شاتل لند
فروشگاه گیفت کارت
 
افسانه‌ی تراوین فروش انواع موس و کیبورد گیمینگ
بهترین سایت فروش گیفت کارت بهترین سایت فروش گیفت کارت

God Of War مطلب متفرقه

صفحه شخصی من وبلاگ من - یک گیمر شهریوری که عاشق فیفا و فوتباله! ...
تصویر نویسنده
فیل اسپنسر صریح‌تر از همیشه: دستیابی به کیفیت لازم در بخش بازی‌های انحصاری زمان‌بر خواهد بود

با عرضه موفق و باشکوه بازی God of War، بار دیگر این دارندگان کنسول PlayStation 4 هستند که می‌توانند یکی از برترین عناوین ساخته شده در دنیای بازی را تجربه کنند. اگر این موفقیت را با عملکرد کم فروغ یکی از بازی‌های انحصاری رقیب یعنی Sea of Thieves مقایسه کنیم، بی‌گمان بار دیگر ضعف عناوین انحصاری شرکت Microsoft در مقابل Sony خودنمایی می‌کند. 

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که برنامه‌ریزان شرکت Microsoft و در راس آن‌ها آقای "فیل اسپنسر" چه برنامه‌ای برای تغییر این شرایط دارند؟

اخیرا "رایان مک‌کافری" سردبیر بخش گیم سایت IGN در توئیتر متنی با این مضمون را ارسال کرده است:

"دارندگان Xbox One بشدت تشنه‌ی تجربه‌ی عنوان انحصاری شاهکاری نظیر God of War هستند. اما با این وجود نباید فراموش کرد که Sony برای دستیابی به سطح فعلی، یک برنامه 10 ساله را از دوران PS3 اغاز کرد که نهایتا به این نقطه رسیده که به طور گسترده‌ای استودیوهای فرست پارتی آن در حال انتشار بازی‌های باکیفیت هستند. Xbox هم می‌تواند به چنین سطحی دست یابد اما قطعا زمان‌بر است"


نکته جالب پس از ارسال این توئیت، واکنش مدیر Xbox یعنی آقای "فیل اسپنسر" بود. مرد اول Xbox ضمن تایید صحبت‌های مک‌کافری گفت:

"توسعه بخش سخت‌افزار ما برای دستیبابی به این کیفیت زمان برد، توسعه بخش نرم‌افزاری و سرویس‌های گیمینگ ما نیز زمان زیادی را از ما گرفت و اکنون توسعه استودیوهای فرست پارتی و تولید بازی‌های انحصاری با کیفیت نیز زمان خواهد برد. (بله شامل بازی‌های انحصاری تکنفره و داستانی). این هدف اصلی ما و چیزی است که دارندگان Xbox سزاوارش هستند. ما می‌توانیم نتیجه‌ای مشابه با کیفیتی که در بخش سخت‌افزار و سرویس‌های آنلاین ارائه داده‌ایم را در بخش بازی‌های انحصاری نیز ارائه دهیم"

نکته مهم در رابطه با بازی‌های انحصاری Xbox این است که نقاط قوت همیشگی Xbox یعنی فرانچایزهایی نظیر Halo و Gears of War که در دوران Xbox 360 چه از لحاظ فروش و چه موفقیت‌های تجاری در زمره برترین بازی‌های نسل به شمار می‌رفتند، اکنون دیگر تاثیرگذاری سابق را ندارند. شاید اوضاع تنها در بخش بازی‌های ریسینگ بواسطه کیفیت Forza ایده‌آل باشد. پس شرکت Microsoft قطع به یقین باید به دنبال تاسیس استودیوهای جدید و خلق IPهای انحصاری جذاب باشد و این روند زمان زیادی را خواهد گرفت، اما اینطور که از صحبت‌های آقای اسپنسر برداشت می‌شود چنین پروژه‌ای آغاز شده و می‌توان طی سال‌های آینده تاثیراتش را مشاهده کرد.

