نماوا
فروشگاه گیفت کارت
 
بازی تانکی آنلاین فروش محصولات MSI
ایده پرداز ژوبین (چارخونه) فروش گیفت‌کارت - سریع و ارزان
صحبت‌های شوهی یوشیدا درباره‌ی بازی‌های AAA و رشد روز افزون عناوین مستقل


تا به حال صحبت‌های زیادی در رابطه با بازی‌های AAA‌ که بودجه‌های سنگینی صرفشان می‌شود، شده است. این بازی‌ها در چند سال اخیر رشد بسیار زیادی داشته‌اند و همچنان هم به رشد خود ادامه می‌دهند، به طور مثال Far Cry 5‌ هم اکنون یکی از بهترین بازی‌های سال 2018 از لحاظ فروش است و همچنین عنوان God of War سریع‌ترین فروش را در تاریخ بازی‌های انحصاری داشته است.

شرکت Sony Interactive Entertainment هم اکنون یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید و نشر بازی‌های AAA است و عناوین بسیار بزرگی همچون Death Stranding، Spider-Man، The Last of Us: Part II و Ghost of Tsushima توسط استدیوهای این شرکت در حال ساخت هستند و بودجه‌ی بسیار زیادی هم برایشان صرف می‌شود.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از GamingBolt، حال رئیس این شرکت یعنی شوهی یوشیدا درباره‌ی بازی‌های AAA گفته است: "فضا و مقیاس بازی‌های AAA آنقدر رشد کرده که نیاز به هزینه و بودجه‌ی بسیار زیادی دارد و برای من شروع هر پروژه، یک شرط بندی خیلی بزرگ است. هنگامی که نتیجه‌ی نهایی موفقیت آمیز باشد، شما می‌توانید یک تجربه‌ی شگفت انگیز را به همراه پیشرفت‌های هنر و تکنولوژی مشاهده کنید که می‌تواند شما را تا ساعت‌ها در یک جهان بسیار بزرگ، زیبا و پرجزئیات و به همراه شخصیت‌های واقعی یا موجودات و هیولاهای تخیلی غرق کند.

اما اگر این پروژه که سرمایه گذاری زیادی برای آن صورت گرفته شکست بخورد، فشار زیادی به تیم مدیریتی وارد می‌شود و عواقب بسیار سختی در انتظار ما خواهد بود. پس ما باید هنر ساختن یک بازی AAA را ارتقا و گسترش دهیم."


علاوه بر این‌ها یوشیدا احساس می‌کند که اکنون یک زمان عالی برای توسعه دهندگان بازی‌های مستقل است. او در اینباره نیز گفت: "اکنون یک دوره‌ی طلایی برای تیم‌های توسعه‌ی بازی‌های مستقل است و ابزارهای همچون موتور بازیسازی Unity و Unreal Engine این قابلیت را ایجاد کرده است که تیم‌های کوچک و با استعداد از سرتاسر جهان قادر به ساخت بازی‌های عالی باشند و آن را به عنوان یک بازی جهانی منتشر کنند.

بازی‌های AAA روز به روز در حال کمتر شدن هستند و بعضی بازی‌ها هم هستند که تقریبا هیچ گونه خلاقیت و ریسکی در آن‌ها وجود ندارند و ما شاهد تکراری شدنشان هستیم و همین هم توانسته موقعیت و زمینه را برای موفقیت بازی‌های مستقل ایجاد کند. من یکی از بزرگترین طرفداران بازی‌های مستقل هستم، زیرا که همیشه در آن‌ها یک تجربه‌ی تازه را کسب کردم و هنر واقعا در آن‌ها حس می‌کنم که همین باعث می‌شود از آن‌ها بسیار لذت ببرم. عناوین مستقل موجب افزایش نوآوری و گسترس صنعت بازی‌های ویدئوی می‌شوند و من هم بسیار دوست دارم تا از بازار این بازی‌ها حمایت کنم تا شکوفا شوند."


با توجه به موفقیت بازی‌های مستقلی همچون Hollow Knight، Celeste، Cuphead و A Way Out می‌تواند گفت که حرف‌های یوشیدا اشتباه نیست و این بازی‌ها در رشد صنعت بازی و همچنین مکانیک‌های دیگری چون زیبایی شناسی و گیم پلی، نقش مهمی داشته‌اند. ما حتی شاهد این هستیم که افراد متخصص و کاربلدی همچون امی هنیگ که یکی از بزرگترین سری‌ بازی‌های AAA یعنی Uncharted در کارنامه‌اش دیده می‌شود نیز به توسعه‌ی بازی‌های مستقل روی آورده است.

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در این رابطه در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته شده در: 17 تير 1397
دسته: مطلب متفرقه، The Last of Us: Part II
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Fan Made The Last Of Us 2 Menu
  • The Last Of Us 2 - PSX 2016
  • The Last of Us 2 - Ellie Joel's Song
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

من عاشق دوتا مدیرم تو این دنیا
یکیش یوشیدا یکیش عمو اسپنسر
بازی های بزرگو کوچک در کنار هم رشد میکنند
اما امیدواریم درک مخاطبینم رشد کند
محتوا یک اصل مهم است
یک اصل مهم
الحق که بهترین مدیر صنعت گیمییه تنه بازیهای داستان محور رو زنده نگه داشتی تو عصری که حتی بعضی ها بازیهایی که قبلا با بخش داستانیش اونا رو میشناختیم الان رو بخش مولتیش بیشتر سرمایه گذاری میکنن و میگن کاربران کنسول ما عناوین مولتی رو دوس دارن.
در کنار سونی نینتندو هم در احیای این نوع بازی ها نقش پررنگی داره
اونم هست و البته خیلی قابل احترامه ولی بحث من در مورد بازیهای داستان محور و بلاک باستر و سینمایی بود
مشاهده 4 پاسخ دیگر
یوشیدا برترین مدیر تمام تاریخ نسل بشره

پسر من عاشقتم

یعنی یه باگم که تو بازی های انحصاری پلی پیدا شه
میایی میگی

برترین باگ تاریخ صنعت گیم
داداش تو کلا انگار تو تعریف کردن مشکل داری
مشاهده 1 پاسخ دیگر
بعضی بازی‌ها هم هستند که تقریبا هیچ گونه خلاقیت و ریسکی در آن‌ها وجود ندارند و ما شاهد تکراری شدنشان هستیم
عشقی عشق آقای یوشیدا خصوصا با لهجه ی شرینش وقتی انگلیسی حرف میزنه.
سونی این نسل چندبار ریسک کرده و واقعا هم ریسک هاشون نتایج خیلی مثبتی داشته.
ریسک هایی مثل هورایزن گاد او وار .یکی از دلایلی هم که تا تهش با سونی میمونم هم پشتیبانی از بازی های استاد کیج هست و با اینکه فروش خیلی بالایی ندارن همه جانبه ازش حمایت میکنه.
بیشتر از تمام شرکت ها هم برای بازی های AAA سرمایه گذاری کرد و اجازه داد هر طور دوست دارن ip جدید یا ادامه ی مجموعه های موفق ساخته بشن