شاتل لند
فروشگاه گیفت کارت
 
افسانه‌ی تراوین فروش انواع موس و کیبورد گیمینگ
گیمر باش بهترین سایت فروش گیفت کارت

The Last of Us: Part II مقاله

صفحه شخصی من - گیکی در آرزوی تبدیل شدن به یک ویچر
تصویر نویسنده
نگاهی به اولین نمایش گیم‌پلی The Last of Us Part II

بررسی نمایش گیم‌پلی The Last of Us Part II در E3 2018

"به قلم محمد تقوی"

“OK”. در آخرین شات The Last of Us، ناتی داگ ما را در وهم معنای این کلمه می‌گذارد. حال، آن‌ها پس از 5 سال (باورتان می‌شود این همه سال از عرضه‌ی بازی اصلی گذشته؟) می‌خواهد به دنیای تاریک و خشن آخرین ما برگردد؛ جایی که گویا این بار به جای رستگاری، پی انتقام خواهیم رفت و این موضوع به وضوح در تمامی تریلرها قابل مشاهده است. اما پیش از شیرجه زدن درون نمایش E3 امسال و بررسی‌اش، کمی از آن چه پیشتر دیدیم را با هم مرور کنیم. تریلر رونمایی و حرف‌های الی و جوئل مرموز و سوال برانگیز بودند و تریلر دوم و آن شخصیت‌های ناشناخته‌اش ماجرا را پیچیده‌تر کرده. در این میان ناتی داگ تایید کرده الی تنها شخصیت قابل بازی است. اما یادمان باشد، آن‌ها سر بازی اصلی هم دائم بر روی این موضوع مانور می‌دادند ولی فصل زمستان بازی (به اضافه‌ی Left Behind) از دید الی دنبال شد بنابراین بهتر است این حرف را آن قدر جدی نگیرید!

The Last of Us Part II

قیافه‌ی الی به شدت تغییر کرده و کاملا از نمونه‌ی اولیه "کلون الن پیج" دور شده

فرزندان آخرالزمان

اولین دقایق نمایش قسمت دوم، به نظرم سونی را به شدت در دردسر انداخت. اجاره کردن یک چادر صرفا برای دیدن این تریلر و قرر گرفتن در فضای نمایش، برای حاضران جذاب‌تر است تا بینندگان. با این وجود به نظرم این حرکت ارزشش را داشت چرا که از چیزهایی که دیدیم، با یک تجربه‌ی شگفت انگیز دیگر روبروییم. ابتدای نمایش، الی را در یک جشن عروسی می‌بینیم که گوشه‌ای نشسته و حاضران خوشحال و مسرور را مشاهده می‌کند. این کنتراست در مضامین در مقایسه با فضای تاریک و خشن بازی (و البته بخش گیم پلی)، تضاد جالبی را ایجاد می‌کند و وضعیت دنیای بیرون را تا حدی به فراموشی می‌سپارد. الی کمی بعد به همراه شخصیتی جدید به وسط مجلس رقص می‌رود و خود مشغول می‌شود، اینجاست که این ماسک نورانی و شاد برداشته می‌شود و چاقویی خونین در دستان الی می‌بینیم که گلوی مردی را بریده است.

The Last of Us Part II

چاقوی جیبی الی همچنان اسلحه‌ی دستی اصلی اوست

آن‌ها باید از تو بترسند

آن چیزی که از گیم پلی دیدیم، به شدت من را به یاد نمایش بازی اول در E3 2012 انداخت. آنجا هم ناتی داگ دمویی تدارک دید که در آن یکی از مبارزات عادی بازی را به نمایش درآوردند و با همان تریلر، همه را میخکوب کردند و خب تاریخ دوباره تکرار شده است! اصول مکانیکی و گیم پلی بازی تفاوت چندان زیادی با بازی اول ندارند. تاکید بر تفکر به جای تیراندازی، استفاده‌ی فراوان از عناصر مخفی کاری (که موارد جدیدی مانند رفتن به زیر ماشین‌ها بعد تازه‌ای را به گیم پلی تزریق می‌کند) و مبارزات سخت و نفس‌گیر به خوبی قابل مشاهده هستند. رابط کاربری هم چنان آن ساختار مینی مالیستی را حفظ کرده و در عین مفید بودن، به بار سینماتیک لطمه‌ای وارد نمی‌کنند. اما اینجاست که جادوی ناتی داگ وارد می‌شود: جزئیات، جزئیات و جزئیات!

