فروشگاه گیفت کارت
 
خرید گیفت کارت فستیوال بازی و سرگرمی شرق کشور - مسابقات قهرمانی ورزش های الکترونیک
هیولا پلتفرم آنلاین عرضه بازی
چگونه در عصر شکوفایی بتل رویال‌ها، شاهد سقوط Overwatch هستیم؟

بازی Overwatch تقریبا از هر نظر، یک بازی موفق است. بازی تاثیر فرهنگی گسترده‌ای داشت، حتی خارج از ژانر شوتر اول-شخص نیز افراد زیادی را به خود جذب کرد و پول زیادی را برای Blizzard به ارمغان آورد ... اما وقتی من در سال 2019 آن را با سایر بازی‌های رقابتی آنلاین مقایسه می‌کنم، بازی منسوخ شده به نظر می‌رسد. با پردیس‌گیم همراه باشید تا دیدگاه نویسنده سایت پولیگان در مورد شرایط کنونی بازی اورواچ را مطالعه کنیم.

چگونه در عصر شکوفایی بتل رویال‌ها، شاهد سقوط Overwatch هستیم؟

"به قلم Cass Marshall از وبسایت Polygon"

بازی Overwatch تقریبا از هر نظر، یک بازی موفق است. بازی تاثیر فرهنگی گسترده‌ای داشت، حتی خارج از ژانر شوتر اول-شخص نیز افراد زیادی را به خود جذب کرد و پول زیادی را برای Blizzard به ارمغان آورد.

اما وقتی من در سال 2019 آن را با سایر بازی‌های رقابتی آنلاین مقایسه می‌کنم، بازی منسوخ شده به نظر می‌رسد. بزرگ‌ترین بخش مشکل آن است که Blizzard نمی‌تواند به سرعت تحول و به روز شدن بازی‌های مختلفی مانند Fortnite ،Apex Legends و یا حتی Destiny 2 برسد.

مزیت بزرگ Overwatch نسبت به این عناوین، ارائه یک بازی رقابتی همیشگی و  یک دنیای غنی شده از پشتوانه داستانی و روایت‌های مختلف بوده است اما این مهم نیست: Overwatch  از همه نظر با سرعت بسیار پایین به روز شده است.


داستان به آرامی به ناکجاآباد می‌رود!

Blizzard در سال 2016 بازی Overwatch  را عرضه و پس از آن، 5 انیمیشن کوتاه به طرفداران ارائه کرد. این شرکت 2 انیمیشن کوتاه دیگر در سال 2017 و 2 انیمیشن دیگر نیز در سال 2018 به انتشار رساند و به نظر می‌رسد امسال هم شاهد دو انیمیشن کوتاه باشیم.

طرفدارانی که به داستان در جریان اهمیت می‌دهند و نسبت به روابط قهرمانان و تاریخچه آن‌ها شوق دارند، دو گزینه پیش رویشان است: صبر کردن را یاد بگیرید یا تسلیم شوید.

آخرین کامیک رسمی Overwatch  با نام "Searching"  در سپتامبر 2017 (شهریور 1396) منتشر شد. داستان‌های کوتاهی مانند "Bastet" جذاب هستند و من به طور حتم امید دارم که در آینده چیزهای بیشتری در رابطه با آن مشاهده کنم اما ما اصلا نمی‌دانیم که آیا شماره‌های بیشتری از آن در راه است یا خیر. از طرفی هم مشخص نیست که آیا قرار است به پس‌زمینه داستانی قهرمانان و روابط بین آن‌ها اشاره شود یا این که رویه‌ حال حاضر ادامه خواهد یافت.

عرضه محتویات بیشتر یا جمع و جور کردن رشته‌های داستانی پراکنده گزینه‌های پیش روی Blizzard است،  جواب هر چه که باشد، در نهایت باید چیزی شایسته به طرفداران ارائه شود. عنوانی که با یک داستان جذاب معرفی شد، برای طولانی مدت از پتانسیل آن استفاده نشد و طرفداران را منتظر گذاشت، این برای بازی‌ای که در دنیایی خارق‌العاده جریان دارد بسیار زجر آور است.


