فروشگاه گیفت کارت
 
خرید گیفت کارت مای گیفت ارزان ترین گیفت کارت ها
هیولا پلتفرم آنلاین عرضه بازی خرید گیفت کارت
میازاکی: دنیای پهناور Elden Ring شامل شهرهای مختلف نمی‌شود؛ اسب سواری از ارکان اصلی سفر در بازی است
صفحه شخصی من - Telegram: @Anhedonistt Instagram ID: Anh...
User_image

Elden Ring، بازی نقش آفرینی اکشن جدید From Software، به طور حتم یکی از مورد انتظارترین بازی‌های طرفداران ژانر RPG می‌باشد و از آن جایی که برای اولین بار شاهد یک بازی دنیای-باز از سوی مغز متفکر این استودیو یعنی میازاکی هستیم به طور حتم اهمیت بازی را دوچندان می‌کند. مطمئناََ چنین ویژگی‌ای بازی را از سایر پروژه‌های این سازنده(Bloodborne،Sekiro و Dark Souls) متمایز می‌کند اما طبق صحبت‌های تازه کارگردان بازی، هیدتاکا میازاکی، این عنوان شامل هیچ شهری نمی‌شود.(به مانند The Witcher 3)

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PC Gamer، میازاکی در این باره به IGN گفت:

"توسعه یک نوع بازی کاملاََ جدید چالش بزرگی برای ما محسوب می‌شود. اگر ما در کنار ویژگی‌هایی که برای بازی در نظر گرفته‌ایم، شهرهای مختلف را نیز به بازی اضافه می‌کردیم، چنین چیزی برای ما بیش از اندازه بود، بنابراین ما تصمیم گرفتیم دنیای‌باز مخصوص به خود را خلق کنیم، به گونه‌ای که یک بازی وسیع و پهناور داشته باشیم به گونه‌ای که تمرکز اصلی آن چیزهایی است که ما در آن بهترین هستیم."

پس شاید متوجه شده باشید که پروژه جدید From Software به مانند سایر عناوین دنیای-باز نیست و همچنان تمرکز اصلی آن‌ها چیزهایی است که همیشه در آن بهترین بودند. از طرفی شاید برایتان جالب باشد که شما قابلیت سفر به وسیله اسب را نیز خواهید داشت. گیمپلی نیز "عمیقاََ مطابق Dark Souls طرح ریزی شده است".

میازاکی در ادامه صحبت‌هایش گفت:

"به لطف محیط گسترده خلق شده، نحوه مبارزات اساساََ دستخوش تغییراتی شده‌اند."

تاریخ عرضه Elden Ring همچنان نامشخص است اما بازی بر روی پلتفرم‌های PS4،Xbox One و PC منتشر خواهد شد.

نظر شما در این باره چیست؟

نوشته شده در: 22 خرداد 1398
دسته: مطلب متفرقه
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • دانلود تریلر Elden Ring
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه، باید وارد شوید!
 

