فروشگاه گیفت کارت
 
خرید گیفت کارت مای گیفت ارزان ترین گیفت کارت ها
جنگ خان‌ها هیولا
شایعه : مایکروسافت مشغول ساخت چهار Xbox جدید است!

شرکت مایکروسافت در سال 2018 با سرمایه گذاری های کلان برای خرید 6 استودیو و تاسیس یک استودیوی جدید، تا حدودی ثابت کرد که بخش اکس باکس، اهمیت زیادی برای این کمپانی دارد. اما اگر کسی هنوز قانع نشده باشد، با شنیدن این خبر جدید به طور حتم متوجه می شود که مایکروسافت واقعا به "اکس باکس" اهمیت می دهد!

به گزارش پردیس گیم، با توجه به مطالبی که از "برد سمز" (Brad Sams)، اینسایدر مایکروسافت پخش شده است، به نظر می رسد که کمپانی مایکروسافت مشغول ساخت تنها یک یا دو کنسول جدید نیست، بلکه چهار کنسول اکس باکس جدید اکنون توسط این کمپانی در دست توسعه هستند!

دو کنسول مربوط به نسل فعلی هستند و احتمالا تا پایان سال 2019 روانه‌ی بازار شوند. یکی از آن ها با نام رمزی Maverick شناخته می شود و قرار است کنسولی بدون قابلیت خواندن دیسک و صرفا برای استریم بازی ها (پشتیبانی از پروژه xCloud) باشد. کنسول دوم که ظاهرا قرار است قبل از Maverick منتشر شود، یک مدل جدید از کنسول های Xbox One S است که علارغم کوچک تر و ارزان قیمت تر بودن، از سرویس xCloud نیز پشتیبانی خواهد کرد.

دو کنسول دیگر، اکس باکس های نسل نهمی خواهند بود. درواقع مایکروسافت قصد دارد نسل بعد را با دو کنسول آغاز کند! اولی با نام Anaconda شناخته می شود و همانند Xbox One X یک کنسول قدرتمند برای گیمرهای حرفه ای تر است. کنسول دوم با نام Lockhart می شود که همانند Xbox One S برای عموم مردم در نظر گرفته شده است. این دو کنسول، برای عرضه در سال 2020 برنامه ریزی شده اند.

البته توجه داشته باشید، هرچند که این مطالب منابع نسبتا معتبری دارند اما در نهایت شایعه هستند و توسط شرکت مایکروسافت مورد تایید نمی باشند. بنابراین حداقل باید تا برگزاری E3 2019 صبر کنیم تا ببینیم چه مقدار از این مطالب به حقیقت خواهند پیوست.

در پایان، دیدگاه خود در رابطه با برنامه ریزی های کمپانی مایکروسافت برای آینده را به اشتراک بگذارید.

نوشته شده در: 27 آذر 1397
دسته: مطلب متفرقه
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Halo Infinite
  • دانلود تریلر Halo Infinite
 
گیم آموز
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه، باید وارد شوید!
 

این که نسل بعد از اول x و s رو باهم عرضه کنه خوبه البته اگه وسط نسل نیاد مدل xs رو معرفی کنه
۲ تا کنسول این نسل هم اصولا بیشتر برای اینه که عملکرد و نظرات درباره x cloud رو ببینین که برای نسل بعد آمادش کنن
پس کنسول اسکارلت چی شد؟
اسکارلتو آناکوندا خورد
دورخیز هوشمندانه ای برای رسیدن به پردازش ابریه. مایکروسافت ابدا نمیخواد مثل بازار VR که زمینه رو برای رقبا باز گذاشته، تو زمینه پردازش ابری هم این اتفاق بیفته.

ولی

مایکروسافت اصلا نباید بازار رو طوری شلوغ کنه که مخاطب "عام" سردرگم بشه کدوم کنسولو بگیره.
اشتباه سنگینی که اپل تو حوزه اسمارت فون داره مرتکب میشه.

برای جلوگیری از این مشکل مایکروسافت دو راه داره:
1- اطلاع رسانی گسترده، حساب شده و در عین حال ساده، تا جلوی گیج شدن مخاطب رو بگیره
یا
2- جایگزینی ورژن های تازه با نسخه های قبلی تا بازار همچنان خلوت باقی بمونه، درست مثل اتفاقی که با جایگزین شدن OneS با ورژن فت افتاد.
انگار مایکرو بودجه اضافه داره و نمیدونه چطور خرجش کنه !!!
من فقط میخوام بدونم اینکه یه سال قبل از انتشار کنسول های نسل نه ، اونم نه یکی بلکه ۲ مدل جدید کنسول نسل هشت بدن تو بازار ایده ی کدوم نابغه ای بود

Matin_Mafia مسئول موسیقی بازی‌ها 8 امتیاز 27 آذر 97، 21:09

ماهیت کنسول اول، پشتیبانی از شبکه ابری مایکروسافت هست؛ چیزی که دیگه نیازی به سخت افزار قوی برای اجرای بازی ها نداره. بنابراین اگر کسی اینترنت خوب داشته باشه و در سال ۲۰۱۹ یک کنسول ارزان قیمت جهت استفاده از xCloud خریداری کنه، سال ۲۰۲۰ دیگه نیازی به خرید کنسول جدید نداره چون قراره بازی هارو استریم کنه!

