فروشگاه گیفت کارت
 
خرید گیفت کارت
گرینبرگ معتقد است که در حال حاضر Xbox Game Pass سودآوری چندانی برای Microsoft ندارد
صفحه شخصی من - عاشق گیم و فیلم و انیمیشن.خصوصا گیم :)))...
User_image

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، در مورد سرویس محبوب Xbox Game Pass چیزهای زیادی گفته شده است، از محتوای بی نظیری که ارائه می‌دهد تا اینکه چه میزان در نسل بعدی و موفقیت شرکت Microsoft تأثیر خواهد گذاشت. اگرچه میلیون‌ها بازیباز در این سرویس عضو هستند (با گزارشی مبنی بر بیش از 10 میلیون کاربر  در آوریل 2020) ، اما به نظر می‌سد که این سرویس آنطور که باید و شاید برای این شرکت سوددهی ندارد. این موضوع را هارون گرینبرگ، مدیر بازاریابی بخش Xbox Games از شرکت Microsoft بیان کرده است.

گرینبرگ در مصاحبه‌ای با What’s Good Games، بیان کرد که:" در حال حاضر سرویس Xbox Game Pass سودآوری چندانی برای Microsoft ندارد چون تازه شروع به کار کرده است." او گفت که این شرکت با هزینه‌ای که در کوتاه مدت خواهد کرد، به دنبال یک موفقیت بلند مدت و همیشگی است."این طرز فکری متفاوت است، اگر سوددهی را اولویت کار خود قرار دهید می‌توانید از خود بپرسید که چگونه می‌توانیم از هر مصرف‌کننده و طرفدار سود بیشتری کسب کنیم اما اگر طرز فکره متفاوتی داشته باشید و اولویت شما موضوعات دیگری باشد می‌توانید از خود بپرسید که با انجام چه کاری می‌توانیم بیشترین ارزش را برای طرفداران قائل شویم. که اگر مورد دوم اولویت شما باشد، شما طرفدارانی وفادار به خود ایجاد خواهید کرد."

منظور گرینبرگ از "طرفداران وفادار" هرچه که باشد فعلا نامشخص است، اما خب با از سرویس بسیار ارزشمند Xbox Game Pass نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. در راستای همین ارزشمندی، در رویداد اخیر این شرکت با نام Xbox Games Showcase، عناوین مهمی همچون State of Decay 3, Fable, Halo Infinite, Avowed و بسیاری عناوین دیگر، در روز انتشار در سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهند بود که این خبر برای مشترکین این سرویس بسیار عالی است.

طرفداران نباید نگران پول بسیاری که این شرکت در این سرویس خرج می‌کند باشند، گرینبرگ ادامه داد:" ما همیشه می خندیم [وقتی این را می شنویم]. لطفا نگران ما نباشید. مایکروسافت خوب خواهد بود. ما این کار را خواهیم کرد - فکر می کنم خوب و خوب‌تر خواهیم شد. "

برخی از عناوین بزرگتری که در هفته های آینده به Xbox Game Pass خواهند آمد عبارتند از عنوان Grounded محصول Obsidian، عنوان The Touryst محصول Shin’en Multimedia، عنوان Yazkua Kiwami 2 محصول Sega، بازی Microsoft Flight Simulator برای PC و عنوان Wasteland 3 محصول inXile Entertainmen. علی‌رغم محبوبیت بی‌نظیر این سرویس نزد هواداران این شرکت و به طور کل بازیبازان، حال باید دید که Microsoft می‌تواند با استفاده از این سرویس شرایط خود را برای رقابت در نسل نهم بهوبد دهد یا خیر...

نوشته شده در: 5 روز پيش
دسته: مطلب متفرقه
این ویدئوها رو دیده‌اید؟
  • دانلود تریلر بازی Hitman
  • دانلود گیم‌پلی بازی Cyberpunk 2077
  • دانلود تریلر Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm
 
 
 
ثبت دیدگاه
 
جهت ثبت دیدگاه باید سه روز از ثبت نام شما گذشته باشد.
 