مشکل BRIGITTE

مشکل ما با داستان بازی مطرح شد اما شما همیشه می‌توانید روایت پس‌زمینه‌ای را نادیده بگیرید. مشکل آن‌جا است که سرعت کند عمدی و آگاهانه ارائه محتویات برای Overwatch به گیمپلی راه پیدا می‌کند. این بدان معنا نیست که بازی هیچوقت تغییر نمی‌کند و یا این که از زمان انتشار آن شاهد هیچ چیز جدید یا جذابی نبوده‌ایم اما سرعت بین این به روز رسانی‌ها باعث می‌شود حتی شخصیت‌های جذاب بازی نیز به پتانسیل خود نرسند و از آن‌ها به خوبی بهره برده نشود.

بهترین مثال برای این موضوع در داستان و پیش‌زمینه Brigitte دیده می‌شود.

عرضه Brigitte  باعث شد متای رقابتی و هیجانی قبلی به پایان برسد و جای خود را به متای GOATS بدهد که برای ماه‌ها غالب بود و قوی ظاهر شد. در حالی که استراتژی سه- تانک، سه-ساپورت در هیچ سطحی از بازی‌ها شایع نیست، Brigitte قهرمانی مرموز است. او یک سپر کوچک ایجاد می‌کند که توانایی محافظت از او و یارانش که پشت سر او هستند را دارد، پس از آن او رو به جلو حرکت می‌کند و برای مدت یک ثانیه دشمن را بی‌حرکت(Stun) می‌کند.

این موضوع برای خیلی وقت پیش نیست اما بازی Ovetwatch یک عنوان سرعتی است و شخصیت‌هایی مثل گنجی و تریسر که خط سلامتیشان 150 است با یک ضربه سپر به موقع کشته می‌شوند. حتی تانک‌هایی مانند وینستون یا رودهاگ که خط سلامتی بیشتری دارند هم به شدت با ضربه سپر آسیب می‌بینند. همچنین زمانی که Stun شدند و قسمتی از خط سلامتی آن‌ها خالی شد، بقیه تیم حریف می‌توانند به راحتی کار آن‌ها را تمام کنند.

Brigitte در مارس سال 2018 عرضه شد. قابلیت "ضربه سپر" (Shield Bash) او نیز برای اولین بار در تاریخ 3 می همان سال ضعیف شد و سپس دوباره در 22 می شاهد ضعیف شدن آن از طریق کاهش منطقه اثرگذاری و افزایش یک ثانیه‌ای مدت زمان استفاده دوباره از آن بودیم. قابلیت Ultimate آن، Rally، نیز در همان ماه مه ضعیف شد و armor کمتری به یاران این قهرمان می‌داد.

"ضربه سپر" در ماه آگوست دوباره ضعیف و یک ثانیه دیگر به زمان مورد نیاز برای استفاده از آن اضافه شد. در ماه سپتامبر نیز این قابلیت دوباره تغییر کرد، حال بازیکنان می‌توانستند هنگامی که Brigitte  این قابلیت را انجام می‌دهد او را حرکت دهند، از طرف دیگر این به روز رسانی به Brigitte  اجازه می‌داد تا دشمنانی که برای حرکت بعدی شارژ می‌شوند را به زمین بیاندازد. در اکتبر نیز سپر او ضعیف شد و به اندازه 100 واحد آسیب کمتری را به دشمن وارد می‌کرد. آخرین نرف آن نیز به ماه دسامبر گذشته بر می‌گردد که آسیب آن 90 درصد کاهش یافت و همچنین قابلیت گذشتن از موانع در هنگام استفاده از آن نیز حذف شد.

Brigitte تقریبا برای یک سال کامل بر بازی سلطه داشت و Blizzard به طور دائم در تلاش بود تا این شخصیت را به تعادلی قابل قبول برساند. حتما چنین موضوعی باعث رنجش بسیاری از بازیکنان شده و برای مدت زیادی آن‌ها را درگیر کرده است. تنها عرضه یک قهرمان ساپورت قدرتمند دیگر جایگاه Brigitte تهدید شد و برای باری دیگر متا را دستخوش تغییراتی کرد.


دست ما در بازی بسته شده و سرعت واکنش و به روز رسانی‌های کامل از سوی Blizzard ما را قفل کرده است. Brigitte برای من خیلی مهم نیست چرا که قهرمان اصلی و دائمی من Pharah است و من همیشه در آسمان هستم اما وقتی در توییتر از بازیکنان سوال کردم که آیا تغییرات جدید موجب نارضایتی آن‌ها شده است یا خیر، جواب‌هایی که به من دادند مثبت بود. بسیاری از بازیکنان در رابطه با Brigitte ناراحت بودند و عده زیادی دلشان برای Mercy قدیمی و احیای همگانی تنگ شده بود.

