شاتل لند
فروشگاه گیفت کارت
 
افسانه‌ی تراوین فروش انواع موس و کیبورد گیمینگ
بهترین سایت فروش گیفت کارت بهترین سایت فروش گیفت کارت

Red Dead Redemption 2 مقاله

صفحه شخصی من - از شر اعداد به کلمات پناه می‌برم!
تصویر نویسنده
تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

"به قلم علیرضا رزمجویی"

وحشی‌ترین غرب

تقریبا دو سال پیش، پس از اینکه با لوگویِ سرخ رنگ Rockstar در توییتر روبه‌رو شدیم، همه بدون ذره‌ای شک می‌دانستیم که با عرضه‌ی سومین نسخه از سری Red Dead، یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت گیم در دهه‌ی اخیر را شاهد خواهیم بود. رویدادی که به لطف دقت، زمان و اهمیتی که این شرکت به بازیهای خود اختصاص می‌دهد، بودجه‌ی سرسام‌آورِ بازی و همینطور پشتیبانیِ بی‌نظیری که در GTA Online شاهد آن بودیم، مطمئنا عظیم و شکوهمند خواهد بود. تا حالا افتخار آن را داشته‌ایم که جزئیات بسیاری از داستان، کیفیت بصری و همینطور گیم‌پلی بازی را شاهد باشیم اما همه منتظر روزی بودیم که بالاخره تمام این جذابیت‌ها را در چارچوب یک گیم‌پلی طولانی و به همراهِ HUD ِدوست‌داشتنیِ بازی مشاهده کنیم. روزی که مطمئنا Rockstar ثابت کرد، Red Dead Redemption 2 جهان‌بازی تمام عیار و جاه‌طلبانه است که اوجِ نسل هشتم را برایمان به ارمغان خواهد آورد.

در موقعیت‌هایی که بسیاری از توسعه‌دهندگان به دلیل بودجه‌ یا منابع محدود، مجبور هستند بین دو یا چند عنصر، قابلیت یا جزئیاتِ کوچک، یکی را انتخاب کنند، تیم Rockstar در موقعیتی قرار دارد که در هر زمینه‌‌ای از گرافیک و انیمیشن‌ها گرفته تا صداگذاری، آزادی عمل و جزئیات ریز، درجه یک عمل کند و ما می‌توانیم این قدرت‌نمایی را از همان لحظات ابتداییِ گیم‌پلی مشاهده کنیم.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

در ابتدا بلافاصله پروتاگونیست این نسخه یعنی آرتور مورگان را از نمایی نزدیک و در زندان مشاهده می‌کنیم. به نظر می‌رسد این لحظه به ابتدا یا اوایل بازی مربوط می‌شود و در ادامه Dutch رهبر دارودسته‌ خلافکاران، با سروصدایی مهیب خود را برای نجات آرتور سر می‌رساند. در نسخه‌ی قبل Dutch را در بدترین وضعیت خود مشاهده کردیم و به همراه جان مارستون، تعقیب و گریزی را مشاهده کردیم که در نهایت منجر به پایان زندگی فلاکت‌بارِ او شد. همانطور که در تریلر داستانیِ قبل نیز مشاهده کردیم، Dutch در این نسخه به نظر می‌رسد سرحال‌تر از همیشه بوده و تمام تلاشش را برای رهبری دارو دسته خود و متحد نگه داشتن آنها انجام می‌دهد.

پس از لحظه‌ی ابتدایی، موفق می‌شویم نگاهی به دنیای پویای بازی و آمریکایِ اواخرِ قرن نوزدهم که با پیشرفتی قابل ملاحظه در حال پا گذاشتن به قرن بیستم هست، بیاندازیم. کیفیت بصری همانطور که انتظار داریم نفس‌گیر است و جزئیات کم‌نظیری را در کوچکترین و کم‌اهمیت‌ترین نقاط محیط می‌توان دید. محیط‌های شلوغ و پر از مردمی را مشاهده می‌کنیم که از هر قشری در حال تعامل با یکدیگر هستند و بصورتی بسیار طبیعی به اعمال شما واکنش نشان می‌دهند. به عنوان مثال نزاعی را مشاهده می‌کنیم که بصورتِ کاملا پویا از داخل بار نشات گرفته و به خیابان‌های گل‌آلود کشانده می‌شوند. تعداد افرادی که با انیمیشن‌های متفاوت بلافاصله از خانه و محل کار خود بیرون می‌ایند و برای تماشا کردن خود را به محل مبارزه‌ی آرتور می‌رسانند، بسیار تحسین‌برانگیز است و حتی در آثار قبلی Rockstar هم نمونه‌ی آنرا با این کیفیت ندیده بودیم.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

