه‌های سوم تا ششم Half-Life را احتمالا طی دهه‌ی بعدی به شما تحویل خواهد داد و همه‌ی آن‌ها هم به شدت دلپذیر، شایسته و پولیش شده و از لحاظ بصری نیز خارق العاده خواهند بود. همچنین من شرط می‌بندم که آن‌ها اصلا آن چیزی که مردم انتظارش را داشتند، نخواهند بود.

ما مقادیر بسیاری از مدارک در اختیار داریم: Halo 4 و Halo 5 و همچنین Gears of War 4. مایکروسافت فرنچایزهای محبوبمان را از سازندگان اصلی‌شان گرفت و دنباله‌های واقعا شایسته‌ای خلق کرد. ولی با این حال تمام این سه بازی آن جرقه‌ای که عناوین ابتدایی را خاص کرد و باعث شد تا مردم خواستار دنباله برای آن‌ها باشند را ندارند. حالا واقعا آن جرقه گم شده یا شاید هم دلیل این موضوع این است که اکنون شخص دیگری در حال کنترل کردن آن‌هاست؟ به سختی می‌توان گفت. در هر صورت، این باعث می‌شود که ایده‌ی یک Half-Life 3 ساخته شده زیر نظر مایکروسافت، چیزی باشد که باید به جای استقبال کردن، از آن وحشت داشت.

سخن آخر

این مطلب برای این نیست که بگوییم مایکروسافت نباید هیچ استودیو/کمپانی‌ای را بدست آورد. اگر آن‌ها می‌خواهند تا دوباره اکس باکس را به یک ابرقدرت تبدیل کنند، باید حتما این کار را انجام دهند. لیست بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4 من، طولانی و پر از عناوین فوق العاده است. ولی عناوین اکس باکس من...؛

اوضاع اصلا خوب نیست. مایکروسافت به بازی‌های خارق العاده و انحصاری نیاز دارد و کاملا این حقیقت را در زمان لانچ Xbox One X متوجه شده است. بقیه‌ی اسامی در این شایعه نیز، مثل EA که مستقیما از آن نام برده شده، بعیدتر به نظر می‌رسند. البته حداقل خریداری شدن EA توسط مایکروسافت نه تنها یک پلتفرم را کاملا بی‌ثبات نمی‌کند، بلکه تعداد بسیاری از مردم هم مشکلی با عوض شدن مدیریت EA و آن هم بعد از نتایجی که اخیرا به دست آورده‌اند، ندارند. ولی خرید Valve یک فاجعه‌ی بزرگ برای مایکروسافت، استیم و PC Gaming خواهد بود.

دیدگاه شما در این مورد چیست؟

مترجم: پرهام آقاخانی

نوشته شده در: 20 بهمن 1396
دسته: مطلب متفرقه
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • موسیقی بازی‌ها: Half-Life 2 Episode 1 & 2
 
