نماوا
فروشگاه گیفت کارت
 
بازی تانکی آنلاین فروش محصولات MSI
فروشگاه آنلاین پال استور فروش گیفت‌کارت - سریع و ارزان
9 انتظاری که از بازی God of War داریم

9 چیزی که ما از God of War می‌خواهیم

"به قلم Matt Espinel از وب‌سایت گیم‌اسپات"

آرزوهای ما برای God Of War

 God Of War بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 درحال تبدیل شدن به یکی از هیجان انگیزترین بازی‌های 2018 است. به نظر می‌رسد که بخش زیادی از جذابیت بازی در آن است که برخلاف جهت قالب همیشگی سری حرکت کرده است. داستان شخصی‌تر و ملایم‌تر شده،‌ اکشن بازی پیچیده‌تر به نظر می‌رسد و درعین حال خشونت بیش‌ از حد بازی نیز کمتر شده است. با اینکه  God Of War بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد، اما ما در مورد اینکه این بازی برای پیشی گرفتن از نسخه‌های پیشین خود به چه چیزهایی نیاز دارد ایده‌هایی داریم.  در این مقاله ما به 9 چیزی که از God Of War می‌خواهیم می‌پردازیم.

حضور آترئوس از لحاظ داستانی توجیه شود

کریتوس همیشه شخصیت اصلی سری بوده است،‌ اما این بار آترئوس او را همراهی می‌کند و می‌تواند به روش‌های مختلف به کریتوس کمک کند. آترئوس به نظر بخش مهمی از مکانیک گیم‌پلی بازی می‌باشد، او هروقت وارد مبارزه می‌شود تجربه کسب می‌کند و درنهایت توانایی‌ها و مهارت‌های جدیدی را بیاموزد. حتی در کنترل بازی دکمه‌ای مخصوص برای تعامل و دادن دستورات به آترئوس درنظر گرفته شده است. اما تمامی این موارد تنها شامل گیم‌پلی می‌شود و ما امیدواریم که آترئوس نقش اساسی و امیدوارکننده‌ای در داستان نیز داشته باشد. درست است که می‌توان حضور آترئوس را ازلحاظ مکانیک گیم‌پلی توجیه کرد ولی اگر نقش و علت حضور او در داستان متقاعد کننده نباشد ممکن است God Of War شکست بخورد. ما امیدواریم که بازی درمورد آترئوس بحث کند و داستانی به جذابیت داستانه رستگاری زجرآور پدر خشن او ارائه دهد.

بازی به ما حس کوچک بودن دهد

یکی از بزرگترین تغییرات در God Of War دوربین جدید روی شانه است که دیدی شخصی‌تر و چشم اندازی واقع‌ گرایانه‌تر از محیط ارائه می‌دهد. این تغییر خوبی است اما نکته حائز اهمیت در این است که نسخه‌های قبلی از دوربینی ثابت برای نشان دادن بزرگی دنیا در مقایسه با کریتوس استفاده می‌کردند و اغلب با خارج شدن از زووم قصد بهتر نشان دادن بزرگی مقیاس و کوچکی کریتوس در برابر غول‌های بازی را داشتند. امیدواریم هیچ‌ یک از این لحظات در تغییر به دوربین جدید از بین نرفته باشند،‌ زیرا حس عظمت دشمنان و کوچکی کریتوس در برابر آن‌ها یکی از شگفت‌انگیزترین تجربیات نسخه‌های قبلی بود.

ماموریت‌های جانبی متنوع

کوری بارلوگ کارگردان بازی تایید کرده است که God Of War یک بازی جهان‌باز نیست،‌ ولی دارای محیطی باز خواهد بود. با توجه به این ساختار،‌ ما دوست داریم که بازی در کنار ماموریت‌های اصلی تعداد زیادی ماموریت و فعالیت جانبی برای تکمیل کردن ارائه دهد. قبلا تایید شده است که برای به اتمام رساندن بازی God Of War به مدت 25 تا 35 ساعت زمان نیاز است، پس اضافه کردن ماموریت‌های جانبی راهی عالی برای طولانی‌تر کردن ماجراجویی می‌باشد، مخصوصا اگر طوری طراحی شوند که به جای طولانی تر کردن بی معنی بازی بر روی تجربه‌ی شما تاثیری معنادار بگذارند.

خشونت کمتر با این نسخه هماهنگ‌تر است

قطعا شکافتن شکم Cronos در God Of War 3 و استفاده از دَر برای له کردن سر Theseus در God Of War 2 جزو لحظات بی‌رحمانه و به یادماندنی این سری محسوب می‌شوند. این سطح از خشونت و وحشیگری از نشانه‌های God Of War است ولی با توجه به تغییرات فراوانی که در تِم ، پس‌زمینه و ظاهر این نسخه ایجاد شده، اگر کمی از این خشونت بیش از حد کاسته شود، هارمونی بهتری بین عناصر بازی شکل می‌گیرد.