مطمئنا یکی از مهمترین فوایدی که عرضه‌ی این تریلر 6 دقیقه‌ای برایمان داشته است، همراه شدن با آرتور مورگان و شناخت بیشتر اوست. در چند رودررویی جذابی که او با شخصیت‌های دیگر داشته است، هویتی جنگنده را به نمایش گذاشته است و رویکردی مهاجمانه را پیش گرفته است. برای مقایسه، اگه به یاد داشته باشید در نسخه‌ی قبل جان مارستون بشدت سعی داشت که از گذشته‌ی خود به عنوان یکی از اعضای این دار و دسته، دوری کند و با اینکه در بسیاری از مواقع این رفتار به ضرر او تمام می‌شد، تا حد ممکن با منطق و صبورانه با افراد مختلف رفتار می‌کرد. جان مارستون در طول بازی برای اینکه به هدفش نزدیک شود، ماموریت‌های متعددی را برای افراد مختلف انجام می‌داد و سخت در تلاش بود که به زندگیِ شرافت‌مندانه‌ی خود در کنار همسر و پسرش بازگردد. در Red Dead Redemption 2 با توجه به مواردی که دیده‌ایم، به نظر می‌رسد، آرتور در هنگام مواجه با مشکلات به اندازه‌ی جان صبور نباشد و راهِ آسان‌تر اما بی‌شرمانه‌تری را برای رسیدن به هدفش انتخاب کند و این حقیقت که او در ابتدای تریلر در زندان حضور دارد و زندان‌بان از دار زده شدن او خبر می‌دهد، می‌تواند تاییدی بر این گمانه‌زنی باشد.

البته این نوع رفتار بیشتر در کات‌سین‌ها و فعالیت‌هایِ مربوط به خط داستانی دیده می‌شوند و مثل نسخه‌ی قبل دوباره سیستم Honor و رفتار‌های متفاوتی که می‌توانید در روبه‌رو شدن با NPCها پیش بگیرید، با امکانات بیشتر و وسیع‌تری بازگشته است. در صحنه‌های متفاوت به عینه توانستیم نمونه‌های مشخصی از رفتارهای دوستانه، بی‌اعتنایی، عقب‌نشینی و در نهایت پرخاشگری و درگیری را مشاهده کنیم. در واقع دوباره می‌توانید انتخاب کنید که فرد باشرافتی باشید و در بین جامعه به عنوان یک قهرمان از شما یاد بشود یا اینکه وحشی‌گری کنید و باعث شوید جایزه‌ی بزرگی برای سرتان در نظر گرفته شود.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

همینطور در چند بخشِ مجزا، سیستمِ Wanted را هم مشاهده کردیم که حالا می‌توانید حتی با صحبت کردن با کلانتر، او را راضی کنید تا تعقیبتان نکند. در مثالی دیگر می‌بینیم آرتور شاهدی را که جرمی از اون دیده است، تهدید می‌کند تا صحبتی از آن نکند و مثال‌های دیگر که پیشرفت قابل ملاحظه‌ی این سیستم را نشان می‌دهد. با توجه به اینکه آرتور عضوی از این دارودسته‌ی خلافکاران است و شخصیتی سرکش دارد، می‌توانیم فرض کنیم که مخاطبان بیشتر از نسخه‌ی قبل به خلاف کردن و کشت‌وکشتار وسوسه شوند چون که برخلاف جان مارستونِ نسخه‌ی قبل، اینجور کارها با موقعیت و شرایط آرتور بیشتر هماهنگ است و طرفداران ممکن است از این راه با اون همزادپنداری کنند.