جدیدا دیگه نمیشه ریجن اکانت استیم رو تغییر داد
که فک کنم این کار valve بخاطر اتفاقی که برای بازی horizon zero dawn افتاده است باشه

فک کنم که Game Pass ایده خوبی برای pc باشه
دقیقا بخاطر هورایزن ولو تغییر ریجن رو برداشته
برو تو ویجیاتو فکر کنم یه سری روش برای دور زدنش گذاشته بود
Ezio_wolf
اتفاقا ویجیاتو رفتم ولی راه حلش آن چنان بدرد نمیخوره
میگفت که باید برای هر بازی اکانت جدید ساخت
@lone
خب عزیز تو شروع یک کار نمیشه به سود کلان رسید اول فقط باید تزریق کنی
من یه سوال دارم ؟
الان نتفلیکس فیلم و سریال بلاک باستر کم داره؟
اگه با منطق شما پیش بریم تولید و ساخت irishman برای نتفلیکس اشتباه بوده بجاش یه سریال آب دوغ خیاری درست میکرد که مردم تو سرویسش بمونن
نه این طرز فکر سونی فن ها اشتباهه
بار ها گفتم گیم پس برای موفقیت باید همه نوع بازی بیاره
همونطور که نتفلیکس همه جور محتوای سرگرمی داره
الان گیم پس همین الان
بازی ها بد هستن
بازی هاش سرویس محور هستن
چرا الکی میخواید مخالفت کنید
بزار آینده این سرویس رو بگم
سرویسی با ۵۰ میلیون مشترک
که انواع بازی های داستانی آنلاین شوتر و.....
که کیفیتشون بالاست
و چون مشترکینش زیاد هستن
دخل و خرج میخونه
ولی برای اینکه به ۵۰ میلیون برسه
اول باید خرج کنه که داره میکنه
و کیفیت بازی هاش کم نشه و افزایش پیدا کنه
چون مشترکین گیم پس بلا نسبت خر نیستن که
بازی ها بد بشن خداحافظ گیم پس
تمام
بله میتونه مشترکین بیشتری داشته باشه
مثلا به قول شما ۵۰ میلیون کاربر
ولی این رو هم در نظر بگیر هزینه ساخت بازی های تریپل A
سال به سال داره بیشتر میشه
تا حدی که بعضی از سازنده های بزرگ دنبال افزایش قیمت بازی ۶۰ دلاری هستن
یعنی اینکه حتی ۶۰ دلار هم نمیتونه هزینه ای که برای بازی کردن برگردونه
اون وقت چطور میشه انتظار داشت که راضی بشن بازی رو داخل گیم پس قرار بدن
به هر شکلی که حساب کنی دخل و خرج گیم پس با هم نمیخونه
مایکروسافت داره از جیب خرج میکنه تا به زور این سرویس جلو ببره
شاید در بلند مدت بتونه به سود دهی برسه
خب معلومه الان نمیخونه دخل و خرج
تو هر مورد تجارتی چند سال اول فقط تزریق پول و ضرر کردن
نتیجه گیم پس ۲۰۲۳ مشخص میشه یعنی سالی که احتمالا fable avowed اومدن یا سال قبلش
در مورد هزینه ساخت هم
الان چند تا از گرون ترین فیلم ها تو نتفلیکس ساخته میشن
Irishman 160million
Red notice 160 million
یعنی میصرفه واسه نتفلیکس که میسازه این فیلم ها رو دیگه
۵۰ میلیون ماهی ۱۰ دلار میشه چقدر؟
۵۰۰ میلیون دلار
یعنی بودجه ۳ تا بازی aaa کت و کلفت
پس در صورت رسیدن به ۵۰ میلیون
پس بودجه هم میرسه
بابا هیتری گیم پس خیلی ضایعس نکنیم
مشاهده 1 پاسخ دیگر
Sam sk
کسی نگفت برای ماکروسافت سود آور نیست برای شرکت سازنده بازی سود آور نیست اون هست که این همه هزینه برای ساخت بازیش کرده این وسط بازی های ایندی که شناخته شده نیستن رو قرار میدن تا برای شرکت سازندشون یک جور تبلیغ بشه و بازی هایی که مدت ها از تاریخ انتشارشون میگذره تا به فروش بیشتر بازی کمک کنه که از همین سود خیلی کمی گیر ماکروسافت میاد تا اونجایی که من یاد دارم دیدم حرفا سونی فن ها این بوده تو جهان موازی شما نمیدونم سونی فن ها چی گفتن!
خب مایکروسافت پول میده بهشون
الان فکر میکنی رد دد خوشی زده زیر دلش اومده تو گیم پس
نخیر
کلی پول نو حلق راکستار کرده
ناشر هم اگه راضی نباشه منتشر نمیکنه
فرست پارتی هم که مال خود مایکروسافت هست اختیارش رو داره
الان من گفتم برای ماکروسافت سود آور هست؟
بعد ماکروسافت چقد میتونه هزینه کنه تا اون شرکت راضی شه بازیش روی گیم پس منتشر بشه؟
درباره فرست پارتی هم اگه قرار باشه موقع انتشار روی گیم پس قرار بگیره باید از یک طریق سود گیرش بیاد احمق نیستن که بازی که قیمتش 60 دلار هست موقع انتشار ببرن تو سرویسی که هزینه ماهیانه 10 دلار بیشتر نداره این وسط یا از هزینه ساخت بازی کم میکنن که بعید میدونم یا سبک بازی رو mmo میکنن تا کاربر مجبور باشه هر ماه 10 دلار هزینه کنه
مشاهده 4 پاسخ دیگر
خب گفته که
در حال حاضر سرویس Xbox Game Pass سودآوری چندانی برای Microsoft ندارد چون تازه شروع به کار کرده است
نگفته که برای شرکت سازنده سود خوبی نداره
یه جایی خوندم که شرکت سازنده بازی قبل اینکه بازیشون روی Game Pass منتشر بشه مبلغ درخواستی رو از مایکروسافت میگیرن و بعد منتشر میشه
پس میشه گفت که شرکت سازنده بازی سود خوبی دارن
ولی مایکروسافت هنوز به سود خوبی نرسیده
"در حال حاضر سرویس Xbox Game Pass سودآوری چندانی برای Microsoft ندارد چون تازه شروع به کار کرده است"