گیم آموز
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

حیفه واقعا حیفه
هزینه کردن برای پلتفرم Xbox One تو این نسل هیچ ارزشی نداره.عناوین 2018 مایکرو فاجعس و برای 2019 هم هیچ دورنمایی ندارن!
قشنگ معلومه یا مایکروسافت بهش پول نداده یا یکی دیگه بهش پول داده که انقدر مایکروسافت حال حاضر فیل اسپنسر و نادلا رو بد میبینه !!!!!!!!! خوب مرتیکه کارشناس نما !!!!!! :) قرار نیست همه بازیها توی همه شماره ها انقلابی باشن اگر قراره هر شماره یک بازی انقلابی باشه که دیگه اون بازی نیست یه آی پی جدیده !!!!! کافیه سونی 4 شماره در حد هم بزنه فقط هر نسخه بهبود بده چه گیم پلی چه گرافیک رو در نتیجه همه راضین والا منم راضیم نمیدانم چرا خیلی از این روزنامه نگارا با نسخه سونی راضین و با نسخه تمام عالم از جمله مایکروسافت مخالف !!!!! ایده انقلابی برای نسخه جدید هالف لایف نداره !!! بهونه جالبیه !! اگر کارخونه چاپ اسکناس دوتا و کانتر و لول و استیم نبودن بازم همین حرف رو میزدن !؟؟؟؟؟؟ به فرض که ایده جالب برای هالف لایف ندارن خوب اون نویسنده ها و کارمندایی که شغل شریفشون بازی سازی بوده این همه سال که ولو بازی نمیسازه بازی دیگه ای به ذهنشون خطور نکرده بسازن یا همه بیکارن !؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من که امیدوارم مایکروسافت ولو رو بخره یه چندتا نسخه جدید با گرافیک بروز از اون شاهکارا ببینیم چه اشکال داره ! به فرض که گیرز 4 انقلابی نبود خوب نباشه من که به شدت حال کردم باهاش ! مگه چندتا بازی خوش ساخت مثل گیرز داریم اینم نسازن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نکته اینکه من یه pc ویندوز10 و یک ps4 دارم ! فکر نکنید فن فلان شرکتم !
ببين مى دونى انتظارات مردم از half life 3 چقدر بالاست ؟؟؟؟ كافيه يك ذره بازى ضعيف باشه هم از طرف منتقدين و هم طرفدار ها كوبيده ميشه . Half life 2 وقتى منتشر شد كاميون هاى حاوى ديسك بازى رو دزديدن و باعث شد ضرر هاى زيادى شد و حتى والو تا مرز تعطيل شدن رفت
پس بايد به اين شركت حق داد عنوانى منتشر نكنه . اين طرز فكر شماست خيلى ها مثل بنده انتظار دارن اگه مثلا halo 6 يا portal 3 مى خواد منتشر بشه از نسخه قبل عملكرد بهترى داشته باشه و تمام انتظارات رو براورده كنه . Gears 4 ضعيف ترين و بدترين نسخه سرى بود از لحاظ داستان سرايى و شخصيت پردازى يك گام به عقب بود و گند زد به ميراث سه گانه اول اگه شما نسخه سوم رو بازى كرده باشيم متوجه حرفم ميشين . فقط از لحاظ گيم پلى بازى رو پيشرفت دادن
اگه اينجورى هست پس نبايد ديگه به سرى Assassisn creed گير داد و همه عناوينش عالى هستن ولى اينطور نيست .
آیا شما تنها خریداران صنعت گیمید آیا اگر همه بازی سازها انقدر از خوب نبودن بازیشون میترسیدن همون بازیهای خوب (نه عالی) که ازشون کلی خاطره داریم ساخته میشدن !!! بازم میگم اگر ماشین های پول سازی ولو نبود آیا باز هم شما و البته ولو باز هم همین حرف رو میزدید ؟؟؟؟ اینکه 4 تا آنچارتد سونی هیچکدام انقلابی نبودن اما نسخه به نسخه بازی تکامل پیدا کرد چه گیم پلی چه گرافیک و ما 4 بازی خوب رو بازی کردیم اشکالی داره ؟
اینکه نسخه اول گیرز انقلابی بود اما نسخه های بعدی گرافیک بهتر و گیم پلی تککامل یافته تر و یا حتی مشابه داشت اما همه بازی های قشنگی بودن اشکال داره ؟
اگر قراره اینجور فکر کنیم که فرنچایز ساختن رو کلا باید بوسید گذاشت کنار !!!
اساسینز کرید طرفدارای خاص خودش رو داره هیچکدوم از نسخه هاش ضعیف نبوده ! عاشق یه سبک یه بازی یه محیط که باشی 2 ماهی یک نسخه هم بدن میخری و بازی میکنی ! بعضیا دوست دارن غر بزنن !! وقتی یک بازی میفروشه یعنی اونایی که سبکش رو دوست دارن راضین منم بودم میساختم !!! هیچ شرکتی جهت رضای خدا بازی نمیسازه ! برا پوله اگر پای پول وسط نبود ولو چندا بازی دیگه میساخت هلف لایف پیشکش !!!!!
یکی از دوستان گفته رمدی با اومدن زیر پرچم مایکروسافت نابود شد الانم خبری ازش نیست !!!
رمدی فرم و سبک بازی سازیش اینه کلی طول میکشه تا ایدشون رو به بازی تبدیل کنن چون بسیار وسواسی بازی میسازن ! آلن ویک و کوانتوم بریک بازیهای بدی بودن ؟؟؟؟؟ عالی بودن !!! نمره رو ولش سیبیل منتقد چرب نبوده بازی کن بعد بگو بد بود ! اگر کنار مایکروسافت بودن بد بود اگر بازیاش کم فروخته شده انقدر تعدا کارمنداش زیاد نمیشد توی این چند سال !! حقوقشون رو این همه سال چطور میده؟؟ از طریق خیریه ؟؟؟ اپیک هم استودیو داخلی مایکروسافت نبود که دلش نمیخواست گیرز بزنه مایکروسافت آی پی رو خرید خوشبختانه
بانجی !!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ تا با مایکروسافت بود که هیلو میزد ملت همه دیوانه او الانم که دستینی میزنه باز هم دیوانه داره خوب مشکل کجاست ؟؟؟؟ و .....
مشاهده 12 پاسخ دیگر
سرتاسر این مقاله هجو و بدبینی هست!
یکی دوتا مثل کوچیک بزنم مثلا گفته تخفیفات Xbox کمه در حالی که همه میدونیم پیوسته ترین تخفیفات رو همیشه Live داره همین هفته کل بازیهای یوبیسافت از 40 تا 60 70% تخفیف خوردند! تخفیفات همین هفته باقی پلتفرم ها هم چک کنید