اون عزیزانی ک میگن خوندن بخشی از مدیوم گیم نیست یحتمل با یه ژانر گیم آشنایی ندارن
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://en.m.wikipedia.org/wiki/Visual_novel&ved=2ahUKEwjTisuvp-XiAhUR26QKHUEIAogQFjAWegQIARAB&usg=AOvVaw0InenXA8Wadw18DTMsor2K
اینو بخونین شبهات برطرف بشه
ژانر داریم کلا نوشته خوندن و انتخابه هیچ اکشن دیگه و‌ تعاملی توش نیست! روایت هم تصویری نیست بلکه از طریق خوندن نوشته توش روایت میشه تنها interaction انتخاب مسیر داستانیه برای گیمر!
پس خوندن متن interaction با محیط و ... در مدیوم گیم خیلیم عادیه برای پیش بردن داستان و دادن ایده نسبت به اینکه چه اتفاقی داره میفته
تو بایوشاک نیومدن کل تاریخ رپچر و کارایی که شخصیتا کردن رو نشون بدن بلکه با فایل صوتی و طراحی محیطش کل تاریخ و کارهای شخصیتا و خوب و بدشون بهمون نشون داده شد و چیزی ک ما از داستان داریم میبینیم ۱ دهم درصدشم نیست!
چرا اندرو رایان که کلا تو بازی یکی دوبار دیده میشه اینقدر شخصیت محبوبیه و نقطه اوج داستانی بایوشاکه؟
تا قبلش فقط فایل صوتی ازش دیدیم و توصیف و متن و پوستر
از کارهایی که کرد مطلع شدیم
بعد فقط یکبار باهاش برخورد داشتیم و سرنوشتش مشخص شد
هیچی از داستان زندگیش بهمون نشون ندادن در عین حال اندرو رایان شد یکی از کاریزماتیک ترین شخصیتای تاریخ گیم و هنوز خیلیا سرش بحث دارن
تو گاد آف وار ۲۰۱۸ کل تاریخ نورس رو نیومدن بهمون نشون بدن ولی عوضش برای اینکه تاریخ جا بیفته اومدن از یه شخصیت استفاده کردن که بیاد داستانو بگه اگه گیمر خواست گوش بده تاریخ نورسو بفهمه اگه هم نه که هیچ تو همین داستان ها هم ذات کثیف شخصیتایی‌ مثل تور و اودین فاش شد
گیم قرار نیست با فیلم مقایسه بشه از لحاظ نمایش دادن داستان و روایت و سیر شخصیتی و این مسائل
میازاکی اول گیم پلی میذاره جلوت و یه دنیا و وقایع عجیب
خواستی میری با کله بازیو تموم میکنی بای بای
یا اگه خواستی میتونی دقت کنی ! و بفهمی چی به چیه ( برای همین همیشه معتقدم فرام میتونه یه بازی کارآگاهی خفن بسازه)

افرین.....موافقم
parsarad777
بازم که شما داری حرف منو میزنی میگی یاداشت ها صحبت کردن و ... شما درمیابی که داستان چیه خب این چیه که نشد روایت اصلا داستان محور اصلی بازی نیست اصلا شخصیت نداره بازی تا جایی که حتی میازاکی هم این مسئله رو تایید کرده شما میگی هر باس داستان خودش رو داره خب مسئله اینجاس که این در بازی روایت نشده و ما تو بازی نمیبینیم و اصلا تجربش نمیکنم اینکه بریم نوشته بخونیم نشد روایت قصه دوم اینکه بازی ای داستان محور نباشه نقطه منفی براش نمیچینیم.
اینم که میگی من با داستانش بیشتر حال کردم یه ادعاست و بیشتر شبیه به یک جک به نظر میرسه تمام لذت بازی تو مبارزات با باسه هر کی غیر این گفته معذرت میخوام دری وری گفته
از همه بدتر شما شخصت پردازی هم تو دل این کتاب ها در میاری؟ این دیگه اخرشه شخصیت پردازی باید تو بازی انجام بشه مگه الکیه باس ها اصلا حکم یک حیوان تو بازی دارن اما در سکیرو برخی باس های اصلی ش رو به شخصیت نزدیک میکنه
OmidZ64@
اون پایین یه پست گذاشتی من ندیدم درباره امیدو سرخورده شدنه من، من هیچ وقت نتیجه پایانی رو قضاوت نکردم و اتفاقا گفتم بازم منتظرشم تا تجرجه فوق العاده سکیرو برام تکرار بشه حتی بهتر از سکیرو اینم که از شهر گفتم که دیگه شخصی میشه من انتظاراتی داشتم مثل خیلی های دیگه هیچ اشکالی هم نداره.
و اما ادامه بحث
من عادت به چیزی ندارم شخصیت پردازی و قصه گویی باید در بازی انجام بپذیره دوم نکته منفی هم نمیدونم من کی گفتم این نکته منفیه؟ خیلی ها از بازی ها هستن که داستان محور نیستن یکیش هم سولز اما نکته مهم اینجاس که شماها میخوای با روشنفکر بازی در اوردن چیزی رو به بازی اظافه کنین که اصلا وجود نداره و بدتر اینکه به قول دوستمون که میگه با یاداشت هایی که تو بازی هست داره شخصیت پردازی و قصه گویی میکنه که فاجعس ما در میدوم گیم با تجربه کردن و دیدن حتی شنیدن مواجهیم نه با خوندن ،خوندن در مدیوم ادبیاته اشتباه نگیرین تو بازی سولز همانطور که عرض کردم در ما اشتیاق به وجود میاره برای کشف منابع و سلاح همینطور باس تمام دیگه سعی نکنین چیز به خصوصی به بازی اظافه کنین
اون خارفن های سولز هم که میگی اول عاشق خوده بازی شدن بارها تکرارش کردن و بعد میگن جریان چی بوده بعد ها مقاله هاش میاد بیرون تمام نه اینکه همون اول ما رو کنجکاو کنه که داستان چیه