دیدگاه شما در رابطه با این خبر چیست؟ از نظر شما Microsoft چگونه می‌تواند شرایط کنونی را بهبود ببخشد؟

نوشته شده در: 25 فروردين 1397
دسته: مطلب متفرقه، God Of War
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • God of War - The Lost Pages of Norse Myth: The Dead Stone Mason
  • God of War
  • God Of War - E3 2016
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

خیلی باحال بود
مشاهده 1 پاسخ دیگر
در کل از انحصاری های ماکروسافت راضی نیستم ،مخصوصا من خیلی دوست داشتم گیرز آف وار بهتر کار بشه ،امیدوارم امسال رایز 2 هم معرفی بشه با گیم پلی و خط داستانی بهتر و مراحل بازی بیشتر باشه چون این بازی پتانسیل اینکه بازی خوبی بشه رو داره و فکر کنم ماکروسافت سراغ سم لیک بره برای آلن ویک 2 خیلی به نفعش هست
خدایی فینیشراشو خیییییلی دوست داشتم بدجور میچسبید فقط بعد یپدت تکراری میشد ولی اول بازی خیلی خرکیف بودم همه چی عالی بود وسطاش بود که فهمیدم شیرآب نیمه بازه...
گریز و هیلو تاثیر گذاری سابق رو ندارن؟!
اگه ۳۴۳ تمرکز رو نمیزاشت رو بخش مولتی پلیر که واقعا یکی از بزرگترین مزیت های این بازیه و بیشتر بخش داستانی شو تقویت میکرد مطمئنا الان چنین حرفی رو نمیزدی. هرچند که استدیو ۳۴۳ خیلی وقت نیست که وارد دنیای هیلو شده.
اون دوستانی هم که تاحالا کاور هیلو رو تو دست شون نگرفتن چه برسه هیلو رو بازی کرده باشن الکی نظر ندن(قدر زر، زرگر شناسد، قدر گوهر، گوهری)
Gow و lou بازی های بزرگی هستن و کسی منکرش نیست مبارک فن بوی های سونی ولی من هیچ وقت یه نسخه از هیلو رو با کل بازی های سونی عوض نمیکنم
هیلو هم مبارک شما ولی من هیچوقت بلادبورنو با کل تاریخ ایکس باکس عوض نمیکنم :)
هیلو بحثش فرق میکنه ، متا در این بازی نشانه ی کیفیت نیست :)
اسپنسر جان ما که هم چنان منتظریم خدا وکیلی اگه این E3 چهارتا انحصاری درست درمون معرفی نکنه ایکس باکسمو میفروشم چون از اول نسل کلا چندتا بازی باش بیشتر نکردم و داره خاک میخوره باز خوب شد هوایی شده بودم برم وان ایکسو بگیرم که نگرفتم با اون اپدیتای فضاییش ، همین گیرز ۴ بدون اپدیت فورکی اش صدو بیست خورده ای گیگ حجم داره اکثر بازیاش همینن نمیدونم چرا اینا کلا با بهینه سازی قهرن
من وان ایکس دارم گیرز که فرقی نمیکنه زیاد ،ولی فورزا خیلی از بازی ها خیلی تغییر میکنه
گیرز 5
هیلو 6
فورتزا 4
فیبل
فعلا با اینا یکسال ما رو بساز تا بعددمت گرم
فیبل که تازه ساختش شروع شده بازیش خیلی زود بیاد 2020 .گیرز 5 هم که تازه مرحله پیش تولیده یعنی عملا هنوز شروع به ساخت نکردن فقط شاید هیلو امسال بیاد
این e3دیگه حداقل باید ی نیم نگاهی نشون بده از قولایی که داده
اگه میشه ساندترک god of warرو قراربدین:(
مشکل بزرگ در حاله حاضر کمبود دولوپر هست.خیلی استدیوهاش کمن.متاسفانه استدیو سکند پارتی AAA ساز هم در حاله حاضر مایکروسافت نداره.Ashen و last night و cuphead و ori فک میکنم بازیای قابل احترامین.اما متاسفانه این چنین بازی هایی در حاله حاضر در کنار بازی های AAA ارزش پیدا میکنن و اولویت باید رو AAAها باشه.فرنچایزهای هیلو و گیرز هم اینکه بگیم تاثیر گذاری گذشته رو ندارن اشتباس.کوالیشن و 343 دو تا استدیو نوپاعن.مطمعنن تو اولین تجربشون کارشون خوب بوده و نمیتونستن دست به ریسک بزنن و باید با بازیای بعدیشون سنجیده بشن