بعد ما اینجا میگفتیم این سرویس درآمد چندانی برای مایکروسافت نداره
یه عده مثل ایشون HIRADm طومار مینوشتن
که نه داری اشتباه میکنی
سیاست گیم پس به نفع مشتری و به ضرر سازنده بازیه
نمیشه بازی که با بودجه ۱۰۰میلیون دلاری ساخته شده رو بیاری
داخل سرویسی که حق اشتراکش ده دلاره
بعد انتظار سود آوری داشته باشی
همین الان یه نگاه به لیست گیم پس بکنید
کدوم سازنده ترد پارتی حاضر شده بازی تریپل A خودش روز عرضه بیاره روی گیم پس ؟
بازی های فرست پارتی هم وضعیتش مشخصه مایکروسافت از سود فروش بازی در کوتاه مدت
صرف نظر میکنه به این امید که با جذب کاربران بیشتر و افزایش درآمد گیم پس هزینه بازی جبران بشه
این حقیقت غیر قابل انکاره که گیم پس در نهایت به ضرر سازنده های بزرگه
اگه مجبور باشن بازی رو به رایگان روی گیم پس یا هر سرویس اشتراکی دیگه ای بیارن
دیگه هزینه میلیون دلاری در کار نخواهد بود
دیگه نسل شاهکار های بزرگ داستانی مثل رد دد ۲ و ویچر ۳ منقرض میشه
صنعت گیم پر میشه از بازی های با هزینه کم و سرویس محور
به ضرر سازنده ها نیست به ضرر ناشر میتونه باشه که اونم پولشو از مایکروسافت میگیره اگه با هم توافق کنن و در نهایت فقط به ضرر مایکروسافته و اونم احتمالا در بلندمدت میتونه جبران بشه و اگه مایکروسافت ببینه انگار نمیشه و نمیصرفه براش اون قرارداد منعقد نمیشه و بازی نمیاد رو گیم پس. و بین بازی های AAA ترد پارتی که فرمودین بین تجربیات خودم metro exodus اگر اشتباه نکنم روز عرضه و devil may cry 5 و red dead redemption 2 با فاصله نه چندان زیاد روش عرضه شدن که طبیعتا با بیشتر شدن مخاطبای این سرویس مایکروسافتم درآمدش بیشتر میشه و میتونه قرارداد های جذاب تری به ترد پارتی های بزرگ بده و راضیشون کنه بیارن رو گیم پس و به نظر میرسه مایکروسافت چنین نیتی داره وقتی از ۲ میلیارد گیمر و اینا حرف میزنه بر فرض مهال اگه بتونه جذب کنه همشون ماهی یه دلاریم باشن ۶ ۷ سال یه بار میخواد درآمد چند ماهشو بده به راکستار دیگه عوضش مخاطبشو نگهمیداره