بعد خوبی ها و بدی های ولو و مایکروسافت رو خیلی سلیقه ایی در نظر میگیره برنامه ایی مثل Game Pass را صرفا جالب میدونه در حالی که این سرویس اگر روی استیم با 70 80 میلیون کاربر عرضه بشه تولید محتوای دیجیتالی رو منفجر میکنه ! یا مثلا سرویس Play Anywhere که یک بازی بخری دوجا بتونی استفاده کنی ....

یا مثلا استیم رو حد خدا برده بالا کسایی که از قدیم باشند میدونند زمان هف لایف2 برای نصبش استیم اجباری بود و کلی مشکلات بود چقدر صدای ملت در امد حالا به استور مایکروسافت گیر میده که اصلا بیسش برای بازیهای موبایلی بود و مایکروسافت تقریبا یکساله و خرده ای هست جدی تر روی این مورد کار میکنه مقابل استیمی که ده سال عمر داره!

کار ندارم ولو چقدر زحمت کشیده و یا مایکروسافت چقدر در حق پی سی گیمرها کم توجه ایی کرده ولی چیزی که هست ولو الان یکی از خنثی ترین کمپانیهای بازی سازی در دنیا هست و در کل فرقی با EA نداره! EA حداقل تلاش میکنه برای بازیسازی ولی ولو کلا بازیسازی رو با اون همه نیرو کلا گذاشته بوسیده کنار هف لایف سه رو نساخته به خاطر کیفیت نبوده به خاطر این بوده نمیخواسته 150 میلیون دلار هزینه ساخت یک بازی کنه در حالی که روزانه پول فروش بازیهای باقی کمپانی ها تو جیبیش واریز میشه

مایکروسافت همین الان برای ساخت هیلو6 یک بازه زمانی 4 ساله در نظر گرفته هیچکدوم از شوترهای اول شخص باقی تو بازار در حال حاضر همچین تایمی برای توسعه نداشتند (به جز اورواچ حدودا). در کل این مقاله بشدت رادیکالی هست

مایکروسافت کمپانی هست که همین پاییز کاپ هد رو با متای 87 منتشر کرد، فورزا موتوراسپرت 7 رو با متای 86 منتشر کرد، دو ماه دیگه SoT رو روز اول برای گیم پس منتشر میکنه. بگید ولو تو این مدت چی عرضه کرده ؟


دوست عزیز بیشتر مایکروسافت فن ها این ها رو میدونن و سکوت کردن ، شما هم سکوت کن...
زمان بگذره همه چیز معلوم میشه...
"تخفیفات Xbox"
ولو هم شاید توی تخفیفات کمتر از مایکروسافته ولی خیلی بد نیست
"در کل فرقی با EA نداره! "
ببخشید میشه شباهت این دو رو بگید؟
فعلا مایکروسافت با ea توی لوت باکس ها و پرداخت درون برنامه ای مشترک هستن
////////////
ولو سرور های قدرتمندشو برای آنلاین بازی کردن بدون هیچ اشتراکی رایگان کرده
کدو شرکت اینکارو میکنه؟
@@@@@@@@@@@
در آخر هم باید قبول کرد هردو شرکت کاستی هایی دارن و این مقاله هم نصفش درست و نصفش غلط هست
مشاهده 6 پاسخ دیگر
"دقیقا دارم به تو نگاه می‌کنم Games for Windows Live"