بازم شد چیه؟ راستی چیه؟ مهمه؟ صادقانه بگم برای خیلی ها بی اهمیته چرا که خیلی ها دوست ندارن بدونن داستان چه بوده خیلی ها هم با مقاله هایی که سایت های مختلف تهیه کرده با داستان آشنا شدن نه تو خوده بازی خیلی ها هم اصلا به دونبال این هم نرفتن چون مهم نبوده و نخواهد بود چرا که بازی هدفش چیز دیگری بود
دنیای واقعی که درش زندگی میکنیم رو در نظر بگیر.. حالا در این دنیا ، ما میریم و داستان ها رو دنبال میکنیم یا اینکه داستان میاد دنبال ما ؟؟ جواب مشخصه ، سولزبورن هم چنین چیزی در خودشون دارند.. تا در پی چیزی نباشی ، هیچ چی دستگیرت نمیشه.
چرا نمیبینم ؟؟.. داخل باس فایت فادر گاسکوین ، ما وقتی که جعبه‌ی موسیقی رو پلی میکنیم ، گاسکوین شروع به کاری شبیه گریه میکنه.. آیا این نشون دهنده‌ی بخشی از این شخصیت نیست ؟؟ بخشی از گذشته ای که حالا روش تاثیر داره ؟؟ حتما که نباید یک عنوان با کاتسین مستقیما داستان رو روایت کنه.. اتفاقا این مدلی بیشتر به سلیقه‌ی من میخوره.. این رو باز هم میگم که اگر چنین داستانی نبود ، این عناوین برای من هیچ وقت ارزشی رو که حالا دارند ، نداشتند.. حالا میخواد ادعا باشه یا دری وری.. تمام لذت سولزبورن برای من اینکه وقتی به لوکیشن ها نگاه میکنم ، با باس فایت های میجنگم و بازی رو پیش میبرم ، از سرگذشت همشون اطلاع دارم و میدونم که حالا کجا وایستادم.‌‌‌.
مورد دیگه اینکه چیزی که درموردش صحبت میکنیم ، یک گیم هست.. و گیم وقتی تشکیل میشه که گیمپلی باشه.. بلادبورن و دارک سولز از این مدیوم برای نشون دادن داستان نهایت استفاده رو میکنه.. همه چیز در خود گیمپلی اتفاق میوفته که در نوع خودش جالبه.. یک لوکیشن در بازی میتونه بیانگر داستانی باشه و خیلی چیز های مشابه
این بحث به جایی نمیرسه .. اختلاف دیدگاه هست و کاریشم نمیشه کرد.. ولی صراحتا میگم که این عناوین داستان محورند و داستانشون در بالاترین سطح ممکن قرار داره..
خخخ عزیز ما در زندگی واقعی در پی اتفاقاتی که درش اتفاق میگیره قصه شکل میگیره و به خاطره تبدیل میشه بعدها برای بچه هامون دوستامون تعریف میکنیم یا با مدیوم های هنری برای همه قصه میگیم
نه عزیزم جعبه موسیقی چیه شما میگی فلان باس قبلا اتفاقاتی که براش افتاده خب ما باید اتفاقی که براش میافته رو ببینم و تجربه کنیم تا فلان باس شخصیت بگیره اما باس همش یک نوع حیوانن
این هیچ ربطی به سلیقه نداره کاملا هم تخصصیه شما بازی رو دوست داری چون با نبرد و مبارزاتش حال میکنی نه صرفا یادشت هایی که در بازی قرار داده شده اینم که شما این مدلی دوست داری برمیگرده به سوادتون اون یاداشت هایی که تو بازی هست حذف بشه هیچی از بازی کم نمیشه تو یاداشت ها هر چیز دیگ های میتونه نوشته شده باشه و ابدا تاثیری روی بازی نمیتونه داشته باشه اصلا خودت بیا رو کاغذ داستان یکیش رو بنویس به جور که دوست داشتی اینجوری به قول شما شخصیت بازی جوره دیگه تصور میشه این خیلی احمقانس حتی فکر کردن بهش ادم رو خجالت زده میکنه.همانطور که اول گفتم باس ها در اصل یک حیوان هستن که شما وارد قلمروشون شدی بدون اینکه از شما کینه ای داشته باشه یا براش مهم باشه شما کی هستی خخخ
مشاهده 7 پاسخ دیگر
فرام سافتور باید قاعدتا حداقل یک بازی معرفی نشده دیگه هم داشته باشه......سال گذشته میازاکی اعلام کرد به غیر از سکیرو ما دو و نیم! بازی رونمایی نشده داریم.........با این بیان یکی از اونها بطور حتم Elden Ring هست.....اما باقی میمونه یک و نیم! بازی دیگه!!!!!!!!.......بنظر شما یک و نیم ! بازی باقی مانده چی میتونه باشه؟.......بقول بعضی دوستان خطاب به میازاکی ؛ استاد تو فقط بساز......تو فقط بساز حالا هر چی میسازی......(البته دارک فانتزی)
