فروشگاه گیفت کارت
 
خرید گیفت کارت
فیل اسپنسر: چه ما و چه PlatinumGames در حال کار برروی احیای Scalebound نیستیم

فیل اسپنسر: چه ما و چه PlatinumGames در حال کار برروی احیای Scalebound نیستیم

با اینکه 3 سال از اعلام خبر لغو مراحل ساخت بازی Scalebound می‌گذرد، هنوز هم صحبت‌های تازه‌ای در رابطه با آن می‌شنویم. 

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DualShockers، فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای با IGN در جدیدترین قسمت از سری Unlocked، راجع به سرنوشت بد این پروژه PlatinumGames و امیدواری به احیای آن گفت:

"ما در حال کار برروی آن نیستیم. من این روزها حضوری در Platinum ندارم اما تقریبا مطمئن هستم که سراغ این پروژه نرفته‌اند. این چیزی است که همه ما از آن گذشتیم. لغو یک بازی که برای سال‌ها درباره آن صحبت می‌کردیم سابقه خوبی برای من به‌جا نمی‌گذارد ولی در کل خیال کسانی که معقتدند چیزی در این رابطه در حال ساخت است را راحت کنم و خبری نیست."

Scalebound در E3 2014 به عنوان بازی انحصاری Xbox One و بلند پروازانه‌ترین پروژه استودیوی Platinum و هیدکی کامیا معرفی شد. بیشتر بازی‌های Platinum از آن زمان تاکنون روی اکشن و سرعت تمرکز داشته‌اند اما Scalebound مسیر متفاوتی را در پیش گرفت. اکشن همچنان در بنیان آن دیده می‌شد اما گرافیک، مقیاس و مکانیک‌های نقش‌آفرینی هم طبق نمایش‌های بازی در مراسم‌های مختلف در اولویت بالایی قرار داشتند. 

گرچه توسعه بازی طبق برنامه پیش نرفت و مایکروسافت بالاخره در ژانویه 2017 خبر لغو ساخت آن را اعلام کرد. اسپنسر می‌گوید:

"این کار سختی بود چون من احترام زیادی برای Platinum، کامیا و تیم آن‌ها قائل هستم. من هیچ احساس دشمنی ندارم و با آن‌ها صحبت می‌کنیم. هیچ خصومتی بین دو تیم وجود ندارد. فقط سعی کردیم با یکدیگر کاری انجام دهیم و نتیجه نگرفتیم."

این اولین باری نیست که اسپنسر از لغو پروژه Scalebound صحبت می‌کند و آتسوشی اینابا، رئیس استودیوی Platinum، گفت شکست این پروژه تقصیر هردو طرف بود. 

اسپنسر باور دارد بخشی از مشکل، معرفی زودهنگام Scalebound بود؛ اشتباهی که او معتقد است با Fable Legends هم انجام دادند:

"من از اینکه بابت اهداف خود برای این بازی تا آن حد زود و همگانی صحبت کردیم پشیمان هستم. من از Fable Legends و Scalebound یاد گرفتم که حتما قبل از اعلام همگانی یک چیز، باید برنامه‌ای کاملا قابل باور داشته باشیم و اطمینان حاصل کنیم که به آن دست می‌یابیم. 

ما با Scalebound و تیم سازنده به اهداف خود نرسیدیم و این را از میان هر دو طرف می‌گویم. ما عاشق برخی ایده‌هایی بودیم که می‌خواستیم عملی کنیم و واضح است که قصد عرضه یک بازی بزرگ را داشتیم. این هدف پایانی ما برای هر بازی است بنابراین قطعا از این بابت که قادر به دست‌یابی به برخی اهداف خود با آن بازی نبودیم کمی ناراحت خواهیم شد."

اینابا در ماه فوریه گفته بود به بازگشت به این بازی علاقه‌مند است اما Platinum برای این کار به تایید و اجازه مایکروسافت که مالک آی‌پی آن است نیاز دارد.

