فروشگاه گیفت کارت
 
خرید گیفت کارت
کوجیما به دنبال ساخت بازی ترسناکی است که شلوارتان را خیس کنید!

کوجیما به دنیال ساخت بازی ترسناکی است که شلوارتان را خیس کنید!

به گزارش پردیس‌گیم، با این‌که Silent Hill کنسل شده و دیگر ادامه‌ای نخواهد داشت، هیدئو کوجیما هنوز هم به ساخت بازی‌های ترسناک علاقه‌مند است. هیدئو در مراسم دیشب BAFTA توانست جایزه‌ی افتخاری این فستیوال را از آن خود کند که البته باارزش‌‌ترین جایزه‌ی فردی این مراسم نیز بود. در مصاحبه‌ای که قبل از برگزاری مراسم با کوجیما صورت گرفت، او از آینده‌ی خود و پروژه‌هایی که علاقه‌مند به ساخت آنهاست صحبت کرد. شاید برجسته‌ترین نکته در این مصاحبه حرفی بود که کوجیما درمورد بازی‌های ترسناک زد. وی در بخشی از صحبت‌های خود گفت:

"من خودم خیلی راحت می‌ترسم و شاید این نکته باعث شود که در ترساندن بقیه نیز بهتر عمل کنم. در اصل من از تاریکی و شبح‌های خیالی که همه درمیان سایه‌ها می‌بینند بسیار وحشت دارم!"

پروژه‌ی P.T. که به دلیل جدایی کوجیما از Konami کنسل شد، به وضوح نشان از استعداد بالای هیدئو در ساخت بازی‌های ترسناک و رعب‌انگیز داشت. اما اگر کوجیما دوباره به ساخت بازی‌های ترسناک بازگردد، چه اندازه وحضتناک خواهد بود؟! خودِ کوجیما جواب جالبی برای این سوال دارد:

"متاسفانه P.T. تنها به صورت یک آزمایش ناتمام باقی ماند و نتوانستیم بازی را تکمیل کنیم، اما من همچنان دوست دارم روزی یک بازی ترسناک بسازم. می‌خواهم چیزی بسازم که تحولی شگرف در روند ساخت بازی‌های ترسناک ایجاد کند، چیزی که تنها به خیس کردن شلوارتان کفایت نکند! البته همین الان هم ایده‌هایی برای این کار دارم."

فعلا مشخص نیست که پروژه‌ی بعدی کوجیما و تیم همراهِ او چیست، اما باید دید که این کارگردان ژاپنی و بااستعداد، چه چیزی در چنته دارد. نظر شما چیست؟ آیا مایل به تجربه‌ی عنوانی ترسناک با کارگردانی کوجیما هستید؟

نوشته شده در: 15 فروردين 1399
دسته: مطلب متفرقه، Death Stranding
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • دانلود تریلر بازی Death Stranding
  • دانلود تریلر Death Stranding
  • دانلود تریلر Death Stranding
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