این دسته از مشکلات مرتبط با عدم تعادل برای هر بازی آنلاینی عادی است اما سرعت پایین واکنش Blizzard  و به روز رسانی‌های کند بازی بدان معنا است که احتمال دارد هفته‌ها (یا حتی ماه‌ها) برای اعمال تعادل در رابطه با برخی شخصیت‌ها صبر کنید، شاید برخی اوقات قهرمان اصلی شما غیر قابل استفاده شود.

همچنین نسبت به سایر بازی‌های رقابتی آنلاین، فاصله زیادی میان پچ‌ها و به روز رسانی‌های تعادلی Overwatch  وجود دارد. متای Dive  برای ماه‌ها برقرار بود و کسادی را به سطحی بالاتر رساند چرا که این متا به صورت تاثیرگذاری حل شد. اگر شما به بردن اهمیت می‌دادید، تنها یک راه برای بازی کردن وجود داشت و همه آن شیوه را در پیش گرفته بودند. این از آن دسته چیزهایی است که بازی‌ای مثل Fortnite  در یک هفته مشکل را حل می‌کرد، در صورتی که به نظر می‌رسد Blizzard  در حمایت از Overwatch با مشکل رو به رو شده و گیر افتاده است. سرعت به روز رسانی از سوی آن‌ها آنقدر پایین است که انگار انقلاب بازی‌های زنده و سرویسی هیچگاه صورت نگرفته.

به طرز عجیب و خنده‌داری، این سرعت به روز رسانی می‌‎تواند برای برخی از بازیکنان بیش از حد سریع باشد. دوست من که به صورت تفننی بازی می‌کند بخاطر این به روز رسانی‌ها و تغییرات متعدد تحت فشار قرار گرفت و از بازی دور شد. وقتی شخصیت مورد علاقه این افراد تغییر کند و از پایه ساختارش عوض شود دیگر به آن بر نمی‌گردند و برداشتن یک قهرمان در بازی چه هدفی دارد وقتی قرار است به زودی با تغییر مواجه شود؟

در بازی‌هایی مانند League of Legends که 143 شخصیت مختلف دارد، به اندازه کافی همپوشانی و گستردگی میان قهرمانان وجود دارد که بازیکنان بتوانند یک شخصیت مشابه با قهرمان اصلی خود که تغییرات شدیدی بر آن اعمال شده پیدا کنند. در Overwatch تعداد 30 شخصیت وجود دارد. لیست بلند بالایی از قهرمانان دیده نمی‌شود و ضعیف شدن یک قهرمان تاثیرگذاری شدیدی بر نحوه بازی برخی بازیکنان خواهد گذاشت.

جمعی از طرفداران در هم شکسته

هر عنوان رقابتی که به طور مداوم به روز رسانی می‌شود با خطر حذف محتویات مورد علاقه طرفداران رو به رو است. این موقعیت زمانی خطرناک‌ می‌شود که بازیکنان سطح بالاتر علایق خاص خود را دارند و گرایش و علاقه آن‌ها نسبت به بازیکنان سطح‌های دیگر متفاوت است. Mercy  بازسازی شده و تغییر یافته برای متای حرفه‌ای و بازیکنان سطح بالا مناسب است اما تغییر رخ داده برای طرفداران سطح پایین‌تر دردناک است چرا که باید دوباره بازی را یاد بگیرند.

این دو موقعیت باعث شده هر دو گروه از طرفداران به دلایلی مختلف از بازی ناامید و خسته شوند. اگر شما طرفدار Mercy  هستید و بازیابی کردن یارانتان از مرگ را با یک Mass Rez  به موقع دوست داشتید، چنین چیزی از شما گرفته شده است اما احتمالا بازیکنان حرفه‌ای حتی امید دارند تغییرات بیشتری در آینده رخ دهد و قهرمانان بیش از حد قدرتمند به بازی وارد شوند و آن را  رقابتی‌تر از همیشه کنند.

طرفدارانی که بازی را بر اساس ظاهر و پیشینه شخصیت‌ها خریداری کردند به شدت ناامید خواهند شد چرا که Blizzard  به چنین چیزی اهمیت نمی‌دهد و تمام تمرکزش را بر روی به روز رسانی‌های گیمپلی گذاشته است. بازیکنانی که به فاکتورهای رقابتی اهمیت می‌دهند خواهان حل سریع مشکلات گیمپلی هستند و بازیکنان تفننی از تغییرات مداوم شخصیت‌ها خسته شده‌اند چرا که آن‌ها را مجبور می‌کند که از استراتژی همیشگی خود فاصله بگیرند.