نکته‌ی مهم دیگری که توسط راویِ تریلر نیز بر روی آن تاکید شد، تاثیری است که حضور در این دار و دسته بر روی گیم‌پلی گذاشته است. بدلیل فراری بودنِ این گروه، هر از گاهی آنها باید به طور کل منطقه‌ی خود را ترک کنند و محل جدیدی برای برپا کردن اردوگاه پیدا کنند. در واقع بنظر می‌رسد بازی بشدت روی جابه‌جایی و تنوع تاکید دارد و محل زندگی این دار و دسته مداوما تغییر خواهد کرد و در شرایط محیطی و آب‌وهوایی مختلفی قرار خواهند گرفت. همینطور اعضای گروه همیشه برای صحبت کردن در دسترس هستند و می‌توانید با آنها به انجام ماموریت‌های متنوع بپردازید. در گیم‌پلی صحنه‌های بشدت اتمسفریک و جذابی را دیدیم که اعضای گروه دور هم جمع شده‌اند و به گفتن داستان‌های مختلف از ماجراجویی‌های خود و تفریحات دیگر مشغول هستند. در واقع آرتور این گروه را خانواده‌ی خود می‌داند و فعالیت‌های مختلفی وجود دارد که برای کمک به اردوگاه می‌تواند انجام دهد.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

در مورد سیستم مبارزاتی که در تریلر دیدیم، گفتنی‌های زیادی وجود دارد اما بهتر است ابتدا به مبارزات فیزیکی بپردازیم که پیشرفت آن ستودنی است. از تخریب محیط با تماسِ فیزیکی گرفته تا ضربات مشتی که با نرم‌ترین انیمیشن‌های ممکن بر روی صورت حریف می‌نشینند. در واقع چنین انیمیشن‌هایِ روان و پرجزئیاتی در یک عنوان جهان‌باز سابقه نداشته است و صرفا این سطح از کیفیت را فقط در عناوین خطیِ استدیوهای بزرگ مثل ناتی داگ دیده‌ایم.

به نظر می‌رسد تنوع اسلحه‌ها در این نسخه بسیار نسبت به نسخه‌ی قبل بالاتر رفته است و استفاده از هر کدام، حس کاملا منحصربفردی دارد. در یکی از صحنه‌های مبارزه، به راحتی می‌توانیم شباهت بسیار زیاد سیستم تیراندازی به عنوان Max Payne 3 را ببینیم. زاویه‌ی دوربین و نحوه‌ی مانور دادن در محیط و از همه مهمتر، نگه داشتنِ شات‌گان در یک دست و شلیک با Pistol و در نهایت جابه‌جا کردن آنها بصورتی کاملا روان در طول گیم‌پلی، یادگارِ منحصربفردی است که از Max Payne 3 به یاد داریم. با توجه به اینکه سیستم گان‌پلی نسخه‌ی قبل مربوط به 8 سال پیش است و مطمئنا ممکن است مقداری تاریخ مصرف گذشته به نظر برسد، این تغییرات جدید بشدت حس و حالی نو به تیراندازی‌ها داده است که بازی به آن شدیدا نیاز داشت.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

بخش نسبتا بزرگی از تریلر به اسب‌ها اختصاص داده شده بود که نشان‌دهنده‌ی اهمیت آن است. به غیر از انیمیشن‌های بی‌نظیر اسب‌ها، آنها در این نسخه قابلیت تعامل بسیار بیشتری دارند و رفتار شما با اسب‌ها می‌تواند در شرایط سخت مثل تیراندازی‌ها، به شما کمک بسیاری کند. از پرورش اسب‌های مختلف گرفته تا کمک گرفتن از آنها در هنگام شکار و جابه‌جاییِ اسلحه‌های اضافه، اسب‌ها در این نسخه خیلی بیشتر از فقط یک وسیله برای حمل و نقل محسوب می‌شود و در اخباری که قبلا در این مورد منتشر شده بود، در مورد آنها اطلاعات بسیار بیشتری نیز دریافت کرده بودیم.