شینجی میکامی اینکارس
استاد کارش رو بلده امیدوارم سونی تمام امتیازات لازم و حق انتشار عناوین متال گیر و سایلنت هیل رو از کونامی بخره به هر قیمتی صد در صد جواب میده و سودآور میشه در درجه بعدی حق و امتیاز سری بازی castelvania رو بخره که جواب پس دادست
اونی که نشون دادی به خودت کوجیمای بی تربیت.
اگه معنی بدی هم داشته باشه اونو واسه شرکت کونامی نشون داده.
شما چرا به خودت میگیری.
مشاهده 1 پاسخ دیگر
هرچفدرم کوجیما برای دف استرندینگ مسخره بشه، نمیشه این موضوعو رد کرد که کوجیما توی بازی ترسناک ساختن نابغه هست و حتما باید براش هایپ شد.
DS بازی خاصی هست. شخصا که خیلی باهاش حال کردم
به عنوان بزرگترین فن کوجیما تو این سایت معتقدم با وجود خلاقیتش مهارت کافی رو تو ساختن بازی های اپن ورلد نداره. مثلا phantom pain با همه خوبی هایی که داشت ولی مپ هاش (مخصوصا آفریقا) خالی بودن. یعنی کار زیادی با گشتن توی محیط نمیشد کرد. Death standing هم به نظرم مشکلش همینه. نه اکشن نبودن بازی وگرنه کم نداریم بازی که بدون اکشن جذابیت خارق العاده ای دارن. به نظرم اگه DS دنیاش کمی جزییات بیشتری داشت میتونست خیلی جذاب تر باشه. (البته هنوز بازی رو تموم نکردم)
خب شما منظورت از پر کردن جهان باز اینه که به بازیکن توانایی انجام همه کاری تو اون دنیا بدی. اینکار برای همه پسند کردن بازی ها قطعا جوابگوئه، ولی همونطور که راجر ایبرت فقید گفتن یه اثر هنری به میزان زیادی کنترل توسط هنرمند نیاز داره.
همین قضیه برای RDR2 صادق بود (بازی که من اعتقاد دارم از همه نظر یک اثر هنریه)؛ از یه طرف این بازی به شما اجازه میده همه جور آشوبی در دنیاش به پا کنید که باعث میشه همه پسند باشه، و از طرف دیگه شما رو مجبور میکنه با سرعت آهسته ای حرکت کنید و تعاملی واقع گرایانه با دنیای اطرافتون داشته باشید. در اصل این هنرمنده (دن هوزر) که داره اثر هنری رو کنترل میکنه و شما رو به تجربه اثر اونجور که میخواد مجبور میکنه. همین قضیه خیلی ها رو از بازی روند، مخصوصا در هفته های اول عرضه ش.
به نظر من همین قضیه برای DS صادق هستش، با این تفاوت که کوجیما تلاشی برای همه پسند کردن اثرش نکرده. مثل اینه که اگر RDR2 به شما اجازه نمیداد آرتور رو به عنوان شخصیتی خبیث بازی کنید و همه رو قتل عام کنید و شهر ها رو به آشوب بکشید، اونوقت جمعیت بسیار زیادی از بازی بدشون میومد. بسیاری از دوستان من اینجوری بازی رو انجام داده بودن!
بنابراین دلایل، DS به عنوان یک اثر هنری (که قطعا بی نقص نیست) مانند بسیاری آثار هنری دیگه، برای عده ی خاصی لذت بخشه و یک تجربه ی زیباست، و برای عده ی دیگری فقط خسته کننده ست. عصاره ی آثار هنری همین هستش، که یک هنرمند دنبال ساختن اثریه که خودش ازش لذت میبره و اینکه مخاطبان چه انتظاراتی دارن رو کارش تاثیری نداره.
@statcous
اصلا من منظورم عامه پسندی یا آزادی عمل نبود.
برای مثال Shadow of the colossus و سری soulsborne که با وجود محبوبیتشون عامه پسند نیستن. توی sotc تقریبا با یه جهان خالی مواجهیم که فقط چند تا collectable و ۱۶ تا غول برای شکست دادن توش هست. ولی هرباری شما بازی میکنی ممکنه با یه لوکیشن جدید مواجه بشی، هر لوکیشنی ویژگی ها و جذابیت های خاص خودش رو داره با این که این لوکیشن ها کاری برای انجام دادن نیست ولی جزییات و اتمسفرش چنان هنر مندانه هست که گشت و گذار و پیدا کردن این لوکیشن ها حس خوبی به بازیکن میده.
توی سری soulsborn هم هر چقدر گشت و گذار بیشتری انجام میدید چیزهای بیشتری کشف میکنید علاوه بر این بخشی از lore و داستان بازی از طریق جزئیات محیط روایت میشه.
DS هم گیمیه تمرکز اصلیش روی گشت و گذاره ولی محیطش صرفا طبیعت خالیه که باید ازش عبور کنی تا بسته ها رو برسونی. مثلا میتونستن ساختمان های بزرگ با جزئیات وسط راه بذارن که با گشت گذارش چیزای جدید پیدا کنی یا مثلا آیتم ها تو بازی یکنواختن فقط یه مشت جعبه ان که به صورت رندوم توی محیط پخش شدن.
قطعا ایده بازی نو هست و صد در صد من DS رو به همه بازی های تکراری با عرضه سالانه ترجیح میدم. ولی میتونست با پایبندی به هدف و مفهوم اصلی بازی خیلی خیلی بهتر باشه.
مشاهده 3 پاسخ دیگر