شاتل لند
فروشگاه گیفت کارت
 
افسانه‌ی تراوین فروش انواع موس و کیبورد گیمینگ
گیمر باش بهترین سایت فروش گیفت کارت
اولین نگاه بر The Elder Scrolls VI

اولین نگاه بر The Elder Scrolls VI

"به قلم عرفان بدری"

"گوش کنید ای فرزندان برف که قرن‌ها پیش

کسی بود که داستانش را با افتخار می‌گویند

کسی که هم از نسل انسان بود و هم از نسل اژدها

و با قدرتی که با خورشید برابری می‌کرد"

7 سال از آن پاییز زیبا می‌گذرد، آن فصل زیبایی که در آن برای اولین بار به سرزمین Skyrim قدم گذاشتیم. 7 سال از وقتی که در نقش آن اژدهازاده‌ی افسانه‌ای قرار گرفتیم می‌گذرد. باور کردنی نیست که این همه مدت گذشته و اکنون هر روزی که می‌گذرد، ما یک قدم به نسخه‌ی ششم سری بازی The Elder Scrolls نزدیک‌تر می‌شویم.

سورپرایزی بزرگ و خالی!    

مطمئنا از سوی شرکت Bethesda و تاد هاوارد جمله‌ی "نسخه‌ی ششم The Elder Scrolls در حال ساخت نیست"  را بسیارشنیده‌ایم. همین جمله کاری کرد که طبق انتظاراتمان، احتمال معرفی TES VI در E3 2018، تقریبا نزدیک به صفر درصد برسد. اما بازی در کمال تعجب معرفی شد و با اینکه تنها چندین کوه خالی را که ممکن است برای خیلی‌ها تنها یک مضخرف باشد نشان می‌داد، برای من و امثال من آن کنفرانس طولانی و خسته کننده را تبدیل به یک کنفرانس هیجان انگیز و مهیج کرد. یعنی اینبار قرار است در کدام سرزمین و چه تاریخی قرار بگیریم؟ جواب این سوال را فعلا نمی‌شود داد، زیرا همان طور که گفتم این تریلر تنها چند کوه را نشان می‌داد.

طبق اعلام Bethesda این بازی فعلا تنها در مرحله‌ی پیش تولید قرار دارد و ساخت بازی هنوز به صورت جدی آغاز نشده. با اینحال یکی دیگر از بازی‌های جدید شرکت آن‌ها یعنی StarField که قرار است یک بازی برای کنسول‌های نسل نهم باشد، هم اکنون قابل بازی است و همین امید دیدن TES VI در نسل هشتم را تقریبا نابود می‌کند. به نظر نمی‌رسد که تا قبل از سال 2020 بتوانیم موفق به تجربه‌ی این بازی شویم.

تریلر TES VI کجا را نشان می‌دهد؟

جواب این سوال هنوز معلوم نیست، اما تاد هاوارد گفته است که تریلر این بازی برخلاف ساده بودنش رمز و رازهایی درون خود دارد.

طبق تئوری‌ها و گمانه زنی‌های بسیاری از افراد، از آنجایی که ما در تریلر کوه‌های زیادی را مشاهده می‌کنیم، این امکان وجود دارد که وقایع TES VI در سرزمین High Rock روایت شود. سرزمینی که در آن Bretonها اقامت دارند و مردمان آن بیشتر به خاطر مهارت‌هایشان در سحر و جادو شناخته شده هستند و همچنین ایالت Orsinium و امپراطوری Orcish در آن واقع شده‌اند. ما پیش از این سرزمین High Rock را در عنوان The Elder Scrolls II: Daggerfall و یکی از بسته‌های الحاقی The Elder Scrolls Online دیده بودیم.

علاوه بر آن با توجه به اینکه ممکن است تریلر یک سرزمین را با آب و هوایی کمی خشک نشان بدهد، ممکن است آن سرزمین نشان داده شده Hammerfell باشد. در هر حال ممکن است که هیچ یک از حدس‌های گفته شده درست نباشند و حتی ممکن است ما باری دیگر به یک سرزمین قدیمی همچون Skyrim که در نسخه‌ی پنجم بازی در آن سفر کردیم، برویم. در هر حال با توجه به جهان پرجزئیات و تاریخ بسیار طولانی و سرزمین‌ها و قاره‌های بسیار بزرگ سری The Elder Scrolls، فعلا جواب قطعی وجود ندارد.

