نماوا
فروشگاه گیفت کارت
 
بازی تانکی آنلاین فروش محصولات MSI
فروشگاه آنلاین پال استور فروش گیفت‌کارت - سریع و ارزان
پیش نمایشی بر Far Cry 5

پیش نمایشی بر Far Cry 5

"به قلم علیرضا رمضانی مقدم"

مقدمه

این ادعا را که فارکرای یکی از پر از فراز و نشیب ترین سری‌های صنعت گیم بوده است، می‌توان با مقایسه نسخه اول و آخر آن اعتبار بخشید. این تفاوت چشمگیر بین نسخه‌های ابتدایی با آنچه امروز از این اثر می‌شناسیم نه در پیشرفت جلوه‌های بصری که در ژانر باید جست. بازی که با حال و هوای استوایی در بستری از ژانر تخیلی همراه با چاشنی از موجودات جهش یافته آغاز به کار کرد اکنون به عنوان یک اثر کاملا جدی با درونمایه‌ای به دور از هرگونه تم علمی-تخیلی شناخته می‌شود.

حتی نسخه دوم بازی که هنوز در ذهن بسیاری از گیمرها به شکل یک علامت تعجب بزرگ است، نه چیزی شبیه نسخه ابتدایی بازی بود و نه می‌توان آن را به قسمت‌های سوم و چهارم چسباند. با این وجود یک عنصر در تمامی نسخه‌ها مشترک است که آن هم جهان‌سازی جغرافیایی بازی است. جوهره‌ای که باعث می‌شود تمامی نسخه‌های بازی را به عنوان شماره‌های متوالی از یک اثر برشماریم ویژگی‌های اقلیمی است که گیم پلی در آن شکل می‌گیرد. همانطور که سری سرقت بزرگ اتومبیل با جهان‌سازی شهری شناخته می‌شود، فارکرای نیز جهان‌سازی جنگلی را به ذهن متبادر می‌کند. این جهان‌سازی با کنار هم گذاشتن عواملی همچون حیات وحش، محیط‌های متنوع با حال و هوای خاص و نیز جلوه‌های بصری بکر توانست شیوه نسبتا خلاقانه در طراحی گیم‌پلی را در بازی‌های جهان باز گسترش دهد.  

شاید نکته‌ای که بیش از هر چیز باعث به وجود آمدن یک آشفتگی در سری فارکرای شده است، کشف دیر هنگام خمیرمایه اثر توسط سازندگان بوده. طرح شاکله اصلی گیم پلی بازی تا عرضه نسخه سوم بازی کاملا گنگ و مجهول بود. اما فارکرای 3 همان چیزی بود که هر بازی‌سازی آرزوی ساختش را داشت و دقیقا از همین نقطه بود که پایه‌های بازی شکل گرفت به نحوی که نسخه چهارم نیز در همان بستر گیم‌پلی ساخته و پرداخته شد. آنچه اکنون برای ادامه این بازی دارای اهمیت است ساخت اثری است که از یک سو بتواند به همین عناصر پایه‌ای که نسخه سوم پی‌ریزی کرده وفادار بماند و از سوی دیگر به اندازه‌ای نوآوری در آن وارد شود تا حلاوت اثر حفظ شود.


آنچه از یک ضدقهرمان انتظار داریم

یکی از مهمترین عناصر فارکرای که از فارکرای 3 سنگ‌بنای آن نهاده شد، وجود یک انتاگونیست قدرتمند همانند واس است. اولین خوشبینی در مورد قسمت پنجم در همین جا شکل می‌گیرد. جایی که به نظر می رسد فارکرای 5 می‌خواهد در عین پایبندی به سنت‌های خود یک قدم رو به جلو نیز بردارد. به این مفهوم که فضای دوقطبی موجود در سری که از تضاد مابین شخصیت منفی و مثبت به وجود آمده، در این قسمت به یک فضای چندقطبی تبدیل خواهد شد.

وجود شخصیت منفی قدرتمند همیشه باعث ایجاد کشش و جذابیت بیشتر اثر می‌شود، حال در نظر بگیرید وجود یک شخصیت منفی اصلی و زیردست‌هایش همانند آنچه در فیلم "بیل را بکش" شاهد بودیم تا چه میزان می‌تواند به افزایش این جذابیت کمک کند. حرکت مثبتی که سازندگان در فارکرای 5 انجام داده‌اند پیاده‌سازی دقیقا همین سیستم در قسمت جدید است. اینبار با یک شخصیت منفی روبرو نیستیم بلکه هدف یک گروه مذهبی رادیکال است که خانواده سید نقش آن را در بازی ایفا می‌کند. تلفیق مظاهر مذهبی این فرقه و تم کانتری مونتانا در نسخه جدید به‌گونه‌ای یادآور فضای سریال "کاراگاهان حقیقی" در دنیایی خوش رنگ و لعاب‌تر است که برای من به شخصه بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز است.