در ضمن عدم وجود شهر به معنای بیابانی! بودن دنیای بازی نیست......باید اینطور فرض کنید که کل دنیای بازی یک شهر بزرگ و واحده.......بازی ویچر رو به یاد دارید؟......شهر بزرگی مثل مثلا novigrad شامل یک منطقه شهری متمرکز با خانه ها و مغازه ها و یک منطقه بسیار بزرگتر شامل روستاهای کوچک و قلعه ها و قصرهای پراکنده و جنگلها و کوهها و مزرعه ها و ......بود......من فکر میکنم دنیای الدن رینگ رو میشه مثل یک شهر بزرگ و واحد در نظر گرفت که در دل خودش مناطق و واحدهای کوچک اجتماعی و روستاها و جنگلها و قلعه ها و...... دارا هست.
xtentacion
شهر چه با داستان چه با غیر داستان هم میتونه نا امین بشه بله خود به خود هم هست که با اوباش تو شهر مبارزه میکنی خود به خود غافل گیر میشی کلا خوده این شهر میتونه کلی ایده به ذهن میازاکی بیاره تازه میازاکی میتونه شهر رو به سلیقه خودش هر جور که دوست داره گیمر رو به چالش بکشه اما خیلی کار سختیه
اون ابتدا هم گفتم خوده سولز هم جای امن داره اینم که از داستان و شخصیت گفتم برمیگرده به اینکه سولز از اول تا اخر جنگ و نبرده و درست و منطقیه و این به کل با ویچر فرق میکنه
همینکه بازی جهان بازه کلی تفاوت با سولز ایجاد میکنه ممکنه مبارزات شبیه باشه اما دنیا تفاوت خواهد داشت البته من هیچی از بازی نمیدونم شاید به کل بازی ای باشه که هیچ کدوم انتظارش رو نداشته باشم اما در کل شما دارک سولز4 میخوای
OmidZ64 @ parsarad777@
در سولز اصلا روایتی نداریم که بخوای قصه ای تجربه کنیم اصلا سعی میکنه با گفت و گو بگه داستان چیه نه اینکه برامون قصه رو روایت کنه دوم شخصیت که اصلا وجود نداره صفر مطلقه از این نظر حتی تیپ هم نیست
به طور کلی بازی داستان محور نیست ( مثل خیلی از بازی های دیگه) و جمله همیشگی خودم رو میگم باس محوره اینم که ما کنجکاو میشیم و به دونبال کشفیم درسته اما نه کشف داستان بلکه کشف منابع و باس اصلا همینکه میگیم به دونبال کشف داستانیم حرف منو تایید میکنه داستان بازی چیه؟ کلمه ی "چیه" حرف منو تایید میکنه
اصلا همینکه که میگی برین داستانش رو بخونین غلطه یعنی چی من برم داستان بخونم مگه مدیوم ادبیاته؟
بالاخره همین شیوه هم نوعی روایت غیر مستقیم هست ، از زبان NPC ها و یادداشت های روی تجهیزات و لباس ها و غیره.. تمام باس های بازی هم یک داستانی پشتشونه و پیشینه‌ای دارن.. اینکه من به شما گفتم برو بخون ، از این جهت بود که فکر کردم از طریق تجربه‌ی بازی متوجه داستان نشدی ، و باید بری و بخونی تا برات روشن شه‌.. وگرنه بازی خودش یک داستان کامل و مفصل داره..
در هر صورت با شما مخالفم و مهم ترین دلیلی که باعث شده من عاشق این عناوین باشم ، داستان عمیقی هست که دارند..
شما میگید " نه کشف داستان بلکه کشف منابع و باس " .‌ این غلط هست ، هر منابع و باسی در سولزبورن ، فلسفه‌ی خودش رو داره.. هر منبعی در این عناوین به یک علتی شکل گرفته و همینطور باس ها و.‌.. پس کاملا داستان به حساب میاد
مورد دیگه اینکه بازی شخصیت داره خوبشم داره.. مثلا کارکتر فادر گاسکوین ، شما اگر بخوای فقط به عنوان باس شکستش بدی ، هیچی ازش دستگیرت نمیشه.. ولی اگر بری و محیط بازی رو بگردی و کمی کنجکاوی به خرج بدی ، متوجه تمام سرنوشت اون و خانوادش میشی.. این از این منظر برای من و خیلی های دیگه قابل تحسینه که مقدار درک بازی فقط به خودتون بستگی داره.
