شاتل لند
فروشگاه گیفت کارت
 
افسانه‌ی تراوین فروش انواع موس و کیبورد گیمینگ
بهترین سایت فروش گیفت کارت بهترین سایت فروش گیفت کارت
تبادل نظر: بهترین گرافیک سال متعلق به چه بازی‌ای است؟

تا برگزاری همایش The Game Awards 2018 تقریبا دو روز باقیست و قرار است بازی های زیادی در شاخه های متفاوت جوایز ارزنده ای دریافت کنند اما جایزه ای که مدت هاست جای خالی اش در مراسم سالانه‌ی Game Awards احساس می شود، جایزه "بهترین گرافیک سال" (Best Graphics) است!

در واقع آخرین باری که شاهد اهدای چنین جایزه ای بودیم، سال 2012 در طی همایش SPIKE Video Game Awards 2012 بود که بازی Halo 4 توانست با شکست رقیب هایش از جمله Assassin's Creed III و Journey برنده‌ی دریافت این جایزه شود. اما از آن پس تا کنون، هرگز شاهد وجود چنین جایزه ای در مراسم های Game Awards نبوده ایم و امسال هم از این قاعده مستثنی نیست.

در سال 2018 شاهد بازی های بزرگ زیادی با گرافیک چشم نواز بوده ایم؛ از بازی های مالتی پلتفرم پر هزینه ای همچون Far Cry 5 و Assassin's Creed Odyssey که برروی سخت افزار نامحدود رایانه ها اجرا شدند گرفته تا عناوینی همچون Red Dead Redemption II و God of War که برروی سخت افزار محدود کنسول ها، گرافیک و جلوه های بصری خیره کننده ای را به نمایش دراوردند! همچنین بازی های دیگری مثل Forza Horizon 4 و Battlefield V نیز می توانند نامزد های خوبی در زمینه نمایش گرافیک های خارق العاده باشند. در همین راستا، دوست داریم بدانیم که از نظر شما، امسال چه بازی هایی بهترین گرافیک را دارا بوده اند؟ در سال 2018 بهترین گرافیک و خیره کننده ترین جلوه های بصری متعلق به چه عنوانی می باشد؟

نوشته شده در: 5 روز پيش
دسته: مطلب متفرقه، Red Dead Redemption 2
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Red Dead Redemption 2: Official Trailer #2
  • Red Dead Redemption 2
  • Red Dead Redemption 2
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