کنسول دوم هم یه مدل جمع و جور تر از سری کنسول های وان اس هستش که از xCloud هم پشتیبانی میکنه. عرضه کنسول های اسلیم تر پیش از آغاز نسل جدید چیز جدیدی نیست. نسل قبل هم دقیقا قبل از عرضه اکس باکس وان، مایکروسافت مدل سوپراسلیم Xbox 360 رو منتشر کرد که از نظر طراحی خیلی شبیه به XB ONE بود
متین جان
ممنون از اطلاعات جامع و کاملت ولی جدا از همه اینا من ازت به عنوان یه فرد صاحب نظر میپرسم ...
اولا الزامی تو این حرکت مایکروسافت وجود داشت ؟؟؟
دوما این حرکت به جز سردرگم کردن مخاطب نتیجه ی دیگه ای میتونه داشته باشه؟؟؟
مشاهده 6 پاسخ دیگر
از نظر من اگر دیگه وسط نسل کنسول میان نسلی ندن کار خوبی هست...
عالیه ,فقط دستش درد نکنه بی زحمت چار تا بازی هم بسازه واس سخت افزارش بد نیست , به هر حال باید بازی ای باشه برای دسگاه هاش یا نه ؟
Obsidian , inXile , ninja theory, playground, Compulsion و The Initiative رو خریدیم برامون فلافل بزنن همراه کنسول که میخری یکی یه دونه بدن دستت بخوری
یجوری میگه اینا رو خریدیم انگار واسه باباش هست.
مشاهده 1 پاسخ دیگر
اون بخشی که میگه یه کنسول فقط برای استریمه مثلا با 100 دلار بده ممکنه درست باشه اون بخشی که میگه کنسول بدون درایو نوری مثلا بین 50 تا 100 دلار ارزون تر بده بازم میتونه درست باشه اما اینکه یه کنسول مثل xbox one s ارزون تر بده دور از واقعیته چون همین الان xbox one x هست و میتونه همین رو ارزون تر کنه به عنوان نسخه ارزون تر بفروشه بازیها رو هم براش همچنان تو نسل 9 بده بیرون
من راضیم کنسول 400 دلاری رو 4 تومن بخرم
به شرطی که با دلار 10 تومنی معامله شه نه با دلاری 50 تومن تو دلاری 4 تومن ps4 و دیجی کالا روز اول عرضه گذاشته 3400
دو تا از اینا برا نسل بعد هستش چرا نمیخونید متنو؟ به هر حال نسل هیجان انگیزیه
شما دیجیتالی خرید میکنید لزومی نداره قیمت بیشتری بابتش بدید، شما تلویزیون فورکی ندارید و صرفا دلتون میخواد عناوین روز تجربه کنید پس بازم لزومی نداره کنسول کامل تر رو بخرید
نمیدونم چرا وقتی قدرت انتخابتون میره بالا ناراضی هستید
یه بحث جالب اینه که مایکروسافت دنبال game core هستش این باعث میشه استودیو های فرست پارتی با یک بار کد نویسی بازی ر هم برای ویندوز ۱۰ و هم برای اکس باکس بسازن که این خیلی به کارشون میاد
این حرکتو یه بار اومد انجام بده با UWP که کوانتوم بریک و چندتا از بازی های اون موقع رو تلفات داد.
این حرکت کلا trade off بدی به حساب میاد در ازای کمتر شدن روند ساخت بهینه سازی خیلی سخت میشه و کلی از سر و ته بازی باید بزنن
مشکلش هم کنسول نیست هرچقدر معماری خوبی داشته باشه آخرش نسخه ویندوز هزارتا مشکل پیدا میکنه
اصل قضیه یکم پیچیده هست !
نقطه قوت کنسولا اینه که طی هفت هشت سال معماریشون ثابته یعنی کدنویسی بسیار نزدیک به سحت افزاره و این جوری نهایت بهینگی رو داره و طی نسل استودیوها بیشتر آشنا میشن و بهینه تر مینویسن.
اما روی ویندوز یا هر سیستم عامل دیگه ای قضیه متفاوته چون معماریها و سخت افزار ها بسیار متفاوته کد نمیتونه نزدیک به زبان ماشین باشه و یه لول میاد بالا تر و باید چند لایه رو رد کنه تا برسه به سخت افزار و باید با همه هم سازگار باشه ببین لینوکس و ویندوز چه کردن که همه سازگارن !!
یعنی اول درایور سخت افزار تازه اگر بهینه نوشته شده باشه بعد سیستم عامل و لایه های مختلف اون بعد سخت افزار که این باعث میشه به شدت اگر قدرت واقعی سخت افزار کاسته بشه.

یکم متفاوت هست بازی ساختن برای کنسول و ویندوز اما با x86 شدن کنسولای جدید مقدار زیادی به هم نزدیک شدن اما همچنان متفاوتن در واقع طراحی موتور بازی سازی بسیار راحت تر شده چون همه x86 هستن و اشتراکات زیادی دارن نیاز نیست کلا متفاوت باشن مثل نسل قبل . بازی سازی برای ps3 که 180 درجه با کامپیوتر و معماری x86 متفاوت بود و این صدای همه رو درآورد چون هزینه ساخت بازی رو هم بالا میبرد.

یعنی جوری شده برای نسل بعد سونی و ماکروسافت و یکی دوتا بازی باید وام مسکن باید بگیری ۱۲ ساله قسط بدی
Ps4 که ۴۰۰ دلار بود با دلار ۳ تومنی سابق تو ایران اون اوایل که اومد ۴۵۰۰ میدادن خدا به داد نسل نهم و دلار امروز برسه.....