نوشته شده در: 14 فروردين 1399
دسته: مطلب متفرقه، ScaleBound
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • Scalebound - Co-Op
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

Ham1dou
بامزه گفتی (ببخشید زدم رو پاسخ ولی اشتباه شد)
البته من یه سری رابط تو IGN دارم که میگن این مصاحبه سانسور شده.
آخر مصاحبه فیل اسپنسر اعتراف کرد که چند تا کروموزوم اضافه داره ولی خب ظاهرا بعد از تهدید مایکروسافت مجبور شدن این قسمتو حذف کنن وگرنه پلیس فتا سایتشونو میبنده
اگه اشتباه نکنم آی پی اسکیل باند و حق انتشارش در دست پلاتینیوم پس فیل اسپنسر و مایکروسافت نمیتونه هیچ نظر و صحبتی در اینباره بکنه، کاری که با استاد کامیا انجام دادن آخر آماتوری و کاملاً بی ادبانه بود کامیا تازه وارد صنعت نشده سابقش مشخصه واقعاً آبروی خودشون رو تو بازار ژاپن و بین شرکت های ژاپنی از بین برد مایکروسافت، حیف شد، امیدوارم سونی کار رو در دست بگیره حداقل احترام گذاشتن به اسطوره های صنعت رو بلده همونطور که از کوجیما حمایت صد در صدی کردن
قصد دفاع از مایکرو رو ندارم و اصلا مایکرو فن نیستم ولی به قضیه یکطرفه نگاه نکنید
خود پلاتینیوم گیمز گفته ما هم تو قضیه کنسل شدن scalebound مقصریم و همه نباید مایکروسافت رو مقصر بدونن
https://gamingbolt.com/scalebound-cancellation-was-the-fault-of-both-platinum-and-microsoft-says-platinumgames-head
https://www.windowscentral.com/platinumgames-says-scalebound-was-cancelled-because-both-sides-failed
حقیقت قضیه اینه مایکروسافت بودجه‌ی لازم برای ساخت بازیو فراهم کرد ولی بعد از گذشت 2 سال از استارت پروژه هیچ پیشرفتی توش از پلاتینیوم گیمز مشاهده نکرد چون اون زمان پلاتینیوم درگیر توسعه‌ی nier automata بود(و حتی شایعه شده بود که بخشی از بودجه‌ی scalebound صرف nier شده ولی خب خودم فکر کنم همون شایعه باشه) فلذا با توافق هر 2 پروژرو کنسل کردن چون همینجوری مایکرو چندتا پروژه داشت که تاخیر خورده بودن و تاخیر خوردن یه پروژه‌ی دیگه که اونم استودیو تردپارتیه برای هر 2 طرف امکان نداشت چون پلاتینیوم پروژه‌های دیگه‌ای در دست توسعه داشت همچنان
ولی خب بازم به نظرم کنسل نمیشد و با تاخیر عرضه میشد بهتر بود
خیلی ببخشید یعنی به نظرتون اسکوئرانیکس اینقدر حقیر و بی پول شده که از بودجه یه بازی دیگه کش رفته باشه حتی بیان این به عنوان شایعه هم زیبا نیست، اسکوئرانیکس به طور همزمان چندین پروژه تریپل A منتشر و عرضه میکنه دوست عزیز به جز عناوین استودیوهای داخلیش که بودجه سرسام‌آور و پروسه ساخت طولانی دارن (مثل فاینال فانتزی ها, tomb raider) کلی استودیو و شرکت صاحب نام انتشار بازیشون رو به اسکوئرانیکس میدن مثل avalanche, people can fly, platinum games
اینکه پلاتینیوم و شخص آقای کامیا گفتن شکست پروژه از جانب هر دو طرف بوده حرفه ای گری و شخصیت این افراد رو نشون میده خواستن فشارها رو از مایکروسافت ور دارن وگرنه اصحاب رسانه که میدونستن قضیه چیه تا مدت ها مایکروسافت رو مورد هجمه و انتقادات قرار دادن کاربران تا مدت ها صداشون در اومده بود بابت این قضیه
مشاهده 1 پاسخ دیگر
ای خبرت
چجوری واقعا یه افتضاحی مثله کرک داون بعد از سه چهار سال ساخته شده ولی اینو کنسل کردن
سگا+پلاتینیوم گیمز= بایونتا ۱
نینتندو +پلاتینیوم گیمز =بایونتا ۲+astral chain
اسکوئر انیکس+ پلاتینیوم گیمز= nier automata
اکتیویژن+ پلاتینیوم گیمز= the legend of korra= افتضاح
مایکروسافت +پلاتینیوم گیمز= 0
آیا بازم بازیسازای شرقی باید به ناشرای غربی اعتماد کنن؟

البته فقط استرال چین هم این میشه :
پلاتینیوم + نینتندو
یاد گردن کلفتی کونامی سر بازی Phantom Pain افتادم