این شرایط برای یک بازی سرویس محور بد است چرا که حل مشکلات آن برای یک گروه از مخاطبین به معنای نابود کردن آن برای گروه دیگر است.


ویژگی‌های برجسه و امیدهایی که داریم

من از موارد مثبت Overwatch در برنامه‌های مختلف آن در سال استفاده می‌کنم (بازی کردن یک قهرمان جدید، دیدن اسکین‌های رویدادها و بازی کردن کمپین Archive) و بعد از آن دلیل دیگری برای بازی کردن نمی‌بینم. من به کمپین داستانی Archive  ماه آوریل امید دارم و وجود یک قهرمان جدید و تریلر سینمایی سه ماهه تابستان نیز موضوع را جذاب‌تر می‌کند. کسی چه می‌داند پس از آن چه رخ خواهد داد؟

رونمایی‌ها و اعلامیه‌های مختلفی وجود دارند که به تعهد Blizzard  به Overwatch اشاره می‌کنند: از هودی‌های Mercy گرفته تا مونوپولی Overwatch همگی قابل خریداری هستند اما بازاریابی و ارائه چنین مواردی به تنهایی نمی‌تواند یک بازی را زنده نگه دارد.

Overwatch  بخاطر جامعه بازیکنان فعال خود در منابعی مانندTumblr  معروف است. روزانه شاهد تعداد زیادی فن آرت،داستان‌های طرفداران و Memeهای مختلف از بازی هستیم اما این بدان معنا نیست که این افراد روزانه وقت خود را صرف انجام بازی می‌کنند.

سایر بازی‌ها به تدریج یاد گرفتند که چگونه با به روز رسانی‌های به موقع خود طرفداران را علاقه‌مند نگه دارند و از جذایت بازی کاسته نشود اما Blizzard  چگونه می‌تواند یک بازی با ثبات‌تر برای طرفداران تفننی و یک عنوان سریع‌تر و در حال تکامل را در عرصه حرفه‌ای ارائه دهد؟ همچنین در این میان باید داستان بازی به شکل بهتری روایت و از پتاسنیل آن استفاده شود. شاید چنین چیزی یک ماموریت غیرممکن باشد.

شخصا Overwatch  را پشت سر نمی‌گذارم و آن را رها نمی‌کنم. بازی ویژگی‌های مختلفی دارد که من به آن‌ها علاقه دارم و باعث می‌شوند بازی را به طور کامل رها نکنم اما من از نحوه حل مشکلات بازی از سوی Blizzard و جدایی میان بازیکنان حرفه‌ای و تفننی خسته شده‌ام. شما نمی‌توانید همه را راضی و خوشحال نگه دارید اما به نظر نمی‌رسد Overwatch  کسی را راضی کند.

من نسبت به آینده Overwatch کنجکاو هستم اما  این کنجکاوی در طول زمان کم‌تر می‌شود. با کمرنگ‌تر شدن اهمیت بازی‌های تک‌نفره و عرضه بیشتر عناوین آنلاین رقابتی، می‌خواهم بدانم سرمایه‌گذاری من تا کی می‌تواند باقی بماند و از آن سودی به من برسد.

مترجم: علیرضا کریمی

نوشته شده در: 5 ارديبهشت 1398
دسته: مطلب متفرقه، Overwatch
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Overwatch
  • دانلود تریلر Overwatch
  • Overwatch | Dragones
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه، باید وارد شوید!
 

من خودم 2 سال اورواچ بازی می کردم، خیلی هم دوست ش داشتم ولی هر سیزن که می اومد بعد یه مدتی تکراری می شد بعدش رفتم PUBG که باعث شد که اورواچ را کنار بذارم
تنها به یک دلیل، اینکه برام خسته کننده می شد و برام مثل بتل رویال ها پیش بینی نا پذیر نبود چیزی که بهش میگن قابلیت تکرار تجربه بالا (تکرار پذیری)