گفتم که، شما عادت داری به اون چیزی که تا بحال از داستان درک کردی.....اینکه روش داستانگویی متفاوت باشه براتون عجیبه و اون رو یه نکته منفی میدونید.....میگی یعنی چی من برم دنبال داستان مگه ادبیاته!!!!!!!.......اتفاقا داستانگویی و روایت هم در داستان به شکل محدود وجود داره و اگر شما دوست داری که داستان به شکل سینماتیک و طی مکالمه ها و گفت و گوهای طولانی و وجود راوی برات بیان بشه مشکل دارک سولز نیست......اینکه تو در فضایی قرار بگیری که در صورت علاقه و کنجکاوی بری و رازها رو کشف کنی برای کسانی که تجربه ش کردن بقدری شیرینه که همین جماعت اسم شون هست : عاشقان سولزبورن ......و بدون تردید جز عاشق ترین و متعصب ترین گروههای گیمرها هستن........کما اینکه این روش داستانگویی از منظر هنری کاملا جایگاه بالایی داره........پیشنهاد میکنم به کانال vaatividia یه سری بزنید و کمی در جریان حجم عظیم داستلنی پشت شخصیتهای زیاد دنیای سولز که به وجودشون اعتقادی نداری قرار بگیری.......در نهایت اینکه قبول دارم سایقه ها متفاوته و شما حق داری که از یک سبک خوشت بیاد و لذت ببری و یا اینکه ازش،بیزار باشی
حالا انگار کم‌ اوپن ورلد مزخرف با شهر داریم ک‌‌ شهر داشتنم بشه آپشن:)
شما بازیتو بساز شهرم ننداز توش ما قبولت داریم ما برای باس فایتا و هیولا های مریضت بازی میکنیم کسیم شهر خواست هزاران اوپن ورلد اون بیرونن میتونه بازی کنه
@xtentacion
فکر نمیکنی اولا تحلیل هات زیادی عجیب و غریب هستن؟.....و دوم اینکه اصولا وقتی بطور دقیق نمیدونیم با چی طرفیم نباید انقدر زود قضاوت کنیم؟.....نبود شهر به معنای وجود بیابان برهوت صرف در بازی نیست.....
کدوم قسمت از تحلیلای من به نظرت عجیب غریب بوده؟
گیمپلی نیز "عمیقاََ مطابق Dark Souls طرح ریزی شده است"
yoooooooshhhhhhh
اول میخواستم بگم کاش یه تکون اساسی به انجین میدادن
اما بر اساس ویدیوی رونمایی و دیالوگ هایی که گفته شد فکر میکنم که دنیایی که بازی داره به شدت ویران شده. یه چیزی تو مایه های مپ شدو آو کلوسوس. یه مقدار از نظر بناهای ساخت انسان شلوغ تر از اون.
فکر میکنم اگه با این شمایل باشه انجین با یه مقدار آپگرید توانایی پیاده سازی چنین چیزی رو داشته باشه.
در کل از وقتی اطلاعات اولیه بازی منتشر شد یاد شدو آو کلوسوس افتادم، از نظر تم و اینا
جهان باز، اسب سواری، سفر به نقاط مختلف و کشتن پادشاه اون منطقه برای بدست آوردن یه قدرت، الانم که تایید کرد مپ بازی یک پارچه است
xtentacion @
انتظاراتی که از یک بازی دارین خیلی پیش و پا افتادس یا به عبارتی اصلا انتظاری نداری
اول اینکه بازی جدید میازاکی جهان بازه و سخت میشه با سولز بورن مقایسش کرد
اما اگه هم مقایسه میکنی بگم که اولا کی گفته جای امن در بازی سولز وجود نداره؟ جایی که سلاح و آپگرید میکنی و جایی که بازی رو سیو میکنی جای امن بازیه
دوم خوده شهر میتونه هم جای امن باشه هم نباشه یعنی خوده شهر هم میتونه جای ناامنی باشه همین ویچری که شما مثال میزنی تو شهرها هیچ وقت جاش امن نبود و خیلی از درگیریهاش در شهره.
اینم که دارک سولز خطرو مرگش بیشتر از ویچره هم طبیعه چرا که قصه ای در کار نیست شخصیتی در کار نیست همه چیز در جنگ خلاصه شده وفقط نبرد و مرگه اما بازی جدید میازاکی میخواد متفاوت باشه اما شما دارک سولز میخوای