در نهایت حیات وحش و اکوسیستمِ Red Dead Redemption 2 را بالاخره توانستیم با جزئیات فراوان مشاهده کنیم. محیط‌های منحصربفردی که حیوانات مختلف در آنها زندگی می‌کنند و تعاملی که آنها با هم دارند، پیشرفت بزرگی نسبت به نسخه‌ی قبل را نشان می‌دهد. مشخصا شکار بخش بزرگی از دنیای این عنوان را شامل می‌شود و با حیات وحش پویایی که دیدیم، مطمئنا تنوع و چالش‌های بسیاری انتظارمان را می‌کشد.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

تنها بخش تریلر که به اندازه‌ی بقیه‌ی موارد هیجان‌انگیز، دلنشین و نفس‌گیر به نظر نمی‌رسد. سیستمِ ردیابی حیوانات شکار شده است که صرفا مانند عنوان The Witcher 3 و بسیاری از بازیهای جهان‌باز دیگر، رنگ‌بندی بازی در آن تغییر کرده و می‌توانید خطی را دنبال کنید تا نهایتا به هدف برسید. این یک ویژگی معمول در بسیاری از عناوین جهان باز است با این حال با دنیای غرب وحشی چندان سازگار نیست. اینکه رنگ‌بندیِ زیبایِ بازی خاکستری شده تا صرفا بتوانید بطور خسته‌کننده‌ای یک رد را دنبال کنید، با طبیعتِ واقع‌گرایانه‌ی بازی هماهنگ نیست. اگر در دنیایی قرار داشتیم که شخصیت‌مان قدرت‌هایی ماورایی داشت یا اینکه در عنوانی علمی‌تخیلی از لباسی پیشرفته بهره‌مند بود، چنین سیستمی قابل درک بود اما این مورد در مقایسه با فعالیت‌های بشدت واقع‌گرایانه‌ای که در بقیه‌ی تریلر دیدیم، کمی خارج از چارچوب به نظر می‌رسد.

 می‌توان گفت که سیستمِ ردیابیِ نسخه‌ی قبل، با طبیعت این سری هماهنگ‌تر بود و یک تجربه‌ی شکارِ چالش‌برانگیز و شبیه‌سازی شده را فراهم می‌کرد. شاید کمی نوآوری و پیدا کردن راه حلی جدید برای ردیابی حیوانات، می‌توانست این بخش از تریلر را هم هیجان‌انگیزتر جلوه دهد. با این حال به غیر از یک نیم‌نگاهِ مختصر چیزی از این سیستمِ جدید ندیده‌ایم و شاید در هنگام تجربه، حس و حال متفاوتی را به ما منتقل کند.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

در پایانِ تریلر توانستیم نگاهی کوتاه به سرقت‌ها و فعالیت‌های جانبی دیگر مثل ماهی‌گیری داشته باشیم که دوباره روی همکاری با اعضای گروه و تعامل با آنها تاکید کرده است. در واقع به راحتی می‌توان گفت که فعالیت‌های دسته جمعی، بزرگترین تفاوت نسبت به نسخه‌ی قبل است و ساختار بسیاری از فعالیت‌ها را دگرگون کرده است. در این ویدیو چیزی از بخش آنلاین Red Dead Redemption 2 ندیدیم اما همین ساختارِ گروهیِ جابه‌جایی، سرقت‌ها و موارد دیگر به همراه اعضای دار و دسته، به خوبی می‌تواند به ما تصویری مناسب از چیزی که ممکن است در بخش آنلاین شاهد آن باشیم، بدهد.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

نگاه معنی‌دار جان مارستون... مطمئنا بین این دو شخصیت روابطی شکل خواهد گرفت که به نظر می‌رسد Rockstar ابدا نمی‌خواهد آنرا لو بدهد.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

یکی از فعالیت‌ها مانند نسخه‌ی گذشته به رام کردن اسب‌ها مربوط می‌شود.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

آرتور مورگان برخلاف جان مارستون در مقابله با شخصیت‌ها، چندان مهربان نیست و ممکن است نگاه کشنده‌ای را نثار آنها کند!