لینک ویدیویی که گذاشتید عالی بود
عاقبت هر شرکتی که بیاد زیرمجموعه مایکروسافت استدیو یا با این بخش همکاری کنه،میشه مثله رمدی که از عرش رسید به فرش میشه مثله بانجی و اپیک که کلن رابطشونو با مایکروسافت قطع میکنن میشه مثله ریر که از شاهکار سازی رو میاره به یه بازیه آنلاینه بی اهمیتو مسخره میشه مثل لاینهد که مایکروسافت مجبورشون کرد رو یه بازیه آنلاین مسخره که هیچکدوم از اعضای استدیو دوس نداشتن روش کار کنن و اخرشم استدیو رو میبنده.میشه مثله همکاریه مایکروسافت با بااستعدادترین استدیو ژاپنی(پلایتینیوم)بازیاشون میشه مثله شاهکار ریکور..مثله شاهکار رایز...مثله شاهکار سوپرلاکی....و در آینده هم شاهکار کرک داون۳.در ضمن ساختن بازیهایی در حد هیلو۵ و گیرز۴ با بودجه ی به اون بزرگی و آی پی های شناخته شده از استدیوهای یوبی سافتم بر میاد و ساخت این دوتا بازی با این کیفیت کار شاخی محسوب نمیشه
Microsoft studioes=just forza
همين sea of the thieves كه از نظر شما يه بازى انلاين بى اهميت و مسخره هست . تو twitch بيننده هاش حتى از بازى هايى مثل pubg و غيره .……… بيشتر بود همه هم ازش تعريف كردن
طبق گفته rare اين عنوان بهترين بازيشون خواهد بود بزار بازى عرضه بشه بعد الكى فكت صادر كن!!!!! در ضمن اون دوره عملكرد ضعيف Rare مربوط به دوره اى بود كه دان متريك رئيس بخش
Xbox بود . انقدر تو گذشته گير نكنيد ………
موقع نمرات بازى خيلى ها لبخند روى صورت خواهند داشت خيلى ها هم اشك
برای من هر بازیه آنلاینی میشع بی اهمیت و مسخره.نظر شخصیمه وگرنه یه بازی مثله پابجی هم که خیلی بازیع جریان سازی هست بنظر من مسخرست چون هیچی به گیمینگ اضافه نمیکنه هیچی تازع خیلی هم بازیه کسل کننده ای هست.بعدش برو سابقه ریر رو نگاه کن.وفتی یه استدیو میتونه بازی داستانی با متای بالای نود بسازه و تو هوش مصنوعی و لول دیزاین و صدتا چیز دیگه انقلاب به پا کنه چرا باید بره به بازی آنلاین و مضحک بسازه.بعدش منظورم از اهمیت فروش و متا نیس.نواوری تو داستان و گیم پلی و هوش مصنوعی و لول دیزاینه که این چیزا تو یه بازی آنلاین نیس.در ضمن نمراتشو خودم میدونم بالا 85 میشه مطمعنن اما بازیش به هیچ دردی نمیخوره.اینم که میگی تو گذشته گیر نکنید.دقیقن تا الان فیل اسپنسر چه بازیه جدید و خوبی برا ایکس باکس معرفی کرده؟؟؟؟فرست پارتیا رو که اگه منم رییس ایکس باکس بشم معلومه فورزا و گیرز و هیلو رو بازم مایکروسافت میسازه.بازیه سکند پارتیه جدید و خوبی که اسپنسر باعث ساختش شده باشه بگو من دیگه هیچی نمیگم....(اهمیت یعنی okami اهمیت یعنی سری dmc یعنی nier و nioh و persona با دو میلیون فروش نه پابجی و دستنی و کالافای دو سه سال اخیر با بیس میلیون فروش و پوچ و خالی.تعریفون از اهمیت داشتن یه محصول فرق فرق میکنه عزیزم)
مشاهده 3 پاسخ دیگر
مایکروسافتم شده یه چیزی تو مایه های امارات و قطر و عربستان،
عرضه ندارن بازیکن تربیت کنن میرن می خرن
عرضه ندارن تیم قوی بسازن میرن می خرن
عرضه ندارن استودیو گیم خوب بزنن میرن می خرن( یه بازی هم ساختن که انگار یه ماد بود واسه انچارتد)
عرضه ندارن سلاح بسازن میرن می خرن
لعنت بهتون
اتفاقن الان شبیه ایرانه
عرضه نداره....ولی نمیخره
اینا فعلن شایعس وقتی خرید حالا یچیزی.ولی جدی جدا از گیم همین عربستانی که الان مسخرش میکنیم بودجه ی خارجی ای که برا استارتاپ هاش جذب کرده اندازه ی بودجه ی کل کشورمونه.همین امارات رو برو عکساش رو نگاه کن....شهرا آمریکا صد سال دیگه شهراشون شاید به امکانات شهرا امارات برسه.نمیدونم چرا ما پیشرفت نمیکنیم
چه گیری داده این مایکروسافت
میدونم همچین اتفاقی نمیفته
ولی اگه زبونم لال فروخته بشه دیگه باید با PC خداحافظی کرد
ولی بنظرم EA خیلی بهتره
حداقل سیاستشون با مایکروسافت یکیه و فرقی به حال ما نداره