نتیجه میدونی چیه اینه که شما سولز 4 رو میخوای تمام.
با این جمله ت که :"قصه ای در کار نیست و شخصیتی در کار نیست" در سری سولز کاملا مخالفم و میدونم که داری اشتباه میکنی......در سری سولز و حتی بلادبورن روش قصه گویی بسیار متفاوت تر از اون چیزیه که ما عادت داریم.....همین.....اگر به دنبال رازهای جهان سولز باشی با یکی از عمیق ترین و پیچیده ترین داستانها روبرو میشی که پر از ابهام و راز و رمزهای ناگشوده س.......
شما واقعا فکر میکنی دارک سولز صرفا در جنگ خلاصه شده ؟؟؟ شخصیتی در کار نیست ؟؟
دوست عزیز ، دارک سولز و بلادبورن از عمیق ترین و بهترین داستان ها بهره میبرن.. میتونید برید و داستان هاشونو بخونید.. فقط شیوه‌ی روایتش مقداری عجیبه.. خود گیمر باید دنبال داستان و اطلاع یافتن از اون بره.. این شیوه شاید عامه پسند نباشه ، ولی یکی از مهم ترین دلایل موفقیت عناوین سولزبورن محسوب میشه که تم خاصی بهشون بخشیده. ما در واقع میخوایم که Elden Ring در برخی از موارد مثل همین روایت داستان ، شباهت هایی به دارک سولز داشته باشه و روح مشترک عناوین میازاکی در اون موج بزنه.
مشاهده 1 پاسخ دیگر
عالی......."تمرکز اصلی ان چیزهایی است که ما بر روی ان بهترین هستیم".......دقیقا....درستش هم همینه.....شما در ساخت دنیای دارک فانتزی و وهم انگیز و..... بهترین هستید و باید که تمرکز بر روی چیزی باشه که فرام سافتور در اون بهترین هست.....همون چیزی که سولزبورن رو بوجود اورد..........همون چیزی که طرفداران سولزبورن همیشه از میازاکی و تیم فوق العاده ش میخوان.