The Last of Us Part II

دشمنان همه جا را می‌گردند، حتی زیر ماشین‌ها.

نکته‌ی اول اینکه انیمیشن‌های بازی به شدت نرم‌تر شده‌اند و حرکات دشمنان در محیط و تعاملشان بیش از حد طبیعی است! هر گلوله و یا تیرکمان دقیقا همان نقطه‌ی اصابت را زخمی کرده، از آن خون بیرون می‌زند و انیمشین دشمنان و عملکردشان کاملا تغییر می‌کند. از طرفی مسئله‌ی فک برانداز واقعی، هوش مصنوعی فوق العاده‌ی دشمنان است. آن‌ها می‌توانند همدیگر را به اسم صدا بزنند، از جای الی یکدیگر را اطلاع دهند و از تسلیحاتشان به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. آن‌ها از هیچ حفره و سوراخی برای جست و جو نمی‌گذرند (مثلا یکی از آن‌ها به دنبال الی زیر ماشین‌ها را می‌گشت) و مسائل عجیب بازی قبل (مانند ندیده گرفتن الی توسط دشمنان) برطرف شده. امیدوارم این ساختار هوش مصنوعی واقعی باشد (برخلاف هوش مصنوعی اسکریپت شده‌ی بازی اول) و با دشمنان بسیار باهوش و زیرک روبرو شویم. 

The Last of Us Part II

دار زدن به کرات در این دمو (و تریلر دوم) تکرار شده. ملاقات با شخصیت ناشناخته در این نقطه صورت می‌گیرد؟

اما در این میان الی نسبت به جوئل فرزتر و چابک‌تر است. او به حملات دشمنان سریع‌تر واکنش نشان می‌دهد و در کارش با اسلحه‌هایی مثل تیر و کمان سرتر از جوئل است. هم چنین سیستم مبارزات تن به تن پیشرفت قابل توجهی کرده و مواردی مثل گرفتن اسلحه از دستان دشمنان و حملات سریع‌ آن‌ها، مبارزه را واقعا مرگبار کرده‌اند. در عین حال او نسبت به جوئل کمی شکننده‌تر است (به عبارتی بیشتر اینور و آنور پرت می‌شود!) هر چند از دید خشونت دست کمی از پیرمرد ندارد. اتفاقا فاز خون ریزی و دل و روده بیرون کشی (آن هم به معنای واقعی) در تمامی تریلرها به شدت پررنگ است و عده‌ای را هم عصبانی کرده. اما معتقدم این خشونت بخشی ذاتی از این دنیا است و نبودش شاید آن تاثیرگذاری سهمگین را نداشته باشد. 

The Last of Us Part II

الی می‌تواند از جاهای باریک‌تر هم حرکت کند تا ردش گم شود.

روزی روزگاری در آخرالزمان

نکته‌ی تاریک ما اما به داستان برمی‌گردد، جایی که دموی اخیر هیچ نشانی از رازهای جدید و قابل فهم نمی‌دهد (مگر اشاره‌ای احتمالی به جوئل). فکر می‌کنم بازی اول می‌توانست پایان ماجراهای الی باشد و دیده‌ام که کارگردان بازی نیل دراکمن هم به این موضوع اشاره کرده. اما او می‌گوید که اگر ایده‌اش برای این بازی خوب نبود، هیچگاه سراغ آن نمی‌رفت. تیم ناتی داگ دیگر اعتماد همه‌ی ما را به دست آورده‌اند و بازی‌های سحرانگیزشان در خاطر ما به یادگار مانده. شاید بزرگترین سوال احتمالی به تاریخ عرضه‌ی بازی برگردد. هیچ اشاره‌ای به احتمال عرضه‌ی بازی حتی در سال 2019 نشده هر چند ناتی داگ استودیوی چابک و پربازده‌ای است و چنین اتفاقی دور از انتظار نمی‌رسد. از طرفی سونی بارها به رونمایی بیش از حد سریع و تاریخ انتشار دروغین متهم شده و این رویکرد (که برای خدای جنگ جواب داد) برای ناتی داگ هم احتمالا کار می‌کند. تا آن موقع هم تنها کاری که می‌توانیم بکنیم یک چیز است: انتظار.