خوشبختانه از همان تریلرهای ابتدایی به نظر می‌رسید که God Of War جدید رویکردی حساب شده‌تر در نمایش خشونت دارد، البته هنوز هم بازی دارای خشونت شدیدی است،‌ مثلا کریتوس از یک ستون سنگی گداخته شده برای خرد کردن سر یک جانور استفاده می‌کند و حتی پسرش چاقو را در سر یک موجود ترسناک چهار چشم فرو می‌کند. اما این‌ها در مقابل قتل‌های بیش از حد خشن بازی‌های قبلی، ملایم به نظر می‌رسند. ما امیدواریم که بازی نهایی نیز همین راه را ادامه دهد زیرا خشونت بیش از حد، در تناقض با لحن واقع‌گرایانه‌تر این نسخه است.

سوء تفاهم نشود، ما مخالف میل شدید این سری به خشونت نیستیم ولی God Of War 3 خشونت را تا حدی که ممکن بود پیش برد. تلاش برای بازسازی آن سطح از خشونت فقط به دلیل وجود آن در God Of War های قبلی، کاری زائد و غیر ضروری به نظر می‌رسد. در عوض ما دوست داریم که خشونت به صورت محاسبه شده‌ای در بازی استفاده شود و به ما کریتوسی بدهد که برای اجتناب کردن از خون ریزی انتقام جویانه هرچه در توان دارد انجام می‌دهد؛ کریتوسی که با آموزش روش صحیح برخورد با مشکلات پسرش،‌ می‌خواهد تابان رفتار گذشته‌اش را بدهد. این می‌تواند تغییری تاثیر گذار درکریتوسی باشد که ما در این سال‌ها شناخته‌ایم.

به ما سیستم مبارزه‌ی پیچیده‌تری بدهید

سیستم مبارزات در God Of War همیشه ساده بوده و به آسانی می‌توانستیم آن را فرا بگیریم اما دوست داریم در این نسخه شاهد سیستمی پیچیده‌تر باشیم. با توجه به چیزی که تاکنون از مبارزات دیده‌ایم، به نظر می‌رسد که انتخاب موقیعت نقش مهمی در مبارزات دارد. همچنین حرکات پیچیده‌تری مانند حملات کنترل جمعیت و توانایی پرتاب و بازخواندن تبر کریتوس نیز برای اولین بار به نمایش گذاشته شده‌اند. اگرچه هنوز مشخص نیست که کٌمبوها و ترتیب آن‌ها چه‌قدر سخت خواهد بود. ما انتظار چیزی در سطح Devil May Cry را نداریم ولی از هرچیزی که بهتر از دکمه زدن بی‌هدف باشد استقبال می‌کنیم.

استفاده‌ی زیاد از اساطیر اسکاندیناوی

بخش عظیمی از God Of Warهای قبلی که باعث جذابیت آن‌ها می‌شد دیدن خدایان شناخته شده‌ی یونانی و کشتن آن‌ها بود. با انتقال God Of War به اساطیر اسکاندیناوی، این بازی باید از تمامی مزیت‌ها و پتانسیل‌هایی که این پانتئون خاص ارائه می‌دهد بهره ببرد. هرچه نباشد اساطیر اسکاندیناوی مملو از شخصیت های جذابی همچون اودین،‌ نیورد و هایمدال می‌باشد که برخورد با هریک از آن‌ها در این سفر کریتوس جذاب خواهد بود.

به ما مجموع سلاح های متنوع بدهید

در مقایسه با بازی‌های قبلی به نظر می‌رسد که اسلحه‌های کریتوس اینبار کمتر شده‌اند و فقط شامل سه اسلحه اساسی،‌ یعنی یکه تبر،‌ یک سپر و مشت‌های کریتوس می‌شوند. ممکن است در بازی نهایی اسلحه‌های بیشتری در انتظار ما باشد؛ با این حال شاید توسعه دهندگان استودیوی SIE Santa Monica اینبار تصمیم گرفتند که ابزار کریتوس ساده تر باشد. ما امیدواریم که این اتفاق نیوفتد زیرا اسلحه‌های بیشتر همیشه باعث تازگی و هیجان انگیزتر شدن مبارزات می‌شوند و اگر سیستم مبارزات بازی به پیچیدگی که به نظر می‌رسد شده باشد وجود اسلحه‌های بیشتر ایده‌آل‌تر خواهد بود.

به ما باس‌فایت‌های پیچیده‌تر بدهید

در طی سال‌ها مبارزات God Of War به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین مبارزات در بین بازی‌های ویدیویی شناخته شده‌اند. ما دوست داریم این سنت ادامه پیدا کند و کریتوس و پسرش را در مقابل بزرگترین شخصیت‌های اساطیر اسکاندیناوی ببینیم. در عین حال دوست داریم که مبارزات از کیفیت بالاتری برخوردار شوند و به جای دکمه‌ زدن‌های بی‌هدف و حمله و جاخالی دادن‌ها، ‌بیشتر متکی بر تاکتیک‌های پیچیده باشند.