همچنین در جبهه یاران شما نیز این بار شاهد همراهان قدرتمندی هستیم که هر یک تخصص منحصر به فرد خود را دارد. به این ترتیب غنای گیم‌پلی بازی در قسمت جدید به میزان امیدوار کننده‌ای بالا رفته و می توان تاکتیک‌های متنوعی در برخورد با دشمنان اتخاذ کرد. با نگاهی به نمایش‌های بازی می‌توان گفت شخصیت پردازی‌ها از عمق خوبی برخوردار هستند و می‌توان امیدوار بود شاهد شخصیت‌هایی پیچیده و به مراتب جذاب‌تر از سابق باشیم.

جنونی از جنس آزادی

دیگر شاخصه سری فارکرای آزادی عمل دیوانه‌وار بازی است که به واسطه دسترسی به انواع و اقسام وسایل نقلیه، محیط‌ها و اسلحه‌ها به وجود آمده است. اکوسیستم پویای بازی و حتی استفاده از خود حیوانات در راهبرد نقشه‌های حمله به پایگاه‌های دشمنان یکی از جمله مثال‌های این قبیل آزادی‌ها در بازی است. باز هم باید اذعان کرد خوشبختانه این قسمت گامی موثر در جهت بهبود این بخش برداشه شده است یا بهتر بگویم حداقل نمایش‌های پیش از بازی چنین نشان می‌دهند.

اضافه کردن قابلیت ماهی‌گیری غنای بخش شکار را افزایش داده است، مجهز شدن به سلاح‌های سرد حس تخلیه گیمر را بالاتر می‌برد! همچنین به لطف محیط وسیعتر امکان استفاده از هواپیما در بازی وجود خواهد داشت که حقیقتا جای خالی آن همیشه حس می‌شد. همچنین تعداد زیادی خودروهای جدید همچون تراکتور، کامیون‌ها و ماستانگ در قسمت جدید وجود دارد که با توجه به حال و هوای حومه شهری هوپ کانتی کاملا با فضای بازی جور از آب درآمده‌اند و استفاده از آن‌ها بسیار لذت بخش خواهد بود.

تغییرات اساسی در راه است

البته تمامی این تغییرات همچنان جزئی به حساب می‌آیند و نمی‌تواند هنوز خیالمان را بابت تشدید رخوت حاصل از تکرار راحت کند. آنچه اما از خلال نمایش‌های بازی میتوان دریافت، این است که سازندگان دست به کار بزرگی زده اند تا برخی عناصر اساسی در پیشبرد داستان و گیم‌پلی را اصلاح کنند. یکی از مهمترین این اصلاحات، تغییر استراتژی استفاده از برج‌ها جهت باز کردن مکان‌های مهم در نقشه بازی است که حقیقتا داشت به عنصری نخ‌نما در این سری تبدیل می‌شد. در فارکرای جدید از متدی هوشمندانه جهت نمایان شدن این مکان‌ها در نقشه استفاده شده است به گونه‌ای که از تعامل با محیط جهت اکتشاف آن‌ها بهره گرفته شده است. به طور مثال صحبت کردن با اهالی یک منطقه می‌تواند اخبار مهمی درباره نقطه‌ای مشخص در محیط بازی را برای شما لو دهد.

از طرفی در فارکرای جدید در روند پیشبرد داستان نیز آزادی عمل خواهید داشت. بازی از همان ابتدا به شما دیکته نخواهد کرد که چه ماموریتی را اول انجام دهید بلکه گیمر به سلیقه خود می‌تواند انتخاب کند از کدام ناحیه شروع کند و ابتدا رئیس کدام بخش را منهدم کند. لایه جدیدی که به این ترتیب در گیم‌پلی ایجاد می‌شود کمک خواهد کرد مفهوم آزادی عمل در بازی نمود بیشتری پیدا کند.

تمامی این عوامل در کنار استفاده از محیط ناب این قسمت که علاوه بر محیط‌های جنگلی شامل دشت‌های پهناور نیز می‌شود می‌تواند نوید یک فارکرای جذاب را بدهد. نکته قابل توجه درباره نقشه جدید بازی روحی است که در آن حس می‌شود. گویا اینبار سازندگان لایه جدید را وارد لوکیشن‌های بازی کرده‌اند و جامعه انسانی تر، مذهب، سیاست، ساختار اجتماعی و آداب و رسوم مردم هر منطقه به خوبی در نمایش‌های بازی هویدا است.