نوشته شده در: 1 تير 1397
دسته: مقاله، The Last of Us: Part II
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • اجرای موزیکال بازیگران The Last of us 2 همراه با زیرنویس فارسی
  • The Last of Us 2 - Ellie Joel's Song
  • Fan Made The Last Of Us 2 Menu
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

الآن Gamer101214 میاد میگه
بازی مثل نسخه اولش به شدت آشغال هست و بهتر بود به صورت DLC رایگان برای GTA San عرضه میشد
دوستان این نظر رو میدم اینجا چون توی تاپیک بهترین گیم e3 خیلی شلوغ پلوغ شده بود
بازی cyberpunk با توجه ب دمویی ک پشت درهای بسته مننشر شده و فقط افراد خاصی تونستن بش دسرسی پیدا کنن (افراد خاص ینی شاخ های این ژانر) ظاهرا انقلابی توی ژانر RPG بپا کرده
ما همه دگ این روزا دنبال بازیای خاص و جدید و مبتکرانه هستیم ک ظاهرا cyberpunk اولیشه
یادمون نره CPR تونست پرافتخارترین باریه صنعت گیم رو بسازه
نمکدون من خودم فن این بازیم و به نظرم نمایشش بی نقص بود. و نسخه اول هم جزو بهترین بازیهای زندگیم
تنها انتقادم به کمپانی پولسازی سونی هست که چرا باید بازی به این خوبی رو فقط روی یک کنسول منتشر کنه. همون نسخه اول 17 میلیون نسخه فروخته تا الان. اگه مولتی پلتفرم بود شاید بالای 25 میلیون نسخه میفروخت.
قبل از کامنت دادن و تمسخر سعی کنید طرفتونو بشناسید
مشاهده 1 پاسخ دیگر
الی همجنس بازه ؟
yup اگه dlc اولی رو بازی کردی میفهمی
آقا ول کنید این تریلرو
خیلی فکر کردم یه چیزی بگم که بتونم توصیفش کنم
واقعا چیزی نیست
اصلا وصف شدنی نیست
مقاله ی خیلی خوبی بود بازم از این مقاله ها بزارید.
راجع به بازی باید بگم که واقعا فوق العادست .
هر سال که بیاد صد در صد بیشتین جایزه گوتی رو میبره و بیگ وینر میشه و ناتی داگ میشه رکورد دار بیگ وینر با ۴ تا.این بازی نه تنها در تمامی زمینه ها پیشرفت کرده بلکه در ضمینه هوش مصنوعی و انیمیشن انقلابی رو در صنعت گیم بوجود آورده و یه سیستم جدید در ضمینه خلق انمیشنهای وحشتناک طبیعی و سینمایی که برای اولین بار در بازی for Honor به طور ناقص پیاده سازی شده بود رو کاملا ارتقا داده و شخصی سازی کرده.یه جورایی مثل انقلاب دوربین سوم شخص توسط re4(که شاید خیلی اندک بازی هایی وجود داشتن که این دوربین رو قبل re4 اختراع کردن ولی چون اصلا کاربردی نبوده اسم re4 تو این مورد سر زبون هاست که به طور تمام کمال پیاده سازیش کرد).با این شخصی سازی انمیشن در بازی ها وارد مرحله جدیدی میشه
دعا کن که سال اتشار TES VI نیاد که دیگه از بیگ وینرت خبری نمشه برای TLOU :)) نمیگم بازیه بدیه ها اتفاقا عالیه ولی مطمعن باش وقتی TES بیاد مثه همیشه دنیای گیم رو متحول میکنه
I can never die