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

جان مارستون به همراه همسر (اَبیگل) و پسر خود (جک) ... در اینجا به نظر می‌رسد هنوز صورت جان آن زخم معروف را به همراه ندارد. از نسخه‌ی قبل می‌دانیم که ابیگل زن بی‌بند و باری بوده است که با این دار و دسته همراه بوده و پس از مدتی با جان ازدواج کرده است.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

شنیدن صدای Reload کردن شات‌گان، بسیار جذاب است و از صداگذاری فوق‌العاده‌ی بازی خبر می‌دهد.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

حیات وحش نسبت به نسخه‌ی قبل بشدت تنوع بالایی پیدا کرده است.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

ماهیگیری به همراه اعضای گروه در این چشم‌انداز زیبا، می‌تواند یکی از آن لحظات آرام و معنویِ معروف در سری Red Dead را رقم بزند.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

سیستم Dead Eye حالا از ظاهر جدیدی برخوردار است.

Bourne – توسط IO Interactiveتحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

آرتور این دار و دسته را خانواده‌ی خود می‌داند و به نظر می‌رسد، می‌توانیم داستان‌های جذابی از ماجراجویی‌های اعضای گنگ را در این دورهمی‌ها بشنویم.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

آب و هوای پویا و متنوعِ Red Dead Redemption 2 می‌تواند اتمسفری بشدت منحصربفرد را خلق کند.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

در بسیاری از لحظات تیراندازی در تریلر می‌توانیم افکت زیبا و قدرتمند شلیک گلوله را مشاهده کنیم.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

Blackwater بزرگترین شهرِ نسخه‌ی قبل، در این نسخه با نورپردازی خیره‌کننده بازگشته است. مطمئنا سرگرمی‌های بسیاری از جمله سینما‌ها در این شهر انتظارمان را می‌کشند.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

مطمئنا Red Dead بدون شخصیت‌های عجیب و غریبِ خود، Red Dead نیست!

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

شخصیت Uncle را در این تریلر می‌توانیم مشغول سرگرم شدن ببینیم. نکته‌ی جالب این است که جان مارستون در نسخه‌ی قبل مرتبا او را به تنبلی و خوش‌گذرانی در طول زندگی خود، متهم می‌کرد...مثل اینکه حق با جان بوده است!

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

شکار می‌تواند وضعیت اردوگاه را بهبود ببخشد.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

به نظر می‌رسد مناطقی در بازی وجود دارد که از طبیعت بکر و دست‌نخورده برخوردار است. همینطور بهتر است به شب‌های بازی اشاره کنیم که بشدت تاریک و واقع‌گرایانه جلوه می‌کنند.

عنوان بشدت موردانتظارِ Red Dead Redemption 2 در تاریخ 26 اکتبر امسال برای کنسول‌های Xbox One و PS4 عرضه خواهد شد. شرکت سونی تایید کرده است، این تریلری که با هم بررسی کردیم، بر روی کنسول PS4 Pro اجرا شده و تمام بخش‌های تریلر مستقیما از داخل بازی ضبط شده است. همینطور لازم به ذکر است که درون این تریلر به ویدیویِ گیم‌پلی بعدی که مربوط به نمایش دادن فعالیت‌های مختلف، سرقت‌ها و همینطور سیستم مبارزات می‌شود، اشاره شده است و در آینده‌ای نزدیک باید منتظر تریلر بعدی باشیم.

نظر شما چیست؟ چه بخش‌هایی از این تریلر پرمحتوا توجه شما را جلب کرده است؟ آیا نکته‌ی جالبی را درون تریلر پیدا کرده‌اید که به آن اشاره نشده است؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.