به این ترتیب سازندگان به جای ساخت یک جهان دست به خلق یک اتمسفر با حال و هوایی خاص زده‌اند. اتمسفر یکی از مهمترین عواملی است که باعث تشدید خاطره‌سازی با یک اثر می‌شود. عاملی که اگر به درستی پرداخته شود اثر را تا سال‌های سال در ذهن مخاطب خود حک می‌کند. فارکرای 5 بیش از هر کدام از نسخه‌های قبلی بازی این حس را در من ایجاد می‌کند که فضاسازی و اتمسفری خاص و عمیق را خواهد داشت.  اگر سازندگان بتوانند از چنین پتانسیلی در ساخت یک جهان چند لایه به خوبی استفاده کنند یقین بدانید بازی در راه سعادت قدم خواهد گذاشت.


 دانلود SD - دانلود HD - دانلود FULL HD

تماشا بصورت تمام‌صفحه

عرضه بازه تازه شروع ماجراجویی‌های شماست

فارکرای 5 از دید محتوای جانبی و پشتیبانی پس از عرضه، یا اختلاف غنی‌ترین نسخه این فرانچایز است. از طریق ویدئوی فوق شما می‌توانید به طور کامل محتوای اضافی بازی را مشاهده کنید. ابتدا از Arcade شروع کنیم. Far Cry Arcade به شما اجازه می‌دهد که از ابزارهای اختصاصی و یا مربوط به بازی‌های دیگر Ubisoft نظیر Assassin’s Creed Black Flag, Watch Dogs 2 و Far Cry: Primal استفاده کرده و مراحل، چالش‌ها و رقابت‌های مورد علاقه خود را خلق کنید. این افزونه همراه با یک ویرایشگر نقشه پیشرفته در اختیار دارندگان Far Cry 5 قرار می‌گیرد.

نکته جالب این است که در حالت Far Cry Arcade، شما علاوه بر تجربه چالش‌ها بصور Co-op و همراه با دوستانتان، می‌توانید آن‌ها را بصورت PVP و رقابتی نیز پشت سر بگذارید. Far Cry Arcade بصورت کاملا رایگان در کنار رویدادهای آنلاین و هفتگی بازی در اختیار دارندگان Far Cry 5 قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر بازی دارای DLCهای غیررایگان و هدایای ویژه است که با خرید 30 دلاری سیزن پس بازی در اختیار شما قرار می‌گیرد. این محتوا بدین شرح است:

1- Hours of Darkness: بازیکنان در این محتوا به زمان جنگ ویتنام سفر کرده و بر علیه سربازان ویتنامی خواهند جنگید.

2- Dead Living Zombies: همان‌طور که از نام این محتوا مشخص است. بازیکن را در دل گروه‌هایی بزرگ از زامبی‌ها قرار می‌دهد، بازیکن باید با کشتن تعدادی هر چه بیشتر از آن‌ها تا جایی که می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد.

3- Lost on Mars: بازیکنان زمین را ترک خواهند کرد تا در فضا بر علیه موجوداتی از مریخ بجنگند.

4- بازی Far Cry 3: بازی Far Cry 3 یک هدیه ویژه از طرف Ubisoft به شما خواهد بود.

 

سخن آخر

فارکرای راه طولانی را طی کرد تا به این مرحله برسد، نقطه‌ای که کمال و تمام از آن خود فارکرای است. یک اکشن اول شخص با جهانی باز که عناصر خاص خود را دارد و با استفاده از خصیصه‌های اقلیمی خود تعریف‌گر یک ژانر در دنیای گیم است. حال که این سری تا این حد رسیده است همگی آماده هستیم تا آخرین محصول آن را بچشیم. باید اعتراف کنم نمایش‌های اولیه کمی توی ذوق می‌زد اما هرچه جلوتر رفتیم بیشتر به آن امیدوار شدم تا جایی که اکنون می‌توانم بگویم بی‌صبرانه منتظر قسمت جدید آن هستم.

بازی Far Cry 5 در تاریخ سه‌شنبه 7 فروردین برای پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد.