اگر بخوام در بلیزارد بگم خب دوتا رو بیشتر دوست دارم (گرچه شاید قیاس مع الفارق باشه) چون برام ارزش تکرار پذیری بالایی داره
هییییی میخوام نظر ندمممم هیم میگم نظر ندم
ناموسا کسی که مقاله رو نوشته اصلا اورواچ بازی کرده ؟ ناموسااااا بازی کرده؟
بابا خدای گیمه گاهی اینقدرررر بهت حال میده حتی بعد چند ماه بازی کردنش که اصلا وصف ناپذیره
یعنی حالم از بتل رویال بهم میخوره یه چیز تکراریه کاملااااا تکراری
یه سری بچه های دهه 80 رفتن سمت بتل رویال و بیخودی گندش کردن
سازنده هاشم فک میکنن گیم ساختن
حیف این شاهکار بیلیزارد که یه چنتا گیمر نوبه بچه دهه 80 دارن میبرنش زیر سوال
ربطی به سن نداره من خودم متولد 80 ام ولی میگم اورواچ خدای گیمه
بتل رویال نهایتا دوسال دیگه باقی بمونه ولی مطمئنم اورواچ جز بازی های ماندگار خواهد بود واقعا دم بلیزارد گرم
این سونی فنا هستن که هنوز از گوتیش میسوزن چون میخواستن انچارتد با اون گیم پلی تکراری گوتی بشه
اگع به سونی فن باشه دیز گان از اورواچ بهتره
توی کامنتای زیر این پست میشه سوزش سونی فن هارو دید:)
به نظرم اورواچ کاملا لایق گوتی بود و هنوزم جز بهترین بازی هایی که میشه کرد
شاید عرضه دیر به دیر محتویات ولی تولید چیز با کیفیت بهتر از عرضه محتویات زیاد ولی بی کیفیت باشه
یکی از بهترین بازی‌های دهه با خلاقیت‌های فوق‌العاده زیاد و انقلابی که بلیزارد با پچ های غیر منطقی و سیاست‌های نا به جا به اینجا کشوند. این عنوان هنوزم پلیربیس خیلی قوی داره و هیچوقت بیشتر از 2 دقیقه تو queue نمی‌مونید. اما عنوانی که معرف سبک بود الان همچین‌ مقاله‌هایی براش نوشته میشن (اونم توسط وبسایتی مثل پولیگان :))) ). "نظر شخصی" من اینه که این بازی مشکل اصلی که دچارش شد این بود که بلیزارد شدیدا دوست داشت یه بازی جدید تو esport داشته باشه و شدیدا این عنوان رو سعی می‌کنه به اون سمت سوق بده.
با اینکه مشکلات overwatch روز به روز رو به افزایش هستند و این یک حقیقته،اما از این مقاله پولیگان میشه تعداد زیادی ایراد گرفت و معلومه نویسنده فقط به صورت تفننی این بازی رو انجام میده و قصد کوبیدن بازی برای view بیشتر رو داره... به عنوان مثال در مورد ultimate شخصیت مرسی و multi res در چند بخش صحبت کرده در حالی که درک نکرده به عنوانه یه مرسی پلیر خوب اصلا نباید به اون ult نیازی داشته باشی. و یا اینکه ult قدیمی در competitive که ثانیه‌ها ارزش دارن، چه قدر مورد سو استفاده قرار می‌گرفت
در بخشی هم به مقایسه این عنوان با LOL پرداخته که اصلا کار درستی نیست و همچین مقایسه‌ای فقط از پولیگان و کوتاکو بر میاد :)). اون عنوان ده سال پیش عرضه شده و راه خیلی طولانی رو اومده. در ضمن علاوه بر تفاوت سبک اگر روی hero based بودن بازی تمرکز کنیم باز هم اساس بازی بسته به آیتم و آپگرید هیرو‌هاست. به غیر از این مشکلات LOL هم تا 2012-2013 ادامه داشت و یک شبه به چیزی که الان هست تبدیل نشد.
به هر حال به نظرم تا زمانی که بلیزارد به esport اهمیت بیشتری نسبت به بقیه پلیر‌هاش بده و تغییر اساسی در طراحی هیرو‌ها ایجاد نکنه، داستان از همین قراره.
Lol همین الانشم چیز مالی نیست جلو دوتا رسما اشغاله ولی خوب نوب اینجا نوب اونجا نوب همجا چون پر دخترای انیمه ای و گیمپلی راحت و بچگونس یه مشت تینیجر تو سن بلوغ ریختن سروراشو شلوغ کردن اصلا اسمشو که میشنوی باید بخندی
Godzila 102
:/
مشاهده 1 پاسخ دیگر
یه درصد خیلی کمی سلیقه ایه ولی خب‌ من کلا هیچ علاقه ای به بازی های انلاین محور ندارم و بیزارم
بازی هایی که صرفا برای پر کردن جیب خودشون و اطلاف وقت منو شما طراحی شده بیس طراحیش هم دقیقا اینه که من و شما رو به جون هم میندازن تا سرگرمی خود به خود ایجاد بشه و عملا فاقد ارزشه
شاید خیلی سرگرم کننده باشه و بعضا اعتیاد اور ولی پوچ و توخالیه و بلافاصله فراموش میشه
حالا به هر سبکی که میخواد باشه . یه مشت استریمر هم شاخ مجازی شدن به این واسطه. این عناوین انلاین مهمون امروز و فردا هستن دیروز کلش اف کلنز بود امروز بتل رویال و فورتنایت و..یه مدت رو بورسن و بلافاصله بی هیچ ارزشی فراموش میشن .
وقتی شما یه چیزی مثل Shadow of colossus بازی میکنی شاید یه تجربه ی نهایت ۲۰ ساعته باشه ولی شاهکار و هنر خالص دنیای گیمه و تعریف واقعی دنیای گیم اینه . اون ۲۰ ساعتی که مشغول هستی جزو خاطره انگیز ترین دقایق عمر میشه و از اون مهم تر روح بازی تا همیشه همراه مخاطبه . این یعنی موفقیت و جاودانگی.
بازی یعنی ماریو که امروز ۳۰ سالشه و برای مخاطبش مثل یه رفیق ۳۰ ساله میمونه بازی یعنی Tlou...ویچر ...MGsو Zelda و..همه اینا رو در درجه اول به‌نظرم مدیون سرزمین افتاب هستیم