Proudly Red Dead Redemption II
HUNT showdown به نظر من با اینکه early access هست ولی گرافیکش عالی هست.
چقدر منو یاد Wichfire میندازه
امسال به نظرم god of war و Forza Horizon 4 گل کاشتن ولی بازم به نظرم طبیعی ترین بازی ای که خیلی به واقعیت نزدیک بوده the order بود ، بعضی کات سیناش خیلی نزدیک به فیلمه تا بازی .
اساسین کرید خیلی دلنشین بود
AC امسال عالی بود ولی خدایی بهترین گرافیکو نداشت
بدون شک Detroit become human. بازی چند میلیمتر از فوتورئال فاصله داره.
حتما GOWرو تجربه کنید
فک نکنم پشیمون بشین
حتما تجربه اش می کنم. منتظر هستم سال عوض بشه شاید یک نسخه قیمت مناسب گیر بیارم. اما Detroit بقدری واقع گراست که گاهی آدم رو می ترسونه. فکر می کنم اگر قدرت پروسس کنسول سونی کمی بیشتر بود، بازی از این هم غریبتر می شد. یکی از دوستان من تا چند دقیقه بعد از اینکه کنترلر رو دست من دید، هنوز مشکوک بود بازی هست یا فیلم.
یا اختلاف زیاد گاد اف وار بهتره‌.طبق استدلالی که قبلا خبرنگار دانش آموز و دبیرستانی سایت گفت که سختی هایی که بر سر مسیر ساخت گاد اف وار بوده خیلی بیشتر از رددد بوده،اهمیت نداره و صرفا خروجی کار مهمه اینجا هم اپن ورد بودن یا نبودن مهم نیست و خروجی مهمه که گاد با اختلاف بهتره مخصوصا طراحی چهره ها و موها که هیچ بازی ای حتی بهش نزدیک هم نیست.در ضمن گاد هم یه بازی کاملا خطی با مپ محدود نبود و بازی کاملا سند باکس بود و اگه تمامی سرزمینهایی که توی بازی‌ موجود بودن رو جمع کنیم مپش اصلا کوچک نیست
Rockstar اول بره Fake HDR بازیش رو درست کنه بعد بیاد
God Of War از هر لحاظ بالا تر از RDR2 هستش
به نکته خوبی اشاره کردی
مشاهده 1 پاسخ دیگر
از نظر فنی قطعا Red Dead II به چند دلیل
اول: کلکی که راکستار برای Draw Distance بازی زده و طوری به نظر میاد که تقریبا مقدارش بی نهایته. تو نماهای باز به کوه ها و درخت های دوردست توجه کنید. یا یه مثال خیلی خوبش تماشای Armadillo از بالای کوه هست که در فاصله بسیار دور قرار گرفته و کاملا مشخصه. حتی افکت دودی که از شهر بلند میشه. مقایسه کنید با هورایزون که یه سری از آبجکت ها در فواصل دور یا کلا معلوم نبودن یا کیفیت نسبتا پایینی داشتن.
یکی از تکنیک هایی که استفاده می کنن اینه که آبجکت های دورتر با کیفیت پایین تر و تعداد پالیگان کمتر رندر میشن. کاری که راکستار کرده ظاهرا اینه که محیط از یه حدی دورتر یه عکس با رزولوشن واقعا بالاست که به سرعت refresh میشه. دو قسمت مختلف من چیزی دیدم که به نظرم اومد این بوده. یکی اینکه توی شب به آسمون اگه نگاه کنید حرکت ماه کاملا نرم نیست و پرش داره (خیلی ریز). دوم هم یه بخشی از بازی که آرتور و داچ از کوه بالا میرن تو بک گراند تعدادی از درختا بین حالت عکس و مدل سه بعدی چند مرتبه سوویچ می کنن (به خاطر حرکت دوربین) و به خاطر تغییر کیفیتشون به نظر میاد که همچین کاری کرده باشه که به نظرم به شدت هوشمندانه است. البته ناتی داگ تو سری آنچارتد روی ps3 از این کلک استفاده میکرد ولی اون بازی خطیه و اتفاقاتش قابل پیش بینی
دوم: Volumetric lighting و Volumetric fog مخصوصا داخل شهر saint denis و موقع تاریکی. یه جای دیگه هم توی یکی از ماموریت ها شب فرار میکنن داخل جنگل. افکت مه واقعا سنگینه. وقتی مه شدید میشه فقط به صدای فن دستگاه توجه کنید. اما RAGE تو پیاده سازی این افکت تو بازی حقیقتا کولاک کرده. یه جاهایی حتی بی رحمی میکنه در حق پلیر. اونایی که بازی کردن میدونن یه وقتا مه اینقدر غلیظ میشه چهار متر جلوتر هم معلوم نیست. و چقدر تو اون مواقع کور سوی چراغ ها زیبا و چشم نوازه. حقیقتا من نمونه اش رو ندیده بودم تا حالا. یه مثال دیگه اش هم کمپ گروهه مخصوصا موقع جشن.
سوم: global illumination. فقط موقع شب به تاثیر نورماه روی محیط توجه کنید. یا داخل شهر saint denis موقع شب که چراغا روشن میشه مخصوصا چراغ سالن ها. (بیشتر مثال شب میزنم چون عموما قدرت نورپردازی بازی ها توی شب بیشتر مشخص میشه) بازتاب نور روی سطوح و سایه و نیم سایه هایی که ایجاد میشه.

در آخر هم اینو اضافه کنم که به کیفیت تکسچرهای بازی اگه دقت کنید خیلی خارق العاده و رزولوشن بالا نیستن. یه جاهایی حتی مات ان. ولی کیفیت بصری کلی بازی به شدت بالاست. order چند سال پیش هم همین شکلی بود. تکسچرهای معمولی ولی گرافیک واقعا خوب (به خود بازی کاری ندارم و میدونم با این قابل مقایسه نیست). خیلی سال پیش کوجیما گفت تو بازی مهم ترین چیز نورپردازیه. رد دد حقیقتا اثبات این حرفه. نورپردازی و سایه زنی بازی اینقدر سطحش بالاست که حس زنده بودن محیط رو منتقل میکنه کاملا
اینایی که گفتم رو بزارید کنار بقیه جزئیات خارق العاده ی بازی (برف، انیمیشن ها، حیوانات، جنگل های متراکم و...). و اینکه جزو معدود بازی هاییه که motion blur رو درست و بجا استفاده کرده. عمدتا بازی ها از مقدار خیلی زیادش استفاده میکنن تا ضعف ها رو بپوشونن ولی اینجا خیلی صحیح بود استفاده ازش.
از نظر هنری گاد آو وار رو انتخاب میکنم. از نظر فنی هم کار خارق العاده ای بود ولی رد دد مشخصا یه سری غیر ممکن هارو ممکن کرد.
گفتی Global Illumination!
حقیقتا منتظرم در زمان احتمالی معرفی ورژن پی سی تایید بشه که این بازی از Ray Traced Global Illumination بهره خواهد برد، بخاطر DNA این بازی با Ray Tracing چنان مناظری بخصوص در محیط های باز بازی میشه ارائه داد که به معنی واقعی کلمه فک برانداز باشه... فقط امیدوارم این اتفاق بیفته! من خیلی به این موضوع فکر میکردم چون راک استار هم قبلا سابقه ی استفاده از تکنیک های انویدیا رو داره.
احتمال وقوع این اتفاق در صورت وجود ورژن پی سی آنچنان هم کم نیست!