ES6 در بهترین حالت 2022.
انتظار براش فوق العاده سخته همه میدونن چه شاهکاری میشه
ولی من انتظار داشتم حداقل ۲ نسخه دیگه با جوئل بازی کنم پرستیژ که جوئل داشت نه الی کلن هیچ کرکتر دیگه برای من نداره در هر صورت بی صبرانه مننتظریم
به نظرم بعضی مراحل کنترل جوئل رو در دست میگیریم
درسته که ناتی داگ گفته فقط الی قابل کنترله ولی همین حرف رو در مورد آنچارتد ۴ هم زده بودن و دیدیم که نه تنها دو تا بلکه ۳ شخصیت قابل بازی داشت.
@kapros
نیل دیوث تر از این حرفهاست که اینطوری سورپرایزهای بازی رو لو بدهاگه یه سر به توئیتر اش بزنه قشنگ میفهمی جوئل تو بازی وجود داره و احتمال زیاد کنترلش میکنیمشرط میبندم برای psx یا e3 بعدی کاری که بارلوگ برای اولین نمایش با کریتوس کرد(یهو کریتوس از سایه اومد بیرون) و پشمهای همه رو ریخت و همه کف و خون قاطی کردن رو صد برابر بهتر با جوئل انجام میدهتو توئیترش هم تازگی ها زیاد درباره گاد صحبت کرد و چند باری با بارلوگ گپ زده
از نمایش بازی و شروع متفاوتش به شدت راضیم این گرایش مظلوم و قابل احترام رو خیلی روشن ساده به تصویر کشید میل همه افراد مثل هم نیست و تو اون فضای اخر ازمانی تاریک یه دختر یا حتی یه پسر نوجوون میتونه تو اون بحران عاطفی قرار بگیره به عمد یا به خطا دست به چنین کاری بزنه به تصویر کشیدن چینین چیزی خیلی متقاوته با همین صحنه میشه فهمید ناتی داگ بیهوده سراغ ادامه tlou نرفته و قطعا مثل نسخه اول چیز جدیدی برای اراعه داره
و اما گیم پلی بازی به شدت قابل لمس تر شده 2013 که نسخه اول اومد واقعا یک نسل از همه نظر از عناوین بازار جلوتر بود میشه گفت اینم کاملا داره راه نسخه اول رو تکرار میکنه واقعا مبارزات بازی قابل لمس تر از هر عنوان دیگه ای که تا الان دیدم و تجربه کردم شدن اون صحنه ای که تیر میخوره وقتی گوشه صفحه علامتش ظاهر میشه و بیرونش میاره واقعا میشد درد خارج کردنشو حس کرد
اینکه امکان جاخالی دادن و رفتن زیر ماشین رو اضافه کردن عالی شده و نشون داد اون نمایش فقط ظاهری نبوده و همچین چیزایی تو نسخه نهایی وجود داره
ساز گوستاوو همچنان قراره کولاک کنه همونطور که قبل نمایش اومد رو صحنه و دلبری کرد
احتمالا برای اواخر 2019 یا اوایل 2020 عرضه بشه به بازار مهر پیروزی نسل هشتم سونی رو بکوبه و بره
نمایش های ناتی داگ یه جوریه که حتی اگه بازی نهایی پسرفت هم کرده باشه باز از بقیه یه سر و گردن بالاتره
لست 1و آنچارتد 4 هر دو چیزایی رو مخصوصا تو زمینه هوش مصنوعی نمایش دادن که بازی نهایی اون کیفیت رو نداشت ولی باز با شاهکار طرف بودیم
ناتی داگ دو نسله بازی بد نساخته
هر کار کنن اعتماد داریم بهشون
میشه بپرسم گیم پلی آنچارتد ۴ تو E3 2015 چه فرقی با نسخه نهایی داشت؟ بله فرق داشت گرافیکش بهتر شده بود!
نه e3 همونی بود که نسخه نهایی بود از نظر گرافیکی بلکه ام بهتر.
هوش مصنوعی یه مقدار پسرفت کرد
با تریلر رونماییش مقایسه کن. اونی که چهره نیتن رو از نزدیک نشون میده که روی شن افتاده زمین
گرافیک نهایی نسبت به اون تریلر پسرفت داشت
========
اصلا منظور بد بودنش نیست. ده پله هم پسرفت میکرد باز حداقل یه نسل جلوتر بود