khob intor ke shoma migi age base ye bazi pvp bashe bi arzeshe ke onvaght dige footbalo varzeshaye teamie dige ham tebgh estedlal shoma kamelan bi arzeshan va aslan sargarm konande nist
az lahaze darkhaterat mondan hamintor ke khyli az bazi haye single player emroz afrad zyadi bazishon nemikonan bazi haye onlinam hamin vazyato daran ba in tafavot ke player kam mitone bazikardan bazi haye onlino sakht kone
az oon taraf man khodam too bazi haii mese css o dayz khaterati ba dostam daram ke hich vaght ba ye bazi sp nemtonestam dashte basham
man nemigam bazi online behtar az offline, man migam har do dar kenar ham ziba hastan va ba nabod harkodom toye donyay gaming ye jaye khali hes mishe
تروفی پلاتینیوم داره خوندن این کامنت :))))))
مشاهده 2 پاسخ دیگر
یکی از مزخرف ترین و بی خاصیت ترین بازی های تاریخ
باید قبول کرد که در بسیاری از موارد رویکرد رسانه ها به بازیها بر اساس شرفا منافع مادی دنیای گیمینگ هست.....در سالی که اورواچ عرضه شد در عین شگفتی تبدیل شد به بهترین بازی سال و جایزه بازی سال رو برد.....و این کاملا مشخص بود که این مقام نه بخاطر لیاقت و قابلیت این بازی بلکه بخاطر منافع مالی گسترده در صنعت گیمینگ و بواسطه بازیهای انلاین هست......هیچوقت از این بازیهای بی محتوا و صرفا بکش،بکش و بدون جذابیتهای هنری خوشم نیومد.
اون سالی که اومد نسخه ی اوریجینز رو برای پی سی گرفتم بازی کردم حدودا ۴۸ ساعت
الانم چند روزیه رایگان شده برا ps4 گرفتم به یاد قدیما چند ساعت بازی کردم و به سرعت خسته شدم D:
مشخصا بازی هیچ وقت از نظر محتوی، گیم پلی، تکرار پذیری ، داستان و شخصیت پردازی به گرد پای شاهکار های بلیزارد نمیرسید و نمیرسه و با این وضع پشتیبانی، نخواهد رسید
همیشه اعتقاد داشتم محتوای بازی در حد یه عنوان ۳۰ دلاریه یا رایگانه نه یه بازی ۶۰ دلاری سیستم لوت باکس بازیم بسیار افتضاحه
چقدر حیف بلیزاردی که اینهمه شاهکار طی سالهای مختلف ساخته ، دقیقا کم محتوی ترین بازیش باید جایزه ی برترین بازی سالو ببره
۴۰ سال بعد هنوز کسانی هستن که داستان وارکرفت و استارکرفتو به یاد داشته باشن و حتی بازیشون کنن این حرف رو عمرت در مورد اورواچ نمیشه زد
اینا همه نظر شخصیه حوصله جواب دادن به فنبوی ها رو ندارم
اگه فکر میکنین اورواچ شاهکار بلیزارده خوش بحالتون من اینطور فکر‌نمیکنم