دقیقاً درست میگی...
یه مشکل دیگه هم که استودیو های مایکروسافت دارن اینه که بسیار کند هستن ، استودیوی 343i این نسل فقط دوتا بازی ساخت !!! یکیش هم فقط داستان بازی رو داده بود و ساخت با استودیو ی دیگه ای بود (halo wars 2) بعد همین استودیو 450 نفر کارمند داره!!!
بعد استودیو های سونی مثل ناتی داگ ۲۰۰ نفر کارمند دارن و دارن بازی چهارمشون رو میسازن برای این نسل !!!!
دیگه Japan Studio بماند که کلی بازی ساخت و به استودیو های دیگه هم کمک میکنه...
دقیقا مشکل بازی نیست سازنده ای نیست که بازی های متنوع بسازه .شما برید لیست ip های مایکروسافت رو فقط در نسل 6 ببینید .اما استودیویی وجود نداره که این بازی ها رو بسازه مشکل اصلی کمبود استودیو هست اگه مایکروسافت 5 استودیو دیگه تاسیس کنه بخش زیادی از مشکلاش هم حل میشه.
خب من داخل کامنت هام گفته بودم ، کیفیت بازی های اکس باکس از آخر های نسل ۷ به شدت افت کرد و شاهکار ها به بازی های خیلی خوب تبدیل شدن ، از دست دادن استودیو ها ضربه بزرگی به فرست پارتی مایکروسافت زد ، دیواری که کج رفت بالا صاف کردنش زمان بر هست و چیزی هست که هر وقت دست به کار بشی باز هم دیر میشه...
خدا لعنت كنه متريك رو هر چي استوديوي خوب بود از دست داد.هيلو بدون بانجي ، گيرز بدون اپيك.درست مثل مس افكت بدون تيم اصلي بايوور ميمونه كه ديديم چه بلايي سرش اومد.افت انحصاري هاي ايكس باكس از زمان متريك شروع شد.بزرگ ترين خراب كاريش هم در كنسول وان بود كه هم ضعيف تر از ps4 بود و هم با شعار ها تبليغات مزخرف مثل اتصال هميشه آنلاين و ... در فروش لانچ به شدت شكست خورد.حتي با اينكه لانچ ps4 از نظر انحصاري ضعيف بود راحت one رو شكست داد.
اسپنسر در بدترين زمان ممكن مديريت رو بر عهده گرفت.مديران مايكروسافت قطعا بعد از شكست هاي ايكس باكس قطعا بودجه كمتري تحت اختيار اسپنسر قرار ميدن و اونم بايد سود كافي برسونه.پس اسپنسر تصميم گرفت حداقل تا زماني كه ايكس باكس از مرگ حتمي نجات پيدا كنه از سرويس ها و خدمات و بازي هاي آنلاين و استفاده كنه و از استوديو هاي مستقل با استعداد حمايت كنه.(كه از همين راه به سودآوري رسيد) ضعف در قدرت رو تا حدودي با one x كاهش بده و در كنار اينها كم كم داره استوديو هاي فرست پارتي و سكند پارتي رو قوي تر ميكنه.اميدوارم بخش ايكس باكس با مديريت خوب اسپنسر بتونه حداقل اواخر نسل خودش رو ثابت كنه تا بتونه نسل بعدي رو بهتر آغاز كنه ، بهتر ادامه بده و بهتر تموم كنه.
بودجه ی کمتر؟؟؟؟؟؟؟؟خرید موجانگ و ماینکرافت و خرید ای پی گیرز و ساخت اون و پشتیبانی اون 2.7 میلیارد دلار هزینه داشت؟ اتفاقا خیلی هم پول به بخش اکس باکس فرستاده شد اما چون بازیهاش به شدت هزینه بردار هستند از نظر تعداد کم تر از رقیب های میشن.نمونش بازی عالی زلدا که کل هزینه ی ساخت و تبلغات 20.5 دلار هزینه برداشت یا مثال های دیگه
نه مشکل پول نیست مشکل فقط و فقط کمبود دولوپر هست همین
benranger @
"نه مشکل پول نیست مشکل فقط و فقط کمبود دولوپر هست همین"
آيا ساخت استوديوي فرست پارتي و جذب افراد پراستعداد هزينه نميخواد؟
درود بر اسپنسر کبیر حرف های خیلی خوبی زد