انتظارات ما از بازی

زمانی که TES V: Skyrim عرضه شد، توانست حسابی مورد توجه قرار بگیرد و محبوب شود. این بازی پر بود از نکات مثبت و تقریبا هر انتظاری که طرفداران داشتند را برآورده کرده بود، اما در این میان می‌توان گفت که این بازی از لحاظ فنی آنچنان موفق نبود. مطمئنا Bethesda باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا از لحاظ فنی یک بازی خیلی خوب را تحویل ما بدهد. Fallout 4 هم زمانی که عرضه شد به خاطر مشکلات فنی با انبوه واکنش‌های منفی روبه رو شد، آن هم در حالی که گرافیک آن آنچنان بالا نبود. در طی این چند سال اخیر که ما بازی‌های نسل هشتمی Bethesda را تجربه کرده‌ایم، به جرئت می‌توان گفت که هیچ کدام از بازی‌های این شرکت از لحاظ گرافیکی در وضعیت خوبی قرار نداشته‌اند. پس TES VI باید علاوه بر هر چیزی که از بازی انتظار داریم، بتواند یک گرافیک خیلی خوب و واقع گرایانه را ارائه بدهد تا بتواند با دیگر بازی‌های نقش آفرینی رقابت کند.

علاوه بر آن یکی دیگر از بزرگترین مشکلات Skyrim  ضعف هوش مصنوعی آن بود، مشکلی که هرچند در Fallout 4 بهبود یافته بود اما باز هم ما با هوش مصنوعی تک بعدی NPCها مواجه شدیم، گویا که آن‌ها تنها ربات‌ هستند. با اینکه سیستم دیالوگ هم در Skyrim و هم در Fallout 4 بسیار عالی و هوشمندانه طراحی شده بود، اما در طول گیم پلی همیشه تک بعدی بودن هوش مصنوعی حس می‌شود.

همچنین اکنون در دوره‌ای هستیم که بازی‌ها سعی می‌کنند عناصر جدیدی را به خود اضافه کنند و با افزودن مواردی هرچند کوچک، بازهم می‌توان برای بازیکن چالش ایجاد کرد. TES VI تنها با اضافه کردن مواردی همچون خسته شدن و نیاز به استراحت و همچنین نیاز به تغذیه و آب، می‌تواند یک چالش را در خود ایجاد کند که مطمئنا اگر این موارد به درستی و هوشمندی پیاده‌سازی شوند، می‌توان انتظار یک تجربه‌ی عالی را داشت.

در آخر انتظار داریم که نسبت به نسخه‌های پیشین شاهد یک جهان پویاتر باشیم، بخصوص آنکه طی چند سال اخیر نقش‌آفرینی‌های بزرگی به عرصه‌ی رقابت آمده‌اند و این انتظارات را از پویایی و غیریکنخواختی جهانِ TES VI افزایش می‌دهد. به عنوان خواسته‌ی آخر از Bethesda، امیدواریم که در این نسخه شاهد یک دوربین سوم شخص بهبود یافته باشیم و بتوانیم تجربه‌ی بهتری را در آن داشته باشیم. دوربین سوم شخص در بازی‌های این سری، با استانداردهای یک دوربین اول شخص تنظیم شده‌اند که همین ایراد بزرگی است و باعث می‌شود که خیلی کم تصمیم به استفاده از آن بگیریم.