نوشته شده در: 3 فروردين 1397
دسته: پیش‌نمایش
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Far Cry 5 - Welcome to Hope County #1
  • Far Cry 5 - Welcome to Hope County #2
  • Far Cry 5: Pastor Jerome Jeffries
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

حاضرم شرط ببندم که متای بازی چیزی حدود80تا85بشه دیگه اگه منتقدای برخی سایتا مثل گیم اسپات مقداری پول میگیره و پارتی بازی میکنه،فوقش88میشه
البته گیم اسپات به طور معمول از میانگین نمرات بازی ها پایین تر نمره میده و متا رو پایین میاره. اتفاقا که در مورد فار کرای 4 هم همین اتفاق افتاد
یک زمانی بادیدن لوگوی یوبیسافت کنار بازی هاش سرودست میشکوندیم،الان هم اگه بازی هاش متای100نگیره که مطمعنم نمیگیره بازهم برامون مهم نیست.
جمع نبند :)
یه خورده موافقم باهات یه کم بیشتر مخالف. مثلا اون موقع هاروی پرنس آف پرشیا یا اسپلینتر سل لگوی یوبی بد جور قند تو دلم آب می کرد. ولی هنوزم یوبی دوست دارم و فارکرای 3 و 4، اسسین اورجینز، child of light مثال هایی از آثار موفق یوبی واسه من هستند
حتما 10 قفلم روش گذاشته که سی پی یو رو نابود کنه
طبق گیم‌ پلی های که ازش دیدم خیلی شبیه گاست ریکون وایلدلندز هستش... شخصیت منفی که. Father نام داره یکسری سردسته داره که با گرفتن یا کشتن هرکدومشون شما به محل اختفا father نزدیک تر می شین مثل شاخه ای که تو گاست ریکون برای گرفتن ال سنو بود..‌. و برای پیدا کردن هر کدوم از سردسته های father شما قبلش باید ۳.۴ تا کار انجام بدین مثلا گرفتن منطقه خاصی یا فایل رو از یه بیس دشمن بردارید.... کلا خیلی شبیه گاست ریکون هستش روند بازی ولی فارکرای ۵ یجوری کاملتر شده به نظر من متای بین ۷۹ تا ۸۳ می گیره
نسخه 1 و کلا این بازی رو کرایتک ورشکسته این روزها خلق کرد بعد نسخه 2 رو یوبی تحویل داد!!!!
نسخه 3 خوب بود گر چه از واس متنفرم هنوزم و تو بازی کشتمش!!!!
ولی نسخه 4 یک کپی پست بود و ..... تکراری و پورت ضعیف برای نسل 7 و به این نسخه قطعا مثل شماره 4 شباهت خواهد داشت با داست متفاوت و امکانات نسخه 4 .
عالي ، تخفيف بخوره ميخرم ...

پ .ن : دوستان درباره متاي sea of theives بايد بگم ، تو اينطور بازي هاي صرفا مولتي محور متا مهم نيست همونطور كه overwatch متاش نوده آشغاله اما rainbow متاش ٧٠ ه اما شاهكاره ...
من فعلا نيم ساعت از SoT رفتم خوب بوده فقط نميدونم چرا شمشيرش يه جوريه ...
شوخی کردی که اورواچ اشغاله؟
بله عدر ميخوام ... آشغال تر از آشغاله ...

يه موي PUBG رو به كل هيكلش نميدم ... درمقايسه با WoW كه عالي و بسيار سرگرم كننده بود اين بازي يه جوكه ...
مشاهده 2 پاسخ دیگر
نمرات شاهکار جدید مایکروسافت هم بگذارید
ترکونده. ابر شاهکار :))))))))
4 روز ديگه يعني 6 فروردين ساعت 15:35 به ساعت جديد نمراتش منتشر ميشه.نمايش ها به شدت اميدوار كننده هستن و چيزي كه مشخصه اينه با "كامل ترين و غني ترين" فاركراي و شوتر اول شخص جهان باز طرفيم.بايد صبر كنيم ببينيم با "بهترين" اونها هم طرف هستيم يا نه.
به اندازه کافی پتانسیل برای شاهکار شدن داره. خیلی ناامید کننده خواهد بود اگه یوبی نتونه از این پتانسیل استفاده کنه. عمیقا امیدوارم همه چیز خوب پیش بره
ممنون بابت پیشنمایش
لطفا متای sea of thieves هم بذارید
بازی های یوبی داره به یه سمتی میره یا حداقل بیشتر میره
اساسینس و واچ داگز 2 یه حالت با نشاط دری از نظر محیطی و سرگرم کننده تر شدند. و این اتفاق داره برا فارکرای هم میفته
و به شخصه از این بابت خوشحالم
البته به نظرم واچ داگز نسخه اولش با تمام مشکلاتش خیلی بهتر بود
از تم داستانیش خیلی خوشم اومده بود و همینطور شخصیت پردازیش
یعنی هر تغیر لزوما مثبت نیست
اما به نظرم این نسخه از فارکرای پتانسیل اینطوری شدنو داره
امیدوارم بترکونه