در مورد توم ریدر که تو پست قبلی منو ریپلای کردی، بنظرم توم ریدر عنوانی نیست که بشه یک جزء خاص از بعد فنیش رو انتخاب کرد و گفت WOW! این بهترین پیاده سازی از فلان متودیه که تا حالا تو یه بازی ویدیویی دیدم، اما اگر بصورت کلی و در مجموع به بازی نگاه کنیم واقعا دست کمی از برترین های این نسل نداره، اگه بازی نکردی بازیش کن شاید نظرت عوض شد...
در مورد رد دد کاملا موافقم. فرق gta v بین نسل قبل و pc رو یادم میاد سعی میکنم همون مقدار ارتقا رو برای رد دد تصور کنم مغزم سوت میکشه =))
در مورد توم ریدر هم چرا بازیش کردم. روی pc با آخرین سطح تنظیمات (غیر از ray tracing که خب ساپورت نمیکنه دیگه )
آره در مجموع نسخه نسل قبلیش هم همینطور بود و گرافیک رایز رو هم واقعا قبول داشتم. ولی بعد دوسال انگار SOTTR هنوز تو همون سطح گیر کرده و eidos montreal نتونسته زیاد کار کریستال داینامیکس رو جلوتر ببره
مشاهده 2 پاسخ دیگر
من یه سوال دارم چرا دیترویت بهترین گرافیک نمیدونند
آهان چون کنترل حرکتی و وسعت محیط و فیزیک درش محدود هست منم قبول دارم
اولا مقایسه دو بازی مثل gow و rdr2 بنظر غیر منطقی هست اما وقتی وسعت بالای God of war سکانس های عظیم مبارزه و حرکتش در کنار محیط گوناگون و سفر در محیط های مختلف و زمانهای مختلف و سبک اکشن ادونچر میبینیم بخودمون اجازه میدیدم دو بازی تا حدی مقایسه کنیم
الان برخی دوستان وسعت گیم پلی و برخی فیزیک پویا تر rdr2 دلیل بر برتری میدونند که دو مطلب جدا هستند
اما همین مسئله فیزیک اگر بخواد تو گرافیک فنی و هنری لحاظ بشه که عجیب هم هست باید عالی کار شده باشه وقتی با اسب با سرعت میری تو درخت یا میخوری به سنگ میگی بهتر بود شرکت راک استار نگاهی کوتاه به فیزیک حرکت اسب در witcher 3 و mgs v مینداخت تا اسب مثل اسباب بازی کودیکیمان خشک نشه و فریز شده تعادلش بهم بخوره
یا وقتی گردن اسب وحشی با کمند میگیرم وقتی اسب خودم از توی طناب عبور میکنه لااقل طناب رها بشه
اما دوستان اصل مطب طرح های هنری بازی و بافت های غنی و گرافیک شارپ و نور پردازی خوب بازی و موشن های عالی صورت نمی بینند
شاید Rdr در نور پردازی علی باشه بخاطر فصل و روز و شب اما gow هم بخاطر سفر در چند دنیا نور پردازی متفاوتی داشته و برتری نسبت به هم ندارن
میمونه چند مورد دیگه که گفتم که gow کمی بهتر عمل کرده
البته در کل بنظرم خیلی مطلب تخصصی هست
شاید مثلا df چگالی پلیگان بر محیط بگیره و بگه فلان بازی از لحاظ گرافیکی بهتره
هرکی یه نظری داره و نظرش یا عقلانی یا از روی علاقه میتونه یه چیزی باشه
من معتقدم وقتی 3000 نفر 7 یا 8 سال روی یه اثر کار میکنند که خیلی از سکانس هاش هم تغییر نکرده نباید بازی با پولیش کم و باگ بدن و اگر دادن که نسبت به آثار مشابه چند سال قبل ضعف داشت نباید این موردشون نه تنها چشم پوشی کرد بلکه به عنوان نکته برتری یاد کرد
داخل withcer 3 و mgs v تا جایی یادم میاد اصلا همچین چیزی تعبیه نشده بود که فیزیکشو ببینی یعنی به شاخه درخت میخوردی اصلا از توش رد میشد. برعکس فیزیک بازی داخل rdr 2 و حتی GTA V و حتی GTA IV از بسیاری از بازی ها عملکرد بهتری داره این ثابت شده س. از طرف دیگر من توی هیچ نقد و بررسی از (20 25 تا بهترین ها رو مرور کردم) ندیدم از انیمیشن اسب ها یا کوچک ترین ایرادی گرفته باشین همش تحسین بوده از این بخش. متوجه این انتقادهای بیجا نمیشم.
اسب سواري رد دد رو دارين با متال و ويچر مقايسه ميكنين ؟!!! :دي

شايسه واقعا شايسههه ! XD ادبياتمم تموم شد !
مشاهده 1 پاسخ دیگر