به ما شخصیت‌های مکمل بیاد ماندنی بدهید

بازی‌های God Of War همیشه شامل داستان‌های حماسی و اکشن،‌ درام و مقدار زیادی خشونت خونین بوده‌اند. با این حال هیچ‌ یک از بازی‌های قبلی شخصیت‌های مکمل بیاد ماندنی نداشتند. ماموریت پرخشم کریتوس برای گرفتن انتقام،‌ جایی برای شخصیت‌های اضافی نداشت (حداقل برای آن‌هایی که زنده می‌ماندند جایی نبود!) . درست است که ما آتنا و گایا را داشتیم، ولی آن‌ها معمولا خارج از روایت سری بوده‌اند. ما امیدواریم که ساختار بازِ این نسخه باعث شود تا شاهد حضور شخصیت‌های جانبی  و به‌یادماندی بیشتر و چگونگی تاثیر آن‌ها بر سفر کریتوس و پسرش باشیم. ما حداقل چندین شخصیت جدید را در تریلر‌هایی که تا کنون عرضه شده‌اند دیده‌ایم و امیدواریم آن‌ها آن‌قدری در بازی باقی بمانند که بتوانیم با شخصیتشان بیشتر آشنا شویم و ارتباط برقرار کنیم.

بازی God Of War در تاریخ 31 فروردین سال 97، علاوه بر نسخه معمولی در سه نسخه‌ی ویژه‌ی Collector's Edition ، Stonemason Edition و Digital Deluxe Edition به طور انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

در پایان دیدگاه شما در مورد موضوع این مقاله چیست؟ شما چه انتظاراتی از بازی دارید؟

مترجم: فردین درویش

نوشته شده در: 23 بهمن 1396
دسته: مطلب متفرقه، God Of War
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • God of War
  • God of War
  • God of War
 
گیم آموز
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

کاش خشونت کمتر بشه
ترجیحا کریتوس بیشتر از فحش استفاده کنه
و اینکه پولی باشه که این بازیو بخریم
چیزی که میشه ازش مطمعن بود لازم و ضروری بودن این تغییراته ولی اینکه آیا میتونه موفق باشه یا نه و اینکه از نظر مخاطبین قدیمی بازی و منتقد ها با این تغییرات به چه شکلی رفتار میشه آیا تونسته اکثریت رو با این تغییرات راضی نگه داره یا نه سوالیه که بعد از عرضه بازی میشه مشخص میشه فعلا چیزی نمیشه گفت
درهر صورت تمامی نمایش ها تالان + بوده امیدوارم موفق بشه و نقد های مخالف هم دریافت نکنه
به ما پول برای خرید بازی بدهید!!
مهم تر از همش برا من
از پتانسیل اسکاندیناوی نهایت استفاده بشه
ذره ای خشونت بازی کم نشه
بازی با تمام ایده های جدیدش پایبند به ریشه های مثبتش باشه
گیم پلی و همه چیز پیچیده تر باشه
و یه نکته دیگه زیر 90 متا نگیره
شوخی نیست گاد اف وار ابروی ماست
و البته حضور خدایان اسکاندیناوی
تشکر
دیگه انتظار برای بازی خیلی سخت شده و امیدوارم تمام تغییرات و ریسک هایی که کردن جواب بده و اثری در خور نام کریتوس و God of War ببینیم
ممنون
امیدوارم معما و پازل هم تو بازی وجود داشته باشه
قبلا تایید شده که معماهای زیادی توی بازی هست
قطعا بازی شاهکار میشه. فقط یکی از مواردی که خیلی دوست داشتم داشته باشه این بود که تو منوی شروع و اصلی بازی نصف چهره ی کریتوس رو ببینم. اما مثل اینکه اینطور نیست. موسیقی متن هم اگه بقیه قطعه ها هم به خوبی از قطعه ای که تو e3 پخش شد باشن و به همون اندازه حماسی عالی میشه
اون اوایل که بازی معرفی شده بود منم مثل خیلی ها جبهه گرفته بودم در برابر استایل جدید بازی اما به مرور زمان نظرم کاملا تغییر کرد و الآن به صراحت میگم این تغییر لازم بود و خیلی هم خوبه.

سه گانه ی GOW با استایل کاملا یکسانی ساخته شده بودن و البته فوق العاده بودن اما دیگه بنظرم کافی بود و اگه این تغییرات تو ورژن جدید بازی اعمال نمیشد بازی اون کشش و جذابیت لازم رو نمیداشت نسبت به نسخه های قبلی.
جدا از اتمسفر و روایت بازی که ظاهرا بسیار عمیق تر شده من این دوربین جدید رو به خاطر انتقال بهتر حس Adventure بیشتر میپسندم و با توجه به تریلرهایی که دیدیم به هیچ عنوان فکر نمیکنم جذابیت مبارزات تو این نسخه کمتر از نسخه های قبل باشه.

بشدت منتظرم فقط امیدوارم فروشنده های عزیز مثل قضیه ی آنچارتد بازی رو با دو برابر قیمت نکنن تو پاچه ملت
ممنون بابت مقاله . با تک تک موارد موافقم حتی خشونت کمتر که دلیلش بخوبی توضیح داده شده
خلاصه امیدوارم یک شاهکار دیگه رو تجربه کنیم