تحلیل و بررسی نمایش گیم‌پلی Red Dead Redemption 2

 

نوشته شده در: 22 مرداد 1397
دسته: مقاله، Red Dead Redemption 2
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • RED DEAD REDEMPTION 2
  • دانلود گیم پلی Red Dead Redemption 2
  • Red Dead Redemption 2
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

همه چی در بازی ها باید واقعی باشه حتی اگر تخیلی هست باید منطق خاص خودشو داشته باشه .فرض مثال ی سری از بازهای زمانی که میخوای دری رو باز کنی ی دکمه میزنی و در باز میشه انگار ی روح درو باز کرده اصلا به دستگیره دست نمیزنه شخصیت ، انگار که بازی واسه ۵۰ سال پیش
فکر کنم کمپ این بازی قراره خاطراتی رو برامون رقم‌ بزنه که در حد محله گروپ استریت حاج کارل جانسون باشه
فکر نکنم انلاینش در حد gta بشه خیلی دستشون بستس
به خودم قول دادم هر عنوانی که به شدت منتظرشم هیچ تریلر و گیم پلی ازش نبینم تا زمانی که خودم بازی رو تجربه کنم حسابی غافلگیر بشم
اتفاقا بهترین کارو میکنی . عناوین موفق همیشه خیلی کم از محتوایات بازی رو نشون میدن ، تا هم غافلگیر بشی هم نشینن هی بازی رو هایپ کنن که انتظار بره بالا یا رو ساختش درست تمرکز نکنن
پس pc چییییییییی؟!!؟!؟!؟
شک نکن برای pc هم میاد
اسبش اسم هم داره ؟!
چه عشقی کنیم ماهها و سالها غرق میشیم در این‌ مناظر زیبا و npcهای زنده
باید ببینیم چه کارایی هم میشه با npcهای مونث کرد
>تا بیاد چجوری صبر کنیم ؟!! کسی بلده بگه تا ما هم صبر کنیم
آقای رزمجویی واقعا اِیول داری
از همه سایت های همسایه زودتر این تحلیل رو آماده کردی
فقط اومدم ازت تشکر کنم
تحلیلت هم بسیار زیبا بود و لذت بردم
یعنی اگه تاریخ انتشارش فردا هم بود نمیتونستم براش صبر کنم چه برسه به 4 ابان
برای تحلیلش دو کلمه فقط لازمه :
Holy shiiit
تحلیل خوبی بود اما چیزی که منو در این تریلر به شدت امیدوار میکنه جدا از گرافیکش خوبش NPC های انه به نظر میاد ادم های تو بازی بی هویت نیستن و به شدت روشون کار شده به نظر میاد ماموریت های فرعی گوناگونی در بازی وجود داره و باید داشته باشه یعنی مراحل فرعی که مربوط به NPC ها مربوطه کمک میکنه که باور کنیم که در این جهان واقعا داریم زیست میکنم که من بهترینش رو در The Witcher دیدم و این بازی هم از معدود بازی هایه که به شدت از The Witcher تاثیر گرفته زمانی که سوار بر اسب از کجار یهک درگیری رد میشیم البته انتخاب میکنیم که رد بشیم خب این خیلی خوبه یعنی تو این جهان اتفاقات و مراحل مختلفی جدا از مراحل اصلی بازی به وجود میاد حتی رفتار NPC ها هم جلوتر از The Witcher رفته و من اینجا متوجه شدم هوش مصنوعی خیلی بهتر از The Witcher کار شده
اصلا به نظرم این تریلر جدا از گرافیک فقط و فقط NPC هدفش بوده که چه خوب که هدفش این بوده به نظرم بازی جهان باز رو NPC هاش میسازن
کاملا موافقم .
به نظر من هوش مصنوعی NPC ها حتی بیشتر از طراحی محیط روی زنده بودن دنیای بازی موثره.
نمیدونم شما هم متوجه شدین یا نه ولی هوش مصنوعی NPC ها خیلی شبیه به نمسیس سیستم توی سری فوق العاده Middle Earth بود که توی اون هم ارگ ها رفتار بازیکن رو تحلیل میکردن و در جریان بازی با توجه به همون رفتار ها , روش های متفاوتی رو برای ادامه پیش میگرفتن.
اینجا کاملا شاهد همون سیستم و شاید حتی قوی تر اون هم بودیم (از راکستار بعید نیست)