در انتها دیدگاه شما در مورد  TES VI چیست؟ شما چه انتظاراتی از جدیدترین نسخه‌ی این فرانچایز پرآوازه دارید؟

نوشته شده در: 17 تير 1397
دسته: مقاله
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • The Elder Scrolls VI
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

گرافیک مهم نیست فقط گیم پلی بازی رو عشق بود دادا تادهاوارد بترکون برام
خداکنه مادها هم توی بازی باشن
هیچوقت صعود به کوه های اورست با اسب توانا رو توی این بازی فراموش نمیکنم
سال 2011 TES V skyrim به اندازه ی کافی قدرتشو به رخ دیگر رقبا کشید رقبایی مث ویچر 2 ! و جایزه های منتقد ها و نظر سنجی های مردمی را یکی پس از دیگری درو کرد و حرفی برای گفتن نذاشت .
در نسل هفت تقریبا همه چیز بی نقص بود ( و یا بعضا اشکالات فنی بنا به سبک جهانباز قابل چشم پوشی بود ) و مقایسه با بازی ها ی عرضه شده ی سال های بعد آن کمی مغرضانه است

در حال حاضر جدی ترین رقیب TES VI قطعا آی پی هایی مث ویچر (کمال آن برای نسل بعد از اسکایریم یعنی نسل هشت witcher 3 ) و دوستداران این سبک معیاراشونو برای قسمت ششم قطعا از این دست بازی ها برمیدارند از بافت ها و انیمیشن ها گرفته تا هوش مصنوعی

انشالا بتزدا به اندازه کافی از fallout 4 درس گرفته باشه و اگر اینطور باشه آرزوی شخصی ندارم برا سری جدید چون تاد هاوارد خودش اوستا س !

The Elder Scrolls شاید بعد از 10 سال ! خب پس گالیور بازی رو بزاریم کنار و تا اونموقع انتظار شیرین رو سپری کنیم
د الدر اسکوروز 6 قطعا از وسعت و گرافیک خیلی بالایی بهره میبره
وقتی تادهاوارد میاد میگه فالوت 76 چهار برابر نسخه قبله و گرافیک نورپردازی خیلی بهتری داره
پس قطعا د الدر اسکوروز هم در جایگاه خیلی خوبی قرار میگیره
و بله واقعا ضعفای زیادی نو بازی به چشم میخورند که امیدواریم همشون درست بشن
واقعا روزی که این سری بدون عیب باشه یک تولد دوباره برای بازیهاست
به نظرم بازی کلی ایراد اساسی داره از همون ابتدای بازی من باهاش مشکل دارم
اول شخص یا سوم شخص؟ البته خیلی ها به طور کلی اول شخص بودن بازی رو بیشتر دوست میدارن اما مسئله ی من این نیست مسئله اینجاست که بازی از نظر کنترل کاراکتر فاجعس چه در اول شخص چه در سوم شخص کلا به نظر میاد که اول شخص و سوم شخص شدن بازی ضربه اساسی ای به این کنترل زده حتی در نسخه ی اخر بازی Fallout هم به شدت اذیت کننده بود حالا هی کاش نکته منفی به اینجا ختم میشد
بازی جهان بازه اما جهان زنده چی؟ به شخصه بنده یکی از بدترین جهان هایی بود که تجربه کرده بودم به قدری خشک و بی روح بود که به سختی تونستم طاقت بیارم انیمیش های بازی رو نگاه کنین بود و نبودش چه تفاوتی ایجاد میکرد؟ من به شخصه مقایسش میکنم با مترسک که به نظر مترسک رنگ لعاب بهتری نسبت به ادمای تو بازی دارن .اینا رو گفتم که بگم کنترل شخصیت تو نسخه جدید روان و لذت بخش باشه باید در این بخش تغییرات مثبتی شکل بده باید باید تغییرات در این مسئله اساسی باشه و احساس نکنیم در نسل 3 هستیم NPC ها حکم کمتر از مترسک رو نداشتن باشن و زنده باشن و ما احساس کنیم که واقعا تو این جهان داریم زندگی میکنیم وگرنه بازی برای من شکست خورده خواهد بود
با نکته اولی که گفتی موافقم . به شخصه نظرم اینه اول شخص عنوانین بتسدا بهتر از سوم شخصشون ه
ولی با بند دومتون شدید مخالفم اگر جهان بازی زنده نبود و پشت هر npc یک داستان گیرا نبود مطمن باش این تعداد از گیمر ها (من جمله خودم) بیشتر از ۵۰۰ ساعت رو این بازی وقت نمیزاشتیم
مشاهده 1 پاسخ دیگر
اگر در سرزمين High rock باشد جالب مى شود. اما Hammerfell قسمت بيشترش بيابان است.