قبل از هر چیز به این نکته اشاره کنم آرون گرینبرگ گفته سود آوری چندانی نداره و نه اینکه سود آوری نداره و این کاملا طبیعی نحوه کار این سرویس ها به همین صورته. سود آوری در دراز مدت اتفاق می افته. همین الان طبق آخرین گزارش در آمد 65 درصد افزایش داشته این خودش این پیام رو میرسونه که گیم پس سود و درآمد رو نسوزونده.
نمی دانم چرا شما به معادل های این سرویس در صنعت فیلم و سریال مثل نتفلیکس و آمازون پرایم یا معادل این سرویس در صنعت موسیقی مثل اسپاتیفای نگاه نمی کنید .
برای مثال نتفلیکس هم سریال تولید میکنه و هم فیلم . خیلی از این فیلم ها و سریال ها با بودجه های بالا هم ساخته میشن آیا نتفلیکس سود آور و موفق نیست ؟
نیازی نیست تمام بازی ها همون روز اول روی گیم پس عرضه بشن مگر سرویس هایی مثل نتفلیکس این طور کار میکنند ؟ خیر . قسمتی رو خودشون تولید می کنند با قسمتی در تولید همکاری میکنند و قسمتی هم ماه ها بعد از اکران در سرویس قرار می دهند
آیا فیلم های پرخرج ساخته نمی شوند ؟
آیا موسیقی ساخته نمیشه ؟
گیم پس قرار نیست جایگزین خرید بازی ها به صورت سنتی بشه بلکه قراره تا انتخاب بیشتری برای سازنده ایجاد کنه و همچنین فرصت بیشتری به بازیباز بده و از سمت دیگه بهشت بازیساز های مستقل بشه تا بازیشون دیده بشه این باعث میشه تا سازنده ها ریسک پذیر تر بشن چون به هر حال در این سرویس مخاطب پیدا می کنند.
گیم پس باعث شده تا حداقل شخصا مدام دنبال بازی های AAA و خیره کننده نباشم و بازی های مستقل و کوچک تر بیشتر در چشمم قرار بگیرند. کلی خبر هم از سازنده های مختلف هست که فروش بازیشون بعد از قرار گرفتن در گیم پس چندین برابر بیشتر شده .
خلاصه گیم پس یکی از بهترین اتفاقات و سرویس ها در صنعت گیم . پویایی بیشتری به صنعت داده. بازی های مستقل رو بیشتر زیر نور قرار داده که کاملا به نفع صنعت گیم هستش و از همه مهم تر خدمت به مشتری و مخاطب هستش چه از نظر مالی و چه از نظر لذت بردن از بازی ها.
وقتی چیز خوبی در صنعت گیم اتفاق میفته و خلق میشه وظیفه ما حمایت هستش و نه کوبیدنش مهم نیست از چه کمپانی و شرکتی فقط به این دلیل که تاثیر این بازی خوب یا این سرویس در صنعت جاری بشه و بقیه هم به چیز مشابهی روی بیارن.
خیلی جالبه سونی فن ها میگن اگر مایکروسافت رویه گیم پس سود کنه داره سرتون رو کلاه میذاره اگر هم سود نکنه یه چیز دیگه میگن...
شده حکایت ملا و خرش
خدا رو شکر خودشون گفتن.طرفدارا مایکروسافت دیوونمون کردن سر این سود آور بودن گیم پس.یه استدیو که مغزشو سگ نخورده بیاد مفتی بازیشو بزاره گیم پس.مایکروسافت یاید پول بده بهشون.ولی در کل برای مخاطبای ایکس باکس خیلی سرویس خوب و به صرفه ای هست
کم پیدایی!؟
بیش تر زومجی فعالی ها شیطون
نه بابا اصن گیم نمیزنم.نمیدونم افسرده شدم نمیدونم بازیا بد شدن.کلن کنسولا خونه افتادن خاک میخورن.حال و حوصله گیم ندارم هر بازی شروع میکنم بعد یساعت اول ولش میکنم.ولی خب اخبارو برا سرگرمی دنبال میکنم و همه کامنتاتون رو میخونم.اونی که زومجیه هم من نیستم
مشاهده 3 پاسخ دیگر
دقیقا . محوریت بازیباز و مشتری هستش.
یکی از بهترین اتفاقات صنعت گیم و یک استاندارد جدید همین گیم پس که به زودی با اضافه شدن Xcloud هر نمایش گری رو می تونه به پلتفرم اکس باکس تبدیل کنه.
تنها مشکل لحن مایکروسافته. باید با تند خویی رفتار کنن که آرون گرینبرگ از این نظر خیلی خوبه فقط باید بیشتر کنش و واکنش نشون بده.
اینجا یسری دارن خودشون رو میکشن تا بگن گیم پس اینده ی گمینگ عه بعد گرینبرگ توی این وضعیت اشفته ی این روزهای ایکس باکس میاد به روش استاد اسدی اینجوری گل به خودی میزنه
اولین جایی که نادلا نبسته
نادلا عاشق پلتفرهای این چنینی هست. از وقتی اومده مایکروسافت رفته به سمت کلود و سرویسهای اشتراکی